Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Toch een redelijk unieke foto en zo heb ik vast meer leuks uit 16 jaar OV-fotografie :)
16 jaar? Dan heb je mogelijk zelfs een foto van Plan U in actieve dienst. :o :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mdk
Berichten: 1255
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Ik ga morgen voor het eerst maar eens een bezoekje brengen aan stations in Brabant, even op en neer voor een nieuwjaarsborrel op mn werk (want dan kan ik natuurlijk niet met de auto), van daar uit word ik opgepikt door een collega.
Bij twijfel altijd klagen
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Wel even zwaaien he!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:16 jaar? Dan heb je mogelijk zelfs een foto van Plan U in actieve dienst. :o :D
Ligt eraan wat je onder actieve dienst verstaat: de stellen die tussen Eindhoven en Weert gereden hebben heb ik in ieder geval niet op de foto zover ik weet. Wel heb ik dacht ik een foto van de museum-Plan U op Dordrecht - Geldermalsen op de laatste dag dat NS daar reed. (En de Plan U die de openingsrit van Dordrecht Stadspolders reed heb ik sowieso, maar die foto is gemaakt door m'n vader)
Milco schreef:Kun je daarvan niet een hele rits tonen in je losse foto-topic of een nieuw topic? Even terug in de tijd is altijd leuk! 8-)
Dat was precies m'n bedoeling eigenlijk :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51025
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Sinds vanmiddag is de site voor de Intercity Direct tegemoetkoming online. Sindsdien is de site ook overbelast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1255
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

_O-
Vandaag ben ik van Rotterdam maar eens naar Breda gereisd, dit is een onbekend traject voor me. Het viel me dan ook op dat de normale intercity (die doorreed richting Den Bosch) icr + 2x Traxx was, en via de hsl reed. Is dit normaal, of reden we toevallig met icd materieel? De icd van daarna viel dan ook uit.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6503
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Als dat de IC naar Eindhoven was, dan klopt dat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51025
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Den Haag - Eindhoven en Amsterdam - Breda rijden allebei over de hogesnelheidslijn tussen Rotterdam en Breda.

Den Haag - Eindhoven (serie 1100) rijdt met 9 bakken ICR, de ICD-verbindingen (900 tot Breda en 1000 tot Rotterdam) slechts met zes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1255
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Oke thanks, maar hebben ze hier speciaal materieel voor gekocht/verbeterd terwijl ze ook met bijv. Koplopers op het naastliggende spoor had gekund (en een wat langere reistijd), of is dit een resultaat van iets anders?
Bij twijfel altijd klagen
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Mdk schreef: met bijv. Koplopers op het naastliggende spoor had gekund (en een wat langere reistijd),
Dat is precies wat ze tot twee jaar geleden deden. :p
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Vandaag m'n kerstpakket gekregen, met privacy-bescherming. :shock:
Wel leeg, dat is dan weer iets minder. -o-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51025
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het blijft leuk om op collega’s “Tot volgend jaar!” te roepen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Mijn reisplannen voor het komende jaar:
mei -- Armenië/Nagorno Karabach
september -- Boekarest
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Dat de aandelenmarkt even stevig in elkaar dondert in Amerika.
https://www.zerohedge.com/news/2017-12- ... llion-best
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

Mdk schreef:Oke thanks, maar hebben ze hier speciaal materieel voor gekocht/verbeterd terwijl ze ook met bijv. Koplopers op het naastliggende spoor had gekund (en een wat langere reistijd), of is dit een resultaat van iets anders?
Dit is het resultaat van onderhandelingen tussen NS en het ministerie, over de onderhandse gunning van de concessie, waarbij is afgesproken is dat er gewone intercity's moesten gaan rijden over (een deel van) de HSL.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Suus schreef:Het blijft leuk om op collega’s “Tot volgend jaar!” te roepen :P
Huh?
Nitein-Repart
Berichten: 3663
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Ik zou wel naar Zweden willen, maar dat land is buitengewoon duur (nog niet zo erg als Noorwegen of Zwitserland, maar het scheelt niet veel).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
dylanwild94
Berichten: 6193
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Wubbo schreef:
Suus schreef:Het blijft leuk om op collega’s “Tot volgend jaar!” te roepen :P
Huh?
Suus bespringt gewoon haar collega's rond oud en nieuw. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
katvis
Berichten: 796
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door katvis »

#metoo
PSA: Links gaan, rechts staan
PatrickM
Berichten: 1981
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Erno-BE schreef:Ik zou wel naar Zweden willen, maar dat land is buitengewoon duur (nog niet zo erg als Noorwegen of Zwitserland, maar het scheelt niet veel).
Ik vond Zweden nog wel meevallen (alleen sterke drank is idioot duur, voor de rest vergelijkbaar met NL), Denemarken is iets duurder dan NL dacht ik maar het valt uiteindelijk wel mee.
Het enige wat wel vervelend is is dat je geen besef hebt van hoeveel je uitgeeft. Met bedragen in SEK is het makkelijker dan in DKK, want 10 SEK is precies €1,-. Met bedragen in DKK rekende ik me altijd iets te rijk.
Laatst gewijzigd door PatrickM op za 30 dec 2017, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Zweden is niet zo duur inderdaad, Noorwegen, Denemarken en Finland zijn allen veel duurder.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51025
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Denemarken is op het gebied van eten en drinken behoorlijk duur doordat ze maar één BTW-tarief hebben dat ook nog eens 25% is. Zover ik weet het enige EU-land dat geen laag BTW-tarief heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1255
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

Toen ik in denemarken was merkte ik de hoge prijzen wel, met name bij het uitgaan. Ook is het omrekenen lastig, omdat de koers niet aan de euro gekoppeld is, en hoe verder de avond vordert, hoe lastiger het word :X
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51025
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Deense kroon zit in het Europese wisselkoersmechanisme, over het algemeen wijkt de koers maar 1% af van € 1 = 7,46038 DKK, dus je kan grofweg rekenen met 7,50 kronen per euro. De Zweedse en Noorse kronen zijn in dat opzicht veranderlijker. De Zweedse zweeft de laatste jaren ergens tussen 8,20 en 11,64 kronen per euro bijvoorbeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Wat een wedstrijd! :o :shock:
Nadat het 5-5 in sets wordt en 5-5 in legs in de 11e (beslissende) set, verliest Van Gerwen uiteindelijk met 6-5 van Rob Cross in de halve finale van het WK Darts.
De finale gaat tussen Phil Taylor en Rob Cross.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 90 gasten