Het bestaat: https://goo.gl/maps/8irfizKuPFM2regenmaker schreef:Ik dacht bij het zien van de topictitel eerst aan dat je gewoon rechtdoor over de rotonde rijdt.
![Steekt tong uit :P](./images/smilies/toungue.gif)
Het bestaat: https://goo.gl/maps/8irfizKuPFM2regenmaker schreef:Ik dacht bij het zien van de topictitel eerst aan dat je gewoon rechtdoor over de rotonde rijdt.
Dus omdat er 1 plaats niet aangegeven staat, deugt er niets van Velperbroek? :')regenmaker schreef:Nee flauwe kul. Op Velperbroek staat Apeldoorn niet eens fatsoenlijk aangegeven. Moet je eerst het bord spotten: voor Apeldoorn volg richting Utrecht en dan nog eens Utrecht opzoeken. Totaal niet effectief. :N
Ook voor Doesburg moet je afslaan. Dat Zutphen als einddoel staat aangegeven, komt omdat de A348 bij Dieren overgaat op de N348. Richting Doesburg is het de N317. De N348 door Dieren is ooit als tijdelijke weg aangelegd. Het was de bedoeling dat de A348 bij Dieren doorgetrokken zou worden naar Zutphen. Maar daar is het nooit van gekomen en sindsdien houdt die snelweg enigszins abrupt op bij Dieren en moet je verder via de N348. Zutphen is dus vanuit historisch oogpunt een logisch "einddoel". Bovendien is de verkeersstroom richting Zutphen veel groter dan richting Doesburg vanaf de A348, dus ook vanuit dat oogpunt is Zutphen een veel logischer "einddoel" dan Doesburg.regenmaker schreef:Naar Zutphen moet je toch ook afslaan op de N348? Zou ik eerder voor Doesburg kiezen.
Het oude Raoul Wallenbergplein in Alphen was nog een verkeersplein van de oude stempel met ook twee rijstroken op de toeleidende wegen. De 'ovatonde' die ze er nu van gemaakt hebben heeft weliswaar twee rijstroken op de rotonde zelf, maar niet op de toeleidende wegen. Dan is het hele idee van voorsorteren (dus links blijven rijden als je 'driekwart' wilt) niet meer zo vanzelfsprekend voor een bestuurder en al helemaal niet omdat je het door die ovale vorm niet in een mooie vloeiende beweging kunt doen. Dat kun je juist weer WEL als je rechtdoor wilt langs de vlakke zijde van de ovaal: dan krijg je een 'ideale lijn' waardoor je de rotonde met 50 kunt nemen, en dat is ook niet de bedoeling.Bee schreef:Op Streetview nog te zien via de historische beelden. Het is een tijdje populair geweest, van dat soort superrotondes midden in de stad aanleggen, Alphen aan de Rijn heeft het ook nog steeds een met vijf afritten. Daar begrijpen mensen ook nog steeds niet hoe het werkt dus hebben ze het met pijlen en doorgetrokken strepen geprobeerd werkbaar te maken...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten