Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Daar ben ik het zeker mee eens
Re: Mag ik even kwijt
Je wilt inderdaad niet weten wat de BNN en RTL5 de afgelopen 6 jaar aan slechte chauffeurs heeft opgesloten op Vliegveld Twente... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Mag ik even kwijt
Een half uur geleden zakdoekjeslegger gespot tussen Bressanone en Fortezza. :D
- AppleMoose
- Berichten: 6061
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt
Vandaag de spoorlijn van Lille naar Comines gedaan.
Trein van 17:50 uit Lille, echt spitstijd dus je zou topdrukte verwachten. Zat echter geen hond in. Uiteraard wel een conducteur. De spoorlijn is nog kedeng-kedeng met een gezapig tempo van 60km/uur, de perrons zijn van aangestampte aarde en op het eindpunt (3 treinparen per dag) is nog een bemand station te vinden.
Parallel aan de spoorlijn rijdt bovendien een gelede bus tot wel 6x/uur naar het centrum van Lille, met een ritprijs van €1,60. Geen wonder dat men van deze spoorlijn af wil.
Trein van 17:50 uit Lille, echt spitstijd dus je zou topdrukte verwachten. Zat echter geen hond in. Uiteraard wel een conducteur. De spoorlijn is nog kedeng-kedeng met een gezapig tempo van 60km/uur, de perrons zijn van aangestampte aarde en op het eindpunt (3 treinparen per dag) is nog een bemand station te vinden.
Parallel aan de spoorlijn rijdt bovendien een gelede bus tot wel 6x/uur naar het centrum van Lille, met een ritprijs van €1,60. Geen wonder dat men van deze spoorlijn af wil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6502
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Is de spits in Frankrijk niet later? Dacht rond acht uur?
Re: Mag ik even kwijt
Nee, bovendien wordt dat knap lastig op veel lijnen omdat de laatste treinen dan al gereden hebben.
De lijn naar Comines is een leuke, een echt schoolvoorbeeld van slechte integratie tussen de verschillende OV-vormen. En eindpunten zonder stationschef, dan zal je echt naar beter ontwikkelde plaatsen als de Elzas moeten. Zelfs op het lokale tram-treinlijntje in mijn Franse thuisstreek (Esbly - Crécy) zijn de beide eindpunten bemand. _O-
De lijn naar Comines is een leuke, een echt schoolvoorbeeld van slechte integratie tussen de verschillende OV-vormen. En eindpunten zonder stationschef, dan zal je echt naar beter ontwikkelde plaatsen als de Elzas moeten. Zelfs op het lokale tram-treinlijntje in mijn Franse thuisstreek (Esbly - Crécy) zijn de beide eindpunten bemand. _O-
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Leuke is ook die lijntjes in Frankrijk die opgeheven worden en dan door een bus worden uitgevoerd. Die staan dan dus ook met een SNCF nummer in Hafas. Vervolgens heeft de provincie ook een concessie voor regionaal busvervoer en concurreren die twee lijnen met elkaar. De een kost dan 10 euro en de ander 10 euro voor een enkeltje...
Re: Mag ik even kwijt
Overigens zijn Fransozen ook heel slecht in logische spoornummering.
Ik wacht nu in Vierzon op een trein, maar vanaf het stationsgebouw gezien zijn de sporen 2, 2B, 1, 3, 5, 7, 9, 11 en 13 genummerd.
Ik wacht nu in Vierzon op een trein, maar vanaf het stationsgebouw gezien zijn de sporen 2, 2B, 1, 3, 5, 7, 9, 11 en 13 genummerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Ben je op weg naar de Middellandse Zee? :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Mag ik even kwijt
Dan ben je vast nog nooit in op het station van Zwolle geweest. Daar is de nummering ook een aardige ratjetoe :? .Suus schreef:Overigens zijn Fransozen ook heel slecht in logische spoornummering.
Ik wacht nu in Vierzon op een trein, maar vanaf het stationsgebouw gezien zijn de sporen 2, 2B, 1, 3, 5, 7, 9, 11 en 13 genummerd.
Jammer dat men bij de verbouwing van dit station geen her nummering heeft toegepast.
Re: Mag ik even kwijt
Dat past binnen de richtlijn dat perronloze sporen ook genummerd worden. Bij de zaksporen wordt dan doorgenummerd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Mag ik even kwijt
Valt wel mee hoor. De doorgaande sporen (m.u.v. spoor 4) zijn genummerd 1 t/m 11. Rechts van de stationshal heb je perron 12 & 13 en links van de stationshal perron 14, 15 & 16. Best logisch in mijn ogen.KM46 schreef:Dan ben je vast nog nooit in op het station van Zwolle geweest. Daar is de nummering ook een aardige ratjetoe :? .Suus schreef:Overigens zijn Fransozen ook heel slecht in logische spoornummering.
Ik wacht nu in Vierzon op een trein, maar vanaf het stationsgebouw gezien zijn de sporen 2, 2B, 1, 3, 5, 7, 9, 11 en 13 genummerd.
Jammer dat men bij de verbouwing van dit station geen her nummering heeft toegepast.
Re: Mag ik even kwijt
Ja! Wel met een omweg, ik kwam in het spoorboekje een trein bestaande uit Corail getrokken door een diesellocomotief tegen, een BB 67400. En bij de SNCF weet je nooit hoe lang nog...isadora schreef:Ben je op weg naar de Middellandse Zee? :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Mag ik even kwijt
Ja dat, het bestaat nog steeds :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Fijne trip nog, ben je nu nog in Vierzon, of al aan de kust?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Mag ik even kwijt
Nee, ik ben nu in Clermont-Ferrand. Morgen staat “Le Cévenol” op het programma, de minst bedreigde van de twee spoorlijnen in het Centraal Massief. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Mag ik even kwijt
Ik ben dat wel vaker tegengekomen in Frankrijk, Spanje en dergelijke. De nummering is dan 8, 6, 4, 2, 1, 3, 5, 7 etc. De even sporen voor de ene richting en de oneven voor de andere.Suus schreef:Overigens zijn Fransozen ook heel slecht in logische spoornummering.
Ik wacht nu in Vierzon op een trein, maar vanaf het stationsgebouw gezien zijn de sporen 2, 2B, 1, 3, 5, 7, 9, 11 en 13 genummerd.
Re: Mag ik even kwijt
Gek, zo'n Nederlandstalige naam. Quattresoleil zou logischer zijn. (A)Suus schreef: Ik wacht nu in Vierzon op een trein
(Maar goed, de Fransen snapten mij ook niet toen ik een zeer bekende Franse supermarkt Voiture Quattre noemde. :( )
Al met de Translohr mee geweest?Suus schreef:Nee, ik ben nu in Clermont-Ferrand.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt
Je bent alleen wel op de verkeerde dag gegaan: op donderdag t/m zondag wordt er op de Cévénol gratis eten en drinken aangeboden tijdens een proeverij voor de reizigers. Beste dagtrein die ik ooit in Frankrijk genomen heb, Paté, Kaas, Wijn en Auvergne-Frisdrank op kosten van het toeristisch bureau. _O_
Re: Mag ik even kwijt
Ik moest hier ook echt over nadenken voordat ik besefte dat je waarschijnlijk Carrefour bedoelde. Car is namelijk Frans voor Bus, en Four betekent oven. :XMeltrain schreef: (Maar goed, de Fransen snapten mij ook niet toen ik een zeer bekende Franse supermarkt Voiture Quattre noemde. :( )
Re: Mag ik even kwijt
Ik ben bijna twee weken bezig geweest een soort van goedwerkend reisschema in elkaar te timmeren, dus die hapjes en drankjes compenseer ik wel met een hapje bij een bistro ergens in een stadje.
Die rijdt op zondagavond iets van elke 25 minuten precies naar de plekken waar ik niet wil zijn, dus het is bij een foto gebleven.Meltrain schreef: Al met de Translohr mee geweest?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
:YZ2N schreef:Ik moest hier ook echt over nadenken voordat ik besefte dat je waarschijnlijk Carrefour bedoelde.Meltrain schreef: (Maar goed, de Fransen snapten mij ook niet toen ik een zeer bekende Franse supermarkt Voiture Quattre noemde. :( )
Aha, net zoals in Caen dus. :')Suus schreef:Die rijdt op zondagavond iets van elke 25 minuten precies naar de plekken waar ik niet wil zijn, dus het is bij een foto gebleven.Meltrain schreef: Al met de Translohr mee geweest?
Van maandag t/m zaterdag wordt er elke 7,5 à 10 minuten gereden en op zondag elke 25 minuten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten