Coronavirus
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Re: Coronavirus
Apart dat Janssen dan maar eenmalig even tussendoor was.
- Suus
- Contacteer:
Vaccinatie wordt opengesteld als duidelijk is dat er voor een groep of geboortejaar voldoende voorraad is van één vaccin of van vaccins die dezelfde procedure hebben voor het toedienen. Eind vorige week kwam een grote levering Janssen binnen, daarmee was er genoeg voor dak- & thuislozen en mensen geboren in 1967 en 1968. Nu werden er weer de nodige RNA-vaccins geleverd om daarmee twee geboortejaren uit te nodigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
-
Ha ha, ik ben wat sneller 

- Pascal1998
- Contacteer:
Ik heb Pfizer gehad de 12de, dus ik moet 16 juni weer voor mijn tweede prik. Ik zelf val in de griepprikgroep en werk tijdens mijn dagbesteding in een zorginstelling, dus ben ik al vrij vroeg aan de beurt met mijn uitnodiging want op basis van mijn geboortejaar, welke 1998 is zou ik als een van de laatste aan de beurt geweest zijn
Instagram: https://www.instagram.com/ovspotter_pascal/
- ICE11
Na een gevoelde eeuw vandaag voor de eerste keer weer een 8 uurjournaal van de "Tagesschau" (het Duitse NOS Journaal dus) zonder een melding over corona.....
(dat onze nieuwe Bundestrainer de contract ondertekend heeft was dan toch belangrijker)

- Suus
- Contacteer:
Jullie dachten dat de derde golf nu bijna voorbij was? Mispoes, want aanstaande maandag worden alle coronaregels geschrapt op de middelbare scholen 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Dat is dan toch de vierde golf?
-
Je hebt een positief bericht geplaatst in dit topic.

Beul van de blindegeleidelijn
- ICE11
Even afwachten hoe het verder gaat.....
Misschien deze? Tijdens de crisis heeft de digitalisering sterk toegenomen, maar vele van mijn landgenoten hebben dit als een soort dwang gevoeld en alleen maar met tandenknarsen meegemaakt en willen dus nu de ontwikkeling graag weer een stuk terug draaien. In totaal willen in europa rond 65 miljoen mensen weer terug naar meer "offline":
https://www.welt.de/wirtschaft/article2 ... Modus.html
Meest genoemde redenen zijn dat met name het digitale aanbod van het openbaar bestuur het slecht doet, en ook de onderwijs, telecommunicatie en verzekeringen ondermaats beoordeeld worden. De belangrijkste redenen voor het gebrek aan vertrouwen zijn volgens het onderzoek de bezorgdheid over onvoldoende bescherming van online aanbiedingen tegen cyberaanvallen, het gevoel dat er niet zorgvuldig wordt omgegaan met persoonlijke gegevens en de angst dat fouten en incidenten niet worden gecompenseerd. Soms willen de ook gewoon weer persoonlijk met mensen spreken in plaats van met een computer.

Misschien deze? Tijdens de crisis heeft de digitalisering sterk toegenomen, maar vele van mijn landgenoten hebben dit als een soort dwang gevoeld en alleen maar met tandenknarsen meegemaakt en willen dus nu de ontwikkeling graag weer een stuk terug draaien. In totaal willen in europa rond 65 miljoen mensen weer terug naar meer "offline":
https://www.welt.de/wirtschaft/article2 ... Modus.html
Meest genoemde redenen zijn dat met name het digitale aanbod van het openbaar bestuur het slecht doet, en ook de onderwijs, telecommunicatie en verzekeringen ondermaats beoordeeld worden. De belangrijkste redenen voor het gebrek aan vertrouwen zijn volgens het onderzoek de bezorgdheid over onvoldoende bescherming van online aanbiedingen tegen cyberaanvallen, het gevoel dat er niet zorgvuldig wordt omgegaan met persoonlijke gegevens en de angst dat fouten en incidenten niet worden gecompenseerd. Soms willen de ook gewoon weer persoonlijk met mensen spreken in plaats van met een computer.
- Suus
- Contacteer:
Het wetsvoorstel waarmee het inreizigers vanuit het buitenland verplicht kan worden in quarantaine te gaan is vannacht goedgekeurd door de Eerste Kamer.
- ArrivaBas
- Contacteer:
In grote lijnen ben ik het met je eens, ICE11. Bepaalde zaken online organiseren is erg lastig en gevoelig voor langdurige storingen doordat bijvoorbeeld criminelen een cyberaanval organiseren op een van de bedrijven die een programma om te kunnen beeldbellen aanbiedt.
Dat neemt niet weg dat bepaalde online evenementen van recente datum leuk opgezet waren. Op 9 mei jongstleden, tijdens Europadag, was er een groot online orkest georganiseerd dat Beethovens negende symfonie, tevens het Europese volkslied, speelde.
Dat neemt niet weg dat bepaalde online evenementen van recente datum leuk opgezet waren. Op 9 mei jongstleden, tijdens Europadag, was er een groot online orkest georganiseerd dat Beethovens negende symfonie, tevens het Europese volkslied, speelde.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- ICE11
- Suus
- Contacteer:
Het wetsvoorstel bevat ook de mogelijkheid om een negatieve coronatest of een digital green certificate te verplichten voor mensen die in hun eigen auto de grens oversteken, dat was tot nu toe niet mogelijk. Dus wellicht betreft het je toch 

-
Ik zie dit soort regelgeving vooral als nuttig als het virus aan het einde van de zomer weer de kop opsteekt. Anders schiet je ofwel met een kanon op een mug of is het zelfs compleet overbodig.
-
Het is in de huidige lijn wel afwachten wanneer Duitsland weer open gaat. Momenteel heeft Nederland 147,2 nieuwe infecties per dag over gemiddeld 7 dagen, met elke dag weer een lagere waarde.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- ICE11
In Duitsland wordt een verschil gemaakt tussen
- Risikogebiet (gemiddelde incidentie van de afgelopen 7 dagen boven de 50)
- Hochinzidenzgebiet (.......boven de 200)
- Virusvariantengebiet
Tot nu toe is Nederland een "Hochinzidenzgebiet", maar ik denk dat deze inschatting volgende week vervalt en dus versoepelingen voor de inreis van NL naar D komen (bij voorbeeld geen test meer nodig bij inreis maar tot 48 uur daarna en geen verplichte quarantaine meer met negatieve test).
- Risikogebiet (gemiddelde incidentie van de afgelopen 7 dagen boven de 50)
- Hochinzidenzgebiet (.......boven de 200)
- Virusvariantengebiet
Tot nu toe is Nederland een "Hochinzidenzgebiet", maar ik denk dat deze inschatting volgende week vervalt en dus versoepelingen voor de inreis van NL naar D komen (bij voorbeeld geen test meer nodig bij inreis maar tot 48 uur daarna en geen verplichte quarantaine meer met negatieve test).
- Suus
- Contacteer:
Vanaf vandaag kunnen mensen met geboortejaar 1971 zich aanmelden voor vaccinatie. De papieren uitnodiging volgt pas over een paar dagen.
- ICE11
Dat zij inderdaad positieve gevolgen van de grenssluitingen. In de Duitse grensstreken zijn de criminaliteitscijfers fors gedaald en tijdens de grenscontroles heeft men meerdere duizend gezochte daders opgepakt.
-
Is Corona toch ergens goed voor.
-
- Donateur
Alsjeblieft niet zeg. Natuurlijk moet je iets doen aan illegale activiteiten, maar overal weer grenscontroles, dat lijkt me een verschrikking. Misschien kijk ik daar op loopafstand van de Belgische grens en fietsafstand van de Duitse grens anders tegenaan dan anderen, maar open grenzen zijn wat mij betreft een van de grootste voordelen van de EU.PHS schreef: ↑wo 26 mei 2021, 10:22 Ik ben er wel voor, omdat het (denk ik) de opmaat is naar permanente herintroductie van grenscontroles: je moet die negatieve coronatesten en digitale groene certificaten immers kunnen controleren. De bestrijding van het coronavirus is een mooi voorwendsel om illegale migratie (vluchtelingencrisis) en grensoverschrijdende criminaliteit in te kunnen dammen. Ook pre-corona was men in Europa al tot inzicht gekomen dat de open grenzen misbruikt worden, niet voor niets waren diverse landen - toen nog tegen de regels in - permanent gaan controleren aan de grens, denk aan Beieren, Denemarken en Zweden.
-
Eens, het is de motor achter een soepel draaiende interne markt die ondertussen heel sterk verweven is. Criminaliteit uit buiten-EU-landen valt beter te bestrijden met goede grenscontroles daar en vanuit de armere lidstaten is het toch vooral een tijdelijk probleem, de meeste van deze lidstaten komen vlot mee in de vaart der volkeren door de steun. Met de resulterende hogere levensstandaard is het helemaal niet interessant om in West Europa criminaliteit uit te oefenen. Daarbij helpt een verdere integratie van opsporing en berechting hier ook goed tegen zonder negatieve bijeffecten voor de economie.
- ICE11
Oneens. De grens tussen Duitsland en Polen en Duitsland en Tsjechie is sinds 2004 open en de criminaliteitscijfers in de oost-Duitse grensstreken zijn onveranderd hoog, dus "tijdelijk" is dat niet.... En als hier bij ons in de buurt autos gestolen worden of pinautomaten ontploffen verstoppen zich de daders meestal binnenkort over de grens naar de westerburen.....