Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ik vind het eigenlijk opvallend dat echt elke winkel weer een ander beleid voert. Bij de ene supermarkt worden de karretjes door iemand buiten gedesinfecteerd en je aangegeven, bij de ander moet je het zelf doen, bij de derde mag je ook mandjes meenemen, een vierde heeft karretjes en mandjes niet eens afgeteld. En dat verschilt zelfs tussen winkels van dezelfde keten. Dus elke keer als ik bij een andere winkel kom moet ik weer zien uit te vogelen wat hier nou weer het beleid is :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13191
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Ik merk niet alleen verschillen tussen ketens en fillialen, maar zelfs tussen tijdstippen. Mijn lokale ijsberensupermarkt bijvoorbeeld: vorige week heb daar 1x zelf de kar schoongemaakt, 1x een vers ontsmette kar gekregen van de lieftallige kassadame, en 1x een zelf de kar schoongemaakt na het inproppen van een muntje.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Ik keek dus alvast in de Aldi-folder van volgende week (Staat op hun website), maar ik zag me een reeks producten die toch enigzins eh bijzonder zijn. Het betreft wat Aldi Fan Merchendise. *O* Iemand interesse in Aldi en/of Schultenbräu slippers en een Schultenbräu tent? Of misschien een Snack Fan T-Shirt? _O- Oh en de Snack Fan en Schultenbräu boxershorts niet te vergeten. :Y
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Mag ik je even doorverwijzen naar het MIEK topic? Oh en je vergeet Golden Power nog te vermelden... Dat is dan weer een wat populairder merk onder de jongeren (engerydrinks). viewtopic.php?f=16&t=12879&start=20150#p681400
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Oeps, daar had ik overheen gekeken. Bedankt!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13191
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Ik heb wel eens snuggere ideeën gehad, dan om op de eerste dag van de Ramadan naar de Marokkaanse supermarkt te willen gaan. Vijf minuten wachten om naar binnen te mogen... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Hainje schreef:
Suus schreef:Langzaam wordt het leven weer normaal, vanaf 28 april komen de bakjeszegels weer terug bij de Ap *O*
Grappig dat er bij ons op de interne kalender nog helemaal niets over staat vermeld. Het lijkt mij overigens wel dat de actie verlengd gaat worden, ondanks dat de spaarperiode is niet veranderd in het artikel. Anders zou dit betekenen dat klanten anders maar 3,5 van de 9 weken effectief hebben kunnen sparen.

Cliquez pour la source
Sparen is verlengd tot 21 juni. Genoeg tijd voor nog een derde bakje en misschien wel die avocadotool :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Ik lees zojuist ook op de gewone website dat de AH koopzegels vanaf 11-5 a.s. weer verkocht gaan worden.

https://www.ah.nl/klantenservice/vraag/ ... 000MtpOSAS
🍉
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Gistermiddag even bij de Lidl geweest. Die heeft, normaal gezien, drie stallingspaden voor winkelwagentjes. Vanwege de corona maatregelen is het middelste pad afgekruist en is één pad voor uitgifte van de winkelwagentjes en de andere voor teruggave. Toen ik aankwam was dit logisch ingedeeld: uitgifte pad tegenover ingang, teruggave tegenover uitgang van de winkel. Wél was de medewerker die de karren desinfecteerde in het middenpad actief.. dus om mijn karretje te pakken was er geen sprake van 1,5 meter afstand meer. :)

Maar goed, kennelijk was de rij van desinfectie karren tegenover de ingang op.. en was in de tijd dat ik in de winkel was, de volgorde omgedraaid. :cry:
Verwarrend. Wél was er ook van desinfectiemedewerker gewisseld en deze had, slim, een stoel meegenomen om daarmee buiten de karretjes'straat' te posten en dus voldoende afstand. *O*

Maar, wat vind ik het boodschappen doen momenteel een opgave en niet leuk. Knap hoe de winkelmedewerkers vriendelijk en behulpzaam blijven. :pos:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ronald »

Hainje schreef:Ik lees zojuist ook op de gewone website dat de AH koopzegels vanaf 11-5 a.s. weer verkocht gaan worden.

https://www.ah.nl/klantenservice/vraag/ ... 000MtpOSAS
Nu nog wachten totdat de apenjungle weer open gaat en dan begint het inderdaad eindelijk weer een beetje op normaal te lijken :D
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Apenjungle?
Ik mis ergens een afslag geloof ik, want ik heb geen idee waar je het over hebt.
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ronald »

Onze Albert Heijn heeft bij de vleesafdeling een jungle met pluche apen en beren en zo en als je dan op een knopje drukt gaan ze dansen en muziek maken. Maar ja nu dus even niet natuurlijk :(
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Durashift schreef:Gistermiddag even bij de Lidl geweest. Die heeft, normaal gezien, drie stallingspaden voor winkelwagentjes. Vanwege de corona maatregelen is het middelste pad afgekruist en is één pad voor uitgifte van de winkelwagentjes en de andere voor teruggave. Toen ik aankwam was dit logisch ingedeeld: uitgifte pad tegenover ingang, teruggave tegenover uitgang van de winkel. Wél was de medewerker die de karren desinfecteerde in het middenpad actief.. dus om mijn karretje te pakken was er geen sprake van 1,5 meter afstand meer. :)
Hier zetten we schone karretjes neer vlakbij de ingang, en kunnen klanten na de tijd de smerige klanten bij de winkelwagenstalling neerzetten. Op drukke dagen halen we de karretjes ook uit de andere stalling maar die blijft er normaal gesproken gewoon staan, al was het vandaag zo druk dat ik daar alsnog karretjes uit nodig had.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10575
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Hainje schreef:Apenjungle?
Ik mis ergens een afslag geloof ik, want ik heb geen idee waar je het over hebt.
Je bent niet de enige, maar ondertussen is er veel duidelijk geworden. Hoewel mij niet bekend was dat dergelijk mechanisch vermaak door de coronamaatregelen getroffen zou zijn.

Staan die apen soms niet ver genoeg uit elkaar?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ronald »

:N En het gevaar zit in een klein hoekje natuurlijk. Zeker nu de overdraagbaarheid van mens op dier en andersom nog niet helemaal duidelijk is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Maar, wat vind ik het boodschappen doen momenteel een opgave en niet leuk.
In de supermarkt vindt ik het, met bewust kiezen voor rustiger momenten, op zich nog wel meevallen eigenlijk. Al merk ik wel dat ik nu veel meer even check of het boodschappenlijstje volledig is zodat ik niet voor iets kleins nog tussendoor naar de supermarkt moet (want even snel een boodschap halen is toch wat lastiger nu).

Andere winkels daarentegen... begin van de middag even naar de Kruidvat geweest om onder meer een navulling handzeep te halen. Da's altijd al een krappe winkel, maar nu met eenrichtingsverkeer de hele winkel door merk je dat helemaal omdat je niet meer gauw via een ander pad iemand kunt passeren. In plaats daarvan moesten klanten die nog ergens wat uit stonden te zoeken zowat de schappen in om mij te kunnen laten passeren :P
En dan waren er nog weinig klanten, want er stonden nog redelijk wat mandjes bij de ingang.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10575
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ronald schreef::N En het gevaar zit in een klein hoekje natuurlijk. Zeker nu de overdraagbaarheid van mens op dier en andersom nog niet helemaal duidelijk is.
Een hele Brabantse nertsfarm schijnt aan de corona te wezen. Best lullig voor die beestjes: in plaats van dat je later samen met je vriendjes een mooie bontjas wordt, sterf je aan een longontstekeng -o-

#lifesucks
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik ga nu ook naar een andere kruidvat dan normaal en van de week naar de etos omdat die rustiger is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Hmm, tja. Bedenk me nu ook dat de andere Kruidvat in het centrum hier inderdaad een stuk groter is. Maar dan had ik wel het hele centrum door gemoeten waar het langzaam aan toch ook wel weer een stuk drukker aan het worden is, nu kon ik grotendeels buitenom wandelen en dus stukken makkelijker afstand houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik ga altijd naar de Etos. Personeel is er supervriendelijk en de winkel is keurig opgeruimd. En ik heb al meerdere keren cadeautjes gekregen omdat ik blijkbaar mijn Etos-pas vaak genoeg gebruik. Daar houd ik van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door marvinkok »

Etos *O*
Ik baalde dan ook verschrikkelijk dat de eigenaar in het winkelcentrum met pensioen ging en geen opvolger kon vinden... -o- nu alleen nog een veel te krappe, maar wel grote kruidvat nadat ook de trekpleister verdwenen is...
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Bij de lokale Ap waren vandaag tegen 13.00 uur alle tompoucen en alle afgebakken broodjes uitverkocht. Ook was er nauwelijks nog barbecuevlees te koop. De toiletrollen echter hebben inmiddels een tweede kopstelling kado gekregen, dus het lijkt er op dat Woningsdag zeer speciale hamsterbehoeftes bij mensen uitlokt :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ik heb bij mijn Ap niet eens tompoucen zien liggen -o-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13191
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

De Alphense HEMA had vandaag alleen tompoucen op bestelling, maar anders waren ze sowieso al rond lunchtijd op. De banketbakker in het dorp liet mensen wel afhalen, en daar stond je dus rustig 30 minuten in de rij. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Alhoewel ik vrienden heb die me Tom Poezenman noemen, heb ik nooit begrepen wat mensen nou zo lekker vinden aan een tompouce. Bovendien kun je het niet op een normale manier, zonder te knoeien, naar binnen krijgen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten