Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
tsov schreef: ↑vr 10 sep 2021, 10:51
Zeker in een grote gemeente als Amsterdam wordt het best lastig straten niet naar personen te vernoemen (welke categorieën blijven dan nog over, die nog niet gebruikt zijn?). En ook die categorieën kun je best politiseren als je wilt: als je straten zou willen vernoemen naar diersoorten, moeten er natuurlijk ook bedreigde diersoorten bij zitten. Als je straten wilt vernoemen naar buitenlandse steden, moet dat wel een evenwichtige verdeling zijn, dus zowel Deense als Ghanese steden. Etcetera. Je kunt altijd wel ergens over vallen en andersom, je kunt altijd wel iets discriminatoir maken...
Ik heb anders nog nooit uitgebreid protest gehoord tegen de Almeerse stedenwijk.
Maar nautische thema's kunnen ook prima zonder meteen allemaal dode mannen erbij te moeten betrekken. In de Houthavens en het naastgelegen terrein aan de Mercuriushaven zijn de straten vernoemd naar plaatsen rondom de Oostzee en Witte Zee waar Amsterdam vroeger zeehandelscontacten mee had: Haparanda, Lübeck, Stettin etc.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule schreef: ↑vr 10 sep 2021, 10:59
Ik zou dit een ideale gelegenheid hebben gevonden om een naziwijk op te zetten. De Hermann Goeringallee, Heinrich Himmlerpromenade en het Adolf Hitlersteegje, samen met de Albert Speerbrug: ik denk dat er wel wat handen voor op elkaar te krijgen zijn.
Ja joh, weer van die witte kerels!
Waarom geen dictators-van-kleur? Idi Aminstraat, Mobutu Sese Sekodreef, François Duvalierkade...
... of vrouwelijke nazi’s! Ilse Kochweg, Irma Gresepad, Alice Orlowskiplein, keuze te over. Dan ga je toch niet met allemaal stomme dieren en beschermde bloemetjes in de weer.
De 'Interraillaan', de 'VIRMdreef', de 'Sprintersteeg', de 'Bushof' en de 'Vlaflip-banaanstraat'. Ik zie nog wel potentie voor straatnamen die geen politieke discussie hoeven op te leveren
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bij station Kampen Zuid heb je al een straat genaamd "Sprinter". Ook kom je daar Wadloper, Koploper, Hondekop, Buffel, Raihopper, Blokkendoos en Blauwe Engel tegen. VIRM nog niet, dat zal inderdaad wel een foute straatnaam zijn.
Nog twee weken tot de verkiezingen en Armin Laschet heeft al een doelpunt binnengehaald: Nooit eerder is het een CDU-kanselierkandidaat gelukt in een peiling onder de 20% te komen zitten (een ook nooit eerder om de cijfers binnen enkele maanden om liefst 1/3 te verminderen).....
Nederland mag opzoek naar een nieuwe minister van Buitenlandse Zaken, Sigrid Kaag heeft net in de TK aangekondigd haar ontslag aan te gaan bieden aan de Koning.