Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

trolly schreef: di 13 sep 2022, 12:59 Motorsport?!? :shock:

Zou Max V. daarbij betrokken zijn?
Motorcross, Jeffry Hellings en consorten.

Ik heb me al wel eerder afgevraagd hoe het allemaal uit kan, al die sponsoring. Schaatsen en Fietsen, Dakar rally's, Max Formule 1, etc..

AH doet dit allemaal niet, andere supermarkten ook niet. Houden die dan veel winst binnenboord of wat?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Albert Heijn sponsort andere sporten, zoals het oranjevoetbal, schaatsen (team Zaanlander), maar ook de Floriade.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Nou, ik kan weer op zoek naar een nieuwe, betaalbare, halvarine voor op brood. :twisted:

De prijsverhogingen door fabrikanten is soms wel bizar eigenlijk, vind ik.

Voorbeeld:
De Gouda's Glorie Halvarine was twee jaar geleden zo rond de 95 ~ 98 cent per 500 gram verpakking. Toen bedacht de producent van Gouda's Glorie dat de verpakking met 100 gram vergroten wel een goed idee was. Dan kon de prijs mooi omhoog. :X Je zou denken: een artikel dat producttechnisch gelijk blijft maar 1/5 meer inhoud biedt.. dan ook 1/5 in prijs stijgt. Niet bij Gouda's Glorie.. want de 600 gram halvarine koste zo rond de 1 euro 30 / 34 bij de supers die het toen aanboden.

Enfin, vorig jaar werd de prijs al verhoogt naar rond de 1 euro 55. Maar goed, nog steeds niet het duurste merk in het schap én de voor mij belangrijke smeerbaarheid was niet veranderd (ik kan er 's ochtends erg slecht tegen als de boter van mijn mes valt tijdens het transport van verpakking naar de boterham). Nu hing er vorige maand een kaartje aan het schap bij een AH dat het product binnenkort zou verdwijnen / ander artikel ervoor in de plaats... Dus ik sloeg een paar extra halvarines in..

Die voorraad is bijna op.. dus vanavond koop ik bij de AH in Wageningen een nieuwe halvarine van Gouda's Glorie.. wát schetst mijn verbazing: volop keuze (volle pond, zonnepond, halvarine :| ) máar de prijs...de prijs.. € 1,99 voor de halvarine (de andere zijn nog duurder).
ketjsing.. weer bijna 50 cent erbij.. :shock: :shock:
én de inhoud is weer terug bij 500 gram.. :?:

Ja, nu begrijp ik ineens dat kaartje wel met een ander product... :N
Schandalig dit. :neg: van de producent van Gouda's Glorie dan.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

In halvarine zit zonnebloemolie, dat is door de oorlog in Oekraïne verhoudingsgewijs duurder geworden dan veel andere producten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Zo'n kaartje hangt AH altijd op, zelfs als een product alleen maar een nieuwe EAN krijgt. Het achterliggende artikelnummer bij Albert Heijn intern wijzjgt dan immers ook.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: zo 18 sep 2022, 23:03 In halvarine zit zonnebloemolie, dat is door de oorlog in Oekraïne verhoudingsgewijs duurder geworden dan veel andere producten.
Etiket van de 600 gram vermeldt inderdaad zonnebloemolie, naast de koolzaadolie en geheel geharde palm, in wisselende verhouding.
De nieuwe 500 gram bevat geen zonnebloemolie meer. Staat niet meer op het etiket. De 39% plantaardige vetten bestaan dus uit koolzaad en palm.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

De Jumbo-fillialen in Zeist hebben een eigen spaaractie, en ik ga er mijn best voor doen: Zeistse Monopoly! *O*
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Oeh zouden ze dat ook in Tilburg hebben? Toch eens even kijken van de week. Zo ja, dan gaan we maar even een poosje vreemd.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Die lokale versies zijn leuk ja :D Heb hier zelf de Amersfoortse versie, die heeft ook allevier de stations in Amersfoort. Dat wordt in Zeist wat lastiger ;)
Was destijds hier een spaaractie bij de Plus en dan heb je er ook kanskaarten tussen zitten waarbij je statiegeld voor je lege flessen krijgt bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Hainje schreef: do 29 sep 2022, 18:29 Oeh zouden ze dat ook in Tilburg hebben? Toch eens even kijken van de week. Zo ja, dan gaan we maar even een poosje vreemd.
Ik kan mij prima voorstellen dat het een lokaal iets is, eerder hadden de Zeister Jumbo's ook een eigen stickerboekactie over de geschiedenis van de gemeente Zeist. Dat was een prima geslaagde actie trouwens, bij mij in de buurt ontstond er een levendige ruilhandel om de boeken vol te krijgen. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Zo'n actie was er in Breda ook inderdaad. Helaas niet compleet gekregen, ik kom er te weinig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Daniel schreef: do 29 sep 2022, 18:43 Die lokale versies zijn leuk ja :D Heb hier zelf de Amersfoortse versie, die heeft ook allevier de stations in Amersfoort. Dat wordt in Zeist wat lastiger ;)
Dan doe je daar toch gewoon Zeist en drie x Bergen? (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

De gemeente Zeist heeft maar 1 station, dat is Den Dolder. Maar met Driebergen-Zeist, en de voormalige stations Bosch en Duin, en Huis ter Heide ben je er ook al. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Z2N schreef: do 29 sep 2022, 19:33 Ik kan mij prima voorstellen dat het een lokaal iets is, eerder hadden de Zeister Jumbo's ook een eigen stickerboekactie over de geschiedenis van de gemeente Zeist. Dat was een prima geslaagde actie trouwens, bij mij in de buurt ontstond er een levendige ruilhandel om de boeken vol te krijgen. :)
Wat grappig zo'n stickeractie loopt op dit moment ook bij onze Albert Heijn.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door April064 »

In Oudewater hebben wij ook een lokale monopolyversie, ipv stations hebben wij bushaltes, en het zijn niet bushaltes in het dorp (ookal kan dat makkelijk, we hebben binnen de bebouwde kom 5 bushaltes), maar bushaltes Oudewater, Haastrecht, Utrecht, en Papekop
Laatst gewijzigd door April064 op vr 30 sep 2022, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Z2N schreef: do 29 sep 2022, 20:16 De gemeente Zeist heeft maar 1 station, dat is Den Dolder. Maar met Driebergen-Zeist, en de voormalige stations Bosch en Duin, en Huis ter Heide ben je er ook al. :)
Om de één of andere reden vraag ik me nu af of de Jumbo in Berghem ook zo'n actie heeft :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Dat grap je nu wel, maar de Albert Heijn, Etos en Gall & Gall in Berghem hebben een speciale Berghem Ganzenbord-actie (A)

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door nvdw »

En is station Berghem-Piekenhoef dan de put?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik spotte dit bordje in een Albert Heijn.

Afbeelding

Ik kwam echter ook nog 35%-stickers tegen her en der, ook in een nieuwe vormgeving. Dus het beleid is nu een beetje verwarrend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Dit is wat er bij ons op intranet staat:

Momenteel werkt Dynamisch Afprijzen alleen nog bij versartikelen die je op zicht afprijst. In de toekomst voegen we ook codeboek (met PDA) artikelen toe en krijgen (voorlopig) dus nog de 35%-sticker.

De volgende assortimentsgroepen doen mee:

Groentegemak (voorgesneden groenten)
Aardappel, paste, rijst (APR)
Maaltijden (stoom- en magnetromaaltijden)
Deegwaren (pizza, quiche, bapao)
Salades (verse groente salades)
(Verse) vis
Halal vlees
Vlees (Rund, Varken)
Wild & Gevogelte (Kip & Kalkoen)

Artikelen die alleen "2nd placing" hebben, artikelen die als wichtartikel zijn aangemerkt of artikelen die 999-assortiment (terugroepacties) zijn doen niet mee.

Edit: toegevoegd waaraan je moet denken bij de productgroepen.
🍉
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Ik zag dat Karvan Cevitam bij Picnic als nieuw in het assortiment werd aangeprijsd. Ik kon eerst niet vinden waarom, maar nadat ik in de Jumbo een oude fles zag staan en kon vergelijken weet ik waarom, het blijkt een nieuwe verpakking te zijn. Op het plaatje zie je het niet, maar in de winkel was het duidelijk: de flessen zijn van 750ml naar 600ml gegaan. De flessen zijn een stukje slanker geworden en om het minder op te laten vallen gelijk maar een nieuwe verpakking. Of de prijs gezakt is weet ik niet, ik heb geen oude prijzen, maar ik ga er van uit dat de prijs van één fles gelijk is gebleven, een simpele verhoging van de prijs per liter dus.
Laatst gewijzigd door Rob357 op do 13 okt 2022, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Nee prijs is hetzelfde gebleven, is momenteel best wel wat gedoe over. Al heb ik wel het idee dat KC harder wordt aangepakt op de socials dan andere merken.
🍉
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Koopmans heeft het toch teruggedraaid? Van 500 gram naar 400 weer terug naar 500 door alle ophef.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Daar heb ik dan weer niets van meegekregen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Lassie heeft het ook gedaan met sommige varianten rijst. Die is van 400 naar 375 gram gegaan. Huismerkrijst is daardoor een nog betere deal geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten