Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik heb vandaag in de koeling van de supermarkt yoghurt in zak ontdekt en niemand wil dat blijkbaar kopen.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ingrediënten:, halfvolle YOGHURT, water, vezels (polydextrose, HAVER), oligofructosesiroop, MELKEIWIT, maïszetmeel, haverzemelen, TARWEkiemen, citroensapconcentraat, lactase.
Yoghurt met toegevoegde vezels en vooral veel suikers. Goed verdienmodel, Zuivelhoeve. -0-

Ik vraag me altijd af wie zulke producten nu koopt?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Mensen met haast, en een overschot aan geld. Het hebben van een wansmaak is een pré.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Etienne »

Net voor mij bij de kassa stond een pool die volgens het scherm €24,90 moest afrekenen voor 'veel bierblikken' + wat reguliere boodschappen. Bij het graaien in z'n portemonnee gaf hij €25,90 aan de cassière en kreeg hij netjes één euro terug. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Als de cassiere de muntjes van 20 cent bijna op had, kan het fijner zijn geweest om die 90 cent te krijgen
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door dennistd »

Suus schreef: di 09 aug 2022, 18:02 Ik heb vandaag in de koeling van de supermarkt yoghurt in zak ontdekt en niemand wil dat blijkbaar kopen.

Afbeelding
Ik denk al, die verpakking komt me wel erg bekend voor... Maar het is dezelfde als de navulverpakking van de Palmolive-zeep _O-

Afbeelding
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

jelmerrr schreef: di 09 aug 2022, 19:58 Als de cassiere de muntjes van 20 cent bijna op had, kan het fijner zijn geweest om die 90 cent te krijgen
Vroeg ook vaak of mensen dat erbij hadden. Scheelt voor de klant vaak een berg kleingeld in de portemonnee en bij ins waren vooral van de 50 centen, 1 en 2 euro's voldoende muntstukken aanwezig in de lade.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

dennistd schreef: di 09 aug 2022, 22:47 Ik denk al, die verpakking komt me wel erg bekend voor... Maar het is dezelfde als de navulverpakking van de Palmolive-zeep _O-
Vroeger - zeker een jaar of 20 geleden - kon men hier ook nog melk in dergelijke pakken kopen, wel dan zonder dop (men moest hem gewoon opensnijden en dan met een clip of zoiets hersluiten). Ik herinner me nog dat er altijd minstens een pak in het schap lekte..... :Y
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

Vandaag weer zo`n pareltje ontvangen. In Nederland is Apfelschorle (appelsap met bruisend mineraalwater) iets minder bekend, maar bij ons kan men normaliter deze drank in iedere supermarkt kant en klaar in grote en kleine flessen verkrijgen. Maar intussen moet men echt op zoek gaan naar de 0,5 liter flesjes, terwijl 1,5 liter nog altijd en overal ruim op voorraad is. Daarom heb ik naar de klantenservice van een grote supermarktketen geschreven, wat er met de kleine flesjes aan de hand is. Antwoord zoiets van "vanwege de internationaal gestoorde leveringsketen en de problemen met grondstoffen......" Sindsdien vraag ik me echt wat men voor de kleine flesjes voor andere grondstoffen nodig heeft dan voor de grote..... :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Beetje nadenken doet hier wonderen: voor 3 flesjes van een halve liter heb je uiteraard meer grondstoffen nodig dan voor één fles van 1,5 liter. Als je dus een tekort aan plastic hebt kan je beter grote flessen produceren, want dan kan je meer eindproduct afzetten dan in kleine flesjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Gisteren was in het nieuws dat de
boodschappen circa twintig procent duurder geworden zijn.


Ik ben benieuwd of jullie nu anders boodschappen doen. Misschien beter op aanbiedingen letten, grotere porties koken en vervolgens invriezen, dat soort zaken. Of betalen jullie 'gewoon' meer voor hetzelfde boodschappenmandje?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Meer luxe- en merkproducten uiteraard. Nu de wereld toch aan het vergaan is, is het zonde nog wat op je spaarrekening te laten staan — hoewel dàt nou juist weer een heel klein beetje op te lijkt gaan zitten leveren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Tom024 schreef: do 11 aug 2022, 20:50Ik ben benieuwd of jullie nu anders boodschappen doen.
Niet persé heel anders nee, inkopen voor een eenpersoonshuishouden is toch altijd al duur geweest. En grotere porties koken en dan invriezen deed ik dus noodgedwongen altijd al.

Over het algemeen betaal ik dus meer voor hetzelfde boodschappenmandje, maar op die 20% extra zit ik voor mezelf volgens mij nog niet.
Of nouja, niet meer... ik zie in m'n bank-app dat ik in mei en juni wel 20% meer heb uitgegeven aan boodschappen dan gemiddeld in februari t/m april. Maar in juli zat ik juist weer lager dan gebruikelijk. Dus ik denk dat er wat vervuiling in de data zit door zaken die ik vrij weinig koop maar wel in de supermarkt meeneem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Deels reken ik meer af maar ik ben ook wel goedkopere dingen gaan eten, minder 'luxe' maar ook meer huismerken. Ik kan vanwege mijn gezondheid niet overal de aanbiedingen af maar de prijzen van Picnic zijn nog niet heel slecht gelukkig.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

Daniel schreef: do 11 aug 2022, 20:36 Beetje nadenken doet hier wonderen: voor 3 flesjes van een halve liter heb je uiteraard meer grondstoffen nodig dan voor één fles van 1,5 liter. Als je dus een tekort aan plastic hebt kan je beter grote flessen produceren, want dan kan je meer eindproduct afzetten dan in kleine flesjes.
Dan betreft dat blijkbaar alleen deze ene soort, want andere frisdranken en water zijn onveranderd in kleine flesjes te verkrijgen......
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Dan is het een complot :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Misschien is het een bewuste keuze icm de gestegen grondstofprijzen? Het omstellen van een fabriek van 1,5L naar 0,5L-flesjes is niet gratis, en misschien heeft deze fabrikant ervoor gekozen om zoveel mogelijk de grote flessen te maken omdat daarin de stijgende kostprijs minder opvalt?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ik ben niet per se anders gaan eten maar kies wel vaker voor goedkopere alternatieven.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Drie bezorgauto's bij Picnic in Rotterdam-Ommoord uitgebrand, maar de sprinklerinstallatie heeft verdere ellende voorkomen: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1537508/ ... 4288270102

Branden in depots met elektrische voertuigen zijn al langer een zorg, het ontbreekt aan deugelijke wetgeving die het moet tegengaan: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1528306/ ... -ontbreekt
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

De branden bij Picnic-hubs beginnen mij nu toch wel enigszins zorgen te baren. Dit is al de derde in bijna negen maanden tijd. Bezorgen met bestelbussen op diesel is blijkbaar zo gek nog niet. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

Op de fiets.

Zonder elektra.
🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Misschien is het een idee om een soort winkel te openen waar mensen hun etenswaren, toiletpapier, schoonmaakmiddel en andere boodschappen zelf uit de rekken kunnen pakken? Of desnoods daar af kunnen halen?

Kon nog weleens wat worden. :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

He getver, je gaat toch niet beweren dat mensen zélf naar zo'n winkel moeten gaan en zélf hun boodschappen bij elkaar moeten scharrelen? En dat ook zélf naar huis moeten brengen? :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Een collega van mij had eergisteren een klant aan de telefoon die verwachtte dat haar boodschappen tussen 14 en 16 uur bezorgd zouden worden, maar bij haar bestelling stond dat deze de spullen kwam ophalen. We hebben het uiteraard wel in het belang van de klant opgelost, en wel door mij nog even extra heen en weer te laten rijden naar deze klant, die geen auto heeft en te ver van de winkel af woont om twee kratten lopend naar huis te brengen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Suus schreef: zo 14 aug 2022, 10:10Branden in depots met elektrische voertuigen zijn al langer een zorg, het ontbreekt aan deugelijke wetgeving die het moet tegengaan: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1528306/ ... -ontbreekt
Een wet voorkomt geen enkele brand. Uitvoeren wat in een wet staat wel. Grote vraag is waarom er een wet nodig is om ervoor te zorgen dat mensen nadenken over dit soort risico's.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten