Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Als die abrikozen met dierlijke mest geteeld zijn.. zou het logo dan nog mogen?
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: wo 19 jun 2024, 18:39 Toevallig bij de Albert Heijn? Die zijn die labels aan het uitrollen op al hun huismerkproducten. En dus bijvoorbeeld ook op voorverpakte groenten en fruit.
Het was van g'woon.
trolly

Bericht door trolly »

Durashift schreef: wo 19 jun 2024, 21:19 Als die abrikozen met dierlijke mest geteeld zijn.. zou het logo dan nog mogen?
Dat is sterk afhankelijk van de vraag of die mest van dieren in gevangenschap afkomstig is, veronderstel ik.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ Ik vrees van wel.. want door de natte periode komt de weidegang (en minimum aantal dagen daarin) wel in gevaar. Er schijnt al sprake te zijn van boze koeien, in de stal, begreep ik van de NOS van de week. ;)
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Overigens staat er op het pakje alfalfa wat ik kocht eenzelfde logo, daarbij is er echt geen twijfel mogelijk of het vegan is of niet.
VIRM

Bericht door VIRM »

Om de fusie te versnellen, worde zeventig kleinere Coop-supermarkten erkocht door Plus.

Ik vraag mij af of er niet iets anders speelt, want anders mag een andere keten die vestigingen ombouwen.
Beul van de blindegeleidelijn
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Te weinig omzet of oppervlakte is het probleem. Vooral die 1e.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik zag elders een kop van een paywall artikel dat ze ook niet verder gaan met Plus Vandaag wat juist op die kleinere winkels gericht was.
En locatie zal ook wel een rol spelen: in Amersfoort zit nog altijd een Coop compact op slechts 5 minuten lopen van een grote Plus bijvoorbeeld. Nu de huismerken en inkoop al samengevoegd zijn heeft die Coop niet echt meer bestaansrecht natuurlijk.

Die Coop heeft ooit al een AH opgevolgd die voor geen meter liep, dus ben wel benieuwd waar ze die winkel aan willen verkopen. Spar zou logisch klinken, maar die hebben al een winkel aan de rand van de binnenstad.
Voor de Jumbo is het nog wel een blinde vlek in Amersfoort, maar die zijn juist ook al met de Jumbo City formule gestopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl

Bericht door Karl »

Hoe zou dat eigenlijk komen? Een maand terug was ik nog in Frankrijk en daar struikel je over de mini Carrefours en dergelijke...
Het is een spectrum.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

In Frankrijk heb je natuurlijk meer hypermarche's die aan de rand van steden liggen, terwijl de meeste Nederlanders niet meer dan een paar kilometer van een redelijk grote supermarkt wonen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Het kleine-winkel-probleem van Plus heb ik echt al jaren geleden in dit topic voorspeld: viewtopic.php?f=16&t=10229&p=744458&hilit=coop#p744458

Mijn reactie op bovenstaande berichten: Frankrijk heeft heel erg een onderscheid tussen de grote supermarkt en die kleine stadswinkels. Nederlandse supermarkten zijn op dat punt meer hybride: gemiddeld kleiner zijn dan in Frankrijk maar wel relatief groot in assortiment voor het vloeroppervlakte. Albert Heijn (en op zekere hoogte ook Jumbo) zijn ook heel goed in datamanagement, ze kennen de doelgroep van de winkel en passen daarop heel snel het assortiment aan, waardoor zelfs winkels met een gelijke omvang maar op twee verschillende locaties een heel ander assortiment kunnen hebben. Mijn indruk bestaat dat Plus wat minder goed is in die tak van sport en Coop gaf heel veel vrijheid aan de ondernemers om daar zelf mee aan de slag te gaan. Die vrijheid past echter niet zo goed in de Plus-formule.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De Plus in Amersfoort vond ik altijd een wat rare mix: op de vlees- en AGF-afdeling heel sterk op de omgeving afgestemd (veel kleinverpakking en voor de omgeving met veel eenpersoons huishoudens), maar bij de kruidenierswaren gingen de kleinere verpakkingen juist massaal uit het assortiment.

