Een tas vol politiek!
- ArrivaBas
- Contacteer:
Re: Een tas vol politiek!
Barnier heeft tot ongenoegen van president Macron inmiddels ook op persoonlijke titel zijn biezen gepakt: https://nos.nl/artikel/2547202-presiden ... s-gevonden
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Suus
- Contacteer:
In Roemenië is de eerste ronde van de presidentsverkiezingen ongeldig verklaard, en de tweede ronde die aanstaande zondag gehouden zou worden gaat niet door. De officiële reden is niet duidelijk, maar er komt steeds meer bewijs dat Rusland via TikTok een massale desinformatiecampagne financierde om de extreemrechtse populist Georgescu verkozen te krijgen. Inmiddels heeft TikTok de propaganda offline gehaald.
https://nos.nl/l/2547290
https://nos.nl/l/2547290
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Meltrain
- Donateur
Volgens mij had Macron een hoop ellende kunnen voorkomen door een linkse premier aan te stellen.ArrivaBas schreef: ↑do 05 dec 2024, 21:35 Barnier heeft tot ongenoegen van president Macron inmiddels ook op persoonlijke titel zijn biezen gepakt: https://nos.nl/artikel/2547202-presiden ... s-gevonden
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Einde verhaal voor het regime Assad in Syrië. Benieuwd hoe dat afloopt.
- AppleMoose
Haalt niks uit. De volgende radicaal islamitische dictator staat weer op en de mensen blijven in de ellende zitten. Welk land is wel goed uit de 'Arabische Lente' gekomen? Tunesië leek goed op weg, maar daar zit nu ook alweer de volgende dwaas stevig op het pluche.
En blandning av sött och salt.
- trolly
Evengoed toch wel leuk nieuws voor wie vandaag op de lijst stond om geëxecuteerd te worden.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
Er is daar vast wel een ander te vinden die bereid is dat alsnog te doen, hoor 
Ik zou me ook als rabiate PVV/BBB/VVD/NSC/CDA/CU/FVD/JA21/SGP/SP'er nou nog niet al te hard in de knuistjes knijpen dat de asielnoodtoestand zich nu vanzelf oplost. Die autootjes op de foto in een ander draadje zijn niet op weg naar Damascus, zegmaar.

Ik zou me ook als rabiate PVV/BBB/VVD/NSC/CDA/CU/FVD/JA21/SGP/SP'er nou nog niet al te hard in de knuistjes knijpen dat de asielnoodtoestand zich nu vanzelf oplost. Die autootjes op de foto in een ander draadje zijn niet op weg naar Damascus, zegmaar.
- Z2N
- Donateur
Ervanuitgaande dat je het Utrecht-topic bedoelt: Damascus is wel die kant op. 

-
maar.. lijken mij daar wel toe in staat, zijn geen barrels, zo te zien. Maar goed, die beste mensen hebben natuurlijk ook zo hun verplichtingen in ons land.. dus rekening houdend met opzegtermijnen van baan en (huur)woning zal het een goed voornemen voor het nieuwe jaar kunnen zijn, toch?

- AppleMoose
Kan me voorstellen dat ze eerst even afwachten wat het nieuwe regime daar gaat brengen, voordat ze de koffers pakken. Men heeft hier over het algemeen toch wel het nodige kunnen opbouwen en is aan wat vrijheden gewend geraakt. Het is maar de vraag of men dat daar ook zal "krijgen". Als je in een of ander vluchtelingenkamp zit met vrijwel niets in barre omstandigheden, tja, dan lijkt me de keuze iets sneller gemaakt.
En blandning av sött och salt.
-
Ik hoorde gisteren een analyse van Rudi Vranckx bij Buitenhof. We moeten namelijk niet te snel juichen ook met deze nieuwe machthebber die een duidelijk Al Qaida verleden heeft, droomt van een islamitisch Syrië zonder minderheden (christenen en joden kunnen hun borst dus nat maken) en inmiddels zouden zelfs de gevangenissen met IS-aanhangers en andere terroristen leegstromen...
Als dit maar geen nieuwe golf van rommel gaat veroorzaken...
Als dit maar geen nieuwe golf van rommel gaat veroorzaken...
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- trolly
Of "we" wel of niet zouden moeten juichen lijkt mij vooral een persoonlijke keuze, want nogal afhankelijk van hoe je het bekijkt. Persoonlijk vind ik de val van een wrede dictator geen verkeerde zaak. Over het algemeen zijn rebellenleiders geen brave padvinders, dus als je de verwachting hebt dat Jolani over drie maanden verkiezingen uitschrijft dan zou het weleens tegen kunnen vallen.
Wat ie wel is en doet zal in het komende jaar wel duidelijk gaan worden. Waar hij van droomt lijkt mij zelfs voor dhr. Vranckx lastig te achterhalen. Dat hij een Al Quaida-achtergrond heeft is duidelijk, evenals dat hij zich daar juist van los heeft proberen te maken. Dat hoeft inderdaad niet per se positief uit te pakken (voor minderheden, vrouwen, de hele bevolking, het westen) maar op dit moment zijn mensen daar vrij. Laten we vooral hopen dat dat zo blijft.
Wat ie wel is en doet zal in het komende jaar wel duidelijk gaan worden. Waar hij van droomt lijkt mij zelfs voor dhr. Vranckx lastig te achterhalen. Dat hij een Al Quaida-achtergrond heeft is duidelijk, evenals dat hij zich daar juist van los heeft proberen te maken. Dat hoeft inderdaad niet per se positief uit te pakken (voor minderheden, vrouwen, de hele bevolking, het westen) maar op dit moment zijn mensen daar vrij. Laten we vooral hopen dat dat zo blijft.
Non oltrepassare la linea gialla
-
Tja, net zoals in Libië heeft Syrië ook geen homogene oppositiegroep. Het is dus de vraag wat er voor Assad terugkomt, en of de verschillende groeperingen onderling ook nog eens verder gaan vechten.
Beul van de blindegeleidelijn
-
IS Light?
-
Ondertussen is onze niet-premier in Israël voor een niet-staatsbezoek aan de niet-rechtmatig nederzettingen. Toch handig zo'n handpop als echte premier, kan Wilders zelf gewoon doen wat ie wil zonder verantwoording af te hoeven leggen.
-
Dat dus.
Ik heb laatst een boek gelezen over de politiek rondom nederzettingen en de wortel-en-stokpolitiek die jegens de Palestijnen wordt gehanteerd op de westoever en gazastrook. Echt heel smerig.
Ik heb laatst een boek gelezen over de politiek rondom nederzettingen en de wortel-en-stokpolitiek die jegens de Palestijnen wordt gehanteerd op de westoever en gazastrook. Echt heel smerig.
Beul van de blindegeleidelijn
- isadora
Georgian Dream heeft Micheil Kavelasjvili uitgekozen.
Een president met een antiwesterse instelling.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/254834 ... oor-nieuwe
De huidige president beweert, op haar stoel te blijven zitten.
https://novayagazeta.eu/articles/2024/1 ... nt-en-news
Een president met een antiwesterse instelling.
Bron: NOSHij haalde na zijn middelbare school geen diploma's behalve z'n trainerscertificaat, was ooit profvoetballer in Engeland en zou ongemanierd zijn. Micheil Kavelasjvili heeft een opmerkelijk profiel voor de leider van een land.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/254834 ... oor-nieuwe
De huidige president beweert, op haar stoel te blijven zitten.
https://novayagazeta.eu/articles/2024/1 ... nt-en-news
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Antiwesters klinkt voor veel mensen als muziek in hun oren.
-
Het westen is natuurlijk ook niet meer zo relevant als een paar decennia geleden:
- ArrivaBas
- Contacteer:
Het zat er gezien de berichten uit Duitsland al een aantal weken aan te komen, maar het kabinet Scholz is vandaag officieel gevallen: https://nos.nl/artikel/2548560-duitse-r ... rkiezingen
In de peilingen is de liberale FDP overigens tot onder de kiesdrempel gezakt, net als de Linke. Daarentegen staan er zowel op links (BSW) als op rechts (AfD) populistische partijen op (grote) winst. CDU heeft echter de beste papieren om in februari de grootste te worden.
In de peilingen is de liberale FDP overigens tot onder de kiesdrempel gezakt, net als de Linke. Daarentegen staan er zowel op links (BSW) als op rechts (AfD) populistische partijen op (grote) winst. CDU heeft echter de beste papieren om in februari de grootste te worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Donateur
Mislukte christencultleider Omtzigt is 'nog beperkt belastbaar' en loopt 'geëmotioneerd' weg als hij wat lastige vragen krijgt tijdens vooraf opgenomen (!) tv-interview:
https://nos.nl/artikel/2549283-omtzigt- ... belastbaar
Ga uit de politiek, man. Die volgelingen vinden wel weer onderdak bij CDA en CU.
https://nos.nl/artikel/2549283-omtzigt- ... belastbaar
Ga uit de politiek, man. Die volgelingen vinden wel weer onderdak bij CDA en CU.
- isadora
Mislukte christencultleider

Mijn Kerst is gered.

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Dus toch geen wijze uit het oosten?
-
Jawel, Omtzigt was wijs door niet voor een live-interview te kiezen in de studio maar op een locatie naar zijn keuze vooraf op te nemen. Juist omdat je dan zo'n break kan hebben. Maar ja, da's natuurlijk niet tof voor de zender.. dus zenden die het uit en gaat het de hele dag over dit akkefietje en niet meer over de inhoud. 

-
- Donateur
Nu ja, 'akkefietje'...
In een heel kwalijke lezing kan ik dit nog wel als iets geveinsds opvatten - Pietertje laat zijn volgelingen hiermee zien dat hij ook maar een mens is; het bevestigt het beeld van een hardvochtige, genadeloze Haagse slangenkuil; de velen die met een burnout thuis zijn komen te zitten kunnen zich er dan ook meer in herkennen enz.
Maar ik vind het veel waarschijnlijker dat hieruit - en uit zijn eerdere ziekmeldingen - domweg valt op te maken dat Omtzigt niet uit het juiste hout gesneden is om op deze positie te zitten, waar het onmogelijke op je wordt geprojecteerd omdat je als een messias wordt gezien (en laten we wel wezen: zo heeft hij zich ook wel geprofileerd).
Er zijn genoeg andere manieren waarop Omtzigt het over de inhoud kan hebben; enkele van die manieren kunnen zelfs nog binnen de politiek vormgegeven worden, zoals een adviserende rol achter de schermen bij NSC (of CDA, want ik denk dat er van NSC niets meer over zal blijven bij de eerstvolgende verkiezingen). Maar dat zelfbedrog als ware hij de verlosser waar ons land zo naar zat te smachten moet-ie echt eens achter zich gaan laten, al was het maar voor zijn eigen gezondheid.
In een heel kwalijke lezing kan ik dit nog wel als iets geveinsds opvatten - Pietertje laat zijn volgelingen hiermee zien dat hij ook maar een mens is; het bevestigt het beeld van een hardvochtige, genadeloze Haagse slangenkuil; de velen die met een burnout thuis zijn komen te zitten kunnen zich er dan ook meer in herkennen enz.
Maar ik vind het veel waarschijnlijker dat hieruit - en uit zijn eerdere ziekmeldingen - domweg valt op te maken dat Omtzigt niet uit het juiste hout gesneden is om op deze positie te zitten, waar het onmogelijke op je wordt geprojecteerd omdat je als een messias wordt gezien (en laten we wel wezen: zo heeft hij zich ook wel geprofileerd).
Er zijn genoeg andere manieren waarop Omtzigt het over de inhoud kan hebben; enkele van die manieren kunnen zelfs nog binnen de politiek vormgegeven worden, zoals een adviserende rol achter de schermen bij NSC (of CDA, want ik denk dat er van NSC niets meer over zal blijven bij de eerstvolgende verkiezingen). Maar dat zelfbedrog als ware hij de verlosser waar ons land zo naar zat te smachten moet-ie echt eens achter zich gaan laten, al was het maar voor zijn eigen gezondheid.