Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ik ga ervan uit dat bij de Jumbo inmiddels alle kassas op het nieuwe kassasysteem draaien:
-Staat de prijs voor 50 cent in de kassa: product gaat er inderdaad uit en is niet datum afhankelijk, of er is dusdanig veel van iets binnen gekomen dat ze er vanaf willen.
-50 cent normaal: bij ons werd dat niet op de barcode geplakt maar moesten we handmatig aanpassen naar 50 cent (knop in de kassa andere prijs) en bonnetje moet bewaard worden voor hrt overzicht.
-50 cent op barcode: was bij ons nog niet afgeschreven: we moesten het in de kassa als NS aanslaan (non scan) en bonnetje met het soort product in de kassala doen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Bij de zelfscanwinkels wordt er inderdaad vaak een sticker over de barcode geplakt of in ieder geval een sticker met een barcode geplakt, zodat je ook als je zelf scant je de juiste prijs krijgt zonder allerlei trucs uit te moeten halen.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Door de reactie wat betreft de gele en oranje prijsstickers bij Aldi moest ik even terugdenken aan iets wat ik laatst tegenkwam. Op de verpakkingen kipfilet van een kilo werd de oude prijs van €7 subtiel weggewerkt naar de nieuwe prijs van €7,50. (De €7 staat een paar keer op de verpakking vermeld, onder andere ook groot rechtsonder) Fijn dat ze de oranje actiestickers gebruikten, want het was natuurlijk een prachtige aanbieding. Ik heb er een foto van, maar weet zo 1, 2, 3 niet hoe ik die makkelijk kan plaatsen. _O-
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Ach niet nodig, weet precies wat de situatie was... Had een Gele sticker op moeten zitten.... Overigens is die kipfilet nu €5,50 :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

jelmerrr schreef:Ik ga ervan uit dat bij de Jumbo inmiddels alle kassas op het nieuwe kassasysteem draaien
De Jumbo Foodmarkt in Breda is 3 weken geleden overgegaan op het nieuwe kassasysteem. Die hebben meteen ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om de zelfscanners te vernieuwen. Werkt nu stukken beter *O* *O*
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Vandaag heb ik die €5,50 kip gehaald bij Aldi. *O*

Bij Jumbo deelden ze Extra's kaarten uit. Ik had toevallig deze ene keer voor meer dan 10 euro aan boodschappen, dus kreeg gratis chocolade als welkomstcadeau. _O_ Was wel onhandig, iedereen inclusief mijzelf liep terug de winkel in (wel bij de kassa) om de chocolade te pakken. Leuke cadeautjes zijn dat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:De regel bij Jumbo is ook iets aangepast. Vroeger kreeg je alle zuivel e.d. gratis mee als je het op de THT-datum kocht. Tegenwoordig alleen nog als het niet in het verspillingsmeubel ligt.
Heel vroeger gold dat zelfs nog voor producten die t/m die dag én de dag erna geldig waren. Daarom stonden we dus op zaterdagavond alle pakken zuivel met een datum vóór woensdag uit het vak te halen. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Afgelopen weekend was het groot feest bij een winkelcentrumpje met o.a. een AH XL waar ik regelmatig kom. De reden voor het feest is dat de nieuwe naam van het centrum gemaakt werd. Er waren redelijk wat activiteiten bij bedacht, waaronder een ijsbaan en een rad van avontuur. Het leek i.c.m. met de zaterdagdrukte wel een pretpark. :')
Het mooie was wel dat de Aldi die daar sinds een tijdje zit echt heel rustig is, waardoor ze als extra promotie goedkope broodjes en goedkoop groente/fruit hadden dit weekend. (5 broodjes voor een euro en 30% korting op groente en fruit.)
Minder leuk was dat er gisteren toen ik graag wat groente en fruit met korting wilde hebben de broccoli een keer te veel gescand werd, en dan ook nog zonder korting. :N Ik kwam er wat te laat achter, dus dat beschouwen we dan maar als fooi. Bonnetjes altijd goed checken is het devies.
Vandaag kon ik wel weer geld aftroggelen van Poiesz. *O* Ze hadden namelijk een aanbieding waarbij ook de grote verpakkingen Blue Band aldus het schap, de folder en de website ook twee voor 1,99 euro waren. De kassa vond echter van niet. (In het prijsvoorbeeld werd tevens ook al geen rekening gehouden met grootverpakkingen) Dus na even klagen bij de servicebalie kreeg ik mijn 4,30 euro terug. :Y Ze zijn wel slordig bij Poiesz met het vermelden van de aanbiedingsproducten... Ach met 68% korting ben ik in ieder geval helemaal tevreden. :)
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door diederickx »

Wat moet een mens met twee grootverpakkingen Blue Band? :?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Gebruiken? *O*
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Weggooien? *O*

Of gooi het in de frituur. :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Misschien bakt GroeneRuiter wel een lekkere paardenbiefstuk in de Blue Band? *O*
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Het was Blue Band boter voor op brood, in totaal 800 gram. :P Ik heb zojuist nog wel iets gebakken, helaas geen paardenbiefstuk, maar wel lekkere hamlappen. :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Blue Band is een hoop, maar geen boter. :6
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Een hoop is een hoop maar geen hoop :Y
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Oei, ik haal het normaal nooit, dus geen idee. Ik kocht het alleen omdat het zo goed in de aanbieding was en we nieuw smeersel nodig hadden. Ook al staat er ook gewoon een pakje goedkope light spread van €0,68 (was altijd goedkoper :( ). Er zit trouwens wel een beetje boter in. Het is Blue Band met roomboter.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Margarine is toch echt een hoop: een melange van koolzaadolie, palmolie, smaakstoffen, geurstoffen en kleurstoffen. Waarom Nederlanders dat willen vergelijken met boter snap ik oprecht niet, tenzij ze niet weten hoe boter hoort te smaken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Ik heb ook wel roomboter e.d. gehad, maar echt een groot smaakverschil proef ik eerlijk gezegd niet. Daarbij heb ik ten minste een officiële licentie om Blue Band op mijn brood te smeren. Volgens mij heb ik ooit mijn smeerdiploma behaald. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Z2N komt uit het land waar in oktober 2017 de prijs van roomboter de opening was van journaaluitzendingen (mits er niet gestaakt werd natuurlijk).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Het was niet zo erg als de Smørpanik in Noorwegen, maar gelukkig zijn we er veilig doorheen gekomen zonder aan de margarine te moeten. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ik snap het hele nut van margarine sowieso niet helemaal: het is niet perse gezonder dan roomboter. Lekkerder is het sowieso niet, goedkoper wel (zou dat het zijn?).

Alleen op boterhammen met hagelslag smeer ik boter, de rest kan prima zonder.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Z2N schreef:Margarine is toch echt een hoop: een melange van koolzaadolie, palmolie, smaakstoffen, geurstoffen en kleurstoffen. Waarom Nederlanders dat willen vergelijken met boter snap ik oprecht niet, tenzij ze niet weten hoe boter hoort te smaken.
En het BlueBand smeersel hier is vooral water, smeerbaar water, bij de light versies is het nog meer water. Beetje oliën en vetten erbij, zout, emulgator, bèta-caroteen, aroma en eventueel geïsoleerde vitamines. Moet je daar bang voor zijn? Nee, zeker niet, maar door het vele water en de plantaardige vetten is het wel goedkoop.
Daarnaast heeft margarine nog een voordeel tegenover boter: het kan hogere temperaturen aan zonder te verbranden. Alleen kun je dan nog steeds beter olie gebruiken, of je moet de boter willen klaren.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Margarine is veel goedkoper dan roomboter. Gekeken naar de goedkoopste variant scheelt het ongeveer 5 keer de prijs van roomboter zo uit mijn hoofd. Enneh ik ben blij dat ze in de journaals de juiste prioriteiten weten te stellen. :Y Ze zijn waarschijnlijk jaloers op het enige echte BlueBand smeerdiploma. *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Iets wat bestaat uit afgebrande regenwouden kan best goedkoop zijn, maar ik hoef het niet. Ik smeer nauwelijks boter op brood, als je broodbeleg niet lekker is zonder margarine eet je slecht broodbeleg. Voor het bakken gebruik ik dan wel weer boter, maar als het op hogere temperaturen moet kan je dan een beetje zonnebloemolie toevoegen tegen het verbranden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

En als je geen boter wilt, is er ook nog een alternatief. *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten