Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: do 17 dec 2020, 10:33 De mensen uit de regio Utrecht mogen niet met het OV naar hun vakantiehuisje in Zeeland, dat is door Mark Rutte nadrukkelijk geen noodzakelijke reis genoemd.
Man, die kunnen niet eens een lijn opstellen als het op het openhouden van winkels aan komt.
Maar zonder dollen. Noodzakelijkheid is uit de juridische literatuur een contextafhankelijk begrip gebleken. En het vermijden van gevaarlijke situaties van eigendommen lijkt een rode lijn te zijn. Stel je bent autoloos, moet je dan het vakantiehuisje in elkaar laten storten zodat de passanten die toch noodzakelijke aankopen moeten doen worden geraakt?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: do 17 dec 2020, 11:10 ICE11 heeft in zoverre een punt dat reisrestricties arbitrair worden als je binnen je eigen land op vakantie kan zonder in quarantaine te hoeven bij aankomst of terugreis, maar dat opeens wel geldt als je de grens over gaat. Een grens is maar een door mensen bedacht lijntje, het coronavirus trekt zich er ook niet veel van aan.
De maatregelen zijn arbitrair. Per definitie, en wat je ook doet. Het doel van die maatregelen is dat een stuk minder, en de discussie met het virus is niet te winnen. Eén ding is zeker: als er maar genoeg uitzonderingen ontstaan, en iedereen zichzelf voldoende bewegingsvrijheid en sociale contacten toestaat, dan hoeft er straks niemand meer gevaccineerd te worden. Ook een oplossing.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dat je op zaterdagavond langs het Hilton in Rotterdam kon lopen en dan allemaal mensen in restaurant Joelia zaten te eten was ook een beetje raar. Zeker omdat George om de hoek wel alleen afhaal mocht aanbieden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: do 17 dec 2020, 11:31 De discussie gaat ook niet over het doel van de maatregelen, maar over of je niet beter andere, minder arbitraire maatregelen kunt treffen. Een verbod om op vakantie te gaan, of dat nu in Nederland of in het buitenland is, lijkt mij beter dan een verbod op niet-noodzakelijke reizen naar het buitenland. Helemaal vreemd is dat Mark Rutte kortgeleden de gehele Antillen verklaarde tot binnenland (strikt genomen zijn alleen de BES-eilanden binnenland, de andere eilanden zijn zelfstandige landen in het Koninkrijk en dus buitenland), een uitzondering met als doel het toerisme te stimuleren :')
De Duitsers zijn wat dat betreft consequenter, daar zijn niet-noodzakelijke hotelovernachtingen in eigen land niet toegestaan.
Wat is volgens jou precies het verschil tussen "niet noodzakelijke reizen" en "op vakantie"?

Zoals ik al schreef kan je bij alle maatregelen vraagtekens zetten. Daarmee laat je het doel van die maatregelen — precies zoals je zegt — buiten beschouwing. Maar helaas helpt enkel protesteren tegen het virus of klappen voor de zorg onvoldoende. Vandaar die op zichzelf arbitraire maatregelen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: do 17 dec 2020, 11:10 ICE11 heeft in zoverre een punt dat reisrestricties arbitrair worden als je binnen je eigen land op vakantie kan zonder in quarantaine te hoeven bij aankomst of terugreis, maar dat opeens wel geldt als je de grens over gaat. Een grens is maar een door mensen bedacht lijntje, het coronavirus trekt zich er ook niet veel van aan.
Dat is juist wat ik bedoel. Wij hebben een spreekwoord: "Gleiches Recht für alle!" Dus moet dat ook hier gelden. Wat het opzoeken van onze eigendom in het algemeen betreft, dat heb ik ook eerder al tot uiting gebracht dat men in deze tijden probeert ons buiten het land te houden maar toch verder ons geld eist (belasting, vastrecht, etc.) en de kosten voor grote reparaties als gevolg van gebrek aan onderhoud moeten wij ook zelf betalen.

De verwijzing naar de DDR heeft daarmee te maken, dat de politici toenemend autocratische handelswijzen tonen en wie niet met hun eens is, is een soort vijand. Voor hun is er alleen maar nog het ene doel, het virus te bestrijden tot elke prijs. Welke schade de maatregelen op zichzelf veroorzaken, daar heeft men blijkbaar geen blik meer voor. Of - bewust provocerend geformuleerd - wat maakt het voor een verschil voor mensen, als ze geen corona krijgen, maar de prijs daarvoor is dat zij hun bestaansgrond of zelfs hun levenswerk kwijt zijn, verlaten zijn, ....
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: do 17 dec 2020, 11:37 Dat je op zaterdagavond langs het Hilton in Rotterdam kon lopen en dan allemaal mensen in restaurant Joelia zaten te eten was ook een beetje raar. Zeker omdat George om de hoek wel alleen afhaal mocht aanbieden.
Oh maar zit daar ook juist niet een van de problemen deze crisis? Het gebrek aan consequentie?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Precies. En dan krijg je al gauw van: "waarom zij wel en ik niet?" Met als gevolg dat men de grenzen opzoekt.
Karl
Berichten: 4138
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Coronavirus

Bericht door Karl »

Volgens mij heel logisch dat de legitimiteit van de maatregelen steeds maar weer bevraagd wordt. Vrijwel alle (?) restricties zijn ontstaan uit incidenten, de ene keer is het de kapitalistische vijand of een oorlog, nu is het een virus.
Het is een spectrum.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Suus schreef: do 17 dec 2020, 10:33 De mensen uit de regio Utrecht mogen niet met het OV naar hun vakantiehuisje in Zeeland, dat is door Mark Rutte nadrukkelijk geen noodzakelijke reis genoemd.
Huh? Volgens mij heb ik Rutte afgelopen maandag toch echt horen zeggen dat je best naar een geboekt vakantiehuisje mag reizen, zolang je daar dan maar geen onnodige uitstapjes maakt?
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

De drukte op Schiphol is heel makkelijk onder controle te houden: huur als regering een aantal hotels af en maak van de vrijwillige quarantaine een verplichte. Iedereen die op Schiphol landt wordt na aankomst naar één van die hotels gebracht en moet vervolgens 10 dagen op de hotelkamer blijven. Wedden dat het ineens heel erg rustig wordt op Schiphol?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6053
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

ICE11 schreef: do 17 dec 2020, 11:46 Dat is juist wat ik bedoel. Wij hebben een spreekwoord: "Gleiches Recht für alle!" Dus moet dat ook hier gelden. Wat het opzoeken van onze eigendom in het algemeen betreft, dat heb ik ook eerder al tot uiting gebracht dat men in deze tijden probeert ons buiten het land te houden
De adviezen om niet te komen zijn niet alleen voor Duitsers en zeker niet voor jou alleen. Ook voor ons Nederlanders gelden er adviezen om niet op pad te gaan als dat niet noodzakelijk is, dat geldt dus ook voor binnenlandse vakanties, maar verbieden kan niet. Maar nogmaals, het zijn adviezen, je kúnt dus gewoon naar Zeeland toe als je dat echt wilt. Er staan geen tanks bij de grens om je van de weg te knallen als je het ook maar waagt in de buurt van het grensstreepje komt. Maar of het verstandig is?

Misschien helpt het om het een beetje te relativeren in plaats van gelijk in de Calimero-stand te schieten. Dit is een ongekende crisis waarbij niemand precies weet wat nou de juiste maatregelen zijn om het virus volledig in te dammen. Niet dat ik wil beweren dat politici zomaar wat doen, maar niet alles is even duidelijk en voorspelbaar, waardoor de plannen toch weer in rap tempo aangepast moeten worden etc. Je kunt niet alles volledig afbakenen. Dat houdt automatisch inconsequenties in. In die gevallen wordt dan ook een beroep gedaan op ons gezond verstand. Deze week hebben we daar ook weer een mooi voorbeeld van kunnen zien, welke winkel is essentieel en welke niet? Waar ligt de grens? Dan kun je wel roepen dat de regering maar wat doet en de regels arbitrair en inconsequent zijn, maar je kunt als Action en Hema ook zelf wel bedenken dat je geen supermarkt bent, ook al verkoop je naast rotzooi ook 'essentiële' producten.
de kosten voor grote reparaties als gevolg van gebrek aan onderhoud moeten wij ook zelf betalen.
Eigen risico en je caravan stort heus niet in elkaar als je er een paar maanden geen lapje overheen haalt. Als dat wel zo is, dan heb je al eerder wat aan onderhoud laten liggen en moet je dus niet zeuren dat het allemaal door die vermaledijde zakkenvullende pseudo-DDR-politici komt. En als je caravan in elkaar stort en er is daar niemand die het voor jou kan fixen, dan is een reis naar Zeeland dus wel noodzakelijk en is er dus geen enkel probleem.
Goh.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dat.
Karl schreef: do 17 dec 2020, 12:05 Volgens mij heel logisch dat de legitimiteit van de maatregelen steeds maar weer bevraagd wordt. Vrijwel alle (?) restricties zijn ontstaan uit incidenten, de ene keer is het de kapitalistische vijand of een oorlog, nu is het een virus.
Tuurlijk. En weg met de autogordel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik moet trouwens erkennen dat ik gisteren aan het eind van de middag nog naar de Koopgoot ben gelopen om te kijken of de Hema toch nog open was (6000 stappen). Ik had graag een voorraadje koffie willen hebben tot het einde van de lockdown. Maar helaas, toen ik er aankwam was de winkel inmiddels al gesloten en de ingang volgehangen met postertjes dat vanwege aangescherpte maatregelen van de overheid de winkel tot nader order gesloten is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Gratis thuis bezorgd vanaf 25 euro *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik ben te lui om op te zoeken wat de koffie kost bij de Hema, maar voor 25 euro heb je wel een voorraadje denk ik :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Of je spekt mijn winstuitkering en koopt gewoon Perla bij de Ap. (A)
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Neeneenee, we hadden het over koffie, niet die rotzooi van de Appie. De laatste keer dat ik bij de Hema was betaalde ik € 7,50 voor 1,2 kg heerlijke arabicabonen. Met vier van die zakken moet zelfs een stevige koffieleut het wel een paar weken uit kunnen zingen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik heb een Nespresso-apparaatje en bij de Hema heb je 24 cups voor 2,50. Bij de Jumbo betaal je voor 10 cups 2,69 (en nu tijdelijk drie doosjes - 30 cups - voor 6). En dan is de koffie van de Hema beter dan die van La Place.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

trolly schreef: do 17 dec 2020, 14:15 Neeneenee, we hadden het over koffie
Suus schreef: do 17 dec 2020, 14:38 Ik heb een Nespresso-apparaatje
Er is ook niks meer zeker in het leven, trolly. :cry:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het vervangt een Senseo-apparaat. Hiermee kan ik in ieder geval al iets beters voorzetten als er per ongeluk toch een OVNL-lid voor mijn deur staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

@umbusko: Niet zo sombertjes, het blijkt een stap op de weg omhoog te zijn :Y

@Suus: Tegen de tijd dat de mondkapjes een beetje passé zijn doen we eerst een brammetje, toch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Suus schreef: do 17 dec 2020, 10:33 De mensen uit de regio Utrecht mogen niet met het OV naar hun vakantiehuisje in Zeeland, dat is door Mark Rutte nadrukkelijk geen noodzakelijke reis genoemd.
Er is in de tijdelijke regelingen Covid-19 geen enkele wettelijke beperking op niet-noodzakelijke OV-reizen opgenomen.

Derhalve geldt gewoon artikel 30 van de wet personenvervoer:
[...] 3. De concessiehouder is verplicht reizigers te vervoeren die beschikken over een voor het concessiegebied geldig vervoerbewijs tegen het daarbij behorende tarief.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 73 gasten