Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Oohhhh, bij Die Grenze. Ja dat is wel een beetje smokkelen. :6
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Vandaag weer voor het eerst dit jaar kersen gehaald bij de boer aan de overkant van het water. *O*
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Vanochtend voor het eerst sinds lange tijd zonder mondkapje boodschappen gedaan in de supermarkt. *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Het voelt wel een stuk prettiger inderdaad! Ook fijn dat je gewoon weer gezichten van mensen ziet in plaats van dat je met alleen twee ogen staat af te rekenen.
Waarom dacht ik trouwens dat het statiegeld op blikjes en flesjes pas volgend jaar in ging? Ik kocht een halfliterflesje drinken en daar zat ineens 15 cent statiegeld op. Op de blikjes dan weer niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Voor kleine flesjes gaat het aanstaande donderdag officieel in, sinds 1 juni kunnen er echter al kleine flesjes met statiegeld in omloop zijn en die kan je ook gewoon al inleveren. Er komen op diverse stations ook nog statiegeldautomaten met retourpinnen.

De blikjes krijgen per 1 januari 2023 statiegeld.

Er is ook een nieuw statiegeldlogo dat verplicht is voor statiegeldverpakkingen, waardoor je vrij snel kan herkennen of een flesje nu al statiegeld heeft.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 27 jun 2021, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Het gaat inderdaad alleen om de flesjes. Bij Lidl gaat instroom geleidelijk dus daar wordt voor sommige flesjes al 15 cent statiegeld gerekend rn anderen niet..

@suus: weet je welke stations?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Het begint met de vijf grootste stations en loopt uiteindelijk op tot 50 treinstations in 2023. https://nos.nl/l/2385794

Dat zijn Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal en Eindhoven Centraal denk ik?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: zo 27 jun 2021, 13:27 Voor kleine flesjes gaat het aanstaande donderdag officieel in, sinds 1 juni kunnen er echter al kleine flesjes met statiegeld in omloop zijn en die kan je ook gewoon al inleveren. Er komen op diverse stations ook nog statiegeldautomaten met retourpinnen.

De blikjes krijgen per 1 januari 2023 statiegeld.

Er is ook een nieuw statiegeldlogo dat verplicht is voor statiegeldverpakkingen, waardoor je vrij snel kan herkennen of een flesje nu al statiegeld heeft.
Vanaf 1 juli (en bij de Aldi vanaf morgen al) is het dan ook mogelijk om alle flesjes bij elke winkel in te leveren. Dus als je een flesje drinken bij de Aldi koopt kun je die straks ook op het station of bij de AH inleveren. Dit geldt overigens ook voor de grote flessen waar €0,25 statiegeld op zit.

De flesjes moeten altijd voorzien zijn van het label met een goed leesbare Barcode
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Suus schreef: zo 27 jun 2021, 13:35 Het begint met de vijf grootste stations en loopt uiteindelijk op tot 50 treinstations in 2023. https://nos.nl/l/2385794

Dat zijn Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal en Eindhoven Centraal denk ik?
Heeft Eindhoven Leiden en Schiphol ingehaald?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef: zo 27 jun 2021, 13:42 Vanaf 1 juli (en bij de Aldi vanaf morgen al) is het dan ook mogelijk om alle flesjes bij elke winkel in te leveren. Dus als je een flesje drinken bij de Aldi koopt kun je die straks ook op het station of bij de AH inleveren. Dit geldt overigens ook voor de grote flessen waar €0,25 statiegeld op zit.
Dat is goed nieuws. :D
Ik zag vorige week nog bij de Jumbo in Nieuwerkerk minimaal 10 flessen voor de automaat liggen, omdat het apparaat ze niet slikte. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Gespot bij de Jumbo: veganistisch ei.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Vinny »

Geen Nederlandstalige productomschrijving, ik zeg boycotten die handel :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Sowieso kan vegan ei toch heulemaal niet? :') :X
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Hebben ze al jaren volgens mij. Snap niet wat je er zo bijzonder aan vindt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Dit bestaat echt al jaren, al trof je het eerst alleen aan in natuurvoedingswinkels.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik kom echt heel zelden bij An Dijvie, dus ik had nog nooit van veganistisch ei gehoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Vinny »

20 jaar geleden kwam mijn toenmalige buurman al met veganistische knakworstjes. Zolang je maar denkt dat het sojarepen zijn valt de smaak mee (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Vlees is ook een stuk beter te eten als je even vergeet dat het een stuk karkas is.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^^ bij een filet stukje of gehakt gaat dat ook prima..

Bij die kippenpoot die vanavond op mijn bord lag.. lukt dat inderdaad minder goed. ;)
Het smaakte mij evengoed best.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik eet geen vlees met bot omdat ik dat er nog uit vind zien als beest idd.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Anne »

En dan krijg ik deze reclame te zien.
Afbeelding
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Geweldig die cookies _O- _O_
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Haha :mrgreen:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

cassie127 schreef: zo 27 jun 2021, 13:42 Vanaf 1 juli (en bij de Aldi vanaf morgen al) is het dan ook mogelijk om alle flesjes bij elke winkel in te leveren. Dus als je een flesje drinken bij de Aldi koopt kun je die straks ook op het station of bij de AH inleveren. Dit geldt overigens ook voor de grote flessen waar €0,25 statiegeld op zit.
Goed nieuws! Ik herinner me nog wat dat voor een gedoe was toen vele jaren geleden het statiegeld op plastiekflessen bij ons van start ging. Toen mocht je de flessen alleen bij die keten weer inleveren waar je ze ook gekocht had, in de eerste maanden moest je zelf bij het inleveren de kassabon tonen om te bewijzen dat ze van daar waren en een keten (ik geloof het was "Plus", wat inmiddels "Netto" heet) had zo metalen muntjes. Voor een fles heb je een munt ontvangen en bij het teruggeven moest je fles en munt samen inleveren..... Eerst naar enkele maanden kwam er een algemeen logo voor alle flessen om deze ook overal te kunnen inleveren, ongeacht waar je ze gekocht had.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten