Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

jelmerrr schreef:Lidl heeft vegetarisch vlees niet in de aanbieding hoor. (..)
Okay.. zo kwam het vanavond wél op mij over. Heb zo'n vega schnitzel op, t.w.v. €1,59
Is wel okay eigenlijk. :pos:

Bij de Hoogvliet zag ik afgelopen zaterdag een flinke koelbalk vól liggen met vega vleesvervangers voor 1 euro.
Gezien het aanwezige volume leek het mij niet dat die aanbieding tot en met de zondag liep.. dus zal er nu ook nog wel zijn, lijkt mij.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

@Ferdinand Het was al vanaf het begin minimaal €10 aan boodschappen alvorens je officieel een reep zou krijgen, maar waarschijnlijk hebben ze het gewoon lui zo makkelijk mogelijk in de kassa gezet. Aldi doet dat bijv. ook bij aanbiedingen waarbij meerdere producten gekocht zouden moeten worden (bijv. 5 voor €1 zorgt ervoor dat de producten in prijs zakken naar €0,20 per product)

Wat betreft vlees ben ik geenzins van mening dat het te goedkoop is. Vergeet niet dat er al veel gebeurd is wat betreft dierenwelzijn onder druk van meerdere organisaties. Tevens zijn de (actie)prijzen van vlees behoorlijk flink gestegen. Ik kan me nog wel een C1000 reclame herrineren waarin het rundergehakt in de aanbieding was voor €2,50 per kilo, dat vind je nergens meer. Of een recenter voorbeeld van een flinke prijsstijging, half-om-halfgehakt bij o.a. Appie, Lidl en Aldi. Een tijdje terug was het €2,55 per 500g, later is dat bijgesteld naar €2,69 per 500g, maar nu betaal je ineens €2,99 voor een bakje gemengd gehakt. Een flinke toename dus. Voor hamburgers en braadworsten van dezelfde ketens geldt hetzelfde.
(Probeer die C1000 reclame te vinden, maar vind wel nog meer leuke vleesprijzen 'uit de oude doos')

@Durashift Oh enneh, daar zullen de varkens niet zo blij mee zijn. Zing je mee? *O* https://youtu.be/9C-C6gHnGCY
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef:
Ronaldussen schreef:
Suus schreef:Voor dat goedkope pakje vlees zijn wel levende wezens doelmatig gedood, dat lijkt hier even vergeten te worden.
Ik vind dit een beetje hypocriet. Je eet zelf ook vlees als ik mij niet vergis. Biologisch misschien, maar ook voor biologisch vlees worden levende wezens doelmatig gedood. Dus op dat punt maakt het geen moer uit. En ze worden niet alleen gedood, ook gefokt, puur en alleen voor consumptie. Die paar dagen dat ze langer mogen leven / buiten mogen zijn dan dieren die niet 'biologisch' worden gehouden, doen daar niets aan af.
Ik ben niet tegen vlees eten, ik ben tegen de negatieve spiraal die is gecreëerd in de vleesindustrie en die wordt aangesterkt door te stunten met de prijs van vlees.
Door je formulering kwam het wel zo over. Vandaar mijn reactie. Maar het is nu duidelijk en ik ben het ook wel (deels) met je eens, ware het niet dat niet alleen de industrie, maar ook de supermarkten en wij als klanten er net zo goed verantwoordelijk voor zijn. En ja, ook ik doe er aan mee. Wanneer je een beperkt inkomen hebt, is de keus tussen twee kipfilets voor 3 euro en 1 biologische kipfilet van 6-7 euro snel gemaakt. Vleesvervangers / namaakspullen zijn ook niet altijd even goed voor het milieu etc. Voor sojaplantages (Belangrijk ingrediënt voor veel vleesvervangers/namaakdingen) worden oerbossen gekapt etc.
En ik geef toe, ik vind echt vlees ook gewoon lekker en veel van die vleesvervangers /namaakspullen vind ik gewoon niet te hachelen :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:Voor sojaplantages (Belangrijk ingrediënt voor veel vleesvervangers/namaakdingen) worden oerbossen gekapt etc.
Klopt en het leeuwendeel van die soja is bedoeld voor de dieren welke naderhand op jouw bordje komen te liggen.
Zo is er voor een kilo rundvlees ca 7 kilo soja nodig en 15000(!) liter water. (Terwijl voor een kilo soja slechts 2100 liter nodig is. Bronnetje.)
Dus als we die soja nu eens zelf gaan eten in plaats van eerst in een koe te stoppen, dan kunnen we ook een hoop oerbossen sparen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik eet zelf weinig vlees en geen soja. Soja kan negatieve effecten hebben op de medicatie die ik gebruik en bovendien krijg ik er maag- en darmklachten van. Eén draadjesvleeschkroket van Mora & De Vegetarische Slager en ik zit anderhalve dag op het toilet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Hainje schreef: Zo is er voor een kilo rundvlees ca 7 kilo soja nodig en 15000(!) liter water. (Terwijl voor een kilo soja slechts 2100 liter nodig is. Bronnetje.)
7 x 2100 = 14700. Dan blijft er nog maar 300 liter extra over. Dat lijkt niet zo dramatisch? Of zie ik iets over het hoofd?
Bronnetje schreef:Bij de berekening is het benodigde water voor de groei van veevoer meegerekend.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Dat doe je. Namelijk dat om één kilo van het ene eiwitrijke voedsel te kweken er zeven kilo van het ander niet minder eiwitrijke voedsel nodig zijn. Met ander woorden: je sucadelapjes kosten (minstens) zeven keer zoveel water (en land) als voor eenzelfde hoeveelheid tofu nodig is, terwijl de voedingswaarde gelijk is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Ja, dat had ik begrepen. Maar het argument dat de voedingswaarde van een kilo soja gelijk zou zijn aan een kilo rundvlees was nog niet langsgekomen. :wink: Eén op één is dat natuurlijk ook niet zo, maar met zeven kilo soja kun je meer monden voeden dan met een kilo rundvlees, dat begrijp ik ook wel.

Maar het ging me er vooral om of "15000(!) liter water" min of meer een herformulering was van "zeven kilo soja nodig". Ik las het eerst als 7 kilo soja + 15000 liter water, en dat klinkt veel dramatischer.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

umbusko schreef:Maar het argument dat de voedingswaarde van een kilo soja gelijk zou zijn aan een kilo rundvlees was nog niet langsgekomen. :wink: Eén op één is dat natuurlijk ook niet zo
Toch wel. Soja bestaat voor zo'n 35% uit eiwit, eiwitrijk vlees zoals kipfilet komt op rond de 33 gram eiwit per ons.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Durashift schreef: Okay.. zo kwam het vanavond wél op mij over. Heb zo'n vega schnitzel op, t.w.v. €1,59
Is wel okay eigenlijk. :pos:
Het assortiment is sowieso vast nu. Ik weet zo niet of het groene of oranje schapkaarten zijn. Groen is namelijk nieuw en oranje is aanbieding/tijdelijk. Als ik moet werken kan ik er even na gaan kijken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Op een ander forum een post van iemand die bij de supermarkt toch maar wat extra blikvoer en WC-papier meeneemt, en verontwaardigd opmerkt dat mensen aan het hamsteren zijn :pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Als je blikvoer hamstert en ook nog mee doet aan de Week zonder Vlees, kan ik deze blikken aanbevelen: https://www.vanblik.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Dat zijn nog best prijzige blikken. :shock: Ook al ben ik nog best benieuwd hoe blik Curry Madras smaakt.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Net voor de wekelijkse boodschappen naar de Jumbo in het dorp geweest; echte paniek was er nog niet uitgebroken, behalve voor iemand met 15 kilo basmatirijst in het winkelwagentje. Echter waren álle aardappelen uitverkocht, en de voorraden van andere hamsterartikelen waren ook geslonken. Toevallig was er ook een extra actiestand van Grand d'Italia, dus pasta kon naar hartenlust gehamsterd worden. Het was ook aardig druk, maar dat komt door werkzaamheden in de buurt van AH, waardoor deze minder goed bereikbaar is.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik trof bij de plaatselijke Ap wat onleesbare A4'tjes aan bij de ingang over hygienemaatregelen, maar sowieso zijn de plankjes bij de kassa altijd volgestouwd met allerlei spullen waardoor geld en zegels altijd voorbij de pinautomaat worden aangegeven.

Eerste spaarkaart voor vershoudbakjes vol. Helaas gaat het sparen minder vlot dan gedacht, ik kreeg tot nu toe nooit meer dan vier zegels tegelijk :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Hier hingen er svhoonmaakdoekjes om je karretje schoon te maken, dat vond ik wel een heel goed plan (y)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Op zich zou dat niet heel veel toevoegen, omdat het virus nu juist niet lang op oppervlakken kan overleven. Verder was eerder deze week in de supermarkt weinig te merken van paniek/hamsteren o.i.d.
De eerste echte maatregel kwam ik vanavond bij de kapper tegen, waar een bordje op de balie stond over het tijdelijk geen handen schudden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Maar juist winkelwagentjes gaan van de één naar de ander. De microbioloog bij mij op werk zei dat het virus twee weken kan overleven op oppervlakken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Maar overal pakken ze nu toch geen contant geld meer aan maar moet je het neerleggen omdat de Tufkams van deze wereld dan veiliger denken te zijn -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

IK KREIG HET OOK MAAR GWN OPGEDRONGE DOOR DE HOOFDKANTOOR!!!1!!11!
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Wollah brüür aan die dinges moet je skijt hebben a niffo!

Alsof die sjenkies op de hoofdkantoor alle geld op een plankje leggen zelf! :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:De microbioloog bij mij op werk zei dat het virus twee weken kan overleven op oppervlakken.
Het virus, of een virus. Wat ik zelf vanmorgen las is dat er zeker ziektes via oppervlakten overgedragen kunnen worden, maar dat dit virus juist slecht op oppervlakten kan overleven.
Als het dat wel kon dan had het contant betalen door het geld op de balie te leggen ook niet zoveel zin gehad immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Een coronavirus. Toen wij er een praatje over hadden, was er over specifiek dit coronavirus nog niet zoveel bekend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Er lopen verdacht veel mensen met een voordeelpak toiletpapier over straat, maar bij de Jumbo leek er nog wel het een en ander in het schap te staan. Ook het toiletpapier met pinguinprint was er nog. De Turkse zuivel, de broccoli, pasta en tomatensaus van het huismerk en de flessen plat water waren wel zo goed als allemaal uit de schappen verdwenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Daantje schreef:Hier hingen er svhoonmaakdoekjes om je karretje schoon te maken, dat vond ik wel een heel goed plan (y)
Dat is een maatregel die men wel het hele jaar door erin kan houden.

Ook voor de mandjes, natuurlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 186 gasten