Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik heb gisteren bij de servicebalie van de Albert Heijn ruzie staan maken over de betekenis van “Alle Delicata 150 gram 2 voor € 4,25”, waarna bleek dat toch niet alle Delicata van 150 gram eronder vielen, ondanks dat de prijs niet afweek van de rest.

Lang verhaal kort, ik mocht € 1,13 retourpinnen :)
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ik dacht dat ze retourpinnen hadden afgeschaft, kennelijk niet dus.

Maar welke Delicata viel er nu wel/niet onder de actie?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

De Appie is juist fan van retourpinnen, zo laat ik mijn spaarboekjes altijd terugpinnen omdat ik bij het gewone boodschappen doen niet aan 52 euro kom normaal gesproken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Tom024 schreef: zo 24 sep 2023, 16:05 Ik dacht dat ze retourpinnen hadden afgeschaft, kennelijk niet dus.

Maar welke Delicata viel er nu wel/niet onder de actie?
Blijkbaar de melkchocolade met nougat niet :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Om ook thuis het plastic te verminderen ben ik overgegaan op pakken pudding in plaats van losse toetjes in plastic bekertjes/bakjes. Maar wat zijn die plastic schroefdoppen irritant. Waarom zitten ze erop? Vroeger zaten ze er niet op want bij het openen ontstond vanzelf een schenktuit.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef: za 23 sep 2023, 18:37 Bij de Lidl in België verkopen ze geen gekoelde melk, alleen houdbare. :s
Mijn ouders leerden ons vroeger houdbare melk drinken omdat ze dat in het buitenland ook hebben en verse melk (toen nog) niet.

Die schroefdoppen op zuivel zijn volgens mij zodat het langer houdbaar is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Meltrain »

En waarschijnlijk ook omdat sommigen wat moeite hebben met het creëren van zo'n schenktuit. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: zo 24 sep 2023, 16:02 Lang verhaal kort, ik mocht € 1,13 retourpinnen :)
Je had het beter contant kunnen uit laten betalen. Dan had je nog 2 cent winst.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

Suus is gewoon een dief van d'r eigen portemonnee dus _O-
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

In guldens toch weer bijna een stuiver!!1!11
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

In Zimbabwaanse dollars evengoed nog een best bedrag :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Guldens gebruiken we al ruim 21 jaar niet meer hoor. Al hoewel ik er nog vaak genoeg naar terug reken.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

ODRAIL schreef: zo 24 sep 2023, 23:16 Guldens gebruiken we al ruim 21 jaar niet meer hoor.
:shock:
ODRAIL schreef: zo 24 sep 2023, 23:16 Al hoewel ik er nog vaak genoeg naar terug reken.
:shock: :shock:
🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ding flof bips. *O*
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

That's what she said.
🗣
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

De lokale Plus naast m'n bushalte is vandaag begonnen met z'n verbouwing (van liefst drie weken, lang voor een supermarkt). Dus liep ik maar voorbij m'n huis naar de Jumbo verderop in de wijk.
Maar wat een vreselijke indeling heeft die zeg.

Winkels die je niet gewend bent zijn altijd even wennen, maar hier loopt echt alles door elkaar.
(Al is 'ie er nu tenminste: bij de vorige verbouwing van de Plus was er alleen nog een kleine AH waar na werktijd alles al op was in de wijk)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Is het nog een Jumbo met een verseiland in het midden of al een gemoderniseerde Jumbo. Dat nieuwere Jumbo-concept werkt een stuk beter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Ik kwam er gisteren achter dat de hamstersupermarkt ook hamsterspeeltjes voor honden en katten verkoopt!
Beul van de blindegeleidelijn
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: wo 27 sep 2023, 18:39 Is het nog een Jumbo met een verseiland in het midden of al een gemoderniseerde Jumbo. Dat nieuwere Jumbo-concept werkt een stuk beter.
Vers in midden hebben we in Wierden nog nooit gehad maar sinds de verbouwing vorig jaar is onze jumbo echt verbeterd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Suus schreef: wo 27 sep 2023, 18:39 Is het nog een Jumbo met een verseiland in het midden of al een gemoderniseerde Jumbo. Dat nieuwere Jumbo-concept werkt een stuk beter.
Beperkte ervaring met Jumbo's, maar deze heeft wel alle vers (AGF, vlees, brood en vleeswaren) bij elkaar. Echter niet in het midden maar helemaal links aan de zijkant waar je de winkel in komt.

Sowieso wel een wat apart filiaal wat heel ondiep en breed is, was in het verleden de Amersfoortse vestiging van Supermarkt Kippersluis (die weigerde in Jumbo op te gaan na de overname van Super de Boer). Zodoende ook nog maar en jaar of 7-8 een Jumbo, dus die zal nog wel even door moeten voor hij aan de beurt is voor modernisering.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

jelmerrr schreef: wo 27 sep 2023, 19:17
Suus schreef: wo 27 sep 2023, 18:39 Is het nog een Jumbo met een verseiland in het midden of al een gemoderniseerde Jumbo. Dat nieuwere Jumbo-concept werkt een stuk beter.
Vers in midden hebben we in Wierden nog nooit gehad maar sinds de verbouwing vorig jaar is onze jumbo echt verbeterd.
Mijn Jumbo (oorspronkelijk Super de Boer) had eerst een rond eiland in het midden in de winkel waar brood en vleeswaren in verwerkt waren. De droogwaren waren als een soort zonnestralen vanaf het ronde eiland ingezet, en groente, fruit en vlees zaten het verste van de ingang.

Na de verbouwing in 2020 opent de winkel nu met groente, fruit, maaltijden, vlees en vleesvervangers. Daarna komt het brood, en daarna delicatessen en broodbeleg. Vervolgens kan je zowel via het pad langs de zuivelkoeling als via het middenpad alle rekken langs. Daarmee is het geheel een stuk logischer geworden. Het blijft een stadswinkel, die hebben altijd een beetje een moeilijkere indeling ten opzichte van de typische voorstad- en dorpswinkels waar het concept zonder rare ingrepen inpast, maar de gehele logica van de winkel na de verbouwing is wel een stuk beter te doorgronden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: wo 27 sep 2023, 20:08 (..) was in het verleden de Amersfoortse vestiging van Supermarkt Kippersluis (die weigerde in Jumbo op te gaan na de overname van Super de Boer). (..)
Als de Jumbo je niet bevalt, steek je lopend toch even schuin over naar de AH?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Durashift schreef: wo 27 sep 2023, 21:15Als de Jumbo je niet bevalt, steek je lopend toch even schuin over naar de AH?
Dat is zo'n beetje de meest verschrikkelijke AH waar je boodschappen kunt doen, helemaal als je na het werk je boodschappen doet en ook nog brood wilt kopen. (Op dat tijdstip is standaard alles op)
De Jumbo is qua indeling onhandig, maar qua assortiment is er niks mis mee en alles wat ik nodig had was ook voorradig (inclusief het brood).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: wo 27 sep 2023, 21:10 Mijn Jumbo (oorspronkelijk Super de Boer) had eerst een rond eiland in het midden in de winkel waar brood en vleeswaren in verwerkt waren. De droogwaren waren als een soort zonnestralen vanaf het ronde eiland ingezet, en groente, fruit en vlees zaten het verste van de ingang.
Ik weet inderdaad hoe dat het met een eiland eruit zag. Overigens heeft de plus ombouw in Wierden ook 3 weken geduurd. Toen waren zowel de jumbo als de plus in Wierden vrijwel tegelijk dicht. Daarna ging de appie samen met de jumbo dicht. Bij de Lidl was dat toen wel te merken zeg ik als medewerker. Overigens ging de Lidl toen maar 1 dag dicht om opnieuw in te delen en een kassa minder voor meer schapruimte. Uitbreiden doet de Lidl helaas niet hier.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef: do 30 mar 2023, 21:24
en-es schreef: za 18 mar 2023, 17:45 Ik heb echt nooit problemen gehad met pinnen in Duitsland. Ook niet in supermarken.
Omgekeerd had ik begin deze week nog problemen bij de Etos en de Albert Heijn met mijn Mastercard. Opvallend genoeg dat bij laatstgenoemde de vrouw voor mij gewoon met haar creditcard (Visa) kon betalen. Dus kijk ik vooruit naar de zomer, als de Nederlandse banken stoppen met Maestro en in plaats daarvan Mastercard op grote schaal invoeren! :Y
Nou, te vroeg verheugd.... De AH wil nog steeds geen creditcard (ok, dan ga ik bij de Aldi winkelen....) terwijl ik bij de visboer om de hoek zelf een kleine portie kibbeling ermee kan betalen. :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten