Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
en-es schreef: ↑di 09 mar 2021, 13:09
Waarom zijn de treinen te druk? Veel niet noodzakelijke reizen of te korte treinen.
Middelbare scholen en MBO's zijn weer een dag per week open, dat veroorzaakt weer een hoop nieuwe reizigers. En veel treinen zijn in het wijzigingsblad van februari ingekort.
Bij NS en andere vervoerders misschien, Keolis rijdt juist sinds vorige week weer (zover het materieel het toelaat) op volle sterkte...
Ik zit op dit moment midden in de spits in een volle flirt3. Maarja bij NS met SNG3 niet anders in de ochtendspits, hele stuk vamaf Rijssen tot Apeldoorn vol.
Ik reis vooral in het weekend, en het is te merken dat de bezetting toeneemt. Behalve in de 700/1800 zijn het volgens mij hoofdzakelijk enkele stellen.
Pascal1998 schreef: ↑di 09 mar 2021, 21:22
Oeh, dat vinden die rappertjes en andere influencers niet zo leuk... Nu komen ze zo snel mogelijk naar Nederland toe omdat ze nog in Dubai zitten
Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken? Dubai heeft lekker weer, veel minder coronaregels, veel geld, belastingvoordelen, en een speciaal programma dat influencers naar het Emiraat probeert te halen om positieve publiciteit te creëren, in ruil voor een berg aan freebies en censuurregels voor de influencers. De Duitse Arjen Lubach, Jan Böhmermann, heeft daar recent nog een item over gemaakt:
En menig browser detecteert tegenwoordig een buitenlandse taal en vraagt vervolgens of je die het naar het Nederlands wil laten vertalen. En anders inderdaad wat avond zegt, linkje plakken in Google translate en je hebt de vertaling ook.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Precies: elke minuut die je besteedt aan zeiken over wat niet kan, is tijd die je hád kunnen besteden aan dingen die wel kunnen en waar je later misschien ook nog wat aan hebt.
Overigens haalt Luxemburg slechts een deel van de AstraZeneca-vaccins uit de roulatie (RTL, op Lëtzebuergesch).
Volgens de hoogste rechtbank van het Saarland is het winkelen na afspraak een discriminatie want bepaalde winkels mogen gewoon open. De regering van deze deelstaat gaat het uitspraak niet aanvechten en dus zijn in het Saarland vandaag de meeste winkels weer open!
In onze regio zijn ook speciale buslijnen gepland met testbussen die volgens dienstregeling vooral kleine dorpen zonder arts of apotheek moeten bezoeken.
Door de opening van wat een van de grootste vaccinatiecentra van Nederland moeten worden in de Van Nelle-fabriek, is er nu ook een nieuwe buslijn tussen station Schiedam Centrum en de Van Nelle-fabriek.
Niet alleen het vaccinprikje is gratis, ook het treinticket richting het vaccinatiecentrum zal volledig kosteloos zijn. Dat maakt federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) bekend. “Ik ben blij dat de NMBS zo haar steentje bijdraagt om de vaccinatiecampagne te laten slagen.”
Voor heel wat mensen - vooral in steden dan - liggen de vaccinatiecentra misschien op fietsafstand, maar de meeste Belgen zullen de auto of het openbaar vervoer moeten nemen om zich te laten vaccineren.
...
Een reis met een bus of tram van De Lijn is daarentegen niét altijd gratis: dat hangt af van gemeente tot gemeente. Zo is dat in onder meer Gent en Aalst kosteloos.
Het is precies een jaar geleden dat ik voor het laatst in een trein heb gezeten Als het goed was het trein 7761 die mij een jaar geleden voor het laatst vervoerde van kantoor naar huis, kort na afloop van de persconferentie van Rutte waarin opgeroepen werd tot thuiswerken.