Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Volgens diezelfde bron blijkt het vaccin ook helemaal niet de finishlijn te zijn die de politici ons voorspiegelen.
Kennelijk zitten we ook als het vaccin er is nog minstens een jaar in deze bende.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Goh, zulks een verrassing :roll:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef: do 08 okt 2020, 20:37 Het SCC Inderdaad :lol:
Wat is het SCC :S ?
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Daar kwam toch dat zogenaamde 'fakenieuws' van de Sperrzeit vandaan?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nee dat was het ACC :trein:
KM46 schreef: do 08 okt 2020, 21:01
Aking schreef: do 08 okt 2020, 20:37 Het SCC Inderdaad :lol:
Wat is het SCC :S ?
Google het en je weet het?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8898
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef: do 08 okt 2020, 20:29 Een avondklok lijkt er niet te komen. Wel een verbod op koopavonden, vroegere sluitingstijden van de horeca en alle winkels zouden op zondag gesloten blijven.
Alle winkels op zondag dicht lijkt mij juist een aanmoediging om familie te gaan bezoeken, iets wat je in deze tijden niet wil, zeker omdat de meeste coronavirussen in oktober en november pieken qua aantal infecties.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Of anders met zijn allen op zaterdag naar de winkel.
Maar zelf nadenken is verboden, ik zal daar dan ook mee stoppen en braaf naar onze Geliefde Leiders luisteren.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik ben toch wel blij dat de dame van de GGD vanmiddag niet over gezond verstand begon, en ik slechts al dan niet dringende adviezen heb gekregen :trein:

Dan kan ik zelf nog kiezen of ik zin heb om na te denken, naar de dringende adviezen te luisteren of geen van beiden :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Als die test van jou positief was ... zou ik maar wel zoveel mogelijk thuis blijven.
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Als winkels beperkte openingstijden krijgen dan komt van spreiding weinig terecht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

KM46 schreef: do 08 okt 2020, 22:06 Als die test van jou positief was ... zou ik maar wel zoveel mogelijk thuis blijven.
Dank voor je advies, mocht mijn test positief zijn geweest dan doe ik precies helemaal niks met je advies ;)

En mocht ie negatief zijn geweest ook niet trouwens :lol:
VIRM
Berichten: 7707
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

ICE11 schreef: do 08 okt 2020, 19:32
Overigens vind ik het zeer positief, dat bij jullie in NL de 2e kamer over het coronawet stemt. Dus bij jullie werken democratische processen ook nog tijdens de crisis, wat bij ons helaas niet meer is. Onze bondsdag heeft in verband met de maatregelen geen recht van inspraak want deze worden zonder discussie alleen door de bondsregering of de regering van de deelstaten bepaald of door Mvr. Merkel samen met de premiers van de deelstaten, waaraan langzamerhand kritiek ontstaat:

https://www.welt.de/politik/deutschland ... erden.html
Via het parlement is wel een democratisch proces. Maar diverse lokale maatregelen gaan via de veiligheidsregio’s, en volgens mij ontbreekt daar wel de democratische legitimatie.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

In Aachen wil men dit jaar maar een kleinschalige kerstmarkt openen, maar het stadsbestuur heeft de verkoop van glühwein al verboden..... Dus kan men de hele markt toch ook nog verbieden, want zonder glühwein is het geen echte kerstmarkt.... :roll:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Bij mij is de Coronamelder-app actief geworden, dat zou eigenlijk pas om 15:00 gebeuren, maar is dus nu al zover.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Directeur Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond roept op tot een lockdown in de herfstvakantie. Blijf thuis, blijf binnen, speel binnen aan de keukentafel een spelletje en breng samen Corona een forse slag toe.

Bron: https://www.ad.nl/rotterdam/directeur-v ... ~abe13175/ (premium)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Benieuwd wat iedereen met dit advies gaat doen! :shock:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Kijkend naar de hoeveelheid mondkapjes in winkels zal de helft meedoen, tenzij ze worden verplicht.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5565
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Z2N schreef: za 10 okt 2020, 08:25 Bij mij is de Coronamelder-app actief geworden, dat zou eigenlijk pas om 15:00 gebeuren, maar is dus nu al zover.
Chauffeurs wordt alleen aangeraden om de meldingen te negeren, aangezien het hoogstwaarschijnlijk valse positieven zouden zijn.... :roll:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:trein:

Dan snap je waar zo'n app voor is. Een soortgelijk verhaal hoorde ik over een kennis, die door contact met haar positief geteste manager besmet bleek. Die laatste schattebout was ondanks lichte klachten en met de testuitslag op zak gewoon aan het werk gebleven.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik zag gisteren op het Duitse nieuws iets over een besmette kerel die in Bielefeld gewoon twee bruiloften met elk minstens 150 gasten bezocht. De hele stad in paniek en zelfs het leger moet meehelpen met contactonderzoek..........................
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: za 10 okt 2020, 13:33 De hele stad in paniek en zelfs het leger moet meehelpen met contactonderzoek..........................
Tja, dat is momenteel het grootste probleem hier in Duitsland. De regering, het RKI (= "onze" RIVM) en natuurlijk de pers zaaien steeds meer paniek. Het oude spreekwoord "Angst ist ein schlechter Ratgeber" lijkt niet meer te gelden. :roll:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nu pas? gebeurt hier al maanden :lol:
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Aantal besmettingen blijft stijgen. Dinsdag dus persconferentie waarin ongetwijfeld strengere maatregelen aangekondigd worden. Sla maar alvast mondkapjes op.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Mondkapjes opslaan? Met ctrl+s of met alt+s? :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39258
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Tja, dat krijg je als je opeens na twee weken al maatregelen wilt nemen terwijl dat pas na drie weken zou gebeuren volgens de vorige persconferentie. Naast de incubatietijd heeft een gedragsverandering nu eenmaal ook tijd nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 138 gasten