Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6608
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Die roomboter amandel kransjes kun je bij de Aldi bijvoorbeeld het helle jaar door (in grote variant) kopen als Amandelharten https://www.aldi.nl/app/product/roombot ... oeken/koek
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6049
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

TffpaA schreef: do 22 jun 2023, 11:54 Dank voor het onderwijzen in de beginselen van marketing.
Je snapte mijn eerdere opmerking niet (of deed alsof), dan leg ik het duidelijker uit en dan krijg ik zo'n opmerking terug? Ga lekker iemand anders trollen... :roll:
Goh.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

cassie127 schreef: do 22 jun 2023, 12:02 Die roomboter amandel kransjes kun je bij de Aldi bijvoorbeeld het helle jaar door (in grote variant) kopen als Amandelharten
Hetzelfde zoals hier de gekleurde eieren. In de eerste maanden van het jaar staan ze als "paaseieren" in de schappen, de rest van het jaar als "partyeieren". :)
TffpaA
Berichten: 3406
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

AppleMoose schreef: do 22 jun 2023, 12:20
TffpaA schreef: do 22 jun 2023, 11:54 Dank voor het onderwijzen in de beginselen van marketing.
Je snapte mijn eerdere opmerking niet (of deed alsof), dan leg ik het duidelijker uit en dan krijg ik zo'n opmerking terug? Ga lekker iemand anders trollen... :roll:
Vanwaar die op de man? Becommentarieer liever het verhaal dat erna komt, dan houden we de uitwisseling ook inhoudelijk.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6049
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

:')
Goh.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3275
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door marvinkok »

VIRM schreef: do 22 jun 2023, 08:03
AppleMoose schreef: wo 21 jun 2023, 22:18
ODRAIL schreef: wo 21 jun 2023, 16:57 En wat ligt er al weer in de supermarkt: ... dikke speculaasbrokken :neg: .
Die liggen het hele jaar in de winkel. Ik snap die hele ophef daarover niet zo: je hoeft het niet te kopen...
Je hoeft ze inderdaad niet te kopen. Maar ik snap de gefronste wenkbrauwen wel: bepaalde dingen horen bij (of associëren mensen met) bepaalde perioden in het jaar, zoals paaseitjes bij pasen.
Over dat associëren....
Ik hoorde nieuwslezer Matijn Nijhuis zeggen dat de geur van kruidnoten in Almelo wordt gelinkt aan het begin van de zomer. Dat is namelijk het moment dat er bij Bolletje begonnen wordt met het bakken _O-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39254
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Gelukkig is de Plus hier niet al te ver weg...

Wilde net m'n avondeten gaan klaarmaken, pak de krieltjes uit de koelkast en constateer dat die zak elk moment kon ontploffen terwijl ze nog drie dagen houdbaar waren... Daar dus maar even mee terug gegaan en m'n geld terug gehad en een nieuwe zak gehaald.
Vervolgens weer thuis wil ik de salade die ik er bij zou eten gaan maken, kijk in de koelkast en zie dat ik toch een vrij essentieel bestanddeel van een salade (de sla) vergeten was. Kon ik nog een keer terug naar de winkel :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Het soort biologische halfvolle melk van 1,5L dat ik altijd koop is in prijs gezakt van 2,20 de afgelopen maanden naar 1,85 nu!
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Kalil Nieuw »

Blijkbaar kunnen prijzen tegenwoordig toch zakken... _O-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Dat doen ze de laatste tijd toch wel: vorig jaar betaalde je rustig 1,29 voor een komkommer, waar de grootste supermarkt van het land ze nu voor 0,52 afrekent. Nu alleen de paprika's nog, en het loont al bijna niet meer om naar de markt te gaan. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7700
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Rob357 schreef: ma 26 jun 2023, 21:03 Het soort biologische halfvolle melk van 1,5L dat ik altijd koop is in prijs gezakt van 2,20 de afgelopen maanden naar 1,85 nu!
Dat viel mij dus laatst ook op met mijn eigen biologische magere melk van 1 liter...
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Gelukkig om hier de bevestiging te lezen dat de melkprijs (in de winkel) inderdaad gezakt is. Kocht vorige week bij de Boni een Melkan 2L pak voor € 1,95 en dacht dus: zie je wel, de Boni is écht goedkoop. ;) Gisteren bij de Plus zag ik een vergelijkbare kan ook voor € 1,95 staan, alhoewel ik voor de biologische variant koos, voor € 2,29. Dat was eerder dit jaar zo rond de € 2,60, volgens mij. Jammer alleen dat er geen gele dop op zit, zoals AH en Jumbo dat wel hebben.
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Vandaag voor het eerst wat statiegeldblikken ingeleverd. Een gedoetje, vind ik.
Bij aankomst was de automaat in storing: er werd aan gewerkt. :pos: Twee wachtenden voor mij.. dus besloot ik eerst maar de winkel in te gaan (blikjes automaat staat nabij de ingang, de flessenautomaat achterin de winkel).

Uiteindelijk na boodschappen doen, bij het verlaten van het pand, de blikjes inleveren. Ondanks naspoelen was er toch wat sap uitgelopen.. dus de plastic zak was wat kleverig. Bah. Op één blikje na was alles geaccepteerd. 60 cent gedoneerd.
Ik denk dat ik vooralsnog glas wat makkelijker inleveren vindt dat dit blik.. je knijpt het met oppakken uit de tas om de automaat in te doen toch vrij snel in, vind ik. Dat geknoei met restsappen vind ik ook niks.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2875
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

De snoep voor kerst is in de schappen: https://www.focus.de/panorama/welt/edek ... 24953.html _O-
TffpaA
Berichten: 3406
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

Duitse humor *O*
dennistd
Berichten: 5562
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door dennistd »

Bij de Boni in Apeldoorn hebben ze Winterdonuts :roll:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50970
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Wat een ongezellige winkel eigenlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3406
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

"AKTIE!". En dan die vloer...

Is dit een foto uit 1983?
en-es
Berichten: 4538
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

De Aldi in Baarn heeft nu ook zelfscanners. Voor het eerst geprobeerd en direct erna steekproefcontrole. ;)
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Dat mag de Aldi hier ook wel doen. Als ik hier kom op zaterdagochtend moet ik wachten tot er iemand van achter in de winkel komt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3497
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: do 13 jul 2023, 09:37 Wat een ongezellige winkel eigenlijk.
Ik ben best enthousiast over de Boni, al is het assortiment wat beperkt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3497
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Waarom zijn aubergines de laatste maanden eigenlijk zo goedkoop? Ik eet het nogal graag in deze tijd van het jaar en gevoelsmatig zijn ze al maanden erg goedkoop en vaak in de aanbieding.
cassie127
Berichten: 6608
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Nou heel simpel, het is een seizoenseffect. Dit is het seizoen voor Aubergines, komkommers maar ook Broccoli. Die zijn daardoor tientallen procenten goedkoper dan dezelfde producten vlak voor het oogstseizoen hiervan. Zo zijn conference peren nu zo'n 40 procent duurder en voor een kilo uien betaal je het dubbele (omdat we vlak voor de nieuwe oogst zitten). Oftewel een geval vraag en aanbod, wat weer veroorzaakt wordt door een geslaagde of mislukte oogst. https://www.nu.nl/economie/6270991/niet ... daald.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Tom024 schreef: do 13 jul 2023, 16:16
Suus schreef: do 13 jul 2023, 09:37 Wat een ongezellige winkel eigenlijk.
Ik ben best enthousiast over de Boni, al is het assortiment wat beperkt.
^^ Ja, daar kan je prima winkelen, vind ik. Door de ambiance moet je heen kunnen kijken. Men heeft tenminste duidelijke, analoge, prijskaarten op het schap, zoals te zien is in de foto. Hoef je niet te turen op die kleine, digitale, dingen én zeker nu met (AH) stapelkortingen wordt het wel lastig om de (oorspronkelijke) prijs per product te achterhalen.

Over AH gesproken: als ik de kassabon goed begrijp.. dan hebben zij de SUP toeslag in de prijs van het product verwerkt in plaats van als een losse heffing op de kassabon te tonen. Mag dat :?:

Overigens, er werd 5 cent SUP voor een omverpakking, van karton, van vier BROS toetjes geheven. Of je doet dit vier keer vijf cent of, beter, helemaal niet want de verkoopeenheid is van karton, naar mijn mening. Ik eet die toetjes thuis, niet onderweg. Het ligt hier netjes in de PMD afvalzak.
Waarom SUP betalen :twisted:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

De SUP is voor het bakje van het toetje zelf dan, niet voor het karton eromheen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten