Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door waldo79 »

Ik heb al in geen tijden een steekproef gehad bij Jumbo.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Bemined »

Ik had een tijdje terug een steekproef toen ik met 3 artikelen bij de zelfscankassa stond, na controle van één van deze artikelen was de controle voltooid :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Vaak zat een steekproef gehad als ik maar één vergeten boodschap had, gelukkig hoefden ze dan ook maar één artikel te controleren ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik was al even niet bij de Aldi in Veenendaal (centrum) geweest. Daar hebben ze nu ook zelfscan. Mooi grote, verticale, schermen. Strak design. Geen geluid, op de blieb van het scannen na. (en de bonrol). :pos:

Ik had wel een steekproef. (denk vanwege de twee soorten broodjes die ik gekozen had?). Hierdoor moest de klant aan de reguliere kassa wachten.. (was dezelfde medewerkster :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Laatste twee keer dat ik bij de Albert Heijn de zelfscan gebruikte had ik de eerste keer een steekproef voor 11 artikelen en de tweede keer moest ALLES gecontroleerd worden. Bovendien mogen volgens een bordje de boodschappen niet in de eigen tas gedaan worden voordat je bij de zelfscan bent aangekomen. Allemaal redenen om bij de Albert Heijn gewoon weer naar de bemenste kassa te gaan, je voelt je een halve crimineel ondertussen.

Mijn Jumbo heeft geen zelfscan, wel zijn bijna altijd alle kassa's geopend, en dat gaat meestal nog sneller ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: vr 04 aug 2023, 22:05 Mijn Jumbo heeft geen zelfscan, wel zijn bijna altijd alle kassa's geopend, en dat gaat meestal nog sneller ook.
Ja, als ze dat niet doen, is er weer een grote kans dat iemand de vierde in de rij is en zijn/haar boodschappen gratis krijgt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door waldo79 »

Suus schreef:Bovendien mogen volgens een bordje de boodschappen niet in de eigen tas gedaan worden voordat je bij de zelfscan bent aangekomen. Allemaal redenen om bij de Albert Heijn gewoon weer naar de bemenste kassa te gaan, je voelt je een halve crimineel ondertussen.
Het lijkt op deze manier op alsof AH de zelfscan in de ban wil doen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Het is jammer, want op zich kan die zelfscan heel prettig zijn. In Duitsland heb ik het opgegeven; ik word echt horendol van die apparaten die om de haverklap miepen dat je een product in de inpakruimte moet leggen of juist dat er een onverwacht item is aangetroffen. De enige manier waarop je ze fatsoenlijk kunt bedienen is door alle producten na het scannen los in die ruimte te leggen, af te rekenen en dan alles vanaf die onhandige, lage plek in te pakken terwijl iedereen in je nek staat te hijgen. Niet te doen. Maar van die eeuwige wachtrijen voor de kassa en het gebrek aan ruimte (vaak) om je spullen vervolgens in te pakken word ik ook horendol. Duitsers kunnen helemaal geen rij vormen: ze zijn wel heel erg gehecht aan hun plekje in de rij, maar voor de rest is het één grote chaos.

Overigens kreeg ik vandaag een muntje van 20 cent terug met daarop het portret van Beatrix. Dat had ik al lang niet meer gezien. :D
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door nvdw »

waldo79 schreef: vr 04 aug 2023, 23:06Het lijkt op deze manier op alsof AH de zelfscan in de ban wil doen.
Waarschijnlijk zijn de mores van de lokale klanten niet bij elke AH van hetzelfde niveau. Ik heb ook wel eens in Utrecht in zo’n uitsluitend-zelfscan-geval gestaan: acht zuilen waarvan drie bezet en de overige onbruikbaar omdat er wel was gescand maar niet afgerekend. Kortom: doen alsof, en vervolgens met je tas vol spullen achter een ander het hekje uitlopen. En één jongedame van een jaar of 19 die het allemaal mag bewaken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door waldo79 »

Dat lijkt me vrij plausibel :Y
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik dacht laatst bij de H&M dat het opladen van een cadeaukaart nou juíst een artikel is dat je makkelijk via de zelfscan zou kunnen kopen én opladen. Het is immers maar één barcode.
Mooi niet.. dát kan weer alleen bij de bemenste kassa. Vreemd.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nog even een SUP ergernis.

Twee weken geleden had de AH de Starbucks ijskoffie in de stapelkorting: 3 voor 4 euro, met 5 eurocent SUP heffing per beker.
Vorige week had de Plus dezelfde ijskoffie in de aanbieding: 99 eurocent per beker. Dus een betere deal dan bij AH. :s
De SUP heffing was met 1 eurocent per beker ook nog eens zeer schappelijk.

Onbegrijpelijk dat eenzelfde product / merk in twee verschillende winkels een afwijkende overheidsheffing kennen. :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik zag vanochtend dat de Jumbo bij de prijskaartjes van artikelen met SUP-heffing een groen bordje heeft bevestigd. Dan weet je in ieder geval direct waar je aan toe bent en liever niet koopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^ dát is een begin ja. :pos:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik vind het vooral verwarrend dat het per winkel verschilt. Ik gebruik vrij veel eiwit shakes en bij de Albert Heijn betaal je daar wel heffing voor, bij de Lidl weet ik het even niet, bij Picnic niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Vanaf vandaag start de ombouw van Jan Linders-winkels naar Albert Heijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Geparkeerde vrachtwagen zet supermarkt in Haarlem in de hens: https://nos.nl/artikel/2486213-grote-br ... n-ontruimd

Dit is wel een gevaar van een ontwikkeling die je steeds meer ziet bij moderne supermarkten. De lossende vrachtwagens staan steeds vaker in het magazijn van de supermarkt, terwijl bij diepvriesvrachten en versvrachten de koelmotoren moeten blijven draaien. Als de vrachtwagen buiten staat kan de warmte die bij een klein vuurtje ontstaat makkelijker weg dan binnen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Of het zo modern is weet ik niet, de Hoogvliet levert bijvoorbeeld al sinds jaar en dag bij alle winkels waar het mogelijk is de boodschappen met bakken die van de vrachtwagen worden getakeld (zie filmpje). En het is ook niet iets dat heel vaak voorkomt gelukkig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

De UIT-week is weer in de stad, dus de Ap op de Neude heeft woordgrappen ingezet voor het promoten van de beschermende verpakkingen voor bananen. :mrgreen:
Spoiler: show
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Ah, de aubergine is inmiddels uit de mode?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Over de uitlijning van die tekst heb ik ook nog wel een mening... :X
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Mijn plaatselijke hamsterwinkel had het snoepgoed voor Sinterklaas al weer staan.

Ook weet ik weer waarom ik probeer nooit rond etenstijd naar de supermarkt te gaan. Wat een drukte. -0-
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Zelfs de AH to Go op Utrecht heeft ze al liggen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
iamthedutchdude
Berichten: 1080
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door iamthedutchdude »

Niet gezien, maar als ik op Utrecht Centraal ben ga ik dan ook eerder naar de AH net buiten de poortjes. Die heeft een uitgebreider assortiment.
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Ligt er altijd net aan wat ik moet hebben. Zijn producten die even duur zijn bij de AH to Go als bij de normale Albert Heijn filialen. Alleen krijg ik er bij AH to Go vaak nog 35% korting overheen.

Zolang er geen producten in de bonus zijn bij de normale Albert Heijn, betaal je metname voor gebak, maaltijden en maaltijdsalades even veel bij AH to Go en wordt het door die 35% korting die ik daar krijg vaak goedkoper dan in de normale Albert Heijn
Bijvoorbeeld:
Slagroomsoesjes kosten standaard €3,50 in alle filialen (zowel to go als normale filialen) maar bij AH to Go krijg ik daar 35% korting overheen en kosten ze nog €2,28
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door waldo79 »

Die 35% is toch een afprijzing omdat een product tegen de houdbaarheidsdatum loopt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten