Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13047
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Wel lekker precieze aantallen van die leveringsverwachting :p
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De rijksoverheid zet die precieze aantallen (prognose en daadwerkelijk aantal geleverde vaccins) per week op het dashboard. Zo valt nu te zien dat tegen 20 juni Pfizer alleen naar verwachting 10.634.130 vaccindoses geleverd heeft aan Nederland. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7716
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef: wo 26 mei 2021, 08:40 In grote lijnen ben ik het met je eens, ICE11. Bepaalde zaken online organiseren is erg lastig en gevoelig voor langdurige storingen doordat bijvoorbeeld criminelen een cyberaanval organiseren op een van de bedrijven die een programma om te kunnen beeldbellen aanbiedt.
Dat neemt niet weg dat bepaalde online evenementen van recente datum leuk opgezet waren. Op 9 mei jongstleden, tijdens Europadag, was er een groot online orkest georganiseerd dat Beethovens negende symfonie, tevens het Europese volkslied, speelde.
Zeker, ik heb ook meerdere leuke online voorstellingen gehad. Maar ook op zakelijk/werkgebied kan het voordelen opleveren: het is eenvoudiger mensen bij elkaar te brengen die afkomstig zijn uit andere delen van het land.
Alargule schreef: wo 26 mei 2021, 12:56 Als je niet zoveel ophebt met buitenlanders, en er ook prima mee kunt leven dat importproducten een stuk duurder worden, dan is er met het herintroduceren van gesloten grenzen natuurlijk niks mis.

Ik hoop dan wel dat diezelfde mensen ook op sociale media, het journaal en in het AD steen en been gaan klagen over het feit dat ze zo lang hebben moeten wachten bij de grens voordat ze eindelijk eens op de camping in Frankrijk of Italië stonden. Zij zijn toch geen buitenlanders?
Wat moeten Duitsers die bijvoorbeeld... ik noem maar eens wat... naar Zeeland willen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Die gaan maar ergens anders kuilen graven. :evil:
🍉
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Immer gerade aus.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Das er mein Grossvaters Fahrrad züruck gibt!!!
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

VIRM schreef: do 27 mei 2021, 22:36 Wat moeten Duitsers die bijvoorbeeld... ik noem maar eens wat... naar Zeeland willen?
De kassa van de Zeeuwen vullen! :p
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Vreselijk. Condoleances aan de nabestaanden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ja, ook van mij.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Sinds enkele maanden zijn hier bij ons sneltestcentra zomaar uit de bodem geschoten (alleen in NRW tot medio mei meer dan 8.000). Voor iedere test krijgt de beheerder door het rijk een vergoeding van 18,- Euro. Nu hebben journalisten bloeinde fraude opgedekt. Bij voorbeeld had een testcentrum in Köln op een bepaalde dag 80 mensen getest, maar de beheerder heeft een factuur voor 977 tests naar het rijk gestuurd..... _O-

https://www.focus.de/corona-virus/priva ... 38590.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De jaargangen 1974 en 1975 kunnen zich sinds 11:00 aanmelden voor vaccinatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Je kunt er ook één zijn volgens minister de Jonge; een eikel.
De Jonge: als je bij prikken voordringt, ben je een eikel

Je bent een eikel als je voordringt. Dat zegt demissionair minister De Jonge over mensen die zich eerder laten inenten dan de bedoeling is. Er zijn berichten over studenten die ten onrechte hebben opgegeven dat ze een medische indicatie hebben, waardoor ze eerder aan de beurt kwamen voor een prik bij de GGD.

"We hebben er bewust voor gekozen om niet een enorme bureaucratie op te tuigen voordat je je afspraak kunt maken. Want anders zouden we alleen maar vertraging organiseren. Er zitten wel checks in voor je aan de beurt bent, maar het is geen onneembaar fort. Vals spelen kan uiteindelijk altijd als je heel erg je best doet, maar dan ben je wel een eikel", zegt de minister.

Hij heeft geen goed woord over voor mensen die dit doen: "Je bent gewoon de boel aan het bedonderen en dan neem je bewust de prik die eigenlijk voor een ander bedoeld was.'
Uit de NOS-bron
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7716
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Yup, je kunt ook gewoon wachten als je verder gezond bent. Maar dat is ook wel weer erg moeilijk ofzo. Mensen met een medische indicatie hebben die niet voor niets.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6502
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Je mag best mijn vaccin als je dan mijn medische aandoeningen en mijn baan in de zorg er ook bij neemt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Aan de andere kant... Het is ook wat merkwaardig dat in de afspraakbevestiging staat dat je die én je uitnodigingsbrief moet meenemen naar de vaccinatielocatie, maar er daar vervolgens helemaal niemand om vraagt :s
ID en gezondheidsverklaring tonen volstond bij mij gisteren, maar daar kan je niet aan zien dat ik een medische indicatie heb
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Het gaat om tientallen mensen. Een compleet non-issue.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6502
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik moest de uitnodiging wel laten zien en nog langs een speciale balie omdat ik de bevestigingsmail niet gekregen had.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Het feit dat ik als 80's kid, met dit tempo, over een week of twee/drie aan de beurt kom, stemt me echt optimistisch. *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Vanaf zondag is Nederland geen hoogrisicogebied maar een risicogebied volgens het Robert Koch-Instituut. Vanaf dan kunnen Nederlanders voor 48 uur naar Duitsland zonder testplicht (RKI).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Miljoen, en vanaf volgende week anderhalf miljoen prikken per week. Dat gaat best snel. Vandaag schijnt al de 9 miljoenste prik geweest te zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Sinds 25 mei 338.000 prikken.
De rekenmachine van het RIVM lijkt aardig van slag. :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

isadora schreef: vr 28 mei 2021, 11:46 Je kunt er ook één zijn volgens minister de Jonge; een eikel.
De Jonge: als je bij prikken voordringt, ben je een eikel
En je beurt overslaan om iemand anders eerder een vaccin te gunnen, mag dat wel?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee, dan ben je een sukkel.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Niets over gelezen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten