Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Burek! (sa mesom) *O* :Y *O*
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Het deeg van een worstenbroodje met een kroket erin. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Tegenwoordig heb je de gekste dingen. Kroketbroodje als variant van het frikandelbroodje (bah, koude kroket), rookworstbroodje (vind een broodje van de Hema dan lekkerder), de kip loempia burek en de meergranenburek met kruidenroomkaas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Klinkt allemaal goed! *O* Gisteren nog saucijzenbroodjes gehad, twee voor €1 bij Aldi. (Eigenlijk gewoon €0,50 per stuk ongeacht hoeveel je haalt) :Y
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Een frikandelbroodje wil ik ook niet koud eten hoor.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Daarvoor bestaat een geweldige uitvinding, de magnetron. :') Warm is wel lekkerder inderdaad.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Oven, dan blijft het bladerdeeg knapperig.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Kaasbroodje van de lidl :mrgreen:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Durashift schreef:Oven, dan blijft het bladerdeeg knapperig.
Inderdaad, even in de oven is veel lekkerder :pos:
Suus schreef:Tegenwoordig heb je de gekste dingen. Kroketbroodje als variant van het frikandelbroodje (bah, koude kroket)
Per ongeluk een keer gekocht bij de Coop (dacht dat het een frikandelbroodje was, had niet goed gekeken). Uiteraard even warm gemaakt maar gadverdamme, ik heb in mijn leven nog nooit zo'n smerige kroket gegeten. Na een paar happen heb ik het in de prullenbak gemieterd. Voor mij dus geen kroketbroodje meer :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Ja, in de oven is lekkerder. Het duurt alleen best wel lang. D:
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Suus schreef:de kip loempia burek
Die vind ik wel lekker. Je moet gewoon niet op de benaming afgaan: als je geen kip, geen loempia en geen burek verwacht is hij top. :Y
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ronaldussen schreef: (..) Voor mij dus geen kroketbroodje meer :X :X
Als je ooit de kans krijgt, probeer dan met worstenbrood deeg. Da's heel anders (vind ik). Kroket met bladerdeeg is ook niet aan mij besteed.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Ik vind broodjes kroket/frikandel best lekker, maar kroket/frikandelbroodjes.... De verhouding vlees/bladerdeeg klopt niet.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Er is een rare neiging in dit landje om twee of meer zaken die op zich smakelijk zijn met elkaar te combineren, en dat dan als innovatie te beschouwen. Dat is een dwaling. Ik mag graag zoute drop eten. Of een kroket. Maar ondanks dat ik beiden lekker vind, betwijfel ik de culinaire meerwaarde van de zoutedropkroket sterk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Durashift schreef:
Ronaldussen schreef: (..) Voor mij dus geen kroketbroodje meer :X :X
Als je ooit de kans krijgt, probeer dan met worstenbrood deeg. Da's heel anders (vind ik). Kroket met bladerdeeg is ook niet aan mij besteed.
De kroket zelf was ontzettend smerig. Dan kun je er alles omheen willen doen, maar dan is het gewoon niet te hachelen.
Chrysa schreef:Ik vind broodjes kroket/frikandel best lekker, maar kroket/frikandelbroodjes.... De verhouding vlees/bladerdeeg klopt niet.
Dat klopt wel ja. Al vind ik de verhouding bij de frikandelbroodjes van de Albert Heijn nog het beste (in vergelijking met die van de Coop en de Aldi)
trolly schreef:Er is een rare neiging in dit landje om twee of meer zaken die op zich smakelijk zijn met elkaar te combineren, en dat dan als innovatie te beschouwen. Dat is een dwaling. Ik mag graag zoute drop eten. Of een kroket. Maar ondanks dat ik beiden lekker vind, betwijfel ik de culinaire meerwaarde van de zoutedropkroket sterk.
Ja en nee. Het ligt er natuurlijk wel aan wát je combineert :wink: Er zijn best wel wat combinaties die best lekker zijn, maar ook die ontzettend ranzig zijn zoals chocola met karamel/zeezout... Waarom dát zo populair is mag joost weten, ik vind het echt niet te hachelen :X :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

umbusko schreef:
Suus schreef:de kip loempia burek
Die vind ik wel lekker. Je moet gewoon niet op de benaming afgaan: als je geen kip, geen loempia en geen burek verwacht is hij top. :Y
Ik heb gewoon liever een echte loempia. De Vietnamese loempia’s van het Jumbo huismerk zijn echt prima. De loempia’s zijn vaak uitverkocht dus ik denk dat meer mensen dat vinden.

Kijk, niets haalt het bij een kroepia van de markt, maar die zijn in Rotterdam nog steeds verboden dus het is ijdele hoop dat ik die binnenkort weer kan eten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

In mijn lokale Ap vond een persoon-met-grijs-haar het vandaag nodig om een paar gangpaden voorbij het tijdschriftenschap nog eens uitgebreid een tijdschrift te lezen. Dat functioneel boodschappen doen is nog niet bij iedereen geland blijkbaar.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Meh, da's vergelijkbaar bij de mensen die nu met twee winkelwagentjes samen boodschappen gaan doen en dan in het groentenpad náást elkaar gaan twijfelen "wat ze ook alweer gaan eten". Of ik er even dóór mag, alstublieft. Dank.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Daar zag ik vandaar de overtreffende trap van: de twee winkelwagentjes ergens laten staan en dan allebei een ander gangpad in lopen en dan uitgebreid gaan twijfelen wat je zou gaan kiezen. En dan nog verbaasd kijken als ik duidelijk maak dat ik er ook bij wil.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Ik vind het dan ook schandalig dat jij erbij wilt en niet het geduld kunt opbrengen om hen te laten bedenken wat ze willen gaan eten vanavond. Erg egoïstisch van je. Had ik niet van je verwacht :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Dat karretje ergens neerzetten en dan naar een ander schap lopen doe ik ook regelmatig. Ben dat zo gewoon dat ik daar echt niet bij nadenk. :oops:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

En da voor een kassamiep! :shock: schaam oe! :evil:
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Suus schreef:Verspakketten zijn bij bijna alle supermarkten goedkoper dan zelf de ingrediënten verzamelen. Je kan het er niet mee eens zijn, maar onderzoeken bewijzen het keer op keer:

https://www.businessinsider.nl/verspakk ... jn-kosten/

https://radar.avrotros.nl/amp/zijn-vers ... pakketten/

Natuurlijk zijn er nadelen, zoals dat je minder controle hebt over de kwaliteit van de groentes in het pakket, maar voor de consument is het een serieus goede uitkomst.
Dan snijdt dat mes aan twee kanten. Mijn punt was namelijk ook dat supermarkten een prachtig middel hebben geïntroduceerd om jou even wat (vega)vlees, een pakje kruidenmix, verse lasagnebladen en wat geraspte kaas te laten kopen (en misschien ook wel een klein flesje wijn) omdat je een groentenpakket voor lasagne aan het begin hebt aangeschaft. En dat je misschien bij thuiskomst ontdekt dat je die producten al in huis had.

En ja, daar is ook onderbouwing voor:

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/p ... edrag.html
Laatst gewijzigd door rikthoff op do 30 apr 2020, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

In een verspakket lasagne zitten de lasagnebladen natuurlijk al in het pakket. En zoals gezegd heb je met een verspakket geen kruidenpakket van Honig nodig want je maakt de saus zelf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Nee, maar zo denkt de gemiddelde supermarktbezoeker natuurlijk niet. Die gaat met een verspakket naar het volgende schap, en ziet daar bovenop de manhoge stelling Knorr lasagnemix staan. En vanuit daar kun je verrekte makkelijk naar het vlees, de wijn, de kaas en misschien nog wel meer.
Laatst gewijzigd door rikthoff op do 30 apr 2020, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 106 gasten