Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Hugo de Jonge kan door voor de oneliner van de dag-award: "De echte viruswaarheid is dat vaccineren helpt". _O_

Maar: vanaf volgende week zaterdag kan je weer op restaurant en naar de kroeg, kan je weer naar het museum en de Droomvlucht, mag je weer naar de sauna of het wellnessresort, en alle sporten zijn weer voor iedereen toegestaan. Zelfs de alcoholklok schuift op! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Z2N schreef: vr 28 mei 2021, 21:02en alle sporten zijn weer voor iedereen toegestaan
Zonder penetratie of volspuiten ja? :shock:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat mag al een week weer hoor. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Oh ja ik hou het allemaal niet meer zo bij, is een stuk voor beter voor mijn gezondheid en die van anderen :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vanaf dinsdag moet je wanneer je uit het buitenland naar Nederland komt altijd een recente negatieve PCR-test bij je hebben. Ook moet je bij hoogrisicolanden verplicht in quarantaine. Op dit moment zijn zowel Duitsland als België een hoogrisicoland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8017
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Dat van die PCR-test was toch al zo? Kan sowieso nergens wat nieuws vinden in het nieuws.

Maar wat gaan ze doen dan, me terugsturen? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De PCR-test was nog niet verplicht voor automobilisten, dat is vanaf dinsdag wel het geval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En als je die niet hebt stoppen ze je in een quarantainekamp? :') _O-
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 29 mei 2021, 07:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onwelgevallige opmerking verwijderd
Chrysa
Berichten: 8017
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Kan nergens vinden wat de boete zou zijn, vind dat toch wel vreemd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13045
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Dus Duitsland en België zijn nu een hogerderrisicoland dan wij? Doen we toch nog iets goed :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39258
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Suus schreef: vr 28 mei 2021, 21:42 Vanaf dinsdag moet je wanneer je uit het buitenland naar Nederland komt altijd een recente negatieve PCR-test bij je hebben. Ook moet je bij hoogrisicolanden verplicht in quarantaine. Op dit moment zijn zowel Duitsland als België een hoogrisicoland.
Dus we mogen nu wel weer 48 uur zonder test Duitsland in, maar vervolgens niet meer zonder test terug? Lekker samengewerkt ook zo ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En transit mag dan dus ook niet meer? In ieder geval niet terug?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Transit vanuit een risicoland door een hoogrisicoland mag alleen in minder dan 12 uur en zonder onderbreking, anders geldt het als een bezoek aan een hoogrisicoland. Een PCR-test is altijd nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Hebben ze uitzondering voor grensverkeer geschrapt ja? Een tijd terug was ie alleen nodig als je met met een IC-/ICE-/Thalystartrein de grens over kwam, dus ff overstappen in Bentheim, Oberhausen of via Venlo of Herzogenrath de grens over en er was geen PCR meer nodig *O*

Al heb ik de wouten überhaupt nog nooit ergens zien controleren trouwens :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dankzij de nieuwe quarantainewet worden de regels vanaf dinsdag strenger. Er zijn uitzonderingen, maar vrijwel alleen maar van toepassing op mensen die in het buitenland wonen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ja heel leuk dat de regels strenger worden, als ze niet gecontroleerd/gehandhaafd worden zijn ze nog steeds waardeloos natuurlijk :')
dennistd
Berichten: 5566
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Suus schreef: vr 28 mei 2021, 22:54 Transit vanuit een risicoland door een hoogrisicoland mag alleen in minder dan 12 uur en zonder onderbreking, anders geldt het als een bezoek aan een hoogrisicoland. Een PCR-test is altijd nodig.
Ik rij vanaf mijn werk in Nederland door Duitsland naar mijn huis in Nederland en stop alleen even bij een tankstation omdat de tank leeg is. Dat is transit toch? (A)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Suus schreef: vr 28 mei 2021, 21:42 Vanaf dinsdag moet je wanneer je uit het buitenland naar Nederland komt altijd een recente negatieve PCR-test bij je hebben. Ook moet je bij hoogrisicolanden verplicht in quarantaine. Op dit moment zijn zowel Duitsland als België een hoogrisicoland.
Aldus artikel 58p van de wet publieke gezondheid (leesvoer) moeten OV-reizigers vanaf 1 juni een negatieve test, of een verklaring kunnen voorleggen zoals bedoeld in artikel 58ne (de quarantaineverklaring). Op de quarantaineverklaring staan dan weer de uitzonderingen voor test- en quarantaineplicht (zie artikel 58nc), in totaal 26 uitzonderingscategorieën. De grens gaat dan ook niet helemaal dicht, en alleen voor zeer hoogrisicogebieden geldt een echte quarantaineplicht (voor hoogrisicogebieden alleen een verzoek).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

dennistd schreef: vr 28 mei 2021, 23:31
Suus schreef: vr 28 mei 2021, 22:54 Transit vanuit een risicoland door een hoogrisicoland mag alleen in minder dan 12 uur en zonder onderbreking, anders geldt het als een bezoek aan een hoogrisicoland. Een PCR-test is altijd nodig.
Ik rij vanaf mijn werk in Nederland door Duitsland naar mijn huis in Nederland en stop alleen even bij een tankstation omdat de tank leeg is. Dat is transit toch? (A)
Tanken mag, maar ook nog even een maaltijd nuttigen bij het naastgelegen wegrestaurant weer niet (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

dennistd schreef: vr 28 mei 2021, 23:31
Suus schreef: vr 28 mei 2021, 22:54 Transit vanuit een risicoland door een hoogrisicoland mag alleen in minder dan 12 uur en zonder onderbreking, anders geldt het als een bezoek aan een hoogrisicoland. Een PCR-test is altijd nodig.
Ik rij vanaf mijn werk in Nederland door Duitsland naar mijn huis in Nederland en stop alleen even bij een tankstation omdat de tank leeg is. Dat is transit toch? (A)
Dat is belastingontwijking! :evil:
dennistd
Berichten: 5566
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Suus schreef: vr 28 mei 2021, 23:38
dennistd schreef: vr 28 mei 2021, 23:31
Suus schreef: vr 28 mei 2021, 22:54 Transit vanuit een risicoland door een hoogrisicoland mag alleen in minder dan 12 uur en zonder onderbreking, anders geldt het als een bezoek aan een hoogrisicoland. Een PCR-test is altijd nodig.
Ik rij vanaf mijn werk in Nederland door Duitsland naar mijn huis in Nederland en stop alleen even bij een tankstation omdat de tank leeg is. Dat is transit toch? (A)
Tanken mag, maar ook nog even een maaltijd nuttigen bij het naastgelegen wegrestaurant weer niet (A)
Weinig wegrestaurant te bekennen hier om half één 's nachts :lol:
https://www.google.nl/maps/@52.2062609, ... authuser=0
Aking schreef: vr 28 mei 2021, 23:46 Dat is belastingontwijking! :evil:
Nee hoor, gewoon gebruik maken van de grens. Het ene is hier goedkoper, het andere daar. Duitsers komen ook nog steeds naar Nederland om koffie te kopen. Scheelt ze namelijk aardig wat Kaffeesteuer: "Die Kaffeesteuer beträgt für Röstkaffee 2,19 Euro je Kilogramm und für löslichen Kaffee 4,78 Euro je Kilogramm"
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En hoezo is de benzine daar goedkoper? juist ja, vanwege de belasting alhier die je dus ontwijkt :')

Zoals u misschien wel bekend maakt het oerhollandsche U2 ook dankbaar gebruik van grenzen, net zoals oerhollandsche bedrijven als Ikea enzo *O*
dennistd
Berichten: 5566
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Maar de wind komt in Nederland meestal uit het zuidwesten, dus de vervuilde lucht die ik uitstoot waait grotendeels richting Duitsland. Dan mag ik daar toch best tanken en belasting voor betalen, als een soort van Wiedergutmachung? (A)
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Nein, das ist nicht erlaubt (Einde duiste sarcasmemodus)
dennistd
Berichten: 5566
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Om trouwens even ontopic te blijven: vandaag voor het eerst in tijden weer iemand gehad met een verklaring dat ie geen mondkapje kon dragen. Blijkbaar zijn de busreizigers in Twente veel gezonder dan in andere delen van het land *bus*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten