Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Omdat geld verdienen het belangrijkste doel is, ten koste van alles. Als er geen beperkingen/richtlijnen zijn is het geoorloofd. En als het een groter bedrijf is (zoals Tata Steel, Shell, etc.) dan gaat men in overleg met de wetgevende macht om de regels toch vooral niet te streng te laten zijn. Dat is gewoon standaard kapitalisme.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^ er was wél een werkende sprinkler installatie aanwezig, da's toch al wat.
Ik denk dat de verzekeraar van Picnic ook wel (weer) in actie zal komen.

Qua wetgeving.. daar begin je toch met de bouwbesluiten die geldend waren tijdens de bouw.. zolang je niet grootschalig gaat verbouwen.. hoef je e.e.a. niet aan te passen, heb ik weleens begrepen.

Picnic zit niet in de modernste panden, over het algemeen. Want de hub's die op de wat versleten bedrijfsterreinen te vinden zijn..zullen wel minder € 's per m2 kosten. (A)

Overigens.. ik vind het wel ironisch.. Picnic adverteert o.a. op de radio juist mét die elektrische auto's én laat daarin de term supermarkt een aantal keer vallen.. Ze zijn (nu) gewoon een supermarkt..vindt Picnic zelf. *O*
Paar jaar geleden.. toen er veel heisa was omtrent de arbeidsomstandigheden en CAO aansluiting.. wilden ze absoluut niet gezien worden als supermarkt.. Nee, zij waren (vooral) een techbedrijf.. :roll: :X :neg:
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door nvdw »

Met een sprinklerinstallatie begin je helemaal niks tegen fikkende lithium-ion batterijen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Klopt. Maar je beperkt de kans op brandoverslag wel.

Bij Picnic zullen ze neem ik aan ook wel aan het verzinnen zijn hoe ze ietstegen die branden kunnen doen, want daar zitten ze vast ook niet op te wachten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Picnic is nog altijd afhankelijk van investeerders bij hun expansiedrift in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Ik kan mij voorstellen dat die terughoudender gaan zijn met geldscheppen zolang er geen permanente oplossing is gevonden voor de brandgevaren in en om de bezorghubs. Het van de weg halen van een serie voertuigen is immers niet bepaald een permanente oplossing te noemen, omdat dit een flinke impact heeft op de capaciteit van de getroffen vestigingen.
En dan zwijg ik nog over de manier waarop Picnic's verzekeraar(s) om zou(den) kunnen gaan met de te betalen premie na de inmiddels derde brand in bijna acht maanden tijd.
Lang verhaal kort: Laten we hopen dat het bedrijf door de branden een beetje wakker geschud wordt voor de potentiële gevaren van de elektrische karretjes die ze inzetten en dan ook investeren in een hoogwaardiger brandpreventie. Want zoals gezegd kost elke brand ze op minstens drie manieren heel veel geld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Waar ontstonden die drie branden? Allemaal in de bestelauto's?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

De brand in Rotterdam is met enige zekerheid begonnen in een voertuig. In Almelo en Roosendaal is de schade zo groot geweest dat de brandweer geen oorzaak heeft kunnen aanwijzen, maar gezien de elektrische autootjes gedeeltelijk binnen opladen is het reëel dat alle branden bij het opladen van de voertuigen zijn ontstaan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

Bij AH toekomstig geen munten meer nodig om een winkelwagen te pakken: https://myprivacy.dpgmedia.nl/consent?s ... d40ce%252F
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ja, door corona is ontdekt dat mensen de winkelwagen ook wel terugbrengt zonder muntje. Bovendien, wie heeft er nog contant geld bij zich?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

En vooral, als je dan toch een winkelwagentje wil hebben, laat je je dan tegenhouden door 50 cent? :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ik heb altijd wel wat losse muntjes achter de hand voor een winkelwagentje of een toiletbezoekje.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: di 23 aug 2022, 21:50 Ja, door corona is ontdekt dat mensen de winkelwagen ook wel terugbrengt zonder muntje.
Wat moet je dan ook met een winkelwagen doen? Een dakloze heeft deze misschien nodig voor zijn spullen en jongeren om er misschien autorace te spelen, maar voor de rest? Om de boodschappen naar thuis te varen is dat met de kleine wieltjes volgens mij veel te veel gedoe.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

Nederland is (was) een waterrijk land, maar ook hier varen we onze Botschaften niet naar huis, hoor.
🗣
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Ik heb een verzameling plastic muntjes voor winkelkarren.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

TffpaA schreef: di 23 aug 2022, 22:06 Nederland is (was) een waterrijk land, maar ook hier varen we onze Botschaften niet naar huis, hoor.
Hoe noemt men dit? Valse vrienden? :oops:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Ik kreeg toen ik mijn auto kocht een karrenmuntje in een plastic houder cadeau van de garage. Het setje hangt nog aan mijn autosleutel, maar is uiteraard nagenoeg ongebruikt. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Ik heb een 2 euromunt in m'n portemonnee die ik eigenlijk alleen voor winkelwagentjes gebruik. Maar meenemen zal hier bij de Plus sowieso geen probleem zijn, want die heeft beveiliging op de wieltjes zitten dus als je te ver weg loopt blokkeert 'ie.
Tenzij je 'm via de uitgang van de parkeergarage meeneemt dan, maar dan sta je met een winkelwagentje op de Stadsring dus da's ook niet heel praktisch :mrgreen:

Verder zijn losse muntjes inderdaad handig voor toiletbezoekjes als je er eentje treft die niet contactloos kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

TffpaA schreef: di 23 aug 2022, 22:06 Nederland is (was) een waterrijk land, maar ook hier varen we onze Botschaften niet naar huis, hoor.
Met de huidige droogte zullen er anders vast ook een hoop winkelwagentjes opduiken waarmee dat geprobeerd is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Vroegâh toen ik nog in de buurt van een Super woonde, stond in de straat direct achter die winkel bij elk huis een winkelwagentje. Maar dat waren andere tijden.

Nu het weer mag gebruik ik eigenlijk altijd een draagmandje. Bij winkelwagens heb je minder snel door hoeveel je koopt omdat je het gewicht niet merkt en een deel van de winkelwagen niet in het zichtveld zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: di 23 aug 2022, 22:31 [...]

Met de huidige droogte zullen er anders vast ook een hoop winkelwagentjes opduiken waarmee dat geprobeerd is.
Met de boodschappen er nog in? De melk zou ik laten voor wat 'ie is, maar het snoepgoed is vast nog voor consumptie geschikt.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ik denk dat je de intelligentie van het winkelend publiek toch onderschat. Overigens is de houdbaarheid van melk de laatste jaren onrustbarend veel langer geworden, dus je kan het altijd proberen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: di 23 aug 2022, 21:50 Ja, door corona is ontdekt dat mensen de winkelwagen ook wel terugbrengt zonder muntje. Bovendien, wie heeft er nog contant geld bij zich?
Helaas zijn de ervaringen zomder terugbrengen helaas anders hier. Mijn collega moest regelmatig op de fiets om karretjes terug te brengen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Leuk die actie van de AH. Maar als je tegelijkertijd kraskaarten wil verzilveren voor twee dezelfde gratis producten, kan dat niet. Je mag er telkens ééntje doen als je afrekent. En ben het zelfscangedeelte komt iemand dan langs om de kraskaarten op te halen...
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Gewoon 2x afrekenen dus, wel zo makkelijk bij de zelfscankassa. :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Ja. Maar dat voelt gewoon heel omslachtig.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten