Je taalgebruik staat me niet aan. :X :NAking schreef:Maar ik heb mijn burgerplicht vervuld en kan dus weer 4 jaar kankeren op NEEderlandje :Y *O*
Een tas vol politiek!
- ArrivaBas
- Contacteer:
Re: Een tas vol politiek!
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- isadora
Hainje schreef:Ik kan even niet goed volgen wat je daar nu precies mee wilt zeggen.
Het verdwijnen van de olie-industrie kunnen we waarschijnlijk NIET tegenhouden, zoiets?En wie er ook aan de macht komt, de olieindustrie op de Maasvlakte zoals wij deze nu kennen is over 40 jaar echt wel verdwenen. Er zijn te veel ontwikkelingen op het vlak van duurzaamheid, dat wij dit als NL NIET tegen kunnen houden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Jesse Klaver wil ook geen transport sector meer in Nederland.Hainje schreef:Vice :')
En wie er ook aan de macht komt, de olieindustrie op de Maasvlakte zoals wij deze nu kennen is over 40 jaar echt wel verdwenen. Er zijn te veel ontwikkelingen op het vlak van duurzaamheid, dat wij dit als NL tegen kunnen houden.
Of de volledige aflevering
-
Tja, we kunnen weer zelf in ons eten voorzien. Daar komt het op neer.
Geen biertjes meer drinken, tenzij cafés zelf bier gaan brouwen :Y
Geen biertjes meer drinken, tenzij cafés zelf bier gaan brouwen :Y
- dylanwild94
- Donateur
Ik drink bier in cafés die zelf bier brouwen. :Y
als is het wel tussen de hipsters
als is het wel tussen de hipsters
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
-
En alle consumentenproducten worden flink duurder. Het is maar wat je als samenleving wil.
-
Stel je niet aan kerel! -o- :XArrivaBas schreef:Je taalgebruik staat me niet aan. :X :NAking schreef:Maar ik heb mijn burgerplicht vervuld en kan dus weer 4 jaar kankeren op NEEderlandje :Y *O*
Kankeren is namelijk gewoon een Nederlands werkwoord, dat uiteraard op vandale.nl voorkomt :Y
- Hainje
Oeps, dat is wel een vrij essentieel detail wat ik daar vergeten ben.isadora schreef:Hainje schreef:Ik kan even niet goed volgen wat je daar nu precies mee wilt zeggen.Het verdwijnen van de olie-industrie kunnen we waarschijnlijk NIET tegenhouden, zoiets?En wie er ook aan de macht komt, de olieindustrie op de Maasvlakte zoals wij deze nu kennen is over 40 jaar echt wel verdwenen. Er zijn te veel ontwikkelingen op het vlak van duurzaamheid, dat wij dit als NL NIET tegen kunnen houden.

Dat vind ik wel heel kort door de bocht gesteld. Hij heeft het nog altijd over het exporteren van goederen en exporteren doe je nog altijd met transport. Waar hij - als ik het goed begrijp - meer moeite mee heeft is het feit dat Nederland vooral een doorvoerhaven is. Daar kan ik hem wel in volgen, immers een product dat je doorvoert wordt niet in jouw land gefabriceerd. Daar ontvang je dus ook een stuk minder belasting op. Dat wil hij veranderen. Transport zal er altijd blijven, ook als alle auto's zonder bestuurder gaan rijden.Mr-W schreef:Jesse Klaver wil ook geen transport sector meer in Nederland.
https://www.youtube.com/watch?v=uFjhTt1eYCw
- MarkNL
Gelukkig bestaat de industrie in de Rotterdamse Haven wel meer uit de productie van brandstoffen. Sterker nog, dat begint al steeds verder een kleinere factor te worden waar relatieve kleine winsten worden behaald*. Productie van allerhande chemicaliën, die voor zeer veel producten die we gebruiken nodig zijn, is veel belangrijker. Van deze productie is enerzijds nog geen duurzaam alternatief en anderzijds vallen deze productieprocessen wellicht met de juiste investeringen om te buigen naar duurzamere varianten. Hierin liggen nog genoeg kansen voor de haven en is zijn rol zeker niet uitgespeeld.Hainje schreef:Vice :')
En wie er ook aan de macht komt, de olieindustrie op de Maasvlakte zoals wij deze nu kennen is over 40 jaar echt wel verdwenen. Er zijn te veel ontwikkelingen op het vlak van duurzaamheid, dat wij dit als NL tegen kunnen houden.
En daarbij is er natuurlijk nog de overslag van containers en allerhande goederen. Dat zal ook niet stoppen.
* Edit: om dit nog verder te illustreren. Shell geeft bijvoorbeeld aan dat per liter benzine slechts 1 tot 1,5 eurocent per liter aan winst over blijft. Dit komt doordat tweederde van de benzineprijs bestaat uit belastingen en accijnzen. Daar blijft dan een klein deel van over voor het oliebedrijf, waarvan alle productiekosten, transport, huur etc. etc. betaald moeten worden. Op grote schaal komt er natuurlijk nog altijd veel geld in het laatje, maar ten opzichte van andere productietakken is het eigenlijk klein bier.
Laatst gewijzigd door MarkNL op do 09 mar 2017, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Suus
- Contacteer:
De Amsterdamse haven is veel groter in de brandstoffen, het is in volume de grootste brandstofhaven van Europa. En ongeveer driekwart van de goederen die in Amsterdam worden omgeslagen zijn fossiele brandstoffen inclusief kolen. Die hebben een veel ingewikkelder probleem voor de toekomst dan de Rotterdamse haven, waar ook veel fruit en meuk voor de Action het land binnenkomt.MarkNL schreef:Gelukkig bestaat de industrie in de Rotterdamse Haven wel meer uit de productie van brandstoffen. Sterker nog, dat begint al steeds verder een kleinere factor te worden. Productie van allerhande chemicaliën, die voor zeer veel producten die we gebruiken nodig zijn, is veel belangrijker. Van deze productie is enerzijds nog geen duurzaam alternatief en anderzijds vallen deze productieprocessen wellicht met de juiste investeringen om te buigen naar duurzamere varianten. Hierin liggen nog genoeg kansen voor de haven en is zijn rol zeker niet uitgespeeld.Hainje schreef:Vice :')
En daarbij is er natuurlijk nog de overslag van containers en allerhande goederen. Dat zal ook niet stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Maar anyway, ik mag morgen al stemmen op de Scholierenverkiezingen. Ben benieuwd of de stemmen van scholieren worden gebruikt en/of zoden aan de dijk zetten. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Zolang daar nog consequent 15% piratenpartij stemt vanwege de naam, zou ik daar niet vanuit gaan. :')ArrivaBas schreef:Maar anyway, ik mag morgen al stemmen op de Scholierenverkiezingen. Ben benieuwd of de stemmen van scholieren worden gebruikt en/of zoden aan de dijk zetten. :Y
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Gebruikt? Hoe zie je dat voor je?ArrivaBas schreef:Maar anyway, ik mag morgen al stemmen op de Scholierenverkiezingen. Ben benieuwd of de stemmen van scholieren worden gebruikt en/of zoden aan de dijk zetten. :Y
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Discussie over taalgebruik verwijderd. Staat taalgebruik van een ander je niet aan, spreek die persoon of de beheerders aan, dat hoeft niet hier.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
- Vinny
Ik snap best dat Jesse Klaver daar moeite mee heeft, maar dat is nu net precies het ding waar we geld mee verdienen als samenleving. Allerlei grondstoffen, halffabricaten en producten in Rotterdam laten aankopen, eventjes verchromen en hup op de trein/boot/vrachtwagen naar Duitsland er mee. Als je dat echt niet wil moet je je geld ergens anders mee verdienen - en toen werd het stil. Veel partijen als de SP, PvdA en GroenLinks snappen niet dat je geld pas kan uitgeven als het ook eerst verdiend wordt.Hij heeft het nog altijd over het exporteren van goederen en exporteren doe je nog altijd met transport. Waar hij - als ik het goed begrijp - meer moeite mee heeft is het feit dat Nederland vooral een doorvoerhaven is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Zugführer
- OVNL-beheerder
Het schijnt dat de scholierenverkiezingen een heel goed beeld geven van wat de "echte" uitslag zal worden. Maar volgens mij wordt die scholierenuitslag pas één dag voor de verkiezingen bekend gemaakt, dus dat is wel erg kort dag om nog actie te ondernemen als politicus, voor zover dat al zin zou hebben.Geert schreef:Gebruikt? Hoe zie je dat voor je?ArrivaBas schreef:Maar anyway, ik mag morgen al stemmen op de Scholierenverkiezingen. Ben benieuwd of de stemmen van scholieren worden gebruikt en/of zoden aan de dijk zetten. :Y
- Hainje
Ik dacht dat het meer een indicatie was voor de uitslagen bij verkiezingen over een jaar of 6-8? Kan mij niet indenken dat alle kinderen 1-op-1 de politieke standpunten van hun ouders overnemen. Oké, ze zullen er allicht wat door gestuurd worden, maar kinderen kunnen ook voor zichzelf nadenken. Als nu 40% zelf nadenkt en stemt voor de partij waar zij zelf op dit moment het meeste achter staan, dan heb je daar niets aan de uitslag voor de verkiezingen in 2017.
- Vinny
Jongeren stemmen vaak wat radicaler dan ouderen, is denk ik ook wel een kwestie van volwassen worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Oud-beheerder OVNL
Aan doorvoer is weinig geld te verdienen. Je voegt dan immers geen waarde toe aan een product, dus het moet zo goedkoop mogelijk en als een andere route goedkoper is gaat het transport gegarandeerd daarheen. Pas als je waarde toevoegt aan een product wordt het interessant, want dan is er meer geld te verdienen en bind je je klanten langer aan je omdat je dan echt een schakel van het productieproces wordt.Vinny schreef:Ik snap best dat Jesse Klaver daar moeite mee heeft, maar dat is nu net precies het ding waar we geld mee verdienen als samenleving.Hij heeft het nog altijd over het exporteren van goederen en exporteren doe je nog altijd met transport. Waar hij - als ik het goed begrijp - meer moeite mee heeft is het feit dat Nederland vooral een doorvoerhaven is.
Maar ik heb de verkiezingsprogramma's niet goed genoeg gelezen om te zien of dat ook ergens in staat.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
- Hainje
Precies mijn punt. In andere bewoording weliswaar.Wubbo schreef:Aan doorvoer is weinig geld te verdienen. Je voegt dan immers geen waarde toe aan een product, dus het moet zo goedkoop mogelijk en als een andere route goedkoper is gaat het transport gegarandeerd daarheen. Pas als je waarde toevoegt aan een product wordt het interessant, want dan is er meer geld te verdienen en bind je je klanten langer aan je omdat je dan echt een schakel van het productieproces wordt.

-
Gelukkig snappen ze dat allemaal prima, als we naar de doorrekeningen van het CPB kijken :) . Alleen helaas stroomt bij de eerstgenoemde het geld er na een tijd ook vanzelf weer de staatskas uit.Vinny schreef:Veel partijen als de SP, PvdA en GroenLinks snappen niet dat je geld pas kan uitgeven als het ook eerst verdiend wordt.
-
Een ander alternatief op links bestaat niet echt in mijn ogen. SP en PvdD vind ik te radicaal, te veel protest en te populistisch, PvdA bevindt zich in identiteitscrisis, ChristenUnie is te veel gericht op het gezin als hoeksteen van de samenleving en gezeur om normen en waarden en Nieuwe Wegen is teveel vreemdelingenhaat en een soort PVV-light.Mr-W schreef:Theo Hiddema (FVD) of Don Ceder.(CU)Ik denk juist dat het beleid van GroenLinks ontwrichtend werkt. Vervuilende bedrijven zoals de Rotterdamse haven mogen weg van Klaver (uit t Vice interview) en een oplossing voor de mogelijk lagere belastinginkomsten als zijn maatregelen werken hebben ze niet (interview ergens met Prof. Barbera Baarsma)waldo79 schreef: Nee, ik heb weinig met Jesse Klaver en zijn partij. Met het linkse kan ik wel leven, maar het groene aspect overdrijft men alsof er catastrofale dingen staan te gebeuren met het milieu als je ergens anders op stemt :Y :Y
Verder heb ik een hekel aan zijn Justin Trudeau image dat ie probeert te creëren.
-
- Suus
- Contacteer:
Vanochtend las ik de krant, waar drie volledige pagina's gevuld waren met advertenties van politiek partijen.
Twee pagina's gevuld met maar liefst 1500 woorden van Lodewijk Asscher. Fijn als je van nuance houdt: https://www.pvda.nl/verkiezingen/beste-kiezer/
En een paar pagina's later had de homo- en jodenhatende viswinkel uit Zaandam die zich nu voordoet als politieke partij ook een pagina gekocht:

:X
Twee pagina's gevuld met maar liefst 1500 woorden van Lodewijk Asscher. Fijn als je van nuance houdt: https://www.pvda.nl/verkiezingen/beste-kiezer/
En een paar pagina's later had de homo- en jodenhatende viswinkel uit Zaandam die zich nu voordoet als politieke partij ook een pagina gekocht:

:X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Oud-beheerder OVNL
Ik wist niet dat die sociale huurwoningen zo hoog waren? (A)
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
- isadora
Weggestemd hebt, right. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )