Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
MdJ

Re: Mag ik even kwijt #203

Bericht door MdJ »

Alargule schreef:
Mikos schreef:Dat staaft dan in ieder geval de verhalen die ik er over hoor. Dat spreekt wel in mijn voordeel; als ik ergens vertrek, dondert de hele boel in elkaar als een kaartenhuis.
OHIH is inderdaad zo goed als dood. Volgens mij is de webmaster een huisjesverhuurbedrijf in Polen begonnen ofzo.
Hu, Mikos als beheerder op OHIH? Dat had ik effe gemist blijkbaar. Was dat na de oprichting van OVNL, of ervoor? :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Aking

Bericht door Aking »

Mikos schreef: En dan moet je je voorstellen dat al die verhalen in dat ene subforum allemaal daar terecht zijn gekomen omdat er een beheerder was die daar een opzetje voor maakte. Je kunt ongeveer precies zien wanneer ik van dat forum verbannen ben; sindsdien zijn er nauwelijks meer verhalen geplaatst.

Dit alles zonder mijzelf op de borst te kloppen en te laten zien hoe goed dat forum het had toen ik er nog kwam. (A)
Ach, na mijn vertrek aldaar ging het al hard achteruit, het vertrek van een of andere badeend was het moment dat de patiënt "terminaal" aan zijn broek kreeg volgens mij...

Maar ik zal mezelf ook niet te hard op de borst kloppen, al is het raadseldeel dus blijkbaar wel het enige wat nog loopt als ik Alargule moet geloven. Heb ik toch nog iets goeds achtergelaten daar :')
Alargule

Bericht door Alargule »

Nee, ook dat is nu dood. De laatste tien posts ofzo zijn van wat zo te zien een pensionado is. En die zijn verspreid over meerdere dagen/weken en druipen steeds meer van de eenzaamheid.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

MdJ schreef:Hu, Mikos als beheerder op OHIH? Dat had ik effe gemist blijkbaar. Was dat na de oprichting van OVNL, of ervoor? :oops:
Nadat Bert Badeend vertrok ging het al rap achteruit, zoals Aking zegt. Toen kreeg je het gekonkel tussen de beheerders, waarna OVNL ontstond. Om het gat te dichten, werden er nieuwe beheerders gevraagd, waaronder ik. In eerste instantie ging dat redelijk goed, totdat er een tweedeling ontstond binnen de groep; de mensen die de kar trokken en de afwezigen. Het opperhoofd was lange tijd afwezig, maar zonder hem konden er geen grote beleidswijzigingen worden doorgevoerd. Toen hij eenmaal van zich liet horen, ging hij met de botte bijl door het team heen en heeft de helft zich wederom afgesplitst. Daaruit ontstond het forum in mijn onderschrift, puur om een tegengeluid te laten horen. Dat is nooit heel erg van de grond gekomen en wordt voornamelijk door mij als opslag gebruikt. En ongeveer om de week een column die ik ook hier plaats.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Alargule

Bericht door Alargule »

Ja, een community opzetten is best lastig. En je moet de wind mee hebben. Ik heb het 10 jaar geleden ook eens geprobeerd met 'NederlandMetro'. Dat liep in het begin vrij aardig, met een forum, een plattegrondenwedstrijd en een Beeldbank waar zich een heuse wapenwedloop tussen een Amsterdammer en een Rotterdammer voltrok, maar het geheel was te klein en te specifiek van aard om echt succesvol te worden. Dus na een jaar of vijf heb ik het maar stopgezet. Toen was het forum al opgedoekt en de Beeldbank al niet meer echt up to date.

Dan maar een blog, dat werkt tot nu toe vrij aardig. En af en toe hier een beetje op autisten schimpen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Moderator/beheerder zijn op een forum waar de eigenaar van afwezig is, is echt killing. Eerst mag je zijn puin ruimen, en als de eigenaar dan een keer aanwezig is wordt je gedumpt omdat je niet binnen de lijnen van het beleid werkte. WTF?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

*schudt Suus de hand* Welkom in mijn wereld. Anyway, boontje komt om zijn loontje; dat het nu zo goed als overleden en begraven is, is de weg die dat forum heeft ingeslagen en nu dus het einde van die doodlopende weg heeft bereikt. Ik denk dat het voor een prikkie over te kopen is.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Alargule schreef:Ja, een community opzetten is best lastig. En je moet de wind mee hebben. Ik heb het 10 jaar geleden ook eens geprobeerd met 'NederlandMetro'. Dat liep in het begin vrij aardig, met een forum, een plattegrondenwedstrijd en een Beeldbank waar zich een heuse wapenwedloop tussen een Amsterdammer en een Rotterdammer voltrok, maar het geheel was te klein en te specifiek van aard om echt succesvol te worden. Dus na een jaar of vijf heb ik het maar stopgezet. Toen was het forum al opgedoekt en de Beeldbank al niet meer echt up to date.

Dan maar een blog, dat werkt tot nu toe vrij aardig. En af en toe hier een beetje op autisten schimpen.
Was ik daar niet ooit nog kandidaat-beheerder, samen met Meltrain? Of was dat ergens anders. Ik vond het er wel boeiend maar ik snap dat het te klein was om levend te houden. We hebben wel nog eens een tunnelwandeling gedaan in Antwerpen bij wijze van forummeet. Zo nu en dan kijk ik eens op je blog, dat vind ik wel boeiend :)
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Aking

Bericht door Aking »

Mikos schreef: Ik denk dat het voor een prikkie over te kopen is.
Wat let je? :mrgreen:

Overigens kan het ook anders, ik was jarenlang moderator op een forum waar de oprichters niet actief meer waren, en dat is nu van mij *O*

Nu aan mij wel de taak om alles daar weer op orde te krijgen (vooral de site gaat nog een flinke klus worden :P ) maar het kan dus wel :Y :mrgreen:

Hoeveel affiniteit heb je met internationaal treinverkeer Mikos? :lol:
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Wat moet ik met een overleden forum? Ze hebben het destijds geprobeerd aan me te verkopen voor een getal met 3 nullen :')
Internationaal heb ik niet zo heel veel mee; ik kan wel wat vertellen over een Australische treinreis, is dat genoeg internationaal treinverkeer? (A)
MarkNL

Bericht door MarkNL »

Mikos schreef:Dat is nooit heel erg van de grond gekomen en wordt voornamelijk door mij als opslag gebruikt. En ongeveer om de week een column die ik ook hier plaats.
Ik denk dat 'de markt' qua OV-gerelateerde fora wel wat oververzadigd is. Er zijn diverse Nederlandstalige fora te vinden met het OV, vooral het spoor, als onderwerp. Men moet echt met een vernieuwend concept komen, wil je kans hebben op een succesvol forum. Niche-onderwerpen zijn hierbij ook niet altijd een oplossing, zoals NederlandMetro toentertijd of het spoortechniek forum wat je ook nog hebt gehad wat jaren terug.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Maar ik heb mijzelf als Unique Selling Point :mrgreen:

Ik ben het wel met je eens; er is een hoop te vinden en voor ieder is er wat wils. Voor de nummertjesfreaks is er Somda (ben ik ooit ook nog eens forumbeheerder geweest), voor modelspoor en aanverwanten is er Beneluxspoor, voor de iets bredere blik is er bijvoorbeeld dit forum. Dan heb je de overvloed aan treinbladen met bijbehorende site en fora... Bepaalde onderwerpen zijn alleen interessant voor een beperkte groep, als je daar een heel forum voor op gaat tuigen ga je inderdaad niet ver komen, maar op een forum als dit is een los topic of desnoods subforum daar wel geschikt voor.

Doen we de uitvaart van dat andere forum (Het Forum Dat Niet Genoemd Mag Worden) trouwens tegelijkertijd met de koffie en cake bij het vertrek van Wubbo en Chauf21, of maken we daar een apart evenement voor?
MdJ

Bericht door MdJ »

Mikos schreef:
MdJ schreef:Hu, Mikos als beheerder op OHIH? Dat had ik effe gemist blijkbaar. Was dat na de oprichting van OVNL, of ervoor? :oops:
Nadat Bert Badeend vertrok ging het al rap achteruit, zoals Aking zegt. Toen kreeg je het gekonkel tussen de beheerders, waarna OVNL ontstond. Om het gat te dichten, werden er nieuwe beheerders gevraagd, waaronder ik. In eerste instantie ging dat redelijk goed, totdat er een tweedeling ontstond binnen de groep; de mensen die de kar trokken en de afwezigen. Het opperhoofd was lange tijd afwezig, maar zonder hem konden er geen grote beleidswijzigingen worden doorgevoerd. Toen hij eenmaal van zich liet horen, ging hij met de botte bijl door het team heen en heeft de helft zich wederom afgesplitst. Daaruit ontstond het forum in mijn onderschrift, puur om een tegengeluid te laten horen. Dat is nooit heel erg van de grond gekomen en wordt voornamelijk door mij als opslag gebruikt. En ongeveer om de week een column die ik ook hier plaats.
Aha, vandaar. Ik ken nog wel die strijd vanuit de begintijd van dit forum ja. Ook toen dit forum werd opgestart, was het opperhoofd tijdelijk weg. En toen ie weer terug kwam, was het hommeles. Althans, zo heb ik het onthouden...
Bij twijfel: gebruik beton.
Aking

Bericht door Aking »

Dit bericht had na Marknl gemoeten, maar mensuh hier typen te snel, en quoten op een telefoon is al kut genoeg :') :

Wat betreft niches, ik heb "het interrailforum" overgenomen, maar wil, zoals mijn onderschrift al aangeeft, dat sowieso breder gaan trekken naar "alles" over international treinreizen. Want inderdaad is de markt voor Interrail veel te klein tegenwoordig. Helemaal als het dan ook nog eens Nederlandstalig is.

De Nederlandse tegenhanger zal het voorlopig nog niet zijn, maar het befaamde Seat61 is toch wel een mooi voorbeeld (A) (al moet dat allemaal ook wel bijgehouden worden :') )
Mikos schreef:Wat moet ik met een overleden forum? Ze hebben het destijds geprobeerd aan me te verkopen voor een getal met 3 nullen :')
:X
€10,00 is het toch nog wel waard? Of tellen die laatste nullen niet :')
Internationaal heb ik niet zo heel veel mee; ik kan wel wat vertellen over een Australische treinreis, is dat genoeg internationaal treinverkeer? (A)
Ga een paar keer met je collega's mee naar Bentheom en we kunnen eens praten :mrgreen:
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:
Alargule schreef:Ja, een community opzetten is best lastig. En je moet de wind mee hebben. Ik heb het 10 jaar geleden ook eens geprobeerd met 'NederlandMetro'.
Was ik daar niet ooit nog kandidaat-beheerder, samen met Meltrain?
Klopt. :Y Jij besloot uiteindelijk om het toch maar niet te worden, dus werd ik daar (derde) moderator.
En mb90 was er al moderator.
Helaas mocht ik maar vrij kort moderator zijn, want enkele maanden later werd het forum (vrij onverwachts) opgeheven.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
JWM

Bericht door JWM »

In principe ben jij de ideale kandidaat om hier forumbeheerder te worden, Meltrain.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Nah, ga dan voor Milco. Dat is een nog grotere wikinazi. (A)
Klaasje

Bericht door Klaasje »

Ik denk dat OHIH nog best een tijd goed heeft gefunctioneerd na de afsplitsing. Maar op de een of andere manier is er steeds meer het klad ingekomen in de laatste jaren. Wat dat betreft is de toekomst van OVNL veel beter. Toch zie je ook hier dat de er ook heel veel leden zijn weggegaan of geband en dat er minder zijn teruggekomen. Dat is tenminste het beeld dat ik krijg van de hoeveelheid posts in topic's de laatste twee jaar waarin ik ideeën post. Er wordt steeds minder gereageerd. Wat ik verder ook wel een interessante gewaarwording vind is dat er soms nieuwe leden zijn die behoorlijk omstreden ideeën hebben en ook wel eens van trolgedrag worden verdacht terwijl die wel voor nieuw leven in de brouwerij op dit forum zorgen. Fijn want als er geen verschillende meningen meer zijn hoeven we niet meer te discussiëren en heeft het forum geen nut meer.
JWM

Bericht door JWM »

Het community-gehalte op deze site is gewoon erg aanwezig, dat zie je aan de populariteit van dit subdeel bijvoorbeeld. Qua inhoudelijke discussies ligt het zwaartepunt steeds meer bij bussen.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

discussies over bussen. *bus* *bus* *bus* *bus*
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
JWM

Bericht door JWM »

Vandaag reed op lijn 5 de 2928 terwijl het normaal een Citea is.
De 5290 en 9502 rijden nu in concessie Overijssel Noordwest en zijn geruild voor de 6902 en 2820 uit Zeeland-Oost.

Het boeit mij gewoon niet :N
Alargule

Bericht door Alargule »

Nee, maar er is wel meer wat jou niet boeit en dat laat je doorgaans niet onvermeld. Ik zie een beeld voor me van een gast in een heel wollige trui die op de bank constant naar de teevee "boeie!!1!" zit te schreeuwen.

;)
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Zoiets als dit :Y ?

Afbeelding

Tot zover mijn volkomen onnodige bijdrage aan deze discussie
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Interessant! Gelukkig ben ik niet de enige die aan Hans Teeuwen moest denken *O*

Dit forum heeft ook wel z'n mindere periodes gehad, maar is er gelukkig altijd wel bovenop gekomen.
En blandning av sött och salt.
JWM

Bericht door JWM »

Beetje the story of my life zegmaar :Y

Ronaldussen als forumbeheerder?
Plaats reactie