Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Sinds het coronavirus rondwaart heb ik maar een enkele keer in de rij gestaan bij de supermarkt.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ik heb 1x nog geen 5 minuten karretjes op gehad. Verder heeft ons filiaal nog nooit gehad dat de karretjes op waren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

jelmerrr schreef:
Suus schreef: za 01 mei 2021, 17:44 Ik sta regelmatig in de rij voor de Jumbo. Voor andere winkels zoeken ze het maar uit.
In de rij voor de supermarkt? In een normale week?
Ja, eigenlijk elke dag van de week zijn er wel momenten dat je in de rij moet staan voor de Jumbo, meestal de twee uur voor etenstijd, en het half uurtje voor het ingaan van het alcoholverbod. Op zaterdag is het eigenlijk de gehele dag raak. Elke klant moet individueel met een schoongemaakte winkelwagen naar binnen, en als de winkelwagens op zijn moet je buiten wachten. Om te zorgen voor een ordentelijk verloop heeft de winkel hiervoor dranghekken geplaatst.

Vind het eigenlijk prima, zo is het nooit te druk in de winkel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Hier nog nooit rijen meegemaakt met wachtenden op een winkelwagen eigenlijk. Als er al mensen voor de deur van de supermarkt staan dan zijn het wachtenden op de andere helft van het gezelschap die boodschappen aan het doen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: za 01 mei 2021, 21:10 Ja, eigenlijk elke dag van de week zijn er wel momenten dat je in de rij moet staan voor de Jumbo, meestal de twee uur voor etenstijd, en het half uurtje voor het ingaan van het alcoholverbod. Op zaterdag is het eigenlijk de gehele dag raak. Elke klant moet individueel met een schoongemaakte winkelwagen naar binnen, en als de winkelwagens op zijn moet je buiten wachten. Om te zorgen voor een ordentelijk verloop heeft de winkel hiervoor dranghekken geplaatst.

Vind het eigenlijk prima, zo is het nooit te druk in de winkel.
Bij ons mogen er 88 mensen naar binnen maar dat telscherm is nooit rood geweest dus het aantal hebben we nooit gegaald. We kunnen wel een kassa slopen trouwens, zelfs die ene keer sinds lockdown dat mensen moesten wachten op karretje waren er maar 5 of 6 kassas open van de 7.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door reisthijs »

Suus schreef: za 01 mei 2021, 21:10Ja, eigenlijk elke dag van de week zijn er wel momenten dat je in de rij moet staan voor de Jumbo, meestal de twee uur voor etenstijd, en het half uurtje voor het ingaan van het alcoholverbod. Op zaterdag is het eigenlijk de gehele dag raak.
Ik sta dus nooit in de rij, simpelweg doordat ik niet meer op die momenten boodschappen doe. Wat mij eigenlijk prima bevalt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik was gisteren weer eens in de lokale AH. Die heeft sinds een tijdje vooral veel zelfscan kassa's en nog maar 2 kassa's met een lopende band. -0-

Gevolg was gisteren dat ik dus (zoals de routing eigenlijk is én de bak met afprijzingen daar ook staat) uitkom bij de hoek van de lopende band kassa's. Waar het dus druk was met 2 wachtenden.. en karretjes.. en dus gedoe (naar mijn mening) terwijl er bij het zelfscan plein ruimte te over was.
Ik dus daar maar voor gekozen.. maar eerst om het schap heen moeten rijden.. :twisted:

Nee, 'klantvriendelijker' wordt het voor mij, op die manier, niet bij de betreffende lokale AH.

Heeft de franchiser het in de naburige AH beter voor elkaar, kleinere winkel maar wél beide lopende banden bemenst tijdens 'spitstijden'.. en een kleiner deel aan zelfscan kassasystemen. Vind ik.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Ik vind die zelfscan kassa's bij AH juist geweldig. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Mijn plaatselijke Jumbo heeft nu vouchers, die je onbeperkt vaak bij de kassa kan scannen. Bij elke keer scannen doneer je € 1 aan de voedselbank, en de Jumbo doneert ook nog eens € 0,25.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Het ligt er met die zelfscankassa's (niet alleen bij AH maar in z'n algemeenheid trouwens) maar net aan welke winkel je bezoekt. Ik ken hier in Amersfoort bijvoorbeeld ook een kleine AH in een wijkwinkelcentrumpje waar ze die zelfscankassa's er nog even bij gepropt hebben, maar je daar absoluut niemand kunt passeren. En dat is bij dergelijke kassa's, zeker als er zoals vaak voorkomt meerdere achter elkaar in een pad zitten, juist erg onhandig.

Bij de Plus hier is het dan juist weer allemaal wat ruimer (vooral omdat de winkel zelf groter is) en was passeren eigenlijk alleen een probleem toen iedereen met een wagentje moest lopen. Daar zijn die zelfscankassa's immers niet voor gemaakt. Maar nu de mandjes weer mogen gaat het een stuk beter.
Ook bij grotere AH's is dat doorgaans het geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Tipje voor alle vegans, vega's, plantenlovers en al de rest: alle Vivera vleesvervangers zijn deze week 3 voor 5 euro bij uw lokale Coop.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik heb bij de Jumbo een veganistische Marokkaanse bapao gespot in het koelschap. Ik ben nu een beetje in de war :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Broodje warm vlees, brood bapao!

(Is dit broodje bapao zonder vlees niet een soort ver-Hollandste versie van een samosa? -0-)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Marokkaans gekruide dingen zie je wel vaker toch? Het klinkt wel lekker, binnenkort maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Daniel schreef: zo 02 mei 2021, 21:01 toen iedereen met een wagentje moest lopen. Daar zijn die zelfscankassa's immers niet voor gemaakt. Maar nu de mandjes weer mogen gaat het een stuk beter.
Ook bij grotere AH's is dat doorgaans het geval.
Wat ik vooral onhandig vind is als je er met een wagentje uit wil, dat de bonnetjesscanner direct naast het poortje zit maar je wagentje in de weg staat. Moet je dus enorm naar voren reiken om je bonnetje te kunnen scannen.
Ik zag bij een andere winkel (Plus of Dirk geloof ik) dat de scanner op een paal zo'n 50 cm naar voren was geplaatst, zodat je er fatsoenlijk bij kunt.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Inderdaad onhandig dat ja. Bij mijn Plus is dat ook het geval en de bonnetjes scanner scant daar ook nog voor geen meter.
Toen ik er gisteren afrekende drukte de toezicht houdende medewerkster voor iedereen met een karretje even op de knop om het poortje te openen, dat werkte al beter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door diederickx »

Ardan schreef: do 06 mei 2021, 10:56Wat ik vooral onhandig vind is als je er met een wagentje uit wil, dat de bonnetjesscanner direct naast het poortje zit maar je wagentje in de weg staat. Moet je dus enorm naar voren reiken om je bonnetje te kunnen scannen.
Eenvoudige oplossing: Voor de kar uitlopen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Of een mandje nemen *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Niet alle winkels hebben een mandje beschikbaar gesteld. :p
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Klopt, ik neem normaal altijd een mandje maar damagnie overal -0-
Ik doe ook maar wat
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Bemined »

Hier zijn de kleine mandjes recent juist teruggekeerd nadat maandenlang alleen de grote manden op wielen en de wagentjes beschikbaar waren *O*
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik was dus wel mét een winkelkar in de AH.. en besloot de zelfscan te gebruiken ipv de bemenste kassa.
Gelukkig is er daar dan wel ruimte genoeg voor..

Bij het verlaten van dat zelfscan plein hing een eigenaardig briefje met de tekst: let op, verkeer (als ik het goed onthouden heb) van links.

Blijkt dus dat dat poortje naar buiten toe openklapt.. en daarmee de doorgang van mensen die van de bemenste kassa's komen, blokkeert..
(je kan er iemand pardoes mee tegen de benen zwaaien (of een klein kind tegen het hoofd.. -0- ).

Maar, de tekst is dus, wat mij betreft, niet helder. Want ik interpreteerde de waarschuwing eerst vooral voor mijzelf.. dat als ik door de poort naar buiten loop, er mensen van links aan kunnen komen.. Maar, toen deed ik dat poortje open d,m.v. aanbieden van de (volledige) bon met streepjescode.. en zwiepte dat poortje dus open.. én toen begreep ik pas dat die waarschuwing voor dat poortje bedoeld was. Raar.. poortje moet dan maar naar binnen klappen.. maar dát is weer onhandig met die karretjes.. Idee: maak een stopstreep op de vloer. (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Knipperlichten en zo'n tram-overwegbelletje! Ding ding ding ding ding ding ding! :trein:
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Tramrails in de supermarkt voor winkelwagentjes. :D Als je een product vergeet moet je de ronde afmaken en vooraan beginnen. Als er iemand treuzelt heb je pech. _O_
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Bemined »

Nee joh, gewoon hier en daar een keerdriehoek neerleggen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten