Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Post »

We vieren niks, we hebben een extra vrije dag :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Waarom vieren we überhaupt Pinksteren?
Omdat we anders ook geen suikerfeest mogen vieren? Ik heb geen flauw idee :')
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Vanwege de uiteenstorting van de heilige geest.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

En het markeert het beginpunt van de Christelijke kerk :Y

Toch nog iets opgestoken van mijn minor (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:Waarom vieren we überhaupt Pinksteren? Mijn Jumbo is gewoon open, maar omdat er supermarkten zijn die dicht zijn is het achterlijk druk. :X
Idem in de Plus in Amersfoort. Gezien de boodschappenkratten die ik in sommige winkelwagentjes zag staan zijn de plaatselijke Jumbo's kennelijk juist dicht hier.

Nou viel het op zich in de winkel zelf nog wel mee, de voornaamste chaos ontstond doordat de medewerker die de wagentjes schoon moest maken het amper nog bij kon houden en de medewerkers bij de zelfscankassa geen tijd hadden om de scannners weer terug in het meubel te stoppen. Zodoende waren de handscanners op.
Voor een keertje dan maar bij de normale kassa afgerekend, waarbij ik na het pakken van een zak chips echter gelijk in de rij bleek te staan. Gelukkig veel klanten met kleine boodschapjes, dus het was vooral door de hoeveelheid winkelwagens een lange rij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

jelmerrr schreef:Vanwege de uiteenstorting van de heilige geest.
Een gewone uitstorting van de Heilige Geest is ook voldoende ;-)

Vroeger was het zo’n beetje het belangrijkste feest, maar de vierde en derde Pinksterdag zijn ons in de loop der eeuwen afgepakt (behalve in de Zaanstreek, daar vieren ze de derde Pinksterdag nog wel).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Meltrain »

John Fealey weet wel waarom we Pinksteren vieren (A) :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Uw verslaggever heeft zin in rabarber, want hmm. Bij de Turk: hebben we niet, bij AH nog 1 bosje, voor 4,49... Van de week maar kijken op de markt dan.


En kennelijk is alles weer normaal? Zonet in de AH volop moeders met kinderen en mensen die elkaar geen ruimte geven, hoewel dat in dit filiaal prima kan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Gisteren lag er bij mijn Jumbo een bos rabarber voor 50 cent in de bak met waren waarvan de THT de dag van verkoop is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door julsteren »

Zojuist bij mijn lokale Jumbo wat vrijdagavond-boodschappen gedaan.

Ga netjes in de kassarij staan, als 3e wachtende, ineens loopt een meneer tussen de 2 rijen door en 'kruipt voor', zegt de vrouw die voor me stond: "nee hij hoort nog bij me hoor", juist, dacht dat je alleen moest gaan winkelen?

Nog geen minuut later kwam er een jongere vrouw met een kind hetzelfde trucje uithalen, met een nog vollere kar, die hoorde nog ook bij hetzelfde gezin... Juist.

Mijn opmerking van "volgens mij hoor je alleen naar de winkel te gaan, en zeker niet met z'n vieren verspreid over 3 karretjes" werd natuurlijk beantwoord met een grote bek en een scheldkannonade van de oudere dame (pensioenleeftijd gepasseerd), ik heb me maar wijselijk stil gehouden, als ik een mindere dag gehad zou hebben had ik dat wandelende kadaver helemaal de grond in geboord.

Ik kom voorlopig niet weer bij deze jumbo :') :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ik ben toch wel een heel klein beetje verbaasd...

Ik heb net bij de Jysk mijn 6 jaar oude matras (destijds 144,-) omgeruild voor een splinternieuw exemplaar (220,-) omdat het ding ondertussen toch wel een beetje op was en dus flink was doorgezakt.

En omdat er 25 jaar garantie op die dingen zit kreeg ik zonder verder vragen/testen/watdanook een splinternieuw exemplaar mee *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Dat. Is. Wel. FAKKING chill ouwe! :pos:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Joah, best wel :Y *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Is Jysk een buurtsuper die toevallig heel veel reclame maakt voor zijn meubels? Goh.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Google het en je weet het! :wink: :pos:.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

julsteren schreef:(...) :')
Wat een raar volk dan,daar in Twente. Hier in Brabant gaat het bij mij bij de Jumbo het geregeldst aan toe. Bij de Lidl is het juist best wel een zootje.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Jumbo is zoals bekend hier geweldig georganiseerd. Zojuist heeft de beveiliger nog een Boomer die met haar zoon boodschappen wou doen nog bij de ingang de winkel uitgezet, want de zoon weigerde te wachten op zijn eigen verplichte winkelwagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door julsteren »

Zelf karretje ophalen, met je eigen muntje, zelf karretje schoonmaken, stond op het parkeerdek niet aangegeven dat ik een karretje zelf moest pakken en schoonmaken dus dat werd een keer extra op en neer naar boven *O* wat een ballentent... -o-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Hier in het dorp (Wierden) is het eigenlijk overal: neem een karretje mee maar je regelt het zelf maar we zetten wel schoonmaak spul buiten (bij alle 5 de supermarkten). Zelf werk ik bij de Lidl, van veel klanten krijg ik te horen dat we het altijd het beste geregeld hadden.

We hadden ooit alle karretjes los gezet. Dat ging paar dagen maar iedereen deed zelf de karretjes weer vast. Ook hebben we één van de twee karrenstallingen met lint gespannen, ook dat ging relatief snel los. De bedoeling bij ons is dus dat muntjes er al in zitten maar helaas lukt dat niet met deze klanten...
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Suus schreef:Gisteren lag er bij mijn Jumbo een bos rabarber voor 50 cent in de bak met waren waarvan de THT de dag van verkoop is.
Vandaag verse rabarber gevonden voor een normale prijs. Morgen lekker de keuken in. :pos:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

jelmerrr schreef:We hadden ooit alle karretjes los gezet. Dat ging paar dagen maar iedereen deed zelf de karretjes weer vast. Ook hebben we één van de twee karrenstallingen met lint gespannen, ook dat ging relatief snel los. De bedoeling bij ons is dus dat muntjes er al in zitten maar helaas lukt dat niet met deze klanten...
Bij de Aldi bij mij in de buurt hebben ze het gleufje voor de muntjes en het pennetje afgeplakt. Dan kan niemand ze meer vastzetten én je hebt geen muntjes nodig.
julsteren schreef: Mijn opmerking van "volgens mij hoor je alleen naar de winkel te gaan, en zeker niet met z'n vieren verspreid over 3 karretjes" werd natuurlijk beantwoord met een grote bek en een scheldkannonade van de oudere dame (pensioenleeftijd gepasseerd), ik heb me maar wijselijk stil gehouden, als ik een mindere dag gehad zou hebben had ik dat wandelende kadaver helemaal de grond in geboord.
meten met twee maten?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Behoort dat niet tot de huisregels ondertussen? Als er staat "karretje verplicht" is dat dan nog een advies?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Als advies om inderdaad niet uit de winkel gezet te worden. In mijn Jumbo kun je zelfs bijna niet naar binnen zonder kar,: de ingang wordt vakkundig geblokkeerd door een klaarstaand karretje een als je die gepakt hebt, schuift de wagenmeester (m/v/o) er weer eentje op zijn plek voor de volgende klant.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ronaldussen schreef:
jelmerrr schreef:We hadden ooit alle karretjes los gezet. Dat ging paar dagen maar iedereen deed zelf de karretjes weer vast. Ook hebben we één van de twee karrenstallingen met lint gespannen, ook dat ging relatief snel los. De bedoeling bij ons is dus dat muntjes er al in zitten maar helaas lukt dat niet met deze klanten...
Bij de Aldi bij mij in de buurt hebben ze het gleufje voor de muntjes en het pennetje afgeplakt. Dan kan niemand ze meer vastzetten én je hebt geen muntjes nodig.
Dat afplakken hadden wij ook gedaan, maar als mensen alles los halen of het gaat er door weet ik veel waarom eraf dan houdt het op.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

jelmerrr schreef:weet ik veel waarom
Omdat het kan :Y *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten