Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

De Mos maakte ook zelf die keuze. Verder is het natuurlijk wel weer voorspelbaar dat de doelpalen stiekem worden verzet: eerst wordt er gestruikeld over het extra bedrag dat Timmermans als wachtgeld krijgt uitgekeerd, en als dat kennelijk niet goed aanslaat, gaan we het hebben over de hoogte van het bedrag in het algemeen.

Waarmee we uiteindelijk weer uitkomen bij waar het in dit verhaal allemaal om draait: het gaat er vooral om Timmermans hypocrisie aan te wrijven dat hij enerzijds miljonair is en anderzijds meent dat er iets moet gebeuren aan de inkomensongelijkheid en armoede in Nederland.

Ik dacht van een enkeling hier bovendien ook eens gelezen te hebben dat hard werken zou moeten lonen. Timmermans heeft evident hard gewerkt - de wachtgeldregeling die volledig reglementair is, kun je prima als een beloning voor dat harde werken zien. Of hij het nodig heeft is een vraag die aan de meeste hardwerkende miljonairs in de regel ook niet gesteld wordt.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

CDA'er Lucille Werner is niet herkiesbaar in november.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: do 24 aug 2023, 10:19 Overigens is het bepaald niet de eerste keer dat je mij of andere forummers woorden in de mond legt om daar dan heel verontwaardigd over te kunnen doen.
PHS schreef: do 24 aug 2023, 10:19 weten we ook weer hoe jij denkt over de democratie.
Jeetje.

Ik ga deze discussie met jou ook maar direct staken, voor we weer uitkomen op waar we twee jaar geleden strandden.
Philip
Berichten: 358
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Philip »

Suus schreef: do 24 aug 2023, 10:26 CDA'er Lucille Werner is niet herkiesbaar in november.
Opluchting, hele grote opluchting.
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Waarom vind je dat?

Ik heb Werners verrichtingen in de TK eerlijk gezegd niet in de gaten gehouden, maar als ik Wikipedia erop nasla krijg ik toch de indruk dat ze op haar dossiers niet stil heeft gezeten. Dat stelt in the grand scheme of things misschien allemaal niet veel voor, maar goed: niet iedere verrichting hoeft schijnwerperwaardig te zijn.
Philip
Berichten: 358
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Philip »

Ook buiten de schijnwerpers gebeurt belangrijk werk inderdaad. Maar dat werk vereist wel enige ervaring in een vergelijkbare functie en een bepaalde aanleg. Dat eerste mist in ieder geval en het tweede lijkt ook niet aanwezig.
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Om wat voor 'vergelijkbare functie' gaat het je dan precies? En waaruit maak je op dat 'een bepaalde aanleg' bij Werner ontbreekt?

Over het gebrek aan ervaring in een 'vergelijkbare functie': ze is weliswaar niet eerder politica geweest, maar houdt zich in haar portefeuille met zaken bezig waar ze in haar loopbaan voordat ze de politiek in ging ruimschoots ervaring mee heeft opgedaan. Waarom zou haar dat niet als een geschikt iemand voor haar huidige functie kwalificeren - m.a.w.: waarom vind jij dat een 'vergelijkbare functie' randvoorwaardelijk is?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6053
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Het mooie van onze democratie is juist dat in principe iedereen zich kan kandideren, ongeacht zijn/haar achtergrond. Ze heeft zich onder andere beziggehouden met gehandicaptenzaken en media/cultuur. In beide heeft ze ruimschoots ervaring door haar werk voor de televisie en haar stichting.

Ik vind het juist een pré dat een Kamerlid werkervaring heeft buiten de politiek of aanverwante functies :Y
Goh.
Philip
Berichten: 358
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Philip »

TffpaA schreef: do 24 aug 2023, 12:06 Om wat voor 'vergelijkbare functie' gaat het je dan precies? En waaruit maak je op dat 'een bepaalde aanleg' bij Werner ontbreekt?

Over het gebrek aan ervaring in een 'vergelijkbare functie': ze is weliswaar niet eerder politica geweest, maar houdt zich in haar portefeuille met zaken bezig waar ze in haar loopbaan voordat ze de politiek in ging ruimschoots ervaring mee heeft opgedaan. Waarom zou haar dat niet als een geschikt iemand voor haar huidige functie kwalificeren - m.a.w.: waarom vind jij dat een 'vergelijkbare functie' randvoorwaardelijk is?
Ervaring met zaken is niet hetzelfde. Niet elke leraar is geschikt als beleidsmaker. Geen ervaring met beleid en geen fatsoenlijke opleiding. Dan gaat het moeilijk worden. En als je dan ook nog geen belangstelling hebt voor de inhoud, tja, dan ben je zetelvulling. Als je de debatten volgt, kun je vanzelf onderscheid maken tussen politici die keihard werken en zij die dat niet doen. Haar gebrek aan inhoudelijke belangstelling blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat ze het maar een termijn wilde doen, terwijl Kamerleden pas vanaf hun tweede termijn beginnen te snappen hoe het werkt.
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Zoals ik al eerder aangaf heb ik Werners reilen en zeilen niet op de voet gevolgd. Jij kennelijk wel. Kan ik uit je verhaal opmaken dat Werner bijvoorbeeld vaak afwezig was bij kamerdebatten die over onderwerpen in haar portefeuille gingen? Of was het meer dat ze niks voor elkaar bokste op haar portefeuillegebieden uit desinteresse?

Want opnieuw kan ik me slechts richten op wat ik online zo snel over haar kan vinden. Daaruit blijkt een ruime ervaring met het reilen en zeilen in de media, wat ook een onderdeel van haar portefeuille is. Ook heeft ze zich sterk gemaakt voor gehandicapten(zorg), waar ze alleen al uit haar eigen hoedanigheid als slecht ter been zijnde ruimschoots ervaring mee heeft. Dus met de inhoudelijke belangstelling zit het op dat front wel snor, zoals ik het begrijp.

En hoe kom je er eigenlijk op dat iemand die na 2,5 jaar besluit de politiek toch te verlaten dat doet uit 'gebrek aan inhoudelijke belangstelling' - zeker omdat ze bij haar vertrek heeft aangekondigd zich op het onderwerp gehandicaptenzorg te willen blijven inzetten, maar vanuit een andere rol? De voor de hand liggender conclusie kan dan zijn dat Werner voor zichzelf heeft ingezien dat ze meer kan betekenen buiten de TK. Ik lees daarin geen 'gebrek aan inhoudelijke belangstelling'.
Philip
Berichten: 358
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Philip »

Ik bedoelde gebrek aan inhoudelijke belangstelling voor het Kamerwerk. En het klopt inderdaad dat je een Kamerlid niet zo makkelijk via Google kunt beoordelen.
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Maar waaruit valt op te maken dat ze daar een gebrek aan heeft? Want je komt vooralsnog niet verder dan wat algemeenheden, en lijkt de meer onderbouwende voorbeelden van je opvatting liever voor jezelf te willen houden.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6053
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Philip schreef: do 24 aug 2023, 13:31 en geen fatsoenlijke opleiding.
Wat is in jouw ogen 'een fatsoenlijke opleiding' dan? Moet ieder kamerlid een universitaire studie hebben gedaan?
Goh.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Lingo zou toereikend moeten zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

AppleMoose schreef: do 24 aug 2023, 14:09
Philip schreef: do 24 aug 2023, 13:31 en geen fatsoenlijke opleiding.
Wat is in jouw ogen 'een fatsoenlijke opleiding' dan? Moet ieder kamerlid een universitaire studie hebben gedaan?
Ze heeft - opnieuw uit een online bron - de hbo-opleiding management en communicatie gevolgd. Ik weet niet op welke gronden dat als 'geen fatsoenlijke opleiding' wordt gediskwalificeerd.
Tevens zet ik zo mijn vraagtekens bij de stellingname '[g]een ervaring met beleid' - als je je hard maakt voor gehandicaptenzorg is dat volgens mij iets waar je continu tegenaanloopt.
isadora schreef: do 24 aug 2023, 14:13 Lingo zou toereikend moeten zijn.
Ontzettend flauw.
Philip
Berichten: 358
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Philip »

Een mooi voorbeeld is het vragenuurtje van 4 oktober. Werner stelt daar de volgende vragen over verwaarloosde ouderen:
- Wie zijn die ouderen? Hoe gaat de minister ervoor zorgen dat deze ouderen in beeld komen? Hoe gaat de minister zorgen dat ook familie een aanvraag-WLZ kan doen, niet alleen voor verstandelijk beperkten, maar ook voor ouderen die dementeren of zichzelf verwaarlozen?

De minister geeft vervolgens op geen enkele vraag antwoord, behalve dat ze een oplossing ziet in woonvormen met meer controle. Werner klaagt dat de minister geen antwoord heeft gegeven op vraag 1. De minister zegt dat ze dat niet weet en gaat over op vraag 2. De mensen komen in beeld via de ouderenzorg. Werner zegt dat die groep juist niet in beeld komt bij de ouderenzorg. De minister antwoordt niet en Werner herhaalt haar vraag nog maar eens. De minister zegt vervolgens dat het een opdracht is die we als maatschappij gezamenlijk hebben (!). Werner vraagt nog wat algemeenheden en daarmee is het klaar.

Agema (PVV) haalt vervolgens uit naar Werner voor haar slappe manier van doen. In het integraal zorgakkoord waar de minister naar verwijst, wordt juist bezuinigd op de ouderenzorg, en precies de wijkverpleging en op de huisartsen.

Werner signaleert niet dat de enige inhoudelijke vraag over de aanvraag-WLZ niet wordt beantwoord en geeft geen enkele opvolging aan de beantwoording door er een half jaar later in een debat nog eens naar te vragen. Dat kan heel anders, ook als coalitiepartij. Een goed voorbeeld is Folkert Idzinga (VVD).
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Dank - dat biedt een stuk meer inzicht in de achtergrond van je opluchting. En wellicht dat Werner nu dus ook voor zichzelf heeft geconcludeerd dat de TK voor haar niet de beste plek is om haar doelen te verwezenlijken.

Of dat uit desinteresse of gewoon onervarenheid voortkomt, en hoe dit relateert aan een 'relevante opleiding' laten we dan maar in het midden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Vera Bergkamp van D66, tevens de zittend Kamervoorzitter, stelt zich niet herkiesbaar voor de verkiezingen in november.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Ontzettend flauw.
_O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Wopke Hoekstra wordt voorgedragen als nieuwe Europees Commissaris voor Nederland.

https://www.nu.nl/politiek/6277895/kabi ... rmans.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

_O- _O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Ik kan niet wachten op alle memes met dit mugshot. *O*
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Witte rook in Noord-Brabant. VVD, GroenLinks, PvdA, SP, D66 en Lokaal Brabant hebben een coalitieakkoord bereikt.

Net zoals in Utrecht is het uiteindelijk een coalitie zonder BBB geworden, nadat die zich lelijk te kijk hadden gezet.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/432 ... zonder-bbb
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten