Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

reisthijs schreef: ma 15 mei 2023, 12:21 Bij de AH to go op Utrecht Centraal kan je opeens niet meer betalen bij de koffieautomaat:
Beste klant,
Vanaf heden kunt u uw koffie afrekenen op de kassa.
Bedankt voor uw begrip.
Wordt er niet bedoeld dat je een koffiebeker bij de kassa kan kopen om die daarna bij de automaat te vullen?

Wordt op meer to Go's gedaan, onder andere langs de snelwegen (die van de A10 ring Noord bij de BP ken ik het van). Inderdaad een locatie waar de koffieautomaten vlak bij de deur staan. Echter, met NFC betaling only kan je dit toch prima ondervangen, lijkt mij?
Denk alleen dat dan de inkomsten grotendeels naar de koffiemachineleverancier gaan en niet naar AH zelf en dat dit mede de reden is om het zo te doen?
cassie127
Berichten: 6568
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Nee, afgelopen nacht zelf op Utrecht Centraal gezien. Bij de grote Ah to Go bij spoor 20 moet je eerst bij de kassa betalen en dan koffie halen.

Bij de kleine naast spoor 5 kun je nog wel direct pinnen bij de automaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Hoe vaak ik ook niet mensen "korting eigen beker" heb zien aanvinken terwijl ze geen eigen beker bij zich hadden. :')
VIRM
Berichten: 7565
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Leuk dat bij AH het hekje na het zelfscanplein nu de 'fruitgang' is geworden. :D
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

De wat?
VIRM
Berichten: 7565
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

'Uitgang' met de letters 'fr' er voor.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10506
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ik vind dat geen vooruitgang (A)

En ik laat mezelf wel uit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

En doen die 'fr' nog wat of is het gewoon een random toevoeging? Ik volg het niet helemaal, geloof ik. :')
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Na het scannen richting de fruitgang.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^ en daar mag je dan fruit pakken en legaal in je tas stoppen, zodat je het niet hoef te stelen op het zelfscanplein?
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Ik was net in de supermarkt, waar na mij een caissièrewissel plaatsvond, en iedere caissière blijkt hier dus een eigen kassalade te hebben. :shock: Is dat gebruikelijk? Ik kan me niet herinneren dat in Nederland ooit gezien te hebben.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Hangt denk ik van de winkel af. Bij Aldi heb ik dat wel vaker gezien, Lidl twijfel ik. De van origine Nederlandse ketens doen dat niet zo ver ik weet.
🍉
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Bij Aldi kom ik nooit dus geen idee. Bij Lidl deden wij in filiaal tot aan afgelopen zomer maar meeste filialen zijn al paar jaar gestopt. Maar komt omdat daar paar man per kassala op mogen. Bij Lidl tot 2 a 3 jaar terug (gok ik) mocht zelfs maar 1 medewerker per la en moest je voor elke dienst de la tellen en erna.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik zie het regelmatig maar kan me even niet voor de geest halen bij welke supermarkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Volgens mij doet Dirk dat ook, met eigen lades.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6568
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Hainje schreef: za 27 mei 2023, 18:02 Hangt denk ik van de winkel af. Bij Aldi heb ik dat wel vaker gezien, Lidl twijfel ik. De van origine Nederlandse ketens doen dat niet zo ver ik weet.
Bij de Aldi heeft iedere medewerker een eigen kassalade ja. Proces is tegenwoordig wel iets veranderd. Eerder haalde je een lade uit de opzetkluis. Daarin zat een papiertje met het bedrag wat de vorige in de lade heeft laten zitten. Vervolgens moest je het na wegen en als het bedrag overeen kwam kon je de la meenemen. Als je dan klaar was moest je je afmelden bij de kassa en vervolgens tellen (door weer te wegen) op kantoor en grote biljetten in een sealbag stoppen.

Tegenwoordig werkt het administratieve deel net iets anders en bepaalt de kluis hoeveel geld je in je lade krijgt. Bij het afmelden wordt het geld net zoals je bij de bank doet in de kluis gestort en dus geteld waarna dat naar de computer gaat en de afrekening en afmelding plaats vind en verwerkt wordt.

Oftewel de opzetkluis wordt alleen nog gebruikt als een medewerker van de kassa af gaat en er geen andere kassa's zijn waar die lade in geplaatst kan worden. De lades die buiten de kluis staan op het kantoor zijn dus standaard leeg (waar ze eerder dus gevuld in de opzetkluis gestaan hebben).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Anne »

Al ons voedsel is een stuk duurder geworden. De Plus gaat ze daarom maar per stuk verkopen. (A)

Afbeelding
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

_O-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

:mrgreen:

Sommige producten verkoopt de Plus dan juist weer met kwantumkorting voor bodemprijzen...
Afbeelding

(Al wel een wat oudere foto overigens)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7565
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Vandaag voor het eerst blikjes ingeleverd bij een automaat in de supermarkt. Uiteindelijk moest er een medewerker aan te pas komen voor wat assistentie, want lang niet alle blikjes werden ingeslikt. Gaat dus nog niet helemaal goed, en ik begreep dat ik lang niet de eerste was met dit probleem. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3433
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Dat je om 18u in de supermarkt staat en er nog exaxt twee komkommers en één soort tomaten ligt en de rest van de groenteafdeling ook behoorlijk leeg is. Mensen willen ook na werktijd nog wel wat gezonds te eten kunnen halen. Als ik vlak na openingstijd in deze winkel kom hetzelfde verhaal, dan staan ze met drie of vier man te vullen...
PHS

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

In ieder geval kon je je flessen en blikjes inleveren. In Duitsland miepen die dingen altijd dat ze flessen uit een andere winkel niet accepteren. :')
cassie127
Berichten: 6568
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Die ervaring heb ik dan weer niet. Zolang je maar niet met Mehrweg flessen komt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Help me even, misschien is dat het punt. Het verschil tussen Einweg en Mehrweg heb ik namelijk nog niet begrepen. :')

Overigens heb ik ook al meerdere keren meegemaakt dat het inleverpunt gesloten was, zonder dat er tijden genoemd worden of zo. “Neuh, vandaag niet meer”, zegt een medewerker dan laconiek op zaterdagavond, 4 uur voor sluitingstijd. -0-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten