Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Tom024 schreef: vr 18 mar 2022, 07:38
Suus schreef: do 17 mar 2022, 22:22 Als je nog zonnebloemolie nodig hebt zou ik dat wel nu gaan halen. (..)
De voorzitter van de Vereniging voor Professionele Frituurders ( :Y, die bestaat ja) mocht deze week op Radio 1 al uitleggen dat onder andere daarom het afhalen van gefrituurde aardappelreepjes een stuk duurder wordt.
Wát een drama (lobby) verhaal was dat zeg :x ..

Eén van de leden had al drie keer de prijs van friet/patat moeten verhogen dit jaar.. vanwege de gestegen energieprijzen. Wat blijkt: kerel heeft een variabele (maandelijks te wijzigen) energiecontract. Ja, dat schiet nu flink omhoog ja.. máár denk ik dan: wáár waren dan de prijsaanpassingen van de gesneden aardappels toen het gas zo voordelig was.. 2 jaar geleden?
In de eigen zak.. denk ik.

(natuurlijk, 'corona' ellende.... maar de meeste afhaaltenten hebben dat toch wel redelijk doorstaan, naar mijn indruk)
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Lachmomentje.

Afbeelding

Je plaatst dit bord bij de ingang van je supermarkt. Je legt over elke aanbieding zo'n zelfde A4, zoals ook in de koelstelling te zien is. Ik kom als klant binnen, pak mijn producten, ga achter een andere klant bij de kassa staan. En wat zegt die dan bij het afrekenen tegen de kassadame? "Ik wist niet dat de Chio's vandaag nog niet in de aanbieding waren. Dat mag best eens beter gecommuniceerd worden."
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Kalil Nieuw »

Best grappig ja. :lol:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Zondagavond is dan ook een vreemd moment voor het wisselen van de aanbiedingen, aangezien je door de zondagse toeslagen minder personeel hebt en dus dan langer doet over het onruilen. Het is niet voor niets dat de Jumbo, maar bijvoorbeeld ook de Hoogvliet, de aanbiedingen tot dinsdag laten doorlopen. Maar het pas na sluitingstijd ophangen van de aanbiedingsbordjes zou veel makkelijker zijn lijkt me?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Bij de Plus, en daar is Coop nu ook onderdeel van, zijn de nieuwe aanbiedingen echter al vanaf zondagochtend geldig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Bij de aldi gaan de weekacties op maandag in, maar daar wordt niet extra personeel voor ingepland op de maandag of de zondag. De producten uit het vaste assortiment gaan op maandag in prijs omlaag, de tijdelijke producten uit de folder hebben vanaf het moment dat ze in de winkel liggen (meestal al zondag en donderdagavond) al de actieprijs
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Daniel schreef: zo 20 mar 2022, 22:16 Bij de Plus, en daar is Coop nu ook onderdeel van, zijn de nieuwe aanbiedingen echter al vanaf zondagochtend geldig.
Dat is een keuze die je kan veranderen: nieuwe fusiesupermarkt, nieuwe weekindeling. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Albert Heijn is maandag t/m zondag, Jumbo en Boni woensdag t/m dinsdag.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Bij Dirk is het recent nog aangepast, daar gaan de acties nu in op woensdag in plaats van op zondag
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Z2N schreef: zo 20 mar 2022, 22:11 Zondagavond is dan ook een vreemd moment voor het wisselen van de aanbiedingen, aangezien je door de zondagse toeslagen minder personeel hebt en dus dan langer doet over het onruilen. Het is niet voor niets dat de Jumbo, maar bijvoorbeeld ook de Hoogvliet, de aanbiedingen tot dinsdag laten doorlopen. Maar het pas na sluitingstijd ophangen van de aanbiedingsbordjes zou veel makkelijker zijn lijkt me?
Voor de meeste supermarkten komt dit nog van 'vroeger'. Toen zondag opening langzaam in opkomst kwam was dat vaak nog een hele rustige dag, oftewel een goede dag om aanbiedingen te wisselen, want het personeel dat aanwezig moest zijn voor opening moest toch iets doen en op de rustige dag liepen ze de minste mensen in de weg. Inmiddels is zondag opening heel populair en is zondag al lang niet meer de rustigste dag in de week. Vandaar ook dat steeds meer ketens op een ander moment wisselen. Het is commercieel ook aantrekkelijker, omdat aan het eind van de actie periode vaak niet alles meer op voorraad is omdat je niet met grote restanten wil blijven zitten, maar tegelijkertijd willen supermarkten op de drukke zondag wel graag volop beschikbaarheid.

En het probleem is niet alleen de bordjes, de bordjes worden meestal wel na sluitingstijd of op de eerste dag gewisseld. Maar de actiekoppen moeten ook gevuld worden en dat gebeurt meestal wel van te voren. En de meeste mensen nemen aan dat als iets op een actie plek ligt het in de aanbieding is. Wat natuurlijk ook logisch is omdat het het grootste deel van de tijd waar is.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Ik heb zelf jaren in de supermarkt gewerkt, dus ik ben bekend met het opbouwen van de nieuwe schappenplannen. Als ik echter het plaatje zie met het bordje bij de deur vraag ik mij echter toch af waarom dag nodig is, in mijn tijd gebeurde dat niet omdat dat niet nodig was: als er geen actieprijs bij stond was er geen discussie. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Vanmorgen door het gebruik van de zelfscan vergeten om twee tomaten te wegen en af te rekenen. Word ik nu aangeklaagd of zou het grootkapitaal deze tegenvaller wel kunnen dragen?
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Heeft het winkelpersoneel je betrapt?
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door waldo79 »

:lol:
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3170
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

Ik zou ze gewoon teruggooien, ondertussen "sorry!" roepend.

En dan heel hard wegrennen.
🗣
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Dat omzetverlies door die tomaten wordt wel weer gecompenseerd doordat ik laatst een trosje bananen per abuis twee keer gescand heb met de zelfscan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

en-es schreef: ma 28 mar 2022, 11:43 Heeft het winkelpersoneel je betrapt?
Er werd geen steekproef gedaan, anders had ik dit uiteraard niet kunnen schrijven.
TffpaA schreef: ma 28 mar 2022, 11:53 Ik zou ze gewoon teruggooien, ondertussen "sorry!" roepend.

En dan heel hard wegrennen.
Ben geen SP'er. :N
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3170
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

Nu ja, je draagt al een bijpassende jas.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Ap in het ABC-complex* in Schiedam heeft nu “de gouden handscanner”. Als je een handscanner pakt en deze heeft een gouden handvat, dan win je een prijs.

*Dat heet zo omdat er een Albert Heijn, Blokker en C&A in gevestigd zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Vinny »

Volgens de NRC heeft het dorp waar ik woon de primeur van de eerste 'omgebouwde' COOP, die dus nu een Plus is.
In feite is er gewoon een nieuwe supermarkt gebouwd en de bedrijfsleider had bedacht dat dat de meest handige manier was om over te gaan. Het is wel heel prettig dat de winkel nu ook 's avonds en op zondag overdag geopend is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Suus schreef: wo 06 apr 2022, 22:54 De Ap in het ABC-complex* in Schiedam heeft nu “de gouden handscanner”. Als je een handscanner pakt en deze heeft een gouden handvat, dan win je een prijs.

*Dat heet zo omdat er een Albert Heijn, Blokker en C&A in gevestigd zijn.
In Maastricht heb ik de gouden handscanner ook al gezien. Of nou ja, niet de scanner zelf. :mrgreen:
Misschien loopt het gebruik van de scanners terug. Ik zie er ook weinig reden toe om ze te gebruiken; scannen aan de kassa is makkelijker.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Vinny schreef: wo 06 apr 2022, 23:13 Volgens de NRC heeft het dorp waar ik woon de primeur van de eerste 'omgebouwde' COOP, die dus nu een Plus is.
In feite is er gewoon een nieuwe supermarkt gebouwd en de bedrijfsleider had bedacht dat dat de meest handige manier was om over te gaan. Het is wel heel prettig dat de winkel nu ook 's avonds en op zondag overdag geopend is.
Hier gaan ze in juni om tegelijk. Gaan ze tegelijk dicht met de appie en de jumbo. Blijven die paar dagen alleen de Aldi en de Lidl over (die laatste was in februari een dag dicht om opnieuw ingericht te worden). Zijn straks in Wierden in halfjaar tijd 80% van de supers omgebouwd
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PatrickM »

Suus schreef: wo 06 apr 2022, 22:54 De Ap in het ABC-complex* in Schiedam heeft nu “de gouden handscanner”. Als je een handscanner pakt en deze heeft een gouden handvat, dan win je een prijs.
Die actie gaat volgens mij het hele land door, maar niet overal op hetzelfde moment: de AH hier in Bruinisse had de actie begin maart, in Burgh-Haamstede liep de actie tot afgelopen zondag.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

In de Ap, briefje aan de vitrine: "Beste biefstukkendief, we hebben je meermaals duidelijk herkenbaar op beeld, er is aangifte gedaan." :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ik was vanochtend even bij de Coop en daar viel me het grote aantal lege plekken in de schappen op. Naast de al bekende plantaardige olie, was er bijvoorbeeld ook geen vis in blik te krijgen en ook bij het schap met zoetwaren waren er wat gaten. Onenigheid over (komende) prijsverhogingen van leveranciers?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten