Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Bij de Appie hoef ik eigenlijk nooit te wachten bij de zelfscan, en staan er eigenlijk altijd wel mensen bij de Hainjes van dienst.

Ik durf dus oprecht te betwijfelen of die laatste optie sneller is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Hoezo dat? Zonder handscanner kan ik het nog wel begrijpen, maar met gaat toch echt wel verdomd snel hoor.
Omdat je boodschappen in de winkel niet in een boodschappentas mag stoppen. Dus dan sta je bij de afrekenzuil alsnog je boodschappen over te hevelen van mandje of karretje naar je tassen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Van wie mag dat niet dan? Bij de Plus was het juist één van de punten waarmee de zelfscan werd aangeprezen: inpakken tijdens het boodschappen doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Nou Suus, breng die theorie maar in de praktijk! ;) Met verschillende hoveelheden boodschappen natuurlijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: do 18 feb 2021, 07:52
Hainje schreef:Hoezo dat? Zonder handscanner kan ik het nog wel begrijpen, maar met gaat toch echt wel verdomd snel hoor.
Omdat je boodschappen in de winkel niet in een boodschappentas mag stoppen. Dus dan sta je bij de afrekenzuil alsnog je boodschappen over te hevelen van mandje of karretje naar je tassen.
Als ik bij een supermarche kom met handscanners stop ik de boodschappen juist meteen in mijn tas. Ben ik nu een boefje?
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ondertussen zijn bij de Lidl de jungle mini's spaaractie weer gestart. Dus weer lekker allemaal klagende klanten dat ze bij 11 euro geen vier stickers krijgen *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Suus schreef: do 18 feb 2021, 07:52 Omdat je boodschappen in de winkel niet in een boodschappentas mag stoppen. Dus dan sta je bij de afrekenzuil alsnog je boodschappen over te hevelen van mandje of karretje naar je tassen.
Dat is dan bij jouw winkel/in Rotterdam misschien een regel, ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Suus schreef: do 18 feb 2021, 07:52
Hainje schreef:Hoezo dat? Zonder handscanner kan ik het nog wel begrijpen, maar met gaat toch echt wel verdomd snel hoor.
Omdat je boodschappen in de winkel niet in een boodschappentas mag stoppen. Dus dan sta je bij de afrekenzuil alsnog je boodschappen over te hevelen van mandje of karretje naar je tassen.
Maar wel maar 1 keer. Bij een gewone kassa moet je ze én op de loopband zetten én inpakken. Wat ook wel relevant is denk ik, is de hoeveelheid groente, fruit en broodjes. Daar ben je zelf meer tijd aan kwijt dan de geoefende Hainje.
Hainje schreef: wo 17 feb 2021, 11:49
umbusko schreef: di 16 feb 2021, 22:21 Ah, ik dacht al, ik kan me niet herinneren ooit een Deen bezocht te hebben. Maar ze zitten dan ook in onmogelijke plaatsen. (A)
Zit er een in Maastricht dan?

*Rent*
Zolang Hainje nog aan het rennen is, is de zelfscan trouwens sneller. (A)

In landen met omaatjes achter de kassa is de zelfscan trouwens ook sneller, denk ik. Al heb ik altijd ruzie met de zelfscan van de Tesco, omdat die gaat miepen als hij denkt dat je niet het juiste gewicht in je tas stopt. Dat gaat meestal meteen al fout bij het neerzetten van je eigen tas, zelfs als je aangeeft dat je een eigen tas hebt. En dan moet je weer wachten op een medewerker. Daar staat dus ook altijd een rij. :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Tom024 schreef: do 18 feb 2021, 08:11
Suus schreef: do 18 feb 2021, 07:52 Omdat je boodschappen in de winkel niet in een boodschappentas mag stoppen. Dus dan sta je bij de afrekenzuil alsnog je boodschappen over te hevelen van mandje of karretje naar je tassen.
Als ik bij een supermarche kom met handscanners stop ik de boodschappen juist meteen in mijn tas. Ben ik nu een boefje?
Ik ben er wel eens op aangesproken, toen mijn Jumbo net zelfscan had. Andere klanten hadden personeel aangesproken omdat ze dachten dat ik aan het jatten was :') Zou het er minder raar uitzien als ik meteen in een plestik tas van de betreffende supermarkt inpak in plaats van mijn rugzak?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Maar jij ziet er dan ook wel een beetje sus uit natuurlijk, dus dat snap ik wel. :X ;)
🍉
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Jay20 »

[/quote]
Zolang Hainje nog aan het rennen is, is de zelfscan trouwens sneller. (A)

In landen met omaatjes achter de kassa is de zelfscan trouwens ook sneller, denk ik. Al heb ik altijd ruzie met de zelfscan van de Tesco, omdat die gaat miepen als hij denkt dat je niet het juiste gewicht in je tas stopt. Dat gaat meestal meteen al fout bij het neerzetten van je eigen tas, zelfs als je aangeeft dat je een eigen tas hebt. En dan moet je weer wachten op een medewerker. Daar staat dus ook altijd een rij. :')
[/quote]

Ik weet precies wat je bedoeld. Heb ook bijna ruzie met zo'n "omaatje" bij de Billa op Praag Hlavni Nadrazi gehad, omdat het zo gehannes is met de zelfscan kassa's aldaar. En als je bier koopt moet natuurlijk ook het slot worden ontgrendeld voordat je kunt afrekenen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Het hangt ook wel af van de ruimte die beschikbaar is bij een kassa: de Ap op het Utrechtse Stationsplein heeft niet lang na de opening een kassa (met wachtrij) vervangen door een rij van zes zelfscanners, daardoor werden de rijen in de spits voor de kassa een heel stuk korter. Eén zelfscanner is dan misschien langzamer, maar zes zelfscanners kan voor een snellere kassa 'ervaring' zorgen zodat je sneller buiten staat.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

umbusko schreef: do 18 feb 2021, 10:45. Wat ook wel relevant is denk ik, is de hoeveelheid groente, fruit en broodjes. Daar ben je zelf meer tijd aan kwijt dan de geoefende Hainje.
Ook daar zit wel een verschil tussen handscanner of op de zelfscankassa scannen.
Tenminste, weet niet hoe het bij AH werkt, maar bij de Plus kan ik de verse losse broodjes gewoon met de handscanner scannen op de broodafdeling. En de groente kan je op de groenteafdeling gewoon wegen en dan scannen.

Enige wat wel vertraagd is de spaarkaart bij een actie scannen. Dan moet er een medewerker bij komen want die kan je niet op de handscanner scannen, maar die kan op de zelfscankassa wel toegevoegd worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Bij Appie kan je bij broodjes e.d. het prijskaartje scannen. Tevens kan groente ook gewoon worden afgewogen. Net als bij Plus, zo blijkt.
In Burgum (in het noorden des Lands) hebben ze bij de Plus ook dat nieuwe zelfscan systeem. Het is al veel beter dan het oude systeem dat ook veel bij Jumbo en Poiesz gehanteerd wordt. De tijdswinst verdwijnt dan omdat je dan nog bij een (nauwelijks bemande) bemenste kassa af moet rekenen. Naar mijn mening is het zelfscansysteem van Albert Heijn nog steeds het beste dat er is. *O* Bij Appie gaat het het snelst/vloeiendst.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: do 18 feb 2021, 12:28
umbusko schreef: do 18 feb 2021, 10:45. Wat ook wel relevant is denk ik, is de hoeveelheid groente, fruit en broodjes. Daar ben je zelf meer tijd aan kwijt dan de geoefende Hainje.
Ook daar zit wel een verschil tussen handscanner of op de zelfscankassa scannen.
Tenminste, weet niet hoe het bij AH werkt, maar bij de Plus kan ik de verse losse broodjes gewoon met de handscanner scannen op de broodafdeling. En de groente kan je op de groenteafdeling gewoon wegen en dan scannen.

Enige wat wel vertraagd is de spaarkaart bij een actie scannen. Dan moet er een medewerker bij komen want die kan je niet op de handscanner scannen, maar die kan op de zelfscankassa wel toegevoegd worden.
Oh ja, ik had het over de zelfscankassa. Mijn AH in Nijmegen heeft geen handscanners, maar wel een zelfscankassa. Sowieso gebruik ik die het liefst, want bij voorkeur doe ik boodschappen met een mandje en dan heb je voor zo'n handscanner eigenlijk drie handen nodig. (Al zullen mandjes nu wel niet mogen in de meeste winkels met handscanners.)

Maar inderdaad: groente en fruit wegen als het op gewicht gaat en aan de kassa scannen; groente en fruit per stuk en broodjes door bij de kassa door het menu te bladeren. Dat gaat toch sneller aan de gewone kassa, waar het wegen automatisch gaat en gewoon taktaktak een cijfercode wordt ingetoetst. (Toch? Of doen ze dat niet meer?)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

umbusko schreef: do 18 feb 2021, 13:26 gewoon taktaktak een cijfercode wordt ingetoetst. (Toch? Of doen ze dat niet meer?)
Kassamedewerkers bij AH hebben de keuze. Vooral het jonge grut gebruikt de tegels op het scherm met afbeeldingen, de medewerkers die er al wat langer werken zullen het afwisselen, zeker hen die werkten met het systeem werkten dat we voor het huidige hadden, toen moest je alles uit je hoofd kennen. Dus als er dan een italiaanse bol voorbij komt dan zullen die het makkelijker vinden om gewoon even "5426 PLU" in te toetsen en bij een kratje Warsteiner "134 PLU". Of zo'n eigenheimer als ik, die het een sport vind om zoveel mogelijk plu-codes uit zijn hoofd te kennen.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door nvdw »

En dat blijft lang hangen hoor. Waarschijnlijk is 513 nog steeds de code voor de bananen?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Klopt.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

En bij scannen met een scanpistool moet je dus bij de Ap ook je groente en fruit weer zelf wegen terwijl de plaatselijke Hainje het ook voor je kan doen terwijl je alvast wat andere spullen in je tas stopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

In DirtyGoor is een duurzame supermarkt geopend met brouwketels en een heuse afvullijn in de winkel. Bijzonder!

https://www.koninklijkegrolsch.nl/conte ... erbeleving
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Suus schreef: di 04 dec 2018, 21:30En de laatste trend, namelijk dat van alles een pittige variant moet bestaan.
Ik dacht dat deze trend wel weer voorbij was, maar vandaag trof ik bij de Jumbo pittige gevulde scharreleieren en pittige ontbijtworstjes aan. Zelf geen foto gemaakt en de producten zijn blijkbaar zo nieuw dat ook de website nog geen foto heeft :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Tom024 schreef: do 04 mar 2021, 12:59 In DirtyGoor is een duurzame supermarkt geopend met brouwketels en een heuse afvullijn in de winkel. Bijzonder!

https://www.koninklijkegrolsch.nl/conte ... erbeleving
Apart, inp-house Ahold bedrijven vestigen met een Jumbo en geen AH. Beiden liggen elkaar niet, las ik laatst nog in het FD.
(...) Deze supermarkt zal dé blikvanger zijn van het supermarktaanbod in de gemeente Hof van Twente. In het volledig nieuwe pand zullen naast een Jumbo ook een Gall & Gall en Etos gevestigd zijn (..)
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Gisteren ging ik naar de plaatselijke AH om op de laatste dag nog een pak Beyond Meat burgers te halen (Tip voor iedereen, super goed vega alternatief! https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... ond-burger). Afgelopen week was alle vega bij AH tweede gratis in verband met de week zonder vlees, een top actie voor deze burgers aangezien het bijna 3 euro scheelt en ze niet zo vaak in de Bonus zijn. Echter was het vak leeg... Dus ben ik naar de servicebalie gegaan om een bon voor verlenging aan te vragen. De beste jongen achter de service balie wilde het graag doen, maar volgens het systeem kon het niet omdat het deze week ook in de Bonus was. Echter viel het nergens te vinden in de app of folder. Daarom mocht ik een foto maken van de melding op de handscanner zodat ik dat kon laten zien om vandaag alsnog de burgers in de bonus te krijgen. Nu ben ik vandaag weer geweest, maar helaas was het vak nog steeds niet bijgevuld. Dus de uitkomst is nog onbekend...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Heerlijke aanbiedingen inderdaad, heb voor 100 euro de vriezer volgegooid met allerlei zooi. *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Rob357 schreef: ma 15 mar 2021, 16:36 Gisteren ging ik naar de plaatselijke AH om op de laatste dag nog een pak Beyond Meat burgers te halen (Tip voor iedereen, super goed vega alternatief! https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... ond-burger). Afgelopen week was alle vega bij AH tweede gratis in verband met de week zonder vlees, een top actie voor deze burgers aangezien het bijna 3 euro scheelt en ze niet zo vaak in de Bonus zijn. Echter was het vak leeg... Dus ben ik naar de servicebalie gegaan om een bon voor verlenging aan te vragen. De beste jongen achter de service balie wilde het graag doen, maar volgens het systeem kon het niet omdat het deze week ook in de Bonus was. Echter viel het nergens te vinden in de app of folder. Daarom mocht ik een foto maken van de melding op de handscanner zodat ik dat kon laten zien om vandaag alsnog de burgers in de bonus te krijgen. Nu ben ik vandaag weer geweest, maar helaas was het vak nog steeds niet bijgevuld. Dus de uitkomst is nog onbekend...
Dat is vreemd, want die reclamecheque is er namelijk om mensen, in de daaropvolgende week, de korting te kunnen geven wanneer een actieproduct niet meer voorradig is. Ik zou zeker nog een keer terug gaan.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten