Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

umbusko schreef:
Daniel schreef:de zelfscankassa was niet bemand
Het zal wel aan mij liggen (of aan de Plus), maar wat valt er te bemannen aan een zelfscankassa?
Zegeltjes, bonuskaarten, steekproefscontrole, toezicht, lege mandjes en meer van zulks.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Oh, dat is wel logisch natuurlijk. :') Maar hoe werkt die multifunctionele kassa dan?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ik gok zomaar dat die zo opgesteld staat dat de TUFKAM van dienst er eventueel achter kan gaan staan, en jij als klant aan de andere kant.

Dus in plaats van met de rug tegen de muur/een andere Kassa staat ie vrij.

Maar ik heb geen idee :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

umbusko schreef:
Daniel schreef:de zelfscankassa was niet bemand
Het zal wel aan mij liggen (of aan de Plus), maar wat valt er te bemannen aan een zelfscankassa?
Het zelfscannen werkt bij vrijwel alle supermarkten die geen Albert Heijn heten net wat anders, daar overhandig je de handscanner aan de kassière die een barcode scant waarna je gescande artikelen op de kassa verschijnen en je kunt afrekenen. En die doet inderdaad ook alles wat Aking al noemt.

De multifunctionele kassa is de eerste normale kassa naast de zelfscan. Zelfscankassa's zijn bij de Plus hier kassa 1 t/m 3 en de multifunctionele is kassa 4 met als layout…

Code: Selecteer alles

1|   |2 3|   |4 5| enz.
Die normale kassa zit dus aan dezelfde doorgang als een zelfscankassa en kan bijspringen als er geen personeel bij een zelfscankassa staat of als het daar druk is. Feitelijk komt het erop neer dat ze bij die kassa ook een code hebben opgehangen om de handscanners uit te lezen en een mandje hebben neergezet waarin de kassière de handscanners in kwijt kan. En dat die kassière altijd diep moet zuchten als je net toevallig geselecteerd bent voor een steekproefscontrole :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Bij de Ap slaan ze steekproeven (bij de zelfscan terminals) nog vrij regelmatig over, en drukken ze gewoon op akkoord.

Dat doen ze bij de Plus niet? Of kan dat alleen bij de terminals en niet bij de handscanners?
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

En begrijp ik nu goed dat er één medewerker is voor kassa's 1, 2 en 3, één voor 4 (die achter de kassa zit), één voor 5, enzovoorts?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Aking schreef:Dat doen ze bij de Plus niet? Of kan dat alleen bij de terminals en niet bij de handscanners?
Steekproeven kunnen ze bij de Plus niet overslaan (en zelfscanterminals zijn er niet). De controles zijn zelfs een tijdje in frequentie verhoogd omdat er nogal veel gestolen werd. Sindsdien wordt er ook wat vaker een artikel onderuit de boodschappentas gecheckt i.p.v. voornamelijk wat bovenop ligt.
umbusko schreef:En begrijp ik nu goed dat er één medewerker is voor kassa's 1, 2 en 3, één voor 4 (die achter de kassa zit), één voor 5, enzovoorts?
Bij elke kassa die open is staat een medewerker. Al moet het wel heel druk zijn willen ze bij alle drie de zelfscankassa's een kassière hebben staan. Kassa 1 is meestal gewoon niet open en 2 alleen als het heel druk is, maar zelfs dan stroomt het altijd wel goed door tenzij er meerdere controles achter elkaar moeten plaatsvinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Weet iemand trouwens een vrij overtuigende reden waarom gist, zowel vers als gedroogd niet beschikbaar is in alle supermarkten?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Nederland is bezig met de voorbereiding van een seizoen Heel Holland Bakt met 150 deelnemers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ja er is gewoon bovengemiddelde vraag. Dus het wordt wel geleverd maar het is ook zo op.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

JordiBrabant schreef:Weet iemand trouwens een vrij overtuigende reden waarom gist, zowel vers als gedroogd niet beschikbaar is in alle supermarkten?
Je kan een buitenlandse supermarkt proberen. Veel mensen zijn aan het bakken geslagen als tijdverdrijf.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TimoD »

Bij de Turkse supermarkt op mijn winkelcentrum heb ik van het weekend een kilo bloem en 50 gram gist gekocht voor een fractie van de prijs die de Jumbo rekent (ok, bloem was iets duurder maar de hoeveelheid gist maakte dat ruimschoots goed). Er was nog erg veel voorradig. Ik denk dat dat voor de meeste buitenlandse supermarkten wel geldt. Daar kun je het dus prima proberen.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Ik ga straks met een gistsurrogaat pizza's proberen te maken. Ik heb de gist in ruim 100 ml Weihenstephaner een el bloem en een tl suiker te eten gegeven en hoop dat de gist die erin zit weer actief wordt. Als voordeel heb ik al te drinken voor bij de pizza.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
en-es
Berichten: 4449
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Het is me vandaag opgevallen dat vitamine C kauwtabletten nergens meer te krijgen zijn in mijn woonplaats. Worden die ook gehamsterd?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Ja, er was namelijk een nepnieuwsbericht dat verkondigde dat een grote dosis vitamine C zou helpen tegen Covid-19.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Als je er heel veel van slikt, helpt het overal tegen.
en-es
Berichten: 4449
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Okee, duidelijk.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Alargule schreef:Als je er heel veel van slikt, helpt het overal tegen.
Overal? Interessant...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Alles heeft een LD, en dan ben jij overal vanaf :Y
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Durashift schreef:
Tip: groenten zoals paprika en courgette inpakken in alufolie.. dat verlengt de versheid in de koelkast. :pos:
Goede tip dit (y) vorige week woensdag een paprika die ik over had in aluminiumfolie verpakt en vanavond verwerkt in de saus voor taco's en hij zag er nog prima uit.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^^ Graag gedaan, leuk dat je reageert. :)

Wat betreft vitamine C. prijzen van sinaasappels gaan ook stijgen door de wens tot vitamines etc, las ik op een agri-website.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Asperges zijn ook aan de prijs dit jaar.80

Niet ondenkbaar dat we komende zomer en najaar geconfronteerd worden met hogere voedselprijzen over de hele lijn: door gebrek aan arbeidskrachten moeten voeren maar zien dat ze alles de grond in krijgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Albert Heijn heeft weer bloem :shock:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Had, aan het schap te zien :P Lijkt op zich wel een beetje hoe het schap met keuken- en toiletpapier er in mijn Plus uit zag vanavond.
Want ondanks een limiet van één pak per klant was daar nog altijd amper wat aanwezig, terwijl de rest van de winkel gewoon goed gevuld was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Mijn supermarkt heeft alleen nog problemen met eieren en met handzeep voor zover ik het gezien heb.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten