Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Vrijdagavond in bus 73, en ik concludeer dat ik geen enkele reden meer zie voor de alcoholklok. Er zitten meerdere reizigers met bierverpakkingen in de bus (alles gesloten, geen zorgen), naast sixpacks ook kratten van de Hertog Jan-aanbieding van de Ap. Ik heb niet het idee dat de alcoholconsumptie nou echt afneemt door een tijdslot, alleen dat de aanschafperiode wat meer geconcentreerd is. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Zeggen jullie er wel eens wat van als iemand geen mondkapje op heeft? En dan vraag ik het aan de forumgebruikers 'in burger', dus niet werkzaam bij een OV-bedrijf? Ik zeg er namelijk niks van omdat ik bang ben toch alleen maar een grote bek terug te krijgen, of wie weet wat nog meer. Dan heb ik het natuurlijk niet over degenen die om medische redenen er geen kunnen dragen, maar degenen die hem willens en wetens weigeren. Of zoals ik op mijn korte forenzenritje vanavond weer twee keer zag gebeuren: stoere toffe boys die hem opzetten op een station, maar als er geen conducteur aan blijkt te komen hem weer op de kin hangen. En er is echt niemand die er wat van zegt. Blijkbaar is iedereen bang voor een grote bek, of kent verhalen van geweld door ontstane ruzies met weigeraars.

Ik begin een beetje op het punt te komen dat ik mijn mond niet meer wil houden, en van binnen wind ik me er eigenlijk steeds meer over op onderweg. Door idioten als hen zitten we nu in een lockdown. Door mensen die denken dat regels niet voor hen gelden. En nogmaals, dan heb ik het echt niet over de mensen die hem niet kunnen dragen, maar over degenen die duidelijk zich er niet aan willen houden.

Dus ik ben gewoon eens benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt. Hoe 'beleven' jullie het?
Ik doe ook maar wat
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ik zou het gewoon maar laten gaan. We kunnen niet zien wat de reden is voor hun verhaal, en daarnaast is de huidige wereld zo verziekt dat je beter niets kan zeggen over de gedragingen van de ander. Daarnaast denk ik dat de nieuwste coronagolf niet door het gebrek aan het houden van de regels komt, maar doordat het onderwijs vol heeft gezeten zonder maatregelen en het overspringen van het virus ook bij kinderen gebeurt. Derhalve ook die grote stijging dat de scholen weer open gingen. Gevolgd door de teststijgingen van de voorbije weken. Dissidenten houd je altijd, en het beste is ze te laten gaan en je te focussen op hoe ze jou of kwetsbaren geen schade kunnen berokkenen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6053
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Jef400 schreef: vr 18 dec 2020, 22:40 maar doordat het onderwijs vol heeft gezeten zonder maatregelen
Dan gaat het toch vooral om primair en middelbaar onderwijs. Mbo's, hbo's en universiteiten hebben zich vanaf het begin van de crisis aan strenge maatregelen moeten houden.

En verder zou ik het inderdaad ook laten gaan. Mensen die willens en wetens zich niet aan de regels/adviezen willen houden zijn doorgaans niet ontvankelijk voor argumenten/redelijke discussie. Die zullen zich ook echt niet zoveel aantrekken van een onbekende medereiziger die ze waarschijnlijk nooit meer tegenkomen.
Goh.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik begrijp Ardan heel goed. Gisterochtend moest ik met de trein naar Amersfoort. Op het perron in Baarn drie personen zonder mondkapje. En ik zag dat in de trein naar Utrecht de machinist zonder mondkapje in de trein gezellig babbelen met de conducteur die wel een mondkapje droeg. Ik zal wel een slechte burger zijn maar ik heb helemaal geen zin om die mensen op aan te spreken.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik herken het ook. Ik was gisteren al benauwd maar moest toch nog even wat halen in de winkel, mondkapje op wat dan niet heel chill is en dan zie je twee meiden met een mondkapje bungelend aan een oor. Daar kan ik dan wel boos over worden maar ik had al helemaal geen zin om bij ze in de buurt te komen, laat staan ze aan te spreken. Toen snel de winkel uit, had mijn buurman gerookt in het portiek, nou dan kan je me opvegen.
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

en-es schreef: za 19 dec 2020, 09:22 Ik begrijp Ardan heel goed. Gisterochtend moest ik met de trein naar Amersfoort. Op het perron in Baarn drie personen zonder mondkapje. En ik zag dat in de trein naar Utrecht de machinist zonder mondkapje in de trein gezellig babbelen met de conducteur die wel een mondkapje droeg. Ik zal wel een slechte burger zijn maar ik heb helemaal geen zin om die mensen op aan te spreken.
Ik heb sowieso de indruk dat er bij de NS aardig wat viruswappies werken die vinden dat de coronaregels niet voor henzelf gelden.
Je zou juist van de Staats Spoorwegen het goede voorbeeld verwachten.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik heb vorige week vrijdag in de trein een hoestende man aangesproken die zijn mondkapje op zijn kin had geplaatst. Bleek hij geen Nederlands te kunnen, dus dat was ook niet erg succesvol :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

WSM schreef: za 19 dec 2020, 10:43
en-es schreef: za 19 dec 2020, 09:22 Ik begrijp Ardan heel goed. Gisterochtend moest ik met de trein naar Amersfoort. Op het perron in Baarn drie personen zonder mondkapje. En ik zag dat in de trein naar Utrecht de machinist zonder mondkapje in de trein gezellig babbelen met de conducteur die wel een mondkapje droeg. Ik zal wel een slechte burger zijn maar ik heb helemaal geen zin om die mensen op aan te spreken.
Ik heb sowieso de indruk dat er bij de NS aardig wat viruswappies werken die vinden dat de coronaregels niet voor henzelf gelden.
Je zou juist van de Staats Spoorwegen het goede voorbeeld verwachten.
Ik kan me goed voorstellen dat een machinist in de cabine geen mondkapje draagt: hij/zij zit daar immers alleen en als zo'n mondkapje tot een verminderd zicht leidt, heb ik liever niet dat een machinist er eentje draagt als zij/hij de trein bestuurt.
Als de machinist op het perron of in een stilstaande trein met collega's praat, moet de machinist uiteraard wel een mondkapje dragen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Even voor de duidelijkheid: die machinist en de conducteur zaten niet in de cabine maar in de eerste klasse.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8925
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef: za 19 dec 2020, 12:01 Ik heb vorige week vrijdag in de trein een hoestende man aangesproken die zijn mondkapje op zijn kin had geplaatst. Bleek hij geen Nederlands te kunnen, dus dat was ook niet erg succesvol :roll:
Zonet leidde een klant zonder mondkapje (én faceshield) tot een meningsverschil met een andere klant. Maar ik bemoei niet. :Y
Van ander nieuws: Bram van der Vlugt is overleden aan het coronavirus. Hij is 86 jaar geworden. :cry:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Sinterklaas is overleden aan het coronavirus? Dat is wel erg droevig. -0-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

#fakenews

Sinterklaas lééft. Hij zal ook volgend jaar zijn honderdste verjaardag in Nederland vieren.

Acteur Bram van der Vlugt heeft het helaas wel afgelegd tegen de corona's -0-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Meltrain schreef: za 19 dec 2020, 12:25Ik kan me goed voorstellen dat een machinist in de cabine geen mondkapje draagt: hij/zij zit daar immers alleen en als zo'n mondkapje tot een verminderd zicht leidt, heb ik liever niet dat een machinist er eentje draagt als zij/hij de trein bestuurt.
Ik dacht meer aan servicemedewerkers die gezellig staan te babbelen in de stationshal zonder mondkapje, conducteurs zonder mondkapje die met zijn drieën in een 1e klas coupé zitten, conducteurs die het niet nodig vinden om een mondkapje of gezichtsmasker te dragen bij het sluiten van de deuren, etc. etc.

Samen tegen corona was het toch?
Laatst gewijzigd door WSM op za 19 dec 2020, 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Gisteren hoorde ik dat een (vage) kennis is overleden aan corona. Donderdagavond zei hij nog aan de telefoon met anderen dat hij zich goed voelde, dat de artsen gezegd hadden dat hij een longontsteking had, maar dat hij er maar weinig van merkte. Geen kortademigheid, geen pijn, niks. Op vrijdagmiddag was hij dood. -0- Waaruit vooral blijkt dat het soms heel snel kan gaan, als je pech hebt.
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Ardan schreef: vr 18 dec 2020, 22:15 (..) Door idioten als hen zitten we nu in een lockdown. (..)
Ja, is dat zo'n duidelijk verband?

Welnee.

De covid-19 vatbaren moeten worden beschermd, niet de individuele mond.

https://www.herstel-nl.nl/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Durashift schreef: za 19 dec 2020, 17:35
Ardan schreef: vr 18 dec 2020, 22:15 (..) Door idioten als hen zitten we nu in een lockdown. (..)
Ja, is dat zo'n duidelijk verband?

Welnee.

De covid-19 vatbaren moeten worden beschermd, niet de individuele mond.
Ja, dat verband is er. Iedereen is covid-vatbaar, niet iedereen overlijdt er aan, de meeste patiënten komen er zonder blijvende invaliditeit vanaf. Wie zwaar getroffen wordt is niet te voorspellen, maar ook hier op het forum zijn er een aantal jonge mensen die revalideren na de ziekte, en niet weten of ze hun volle longcapaciteit terug zullen krijgen.

Daar helpen maar één ding tegen: vaccinatie. En zolang dat nog niet kan: verrekte zorgvuldig die kutregels volgen, en niet denken dat zo'n virus zich laat afleiden door lulkoek van coronawappies.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Durashift schreef:
Ardan schreef: vr 18 dec 2020, 22:15 (..) Door idioten als hen zitten we nu in een lockdown. (..)
Ja, is dat zo'n duidelijk verband?

Welnee.

De covid-19 vatbaren moeten worden beschermd, niet de individuele mond.

https://www.herstel-nl.nl/
Dit verhaal is onzin en kan met één gezin uitgelegd worden.

Debby is een moeder van 45 jaar oud. Ze werkt in een zorgcentrum voor ouderen. Debby heeft een zoon van 15 die naar de middelbare school gaat. Debby werkt met een groep mensen die een hoog risico lopen op een foute afloop bij een besmetting met het coronavirus. Haar zoon van 15 zal een besmetting met het coronavirus meestal als een verkoudheid beleven.

De economen stellen een hardere splitsing voor tussen de verschillende leeftijdsgroepen. En dat gaat dus niet, want dan moet in bovenstaand voorbeeld Debby stoppen met werken in de zorg of zich maandenlang isoleren van haar zoon. Beide zijn geen realistische opties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Ardan schreef: vr 18 dec 2020, 22:15 Zeggen jullie er wel eens wat van als iemand geen mondkapje op heeft? En dan vraag ik het aan de forumgebruikers 'in burger', dus niet werkzaam bij een OV-bedrijf? Ik zeg er namelijk niks van omdat ik bang ben toch alleen maar een grote bek terug te krijgen, of wie weet wat nog meer. Dan heb ik het natuurlijk niet over degenen die om medische redenen er geen kunnen dragen, maar degenen die hem willens en wetens weigeren. Of zoals ik op mijn korte forenzenritje vanavond weer twee keer zag gebeuren: stoere toffe boys die hem opzetten op een station, maar als er geen conducteur aan blijkt te komen hem weer op de kin hangen. En er is echt niemand die er wat van zegt. Blijkbaar is iedereen bang voor een grote bek, of kent verhalen van geweld door ontstane ruzies met weigeraars.

Ik begin een beetje op het punt te komen dat ik mijn mond niet meer wil houden, en van binnen wind ik me er eigenlijk steeds meer over op onderweg. Door idioten als hen zitten we nu in een lockdown. Door mensen die denken dat regels niet voor hen gelden. En nogmaals, dan heb ik het echt niet over de mensen die hem niet kunnen dragen, maar over degenen die duidelijk zich er niet aan willen houden.

Dus ik ben gewoon eens benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt. Hoe 'beleven' jullie het?
Ik zeg er wel iets van als mensen geen anderhalve meter afstand van mij houden, of als ik tegen ze oploop terwijl ze op een geleidelijn staan te pitten. Tot nu toe uiteenlopende reacties: totaal geen reactie tot een grote bek terug...
WSM schreef: do 17 dec 2020, 20:23
Aking schreef: do 17 dec 2020, 20:11 Was de boete niet juist voordoor hem verlaagd, omdat ie anders een strafblad zou krijgen? :')
Was dat niet daarna? Omdat 400 Euro boete plus strafblad niet meer verkoopbaar was na het goede voorbeeld van Grapperhaus?
Zo te zien was het gewoon een wens van de Tweede Kamer.
Suus schreef: do 17 dec 2020, 09:34 Het is eindelijk gelukt, de minister is boos op Schiphol. Heeft wel bijna vier jaar geduurd, maar dan heb je ook wat: Een onderzoek naar een verklaring van noodzakelijkheid. En ondertussen stappen nog steeds honderden mensen in de vluchten van Easyjet en Ryanair :roll:
De vluchten van easyJet en Ryanair op Schiphol mag je overigens met een vergrootglas gaan zoeken. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Afgelopen middernacht is een vliegverbod ingegaan tussen Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Het werd twee uur na het ingaan bekend gemaakt: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Er is dus een nieuwe variant op het virus die agressiever en besmettelijker is. En ook al in Nederland schijnt het.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Er is een variant ontstaan die besmettelijker is. Of deze variant ook een ernstiger ziekteverloop kent is nog niet duidelijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jelmerrr
Berichten: 1812
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Maar zeer waarschijnlijk wel. Enige optie is om een nieuwe, strenge lockdown te gaan houden
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Die hebben we toch al?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:Y

We boffen maar.
jelmerrr schreef: zo 20 dec 2020, 09:56 Maar zeer waarschijnlijk wel.
Want? Bron?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 88 gasten