Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Blokker is failliet verklaard. De winkels blijven voorlopig open:

https://nos.nl/artikel/2544319-blokker- ... lopig-open
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Mooi kan ik de curator contacten. heb een rijstkooker van de blokker die na 1x gebruiken kapot ging.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Hainje

Bericht door Hainje »

Jij denkt dat die curator iets voor je gaat doen? :lol:
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
en-es

Bericht door en-es »

Ja, de curator gaat die rijstkoker zelf repareren. _O-
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Ben vandaag in 2 filialen geweest en ik vond het oprecht druk gewoon. Stemming onder het personeel was tamelijk mineur mineur (zeer begrijpelijk), alhoewel de Hema aan de overkant bij 1 filiaal ineens al zijn vacatures opgevuld heeft. :D
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
VIRM

Bericht door VIRM »

Vandaag sinds lange tijd een warme chocolademelk bij de Kiosk op het station gehaald. 3,10 vragen voor cacaokarton is echt overkill...
Beul van de blindegeleidelijn
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Met een eigen beker is die 2,85, dat valt nog wel mee toch?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Neh, dat gehannes met die eigen bekers... net zoals als blikjes en flesjes die je niet op het station ergens kunt inleveren, omdat NS daar wat moeilijk in is.

Even op dat laatste terug te komen. Ik was 2 weken op Facts in Gent (soort Comic Con). Daar zag ik een voor mij nieuw fenomeen uit Japan, namelijk blikjes met een schroefdop. Zou dat geen oplossing zijn voor het probleem hier met die statiegeldautomaten die telkens vies en met storing uitvallen?

Afbeelding
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
VIRM

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: do 14 nov 2024, 00:22 Met een eigen beker is die 2,85, dat valt nog wel mee toch?
Ook voor 2,85 is het nog steeds cacaokarton....
Beul van de blindegeleidelijn
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

TomSteyl schreef:Neh, dat gehannes met die eigen bekers... net zoals als blikjes en flesjes die je niet op het station ergens kunt inleveren, omdat NS daar wat moeilijk in is.
Op Rotterdam Centraal staat tegenwoordig een statiegeldmachine achter de poortjes :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79

Bericht door waldo79 »

In Amsterdam en Eindhoven heb ik ook al inleverpunten gezien.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Suus schreef: do 14 nov 2024, 08:26
TomSteyl schreef:Neh, dat gehannes met die eigen bekers... net zoals als blikjes en flesjes die je niet op het station ergens kunt inleveren, omdat NS daar wat moeilijk in is.
Op Rotterdam Centraal staat tegenwoordig een statiegeldmachine achter de poortjes :)
waldo79 schreef: do 14 nov 2024, 09:38 In Amsterdam en Eindhoven heb ik ook al inleverpunten gezien.
Op Den Haag CS en Utrecht CS staan ook inleverpunten en al die inleverpunten staan er toch al een behoorlijke tijd. Al zouden er wel meer inleverpunten moeten komen vind ik. Zeker op de grotere stations.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Suus schreef: do 14 nov 2024, 08:26
Er staan in totaal 5 automaten op stations in Nederland, veel te weinig!!!
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Het zijn er wel wat meer (Utrecht Centraal heeft er bijvoorbeeld al 4), maar het is inderdaad te weinig. Het probleem zit echter bij de organisatie van de statiegeldcollectie, die heeft er namelijk financieel baat bij als er minder statiegeld wordt opgehaald.
Flickr!
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

In Eindhoven staan er 2, in Utrecht staan er 4, in Den Haag staan er 3, in Rotterdam staan er 3 en in Amsterdam staan er 4. Dat zijn er totaal 16. Maar er zouden zeker meer automaten bij moeten komen, Zeker op de grotere stations zou toch altijd wel minimaal 1 automaat aanwezig moeten zijn.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Voordat pakjesavond goed en wel begonnen is was de plaatselijke AH in Gouda Goverwelle vanmiddag al in kerstsfeer om gebouwd :o .
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

En dan zal een groot deel van het sinterklaas-snoepgoed vanaf morgen in de bakken met afprijzingen liggen. :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
trolly

Bericht door trolly »

Net terug van de plaatselijke Appie, waar de klaasdeunen nog tegen de schappen klotsten. Ik zal blij zijn als het weer januari is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik zie een hoop reclame voor Dubaichocola: je weet wel, die chocoladereep met een smeuïge pistachevulling (klinkt best lekker) die echter 3x zo duur is als dat hij zou mogen zijn. Dus ik heb er nog niet van geproefd.

Nu is mijn vraag: maakt deze trend een tweede leven door, of loopt Duitsland echt 2 jaar achter op alles?
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ik heb deze week zelfs een Dubai-oliebol gesignaleerd. Persoonlijk vind ik het geen eens echt heel speciaal lekker, ik snap de aantrekkingskracht niet zo?
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Voor iemand die echt geen idee heeft waar bovenstaande twee posts over gaan: fill me in?
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Ach, paar jaar geleden was chocolade caramel-zeezout helemaal hip, nu dat Dubai-gedoe. Ik vind het beide niet te hachelen :N
Etienne schreef: do 05 dec 2024, 19:47 En dan zal een groot deel van het sinterklaas-snoepgoed vanaf morgen in de bakken met afprijzingen liggen. :Y
Bij de AH hier was al geen sinterklaassnoepgoed meer te vinden vanmiddag, dus hier morgen geen aanbiedingen ;)
En blandning av sött och salt.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef: do 05 dec 2024, 19:47 En dan zal een groot deel van het sinterklaas-snoepgoed vanaf morgen in de bakken met afprijzingen liggen. :Y
Dat was vanmiddag hier al het geval bij de plaatselijke AH in Gouda Goverwelle.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

TffpaA schreef: do 05 dec 2024, 21:38 Voor iemand die echt geen idee heeft waar bovenstaande twee posts over gaan: fill me in?
Op dit moment beleven we een enorme pistachisering van de samenleving. Stop ergens pistachecrème in, dompel het in chocolade en het is opeens een Dubai iets.
umbusko schreef: do 05 dec 2024, 20:56 Ik zie een hoop reclame voor Dubaichocola: je weet wel, die chocoladereep met een smeuïge pistachevulling (klinkt best lekker) die echter 3x zo duur is als dat hij zou mogen zijn. Dus ik heb er nog niet van geproefd.

Nu is mijn vraag: maakt deze trend een tweede leven door, of loopt Duitsland echt 2 jaar achter op alles?
Valt wel mee, het was in Nederland in juni een grote hype en vorige maand weer even toen een oliebollenkraam dubaibollen bleek te bakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Vorig jaar hadden we in het najaar de crompouce-hype, die ging ook weer voorbij. (A)
Flickr!
Plaats reactie