Jumbo en AH hebben natuurlijk ook het voordeel dat ze een klantenkaart hebben die inzicht geeft welke klant wat koopt, waardoor ze veel beter hun klanten kunnen profileren. Plus probeert alleen wat met hun app, maar dat is net niks. En dat beperkt zich ook tot het amper werkende digitaal sparen.
Schapekop in de Keistad

Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik vind het bij de Albert Heijn soms wel irritant hoor. Ik kan hier van alles kopen voor de ramadan maar leuke broodjes voor Pasen hebben ze bijvoorbeeld echt nooit terwijl ik me niet kan voorstellen dat ze die helemaal niet verkopen.

Vrienden van me uit het buitenland snappen vaak ook niet dat ik eigenlijk nooit met de auto boodschappen ga doen maar altijd lopend of op de fiets.
en-es

Bericht door en-es »

Die zelfscan van de Aldi weer. Ik wilde een artikel scannen maar steeds een bericht "niet geregistreerd, leg artikel terug". Nou prima, terug gelegd in de schap en iets anders genomen wat wel geregistreerd was. ;)
Hainje

Bericht door Hainje »

Dan is het toch gewoon gratis? :lol:
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
en-es

Bericht door en-es »

Ik denk niet dat dit zo werkt. (A)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Daantje schreef: za 29 jun 2024, 17:51 Ik vind het bij de Albert Heijn soms wel irritant hoor. Ik kan hier van alles kopen voor de ramadan maar leuke broodjes voor Pasen hebben ze bijvoorbeeld echt nooit terwijl ik me niet kan voorstellen dat ze die helemaal niet verkopen.
Dan ben je een minderheid in je wijk blijkbaar :mrgreen:

Hier bij de Jumbo vooral een voordeel door de multiculturele wijk, had laatst keuzestress toen ik couscous nodig had (stond ook een heel assortiment aan Marokkaanse merken). Maar er is dan ook weer een pad met Pools, Turks en Italiaans. Maar echt Nederlandse dingen hebben ze ook gewoon.
Schapekop in de Keistad

VIRM

Bericht door VIRM »

Op de bon van de AH stond gisteren nog dat je voetbalplaatjes kon verzamelen. De actie was inmiddels afgelopen...
VIRM

Bericht door VIRM »

Daniel schreef: za 29 jun 2024, 10:22
Jumbo en AH hebben natuurlijk ook het voordeel dat ze een klantenkaart hebben die inzicht geeft welke klant wat koopt, waardoor ze veel beter hun klanten kunnen profileren. Plus probeert alleen wat met hun app, maar dat is net niks. En dat beperkt zich ook tot het amper werkende digitaal sparen.
Tja, de AH heeft wel wat rare dingen in hun app. Soms werkt 'vaker gekocht' (als je een product opzoekt) niet altijd even goed. En als je net flink hebt ingeslagen bij een hele goede actie, verschijnt datzelfde product een week later als suggestie in je persoonlijke bonusbox.
TheAustGamerzzYTC
Contacteer:

Bericht door TheAustGamerzzYTC »

Nee hoor ik had vorig week Cup a soup gehaald , 4x en zit niet in bonus box deze week......
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Het gebeurd misschien niet iedere keer maar het komt zeker wel voor. Ook ik heb al meerdere keren gehad dat ik iets kocht wat in de bonus was en vervolgens had ik het de week erna in mijn persoonlijke bonus box.
Hainje

Bericht door Hainje »

Hier hetzelfde, wel waren het vaak producten welke ik al een paar keer eerder had gekocht in de voorgaande maand.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

In de Backwerk op Rotterdam Centraal smikkelen muizen lekker van het fruit. Denken dat dat nergens anders gebeurt zou naïef zijn, maar toch: brrr…
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Omroep Brabant geeft via de Jumbo en Albert Heijn tips en tricks voor wie altijd al eens legaal heeft willen frauderen. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
April064

Bericht door April064 »

Mijn lokale Jumbo verkoopt geïmporteerde blikjes Monster Energy uit Polen en het Verenigd Koninkrijk. De meeste hebben Nederlandse labels erop met een statiegeldlogo. Vorige week had ik er toevallig eentje zonder. Ik kwam er thuis pas achter en ik had het bonnetje niet, dus ik liet het maar zitten.

Vandaag heb ik weer een blikje gekocht en ik heb er speciaal eentje uitgezocht zonder Nederlands label en statiegeldlogo. Dit keer heb ik wel om het bonnetje gevraagd, en mijn vermoeden was correct - er zit dus geen statiegeld op dat blikje. Ik denk niet dat dat legaal is :shock:
zij/haar/hen/hun
Plaats reactie