Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
reisthijs schreef: ↑ma 15 mei 2023, 12:21
Bij de AH to go op Utrecht Centraal kan je opeens niet meer betalen bij de koffieautomaat:
Beste klant,
Vanaf heden kunt u uw koffie afrekenen op de kassa.
Bedankt voor uw begrip.
Wordt er niet bedoeld dat je een koffiebeker bij de kassa kan kopen om die daarna bij de automaat te vullen?
Wordt op meer to Go's gedaan, onder andere langs de snelwegen (die van de A10 ring Noord bij de BP ken ik het van). Inderdaad een locatie waar de koffieautomaten vlak bij de deur staan. Echter, met NFC betaling only kan je dit toch prima ondervangen, lijkt mij?
Denk alleen dat dan de inkomsten grotendeels naar de koffiemachineleverancier gaan en niet naar AH zelf en dat dit mede de reden is om het zo te doen?
Nee, afgelopen nacht zelf op Utrecht Centraal gezien. Bij de grote Ah to Go bij spoor 20 moet je eerst bij de kassa betalen en dan koffie halen.
Bij de kleine naast spoor 5 kun je nog wel direct pinnen bij de automaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik was net in de supermarkt, waar na mij een caissièrewissel plaatsvond, en iedere caissière blijkt hier dus een eigen kassalade te hebben. Is dat gebruikelijk? Ik kan me niet herinneren dat in Nederland ooit gezien te hebben.
Bij Aldi kom ik nooit dus geen idee. Bij Lidl deden wij in filiaal tot aan afgelopen zomer maar meeste filialen zijn al paar jaar gestopt. Maar komt omdat daar paar man per kassala op mogen. Bij Lidl tot 2 a 3 jaar terug (gok ik) mocht zelfs maar 1 medewerker per la en moest je voor elke dienst de la tellen en erna.
Hainje schreef: ↑za 27 mei 2023, 18:02
Hangt denk ik van de winkel af. Bij Aldi heb ik dat wel vaker gezien, Lidl twijfel ik. De van origine Nederlandse ketens doen dat niet zo ver ik weet.
Bij de Aldi heeft iedere medewerker een eigen kassalade ja. Proces is tegenwoordig wel iets veranderd. Eerder haalde je een lade uit de opzetkluis. Daarin zat een papiertje met het bedrag wat de vorige in de lade heeft laten zitten. Vervolgens moest je het na wegen en als het bedrag overeen kwam kon je de la meenemen. Als je dan klaar was moest je je afmelden bij de kassa en vervolgens tellen (door weer te wegen) op kantoor en grote biljetten in een sealbag stoppen.
Tegenwoordig werkt het administratieve deel net iets anders en bepaalt de kluis hoeveel geld je in je lade krijgt. Bij het afmelden wordt het geld net zoals je bij de bank doet in de kluis gestort en dus geteld waarna dat naar de computer gaat en de afrekening en afmelding plaats vind en verwerkt wordt.
Oftewel de opzetkluis wordt alleen nog gebruikt als een medewerker van de kassa af gaat en er geen andere kassa's zijn waar die lade in geplaatst kan worden. De lades die buiten de kluis staan op het kantoor zijn dus standaard leeg (waar ze eerder dus gevuld in de opzetkluis gestaan hebben).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Vandaag voor het eerst blikjes ingeleverd bij een automaat in de supermarkt. Uiteindelijk moest er een medewerker aan te pas komen voor wat assistentie, want lang niet alle blikjes werden ingeslikt. Gaat dus nog niet helemaal goed, en ik begreep dat ik lang niet de eerste was met dit probleem.
Dat je om 18u in de supermarkt staat en er nog exaxt twee komkommers en één soort tomaten ligt en de rest van de groenteafdeling ook behoorlijk leeg is. Mensen willen ook na werktijd nog wel wat gezonds te eten kunnen halen. Als ik vlak na openingstijd in deze winkel kom hetzelfde verhaal, dan staan ze met drie of vier man te vullen...
Die ervaring heb ik dan weer niet. Zolang je maar niet met Mehrweg flessen komt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Help me even, misschien is dat het punt. Het verschil tussen Einweg en Mehrweg heb ik namelijk nog niet begrepen.
Overigens heb ik ook al meerdere keren meegemaakt dat het inleverpunt gesloten was, zonder dat er tijden genoemd worden of zo. “Neuh, vandaag niet meer”, zegt een medewerker dan laconiek op zaterdagavond, 4 uur voor sluitingstijd.