Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6053
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Meltrain schreef: di 15 dec 2020, 10:06 Ik wilde t/m 17 januari typen (dat was de datum die ik ergens las)
De schoolsluiting duurt t/m 17 januari, de lockdown op andere vlakken duurt t/m 19 januari.
Goh.
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

De kerstvakantie-dienstregeling wordt in Twente in elk geval al met twee weken verlengd, hoofdzakelijk vanwege het sluiten van de scholen neem ik aan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 15 dec 2020, 16:51 Top vijf veiligheidsregio's die er vorige week het beste aan toe waren:
1. Fryslân. 167,7 besmettingen per 100.000 inwoners.
2. Groningen. 186,7 besmettingen per 100.000 inwoners.
3. Drenthe. 209,9 besmettingen per 100.000 inwoners.
4. Zeeland. 219 besmettingen per 100.000 inwoners.
5. Rotterdam-Rijnmond. 246,6 besmettingen per 100.000 inwoners.

<knip>
Dus ik vraag mij af of de uitspraak van WNL dat kappers in Dokkum de dupe zijn van winkelend publiek in de Koopgoot wel klopt :|
Aangezien het in Friesland beter gaat dan in Rotterdam, klopt de uitspraak wel. :Y Ze zijn alleen alle andere regio's in Nederland vergeten te noemen. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

't I natuurlijk ook een beetje flauw om een demagogische oprisping op z'n inhoud te toetsen :roll:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Nadat Action en Wibra eerder vanochtend aangaven weer open te gaan, omdat ze deels essentiële producten verkopen, steekt het kabinet daar nu een stokje voor.

Geen idee of iemand hier nog wel eens een boek koopt, maar dit lijkt me het beste pleidooi om voor boeken (maar ook voor bv. kleding, cadeaus en dergelijke) te kopen of bestellen bij je lokale winkelier. Bol.com, Amazon en dergelijke krijgen de bestellingen nauwelijks op tijd de deur uit, maar in de binnensteden zal het volgend jaar een stuk leger ogen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik vind deze scheiding tussen niet en wel essentieel echt belachelijk. Weet niet hoe het in NL is, maar bij ons zijn sinds gisteren bij voorbeeld bouwmarkten gesloten. Wat is er nu, als bij mij thuis een lichtschakelaar of een waterkraan kapot gaat? Dat kan altijd gebeuren, dan ga ik normalerwijze naar de bouwmarkt en repareer het vervolgens zelf. Nu moet ik of online bestellen en meerdere dagen wachten of een lokale installatiebedrijf bellen, wat dan drie of vier keer zo duur wordt. Voor politici maakt deze verschil niets uit, want hun salaris is toch hoog genoeg, maar voor mij..... :neg:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

In Nederland geldt precies hetzelfde. Volgens mij heeft Nederland de Duitse aanpak gewoon gekopieerd.
Maar je moet het positief zien: zo kun je wel het lokale installatiebedrijf financieel ondersteunen. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Dus je bedoelt door de politiek gedwongen steun.....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: wo 16 dec 2020, 12:46 In Nederland geldt precies hetzelfde.
Nee, in Nederland mogen doe het zelf zaken nog afhaalloketten open houden voor zaken die via de website besteld zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6053
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

ICE11 schreef: wo 16 dec 2020, 12:30 Ik vind deze scheiding tussen niet en wel essentieel echt belachelijk. Weet niet hoe het in NL is, maar bij ons zijn sinds gisteren bij voorbeeld bouwmarkten gesloten. Wat is er nu, als bij mij thuis een lichtschakelaar of een waterkraan kapot gaat? Dat kan altijd gebeuren, dan ga ik normalerwijze naar de bouwmarkt en repareer het vervolgens zelf. Nu moet ik of online bestellen en meerdere dagen wachten of een lokale installatiebedrijf bellen, wat dan drie of vier keer zo duur wordt.
De politiek wil dat de mensen zoveel mogelijk thuis blijven. Tijdens de 'intelligente' lockdown in het voorjaar ging men massaal naar de bouwmarkten. Niet omdat er spontaan veel stuk ging, maar om klussen te doen waar men eindelijk tijd voor zag om die uit te voeren. Dat wil het kabinet nu niet hebben (want veel onnodige reisbewegingen en dus kans op besmettingen), maar voor de situaties die jij nu opnoemt, mogen de bouwmarkten dus wel een afhaalloket hebben. Niet dat je daarmee volledig voorkomt dat er materialen worden gehaald die nu niet per se noodzakelijk zijn, maar het grootste deel wordt nu wel ontmoedigd.
Voor politici maakt deze verschil niets uit, want hun salaris is toch hoog genoeg, maar voor mij..... :neg:
Flauwe en te makkelijke aanname...
Goh.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Wubbo schreef: di 15 dec 2020, 21:16 Ik vond deze foto van een demonstrant wel weer typerend. Stop de Corona ditactuur! *O*

Is dit woord al eens gebruikt op OVNL Suus? :X
Tja. Maandagavond had de media het ineens over 'lockdowndrukte'.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Suus schreef: di 15 dec 2020, 21:19 Je bent de eerste op het forum met ditactuur *O* Ik krijg het alleen in mijn bericht als ik de autocorrectie tegenspreek (A)
Mijn autocorrect lijdt sowieso nogal aan coronasamenstellingsgevoeligheid.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ronaldussen schreef: wo 16 dec 2020, 22:01 Niet dat je daarmee volledig voorkomt dat er materialen worden gehaald die nu niet per se noodzakelijk zijn, maar het grootste deel wordt nu wel ontmoedigd.
En je voorkomt er in elk geval mee dat mensen gezellig met het hele gezin naar de bouwmarkt gaan :roll:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Hoe langer de crisis duurt, hoe harder worden de woorden, en dat zeker niet alleen door de tegenstanders van de maatregelen. Nadat enkele dagen geleden burgemeester Müller van Berlin restaurantbezoekers beschuldigd heeft dat door hun bezoek an de horeca mensen moeten overlijden, was de titel van onze lokale krant van gisteren toch het tot nu toe diepste dieptepunt. Wie de grens tussen Duitsland en Nederland oversteekt wordt als "Grenzverletzer" bestempeld. Dit woord was tevoren voor de laatste keer gebruikt door het DDR-regime voor mensen die probeerden naar het westen te vluchten.... :shock:
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

En in Nederland onderzoekt minister Cora Van Nieuwenhuizen de mogelijkheid dat mensen alleen naar het buitenland mogen reizen met een verklaring waarin staat dat de reis noodzakelijk is.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Je zou haast denken dat er iets aan de hand is :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het is eindelijk gelukt, de minister is boos op Schiphol. Heeft wel bijna vier jaar geduurd, maar dan heb je ook wat: Een onderzoek naar een verklaring van noodzakelijkheid. En ondertussen stappen nog steeds honderden mensen in de vluchten van Easyjet en Ryanair :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat was gewoon een samenloop van ongelukkige omstandigheden aldus de directeur van Schiphol. En o ja, volgens Mark Rutte kan Schiphol niet op slot.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: do 17 dec 2020, 09:18 En in Nederland onderzoekt minister Cora Van Nieuwenhuizen de mogelijkheid dat mensen alleen naar het buitenland mogen reizen met een verklaring waarin staat dat de reis noodzakelijk is.
Net zoals in de DDR, waar ook een officiele vergunning nodig was om het land te verlaten....

Ik vind het overigens ook absoluut onbestaanbaar dat ik, als ik nu onze vakantieverblijf aan de kust - onze eigendom dus - opzoek, tien dagen in quarantaine moet omdat ik uit het buitenland kom. Daartegenover mogen onze buren, afkomstig uit de regio Utrecht, zonder beperkingen vrij bewegen ofschoon in deze regio meer dan het dubbele aan besmettingen is dan hier bij ons.....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De mensen uit de regio Utrecht mogen niet met het OV naar hun vakantiehuisje in Zeeland, dat is door Mark Rutte nadrukkelijk geen noodzakelijke reis genoemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik ken niemand die met de OV daar naartoe gaat.... ;) En onderhoud is altijd noodzakelijk, om de accomodatie in staat te houden, juist nu in de winter. Overigens zijn het juist de door mij genoemde redenen, waarom de hoogste rechtbank van NRW de quarantaineverplichting voor inreizen voor onterecht verklaart heeft.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: do 17 dec 2020, 10:31
en-es schreef: do 17 dec 2020, 09:18 En in Nederland onderzoekt minister Cora Van Nieuwenhuizen de mogelijkheid dat mensen alleen naar het buitenland mogen reizen met een verklaring waarin staat dat de reis noodzakelijk is.
Net zoals in de DDR, waar ook een officiele vergunning nodig was om het land te verlaten....

Ik vind het overigens ook absoluut onbestaanbaar dat ik, als ik nu onze vakantieverblijf aan de kust - onze eigendom dus - opzoek, tien dagen in quarantaine moet omdat ik uit het buitenland kom. Daartegenover mogen onze buren, afkomstig uit de regio Utrecht, zonder beperkingen vrij bewegen ofschoon in deze regio meer dan het dubbele aan besmettingen is dan hier bij ons.....
Persoonlijke vraag: zit jij nou altijd in de jankmodus?

Ik begrijp dat het allemaal héél erg is, en waarschijnlijk ook persoonlijk tegen jou bedoeld, maar is je compleet ontgaan wat er eigenlijk aan de hand is? Of gaat dat jou niet aan, en zijn je territoriale rechten in Zeeland veel belangrijker dan de snel stijgende infectie- en sterftecijfers aan beide zijden van de grens?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: do 17 dec 2020, 10:31 Net zoals in de DDR, waar ook een officiele vergunning nodig was om het land te verlaten....
Is naar de DDR verwijzen jouw hobby, ofzo? :roll:
Volgens mij is er ook geen vergunning nodig, maar is er het advies om niet naar het buitenland te reizen. Als je bij terugkomst in Duitsland 10 dagen in quarantaine moet, is dat overigens om je landgenoten te beschermen en niet de Nederlanders.
Bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen. En niet alle maatregelen zijn logisch, maar als we ons er zo veel mogelijk aan houden, duren ze hopelijk zo kort mogelijk.

O ja, het feit dat iets je eigendom is, wil niet zeggen dat alles zo maar is toegestaan. Om vanuit mijn eigen werk te spreken, het huis op de dijk mag dan wel je eigendom zijn, dat betekent niet dat je een kelder mag bouwen als daarmee de stabiliteit van de dijk in het geding komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Mijn president heeft positief getest op het Coronavirus. Emmanual Macron zit in quarantaine, evenals premier Castex, die in nauw contact is geweest met de president. De testuitslag van Castex wordt zo snel mogelijk verwerkt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten