Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Michael schreef:Wat een avond/nacht was het op het werk zeg. Veel zatte mensen. Gelukkig waren ze wel allemaal gezellig. Dat maakte het wel leuk. Wel om 2.30 een groep van ongeveer 10 man naar buiten moeten sturen omdat ze aan het kloten waren.
Via Facebook heb ik niets van project-x-haren gehoord, het is dat het NOS-journaal, nu.nl en dit soort topics mij er op wezen. Anders had ik van niets geweten.
Het is ook heel schandalig en ik ga er dan ook NOOIT aan meedoen. Maar goed, nu even iets heel anders:
Vandaag een klein hockeyoernooitje gehad in Maastricht
(!) en omdat mijn team onder een regeling valt van de Gemeente Amsterdam zijn we met z'n allen in een minitouringcar gegaan vanaf de NieuweKalfjeslaan in Amstelveen naar Sportpark de Geusselt. Heenreis ging keurig in 2u15 minuten maar wegens afsluiting van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch bedacht de chauffeur op de terugweg het volgende: eerst via de A73 naar Nijmegen en Arnhem en vervolgens de A12 op. Bij Ede vond volgens de chauffeur het navigatiesysteem nodig om via Amersfoort te rijden dus we gaan de A30 op. Aangezien een speler in Maastricht was vergeten te plassen stoppen we voor een kwartier bij het eerste de beste tankstation. Deze snelweg verder afgereden en vervolgens via de A1 en de A10 weer terug naar de club. Totale reistijd: dik 3 uur. Fijn om je te realiseren dat je om 0630 op moet om nota bene langer onderweg te zijn dan op het toernooi zelf aanwezig te zijn. Fantastisch.
Thom91 schreef:De treinen waren inderdaad ook gesloopt ja ;)
Die worden daar in de gemeente toch ook onderhouden? Ik zou zeggen, laat wat raddraaiers die die treinen vernielden wat klusjes uitvoeren daar. Desnoods een paar weken onkruid wieden op het parkeerterrein van Nedtrain in Onnen (gemeente Haren).
@TLP ik vind 3 uur onderweg tussen Maastricht en Amsterdam best normaal.
Ik durf te stellen dat mensen in Groningen, Maastricht, Enschede en dat soort plaatsen vaker gewend zijn om zulke afstanden te rijden voor een evenement dan mensen in de Randstad, en daardoor ook een ander besef hebben van afstand en reistijd.
Viel mij op toen ik in Groningen woonde de gemiddelde jongere het heel normaal vindt om 2 uren onderweg te zijn voor een sporttoernooi etc... In Amsterdam vindt men het al heel wat als ze een half uur onderweg zijn naar een nabijgelegen stad...
Maar dat is ook 'logisch', hoe hoger de dichtheid aan voorzieningen in de basis (woonplaats ofzo), hoe lager de gewilligheid om verder te reizen. Bijvoorbeeld: iemand op het Friese platteland vindt het normaal om met een auto naar de supermarkt twee dorpen verderop te gaan. Als ik midden in Amsterdam zou wonen, zou ik het belachelijk vinden dat ik na een half uur lopen nog geen Nederlandse, Surinaamse, Antiliaanse, Chinese, Indonesche supermarkt ben tegengekomen.
Een vriend van mij in Groningen gaat ook zo een avondje stappen in Amsterdam, maar hoeveel Amsterdammers gaan er stappen in Antwerpen?
In de steden die ik noem heb je alle voorzieningen wel die je in een leven doorgaans nodig kan hebben... Maar snap je post wel :)
Wat ik me verder afvroeg... In de treinen tussen Haren en Zwolle is het nodige aan meubilair vernield gisteren... Is het niet een idee om de spoorwegpolitie en Service en Veiligheid op dit soort ritten grootschalig mee te laten reizen, bv 2 personen per rijtuig, in plaats van deze zelfde personeelsleden in te zetten om met 30 man tegelijk een suffe stoptrein uit te kammen tijdens een Stop & Go aktie om een handje vol zwartrijders per uur te beboeten, en daarbij duizenden reizigers opzadelen met vertragingen en gemiste overstappen?
Michael schreef:Hoe ze het verzonnen hebben weet ik niet. Maar ik moet dit jaar iedere zaterdag naar school. Het enige voordeel is dat ik dan vrijdag en zaterdag geen sluit draai. Nou hebben ze me volgende week vrijdag toch sluit ingeroosterd. Straks maar effe er wat van zeggen. Ik ben toch echt niet van plan om tot 4.00 te werken en dan om 8.30 weer op school te zijn.
Ben vanmiddag effe naar mijn restaurantmanager gegaan en het is opgelost. Ben nu volgende week vrijdag vrij.
Het is dan wel te hopen dat je de rest van het schooljaar ook niet op vrijdag hoeft te werken.
Maakt die zelfde restaurantmanager de roosters dan niet zelf?
Die Mercedes Conecto's blijven toch op vele vlakken merkwaardige bussen, gisteren liet een chauffeur mij zien wat er gebeurt als je met de deuren open het gaspedaal intrapt; de halterem ging er direct af en bus trok zo op, tevens krijg je geen enkele melding in de vorm van een waarschuwingslampje of geluidssignaal dat je met open deuren aan het rijden bent.
Een groot deel van de Luxemburgse bussen kan met weliswaar met open deuren rijden, maar je krijgt me toch een knipperende lampjes en alarmtonen.
Vandaag was weer de Dam tot Dam Fietstocht en net zoals vorig jaar ging ik weer voor de 65 kilometer. Echter, na 60 kilometer kreeg ik een lekke band, er zat een forse scheur in mijn buitenband en binnenband. Gelukkig was de mobiele fietsenmaker binnen een half uur aanwezig en na een kwartiertje waren beide vervangen, tegen een vriendenprijsje want de organisatie nam de voorrijkosten op zich :Y
En in tegenstelling tot vorig jaar, toen het na Zaandam begon te hozen en dat niet meer stopte tot Amsterdam, was de enige nattigheid dit jaar het zweet dat mijn lichaam produceerde *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik heb vandaag ook een stuk gefietst, maar niet de van Dam tot Dam tocht.
Maar wel deze:
Dit was niet exact mijn route; in Almere heb ik helemaal de dijk langs het IJmeer en de jachthavens/Libelle strand gevolgd, maar dat kan volgens Google alleen lopend. De dijk tussen Enkhuizen en Lelystad kan je volgens Google niet lopen (dus een routekaartje maken als wandelaar gaat niet), dus dan maar een iets vertekende kaart. Ook lukt het me niet om als Fietser een route te krijgen over de Hempont naar Zaandam, dus dan maar zo. De totale afstand klopt wel min of meer.
Ben van deur tot deur 8 en half uur bezig geweest. Mijn één na langste fietstocht ooit. Dat was Eindhoven- Hoorn.