Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Het zou op zich inderdaad goed zijn als de VVD wat meer naar links zou opschuiven. Dat is met het steeds drukker worden op rechts inmiddels eigenlijk geen luxe meer, maar wordt steeds meer noodzaak. Daarbij ook geholpen door thema's die bij uitstek om linksgeoriënteerde oplossingen vragen: klimaat, ongelijkheid, immigratie. Zelfs Rutte lijkt dat langzaamaan in te gaan zien, maar die zal wel allang op een of andere hoge functie in de EU zitten tegen de tijd dat de VVD ook daadwerkelijk die koers gaat varen.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Ondertussen, aan de zelfkant van het politieke spectrum:

https://www.ad.nl/politiek/rel-cyprus-d ... ~a1a996c8/
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Alargule schreef: vr 20 aug 2021, 09:24 Daarbij ook geholpen door thema's die bij uitstek om linksgeoriënteerde oplossingen vragen: klimaat, ongelijkheid, immigratie.
Waarom zouden deze thema's niet opgelost kunnen worden met rechtse oplossingen?

En de drukte op rechts komt misschien juist doordat de VVD is opgeschoven naar links. Ik heb liever een partij op rechts die wel verantwoordelijkheid neemt en kan nemen om te regeren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39257
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Het milieu redden met bredere wegen en meer auto's? Oftewel: hoe zie je dat voor je met rechtse oplossingen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Door een prijs te hangen aan CO2 uitstoot en de markt zijn werk te laten doen. Dus niet als overheid denken dat je de enige juiste oplossing hebt.
Bemined
Berichten: 6008
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

VVD wilde toch inzetten op kernenergie?
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Post schreef: vr 20 aug 2021, 12:21 Door een prijs te hangen aan CO2 uitstoot en de markt zijn werk te laten doen. Dus niet als overheid denken dat je de enige juiste oplossing hebt.
Ja, we hebben gezien hoe goed dat werkt :Y
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13681
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef: vr 20 aug 2021, 08:34 Dat denk jij, maar als de VVD daar echt voor stond hadden ze er wel campagne mee gevoerd ;-)
Misschien vaker De Telegraaf lezen ofzo? :mrgreen:

Voor een deel is het een andere 'bubbel'. Als je alleen de Volkskrant leest en op dit forum rondhangt kun je het idee krijgen dat Nederland bestaat uit links denkende mensen en nog meer links denkenden. En dat is niet helemaal zo: sterker nog, volgens mij is een ruimte meerderheid van de Nederlanders conservatief en/of liberaal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Vandaar dat die conservatief-liberale formatie zo bliksemsnel ging.

Ach ja. Het is maar wat je jezelf wijsmaakt.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Alargule schreef: vr 20 aug 2021, 12:25
Post schreef: vr 20 aug 2021, 12:21 Door een prijs te hangen aan CO2 uitstoot en de markt zijn werk te laten doen. Dus niet als overheid denken dat je de enige juiste oplossing hebt.
Ja, we hebben gezien hoe goed dat werkt :Y
Er is misschien wat veel ruimte in de CO2 rechten, maar dit word rechtgetrokken.

Maar geef eens antwoord op de vraag waarom deze thema's niet met rechtse oplossingen opgelost kunnen worden?
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

We hebben precies gezien waar een rechts beleid de afgelopen decennia toe heeft geleid. Het overlaten aan de markt - wat bij uitstek een rechts beginsel is - heeft bij lange na niet geleid tot de noodzakelijke reductie in CO2-uitstoot. Het is wat dat betreft veelzeggend dat zowel de overheid (Urgenda) als een bedrijf als Shell (Milieudefensie) nota bene via de rechter moeten worden gedwongen meer werk te maken van CO2-reductie.

Het rechtse cq neo-liberale geloof in de helende werking van de markt faalt opzichtig in het licht van deze crisis. Dan zul je als overheid echt veel strakker de regie moeten nemen en de grootvervuilers (energie, industrie, transport, bio-industrie) veel harder moeten aanpakken. Onder rechts zie ik dat niet gebeuren. Of dat onder links wel garanties oplevert - ik koester me geen enkele illusie. Maar de wil om er als overheid veel meer bovenop te gaan zitten is er aan de linkerkant veel meer dan aan de rechterkant, waar het vooral leuk moet blijven.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Hoho, de VVD was de laatste campagne plotseling ook heel erg pro-kernenergie. Laat dat maar aan de markt over: tegen 2025 staan er dan vast een stel puike kerncentrales in ons land en zijn alle problemen opgelost. :Y Lekker vroem vroem enzo.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Dat is zo mogelijk nog kwalijker. Zonder even acht te slaan op de uitdagingen bij kernenergie op zich, is de bouw van zo'n centrale zeer duur en neemt het jaren in beslag. Niemand wil in de buurt van zo'n ding wonen - als het erop aankomt, zullen ook de grootste kernaficionado's als een blad aan een boom draaien als het ding bij hun in de buurt zou verrijzen.

Alle geld en tijd die je verspilt aan het instandhouden van de achterhaalde belofte van kernenergie als CO2-neutrale energiebron, kun je veel beter besteden aan investeren in duurzame en sneller op te zetten energiebronnen (zon en wind). Die zijn de laatste paar jaar naar energie-opbrengst zelfs al goedkoper geworden dan fossiele energie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Stel dat Rutte en Hamer, die fusie gerealiseerd krijgen, moeten de beide fuserende partijen dan eerst nog via hun eigen leden middels een congres?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bemined
Berichten: 6008
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Nee, want Alargule heeft al gezegd dat het goed was.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Ok, helder. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Bemined schreef: vr 20 aug 2021, 15:15 Nee, want Alargule heeft al gezegd dat het goed was.
Jij bent ook zo iemand die graag stilletjes de discussie verlaat als 'm al te lastige vragen worden gesteld, Bemined, maar toch: ik zit al sinds gisteren op een antwoord op onderstaande vraag te wachten:
Alargule schreef: do 19 aug 2021, 20:25 Leg eens inhoudelijk uit hoe dat drogredenen zijn?
Zou je het fatsoen eens kunnen opbrengen daarop in te gaan, in plaats van alleen maar koude ad hominems te serveren?
Bemined
Berichten: 6008
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Weet je zeker dat je geen VVD stemmer bent? Jouw gedrag met discussies ontwijken door theater te spelen en je selectieve geheugenverlies komen sterk overeen met Mark Rutte. Jij weet dondersgoed wat een drogreden is, je bent namelijk niet dom, je doet alleen maar al te graag alsof. Ik ontwijk geen discussies, maar ik ga bij voorkeur niet in op forumtrollen en dat ben jij. Jij bent degene die een inhoudelijke vraag ontweek met een drogreden, dan moet je niet de boel omdraaien.
dennistd
Berichten: 5565
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

Alargule schreef: vr 20 aug 2021, 15:01 Niemand wil in de buurt van zo'n ding wonen - als het erop aankomt, zullen ook de grootste kernaficionado's als een blad aan een boom draaien als het ding bij hun in de buurt zou verrijzen.
Geen enkel probleem mee. Je hebt er maar een paar van nodig om niet het hele land vol te zetten met windmolens en vruchtbare landbouwgrond op te offeren aan zonneparken. Laat ze er maar eentje bouwen aan de rand van het dorp hoor.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Bemined schreef: vr 20 aug 2021, 15:23 Weet je zeker dat je geen VVD stemmer bent? Jouw gedrag met discussies ontwijken door theater te spelen en je selectieve geheugenverlies komen sterk overeen met Mark Rutte. Jij weet dondersgoed wat een drogreden is, je bent namelijk niet dom, je doet alleen maar al te graag alsof. Ik ontwijk geen discussies, maar ik ga bij voorkeur niet in op forumtrollen en dat ben jij. Jij bent degene die een inhoudelijke vraag ontweek met een drogreden, dan moet je niet de boel omdraaien.
De ad hominem-plaat blijft helaas een beetje hangen. Ik zal proberen je geheugen wat op te frissen, want ik stelde je wel degelijk een vraag naar aanleiding van je gevit op GL en PvdA dat het zowat aan kiezersbedrog zou grenzen om zo vlak na de verkiezingen te gaan fuseren:
Alargule schreef: do 19 aug 2021, 19:58 Het staat me eerlijk gezegd niet bij dat je hier zo stond te blazen toen FvD zich opsplitste in FvD en JA21, en na de glorieus gewonnen verkiezingen in FvD en die partij waarvan ik de naam vergeten ben van die gladde huisjesmelker wiens naam me even ontschoten is.

Of is splitsen na verkiezingen geen probleem?
Ook op die vraag kreeg ik geen antwoord van je, maar een snerende wedervraag.

Dus tja, wie wil er hier nu niet inhoudelijk in debat? Ik wil dat wel hoor.
Bemined
Berichten: 6008
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Je stelde een tegenvraag over een totaal ander onderwerp in plaats van inhoudelijk in te gaan. Als je dat een vraag kunt noemen, eerder een verwijt op basis van een aanname die je zelf hebt gemaakt, want ik heb dat nooit gezegd. Sterker nog, ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik tegen afsplitsingen ben, tenzij je met voorkeursstemmen verkozen hebt.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Eindelijk een antwoord op mijn vraag, dank. Je had je dus een hoop verongelijkt geblaas van jouw kant kunnen besparen door daar gewoon meteen mee te komen.
Bemined
Berichten: 6008
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

En jij had je gewoon fatsoenlijk kunnen gedragen i.p.v. weer op de man te spelen, dan was er helemaal geen gedoe geweest.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

En nu nog even antwoord op mijn vraag alsjeblieftdankuwel.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3499
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

isadora schreef: vr 20 aug 2021, 15:12 Stel dat Rutte en Hamer, die fusie gerealiseerd krijgen, moeten de beide fuserende partijen dan eerst nog via hun eigen leden middels een congres?
De clou is volgens mij juist dat niet de partijen, maar de kamerfracties samengaan. Her woord fusie wordt ook angstvallig gemeden, dus ik vraag me af of de leden hier nog hun goedkeuring voor moeten geven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten