Ik heb vandaag voor het eerst eens zelf de route/sporen van de trein naar Hoorn aangepast op Amsterdam centraal

Gelukkig geen boze machinist aan de lijn gekregen die vroeg waarom ie door afwijkende wissels heen werd gestuurd haha.
Die ken ik dan weer nietGeert schreef:Of een jonkel ;)
Een bijzonder slaapritme. Ik hou zoiets dus hooguit drie nachten vol en dan ben ik kapot. Ik heb echt minimaal 7 uur slaap per nacht nodig... :(Geert schreef:Ik ging om 0:15 uur naar bed, 6:15 wakker, en prima geslapen.
Amsterdam Schiphol Rotterdam Aansluiting? Gewoon op de HSL dusArdan schreef: Asra
Ja, toen ik nog vroege diensten draaide gebeurde dat regelmatig. Ik had toendertijd geen rooster, dus ik draaide allerlei losse diensten. Zie dan maar eens je ritme aan de vroege dienst aan te passen (de late zijn veel makkelijker, en nachtdiensten heb ik nooit los gedraaid). Dan ging ik in bed liggen met het idee 'straks moet ik werken, als ik de wekker maar hoor' etc. En dan werd het later en later... Na de eerste vroege dienst was dat meestal over, en voor de vroege diensten die nog op een beetje normaal tijdstip begonnen (07.00 enzo) was het ook wel te doen, maar die extreem vroege...Caspar schreef:Het komt wel eens voor dat ik maar 1 of 2 uur slaap, vooral voorafgaand aan de eerste vroege dienst. Als ik dan de wekker zet op 5uur ben ik vaak nog niet moe genoeg om in slaap te vallen en met ieder uur dat het later wordt denk ik dan van ojee, ik mag nu wel eens in slaap vallen wat alleen maar avenrechts werkt. De dag dan door zien te komen is best zwaar dan. Meer mensen bij wie zoiets bekend in de oren klinkt?
Je bedoelt dat je de onregelmatigheidstoeslag mist.Wubbo schreef:Toch mis ik het soms wel, onregelmatige diensten...
Nouja, ik slaap normaal van een uur of 1, 2 tot een uur of 8, 9. En dan moet ik bijna elke zondag om 6 uur beginnen, dus om 5:30 de deur uit om naar het station te lopen (minuut of 20), en dus om 5 uur eruit. Maar voor middernacht hoef ik het sowieso niet te proberen het bed in te duiken, en vervolgens slaap ik zo onrustig omdat ik bang ben me te verslapen, dat ik elk uur wel even wakker wordt om te kijken of ik niet al te laat ben... Een goede nachtrust heb ik vrijwel nooit van zaterdag op zondag, in elk geval.Caspar schreef:Het komt wel eens voor dat ik maar 1 of 2 uur slaap, vooral voorafgaand aan de eerste vroege dienst. Als ik dan de wekker zet op 5uur ben ik vaak nog niet moe genoeg om in slaap te vallen en met ieder uur dat het later wordt denk ik dan van ojee, ik mag nu wel eens in slaap vallen wat alleen maar avenrechts werkt. De dag dan door zien te komen is best zwaar dan. Meer mensen bij wie zoiets bekend in de oren klinkt?
Op zich is dat wel gecompenseerd, dus da's het punt niet :)Freek schreef:Je bedoelt dat je de onregelmatigheidstoeslag mist.Wubbo schreef:Toch mis ik het soms wel, onregelmatige diensten...
Oh oke :) Oud topic welWubbo schreef:Musea staan in OV als hobby, bijvoorbeeld deze.
Oef, ja, dat herken ik ook ;) Een half jaar terug was de planner er blijkbaar van overtuigd dat ik fan van vroege diensten was (NOT!). Gelukkig gaat het de laatste tijd wel wat beter met opstaan. Voor 23 uur naar bed heeft sowieso geen zin voor mij, maar als je dan om 4 uur zoveel weer op moet, houd je niet echt een goede nachtrust over. Had ook altijd zoiets van: "als de wekker maar gaat" etc. Maar door twee wekkers te zetten, voel je je al een stuk meer gerustgesteld en val je makkelijker in slaap :pos:Caspar schreef:Het komt wel eens voor dat ik maar 1 of 2 uur slaap, vooral voorafgaand aan de eerste vroege dienst. Als ik dan de wekker zet op 5uur ben ik vaak nog niet moe genoeg om in slaap te vallen en met ieder uur dat het later wordt denk ik dan van ojee, ik mag nu wel eens in slaap vallen wat alleen maar avenrechts werkt. De dag dan door zien te komen is best zwaar dan. Meer mensen bij wie zoiets bekend in de oren klinkt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten