Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

dennistd schreef: do 17 dec 2020, 12:29 De drukte op Schiphol is heel makkelijk onder controle te houden: huur als regering een aantal hotels af en maak van de vrijwillige quarantaine een verplichte. Iedereen die op Schiphol landt wordt na aankomst naar één van die hotels gebracht en moet vervolgens 10 dagen op de hotelkamer blijven. Wedden dat het ineens heel erg rustig wordt op Schiphol?
Zouden ze ook met kwetsbare groepen moeten doen die nog steeds het huis uitgaan.
Allemaal opsluiten in een quarantainefaciliteit.
Wedden dat het ineens heel erg rustig wordt op de Intensive Care?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

ICE11 schreef: do 17 dec 2020, 11:46
PHS schreef: do 17 dec 2020, 11:10 ICE11 heeft in zoverre een punt dat reisrestricties arbitrair worden als je binnen je eigen land op vakantie kan zonder in quarantaine te hoeven bij aankomst of terugreis, maar dat opeens wel geldt als je de grens over gaat. Een grens is maar een door mensen bedacht lijntje, het coronavirus trekt zich er ook niet veel van aan.
Dat is juist wat ik bedoel. Wij hebben een spreekwoord: "Gleiches Recht für alle!"
Hier in Nederland doen we daar niet aan. Terwijl het gepeupel netjes anderhalve meter afstand moet houden op straffe van een coronaboete, houden de Haagse meneren en mevrouwen gezellig bruiloftsfeesten waar de coronaregels met olifantenvoeten getreden worden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Om heel eerlijk te zijn vond ik het ook wel een knap stukje anti-PR dat onze minister-president vandaag aangaf niet in quarantaine te hoeven na vorige week nog met de besmette president Macron contact gehad te hebben. "Omdat 'ie toen nog niet besmettelijk was", maareh, hoe weet 'ie dat dan :s

Ministers uit andere landen die eveneens contact gehad hebben zijn wel in quarantaine gegaan of hebben op z'n minst een test laten doen, maar onze minister-president spreekt wel het land aan op naleven van de regels en overtreedt ze vervolgens zelf (iets met 10 dagen vanaf het laatste contact...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Daniel schreef: do 17 dec 2020, 19:46 Om heel eerlijk te zijn vond ik het ook wel een knap stukje anti-PR dat onze minister-president vandaag aangaf niet in quarantaine te hoeven na vorige week nog met de besmette president Macron contact gehad te hebben. "Omdat 'ie toen nog niet besmettelijk was", maareh, hoe weet 'ie dat dan :s
Dat heeft de virus hem verteld natuurlijk *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

WSM schreef: do 17 dec 2020, 19:30 Zouden ze ook met kwetsbare groepen moeten doen die nog steeds het huis uitgaan.
Allemaal opsluiten in een quarantainefaciliteit.
Wedden dat het ineens heel erg rustig wordt op de Intensive Care?
Niet alleen mensen uit de kwetsbare groepen kunnen besmettelijk zijn, dus als alleen die mensen thuis blijven, gaat het aantal besmettingen niet echt omlaag.
WSM schreef: do 17 dec 2020, 19:38
ICE11 schreef: do 17 dec 2020, 11:46 Dat is juist wat ik bedoel. Wij hebben een spreekwoord: "Gleiches Recht für alle!"
Hier in Nederland doen we daar niet aan. Terwijl het gepeupel netjes anderhalve meter afstand moet houden op straffe van een coronaboete, houden de Haagse meneren en mevrouwen gezellig bruiloftsfeesten waar de coronaregels met olifantenvoeten getreden worden.
En je weet dat de betreffende bewindspersoon ook gewoon een Coronaboete heeft gehad? :)
Daniel schreef: do 17 dec 2020, 19:46 Om heel eerlijk te zijn vond ik het ook wel een knap stukje anti-PR dat onze minister-president vandaag aangaf niet in quarantaine te hoeven na vorige week nog met de besmette president Macron contact gehad te hebben. "Omdat 'ie toen nog niet besmettelijk was", maareh, hoe weet 'ie dat dan :s

Ministers uit andere landen die eveneens contact gehad hebben zijn wel in quarantaine gegaan of hebben op z'n minst een test laten doen, maar onze minister-president spreekt wel het land aan op naleven van de regels en overtreedt ze vervolgens zelf (iets met 10 dagen vanaf het laatste contact...)
Hmm, dat is wel raar. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Daniel schreef: do 17 dec 2020, 19:46 Om heel eerlijk te zijn vond ik het ook wel een knap stukje anti-PR dat onze minister-president vandaag aangaf niet in quarantaine te hoeven na vorige week nog met de besmette president Macron contact gehad te hebben. "Omdat 'ie toen nog niet besmettelijk was", maareh, hoe weet 'ie dat dan :s

Ministers uit andere landen die eveneens contact gehad hebben zijn wel in quarantaine gegaan of hebben op z'n minst een test laten doen, maar onze minister-president spreekt wel het land aan op naleven van de regels en overtreedt ze vervolgens zelf (iets met 10 dagen vanaf het laatste contact...)
Hij doet een Grapperhausje?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Meltrain schreef: do 17 dec 2020, 19:55
WSM schreef: do 17 dec 2020, 19:30 Zouden ze ook met kwetsbare groepen moeten doen die nog steeds het huis uitgaan.
Allemaal opsluiten in een quarantainefaciliteit.
Wedden dat het ineens heel erg rustig wordt op de Intensive Care?
Niet alleen mensen uit de kwetsbare groepen kunnen besmettelijk zijn, dus als alleen die mensen thuis blijven, gaat het aantal besmettingen niet echt omlaag.
Dat klopt. Het aantal besmettingen met ernstige gevolgen (ziekenhuisopname, IC-opname en overlijden) zal echter wel dalen. Ook zal de druk op de zorg afnemen, zodat er meer ruimte is mensen met andere ernstige ziektes te helpen.
Meltrain schreef: do 17 dec 2020, 19:55
WSM schreef: do 17 dec 2020, 19:38
ICE11 schreef: do 17 dec 2020, 11:46 Dat is juist wat ik bedoel. Wij hebben een spreekwoord: "Gleiches Recht für alle!"
Hier in Nederland doen we daar niet aan. Terwijl het gepeupel netjes anderhalve meter afstand moet houden op straffe van een coronaboete, houden de Haagse meneren en mevrouwen gezellig bruiloftsfeesten waar de coronaregels met olifantenvoeten getreden worden.
En je weet dat de betreffende bewindspersoon ook gewoon een Coronaboete heeft gehad? :)
Je weet ook dat daar een orkaan van verontwaardiging voor nodig was? Om vervolgens een symboolboete uit te delen? 400 Euro voor een minister is een schijntje.

Een minister van justitie die anderen in zeer grove bewoordingen de maat neemt om zich vervolgens helemaal niets aan te trekken van de regels is totaal ongeschikt voor zijn taak. Hij had moeten opstappen. Iets wat hij overigens nog steeds kan doen. Het is nog niet te laat.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Stefan
Berichten: 4311
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Vanochtend op de markt bij mij in de buurt, in Duisburg, heb ik me wel weer staan verbazen. Het is een kleine markt van 7 kramen ofzo, maar er stond voor m'n gevoel een verzorgingstehuis vol aan senioren... Beetje hypocriet om dan voor, onder andere, heel de boel op slot te gooien, terwijl ze daar lekker hutjemutje op elkaar gaan staan. :')

Vlak voor de sluiting van de horeca bij de bakker een stukje verderop ook, gewoon 8 ouderen aan 1 tafel, lekker koffieleuten.. Afstand houden kennen veel van deze mensen ook niet, hoe vaak ik al heb moeten vragen of er een beetje afstand gehouden kan worden, is niet meer op 2 handen te tellen.

Kan er zo moe van worden, want voor deze groep mensen probeer ik me zo goed mogelijk aan de regels te houden..

Goed, zal me vast wel de woede hiermee op m'n hals halen, maar goed.. dat moest er even uit. (A) :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Hmmm, ik deel die observaties ook.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

WSM schreef: do 17 dec 2020, 20:09
Meltrain schreef: do 17 dec 2020, 19:55
WSM schreef: do 17 dec 2020, 19:38
ICE11 schreef: do 17 dec 2020, 11:46 Dat is juist wat ik bedoel. Wij hebben een spreekwoord: "Gleiches Recht für alle!"
Hier in Nederland doen we daar niet aan. Terwijl het gepeupel netjes anderhalve meter afstand moet houden op straffe van een coronaboete, houden de Haagse meneren en mevrouwen gezellig bruiloftsfeesten waar de coronaregels met olifantenvoeten getreden worden.
En je weet dat de betreffende bewindspersoon ook gewoon een Coronaboete heeft gehad? :)
Je weet ook dat daar een orkaan van verontwaardiging voor nodig was? Om vervolgens een symboolboete uit te delen? 400 Euro voor een minister is een schijntje.

Een minister van justitie die anderen in zeer grove bewoordingen de maat neemt om zich vervolgens helemaal niets aan te trekken van de regels is totaal ongeschikt voor zijn taak. Hij had moeten opstappen. Iets wat hij overigens nog steeds kan doen. Het is nog niet te laat.
Was de boete niet juist voordoor hem verlaagd, omdat ie anders een strafblad zou krijgen? :')
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Stefan schreef: do 17 dec 2020, 20:09 Vanochtend op de markt bij mij in de buurt, in Duisburg, heb ik me wel weer staan verbazen. Het is een kleine markt van 7 kramen ofzo, maar er stond voor m'n gevoel een verzorgingstehuis vol aan senioren... Beetje hypocriet om dan voor, onder andere, heel de boel op slot te gooien, terwijl ze daar lekker hutjemutje op elkaar gaan staan. :')

Vlak voor de sluiting van de horeca bij de bakker een stukje verderop ook, gewoon 8 ouderen aan 1 tafel, lekker koffieleuten.. Afstand houden kennen veel van deze mensen ook niet, hoe vaak ik al heb moeten vragen of er een beetje afstand gehouden kan worden, is niet meer op 2 handen te tellen.

Kan er zo moe van worden, want voor deze groep mensen probeer ik me zo goed mogelijk aan de regels te houden..

Goed, zal me vast wel de woede hiermee op m'n hals halen, maar goed.. dat moest er even uit. (A) :Y
Je hebt zeker een punt.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Aking schreef: do 17 dec 2020, 20:11 Was de boete niet juist voordoor hem verlaagd, omdat ie anders een strafblad zou krijgen? :')
Was dat niet daarna? Omdat 400 Euro boete plus strafblad niet meer verkoopbaar was na het goede voorbeeld van Grapperhaus?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

WSM schreef: do 17 dec 2020, 20:09
Meltrain schreef: do 17 dec 2020, 19:55
WSM schreef: do 17 dec 2020, 19:38
ICE11 schreef: do 17 dec 2020, 11:46 Dat is juist wat ik bedoel. Wij hebben een spreekwoord: "Gleiches Recht für alle!"
Hier in Nederland doen we daar niet aan. Terwijl het gepeupel netjes anderhalve meter afstand moet houden op straffe van een coronaboete, houden de Haagse meneren en mevrouwen gezellig bruiloftsfeesten waar de coronaregels met olifantenvoeten getreden worden.
En je weet dat de betreffende bewindspersoon ook gewoon een Coronaboete heeft gehad? :)
Je weet ook dat daar een orkaan van verontwaardiging voor nodig was? Om vervolgens een symboolboete uit te delen? 400 Euro voor een minister is een schijntje.

Een minister van justitie die anderen in zeer grove bewoordingen de maat neemt om zich vervolgens helemaal niets aan te trekken van de regels is totaal ongeschikt voor zijn taak. Hij had moeten opstappen. Iets wat hij overigens nog steeds kan doen. Het is nog niet te laat.
Ik deel je mening dat Grapperhaus na deze actie nauwelijks meer serieus te nemen valt en beter kan opstappen, omdat zijn geloofwaardigheid sterk te wensen overlaat.
In je eerste reactie deed je echter voorkomen alsof de hele Haagse bevolking alle regels aan haar laars lapt en dat is niet zo. Bovendien geldt die Corona-boete van €390 voor iedereen, dus dat is precies wat ICE11 bedoelt: "Gelijke rechten (en plichten en straffen enz.) voor iedereen."
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef: do 17 dec 2020, 20:11 Hmmm, ik deel die observaties ook.
Ik ook. Om nog wat aan het lijstje toe te voegen: in de tijd dat het nog een advies was de hele supermarkt vol mensen met mondkapje op een paar grijze hoofden na :s
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8925
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Het zijn ook nog steeds de ouderen die het kapje verkeerd dragen. Onneuzelen komen het vaakst voor, maar ook lui die het kapje juist omlaag trekken als ze je een vraag stellen zie ik als supermarktmedewerker veel. Nou is het kapje wel een barrière omwille van de verstaanbaarheid.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

WSM schreef: do 17 dec 2020, 19:30
dennistd schreef: do 17 dec 2020, 12:29 De drukte op Schiphol is heel makkelijk onder controle te houden: huur als regering een aantal hotels af en maak van de vrijwillige quarantaine een verplichte. Iedereen die op Schiphol landt wordt na aankomst naar één van die hotels gebracht en moet vervolgens 10 dagen op de hotelkamer blijven. Wedden dat het ineens heel erg rustig wordt op Schiphol?
Zouden ze ook met kwetsbare groepen moeten doen die nog steeds het huis uitgaan.
Allemaal opsluiten in een quarantainefaciliteit.
Wedden dat het ineens heel erg rustig wordt op de Intensive Care?
Op vakantie gaan met het vliegtuig is wel iets anders dan de deur uitgaan voor wat boodschappen vind ik... Al is het eerste voor sommigen gewoner heb ik wel eens het idee :X
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Ik dacht meer aan scootmobiel-samenscholingen en dergelijke.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6053
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

:')
Goh.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Stefan schreef: do 17 dec 2020, 20:09 Vanochtend op de markt bij mij in de buurt, in Duisburg, heb ik me wel weer staan verbazen. Het is een kleine markt van 7 kramen ofzo, maar er stond voor m'n gevoel een verzorgingstehuis vol aan senioren... Beetje hypocriet om dan voor, onder andere, heel de boel op slot te gooien, terwijl ze daar lekker hutjemutje op elkaar gaan staan.
Nou, dat verbaasd me toch echt (ironiemodus). Als ik het goed begrepen zijn het toch juist de jongeren die zich niet gedragen. Tenminste als men de bezwaren van de ouderen hoort..... :Y

Bij de NOS kwam ik volgende link tegen: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236110 ... -voor.html

Citaat: "Voorstanders van een vaccinatiebewijs zien de vrijheden die het vaccinatiebewijs biedt als een beloning voor sociaal gedrag". Dat lijkt toch even als in China.....
Laatst gewijzigd door ICE11 op vr 18 dec 2020, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6053
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Dat een ander zich niet aan de regels/adviezen houdt, is nog geen reden om er zelf ook maar niet aan te houden natuurlijk.
Ik hou me aan de regels/adviezen omdat ik zelf niet ziek wil worden én omdat ik een ander (en zeker mijn naasten) niet wil besmetten, mocht ik het virus toch bij me hebben.
Goh.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10652
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Exact.

Mijn basisschooljuf trapte al niet in dat soort "maar hullie..." smoezen, en zo'n virus helaas nog een stuk minder.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De voorzitter van de longartsenvereniging, dokter Van den Toorn van het Erasmus MC, maakt zich zorgen over de uitzonderingen op de mondkapjesplicht. Het zou niet zijn besproken in het OMT en met de longartsenvereniging en teveel uitzonderingen kan mensenlevens in gevaar brengen.

Het gehele interview in het AD als premium-artikel: https://www.ad.nl/binnenland/artsen-teg ... ~ae9fde81/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8925
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

ICE11 schreef: vr 18 dec 2020, 07:49 Bij de NOS kwam ik volgende link tegen: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236110 ... -voor.html

Citaat: "Voorstanders van een vaccinatiebewijs zien de vrijheden die het vaccinatiebewijs biedt als een beloning voor sociaal gedrag". Dat lijkt toch even als in China.....
De VVD staat hierin alleen in Nederland. Op het Wegenforum had ik al gezegd dat ik voor het debat van gisteren een tweedeling opmerkte. Je hebt de VVD (of alleen Dijkhoff en Veldman) voor een vaccinatieplicht en de rest is tegen. De coronawet voorkomt gelukkig dat deze maatregel opgelegd kan worden, want voor vrijwel elke maatregel is een Kamermeerderheid nodig.
Bedenk echter wel dat bij dit soort peilingen de steekproefgrootte groot aandoet, maar desondanks niet representatief is. De kans is groot dat veel 'aluhoedjes' niet meewerken met dit soort enquêtes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10652
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Waar baseer je die aanname op?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Hier de downloadlink van het rapport overigens;

https://d1rkab7tlqy5f1.cloudfront.net/T ... beleid.pdf
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 35 gasten