Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Mijn favoriete groenteboer is vervangen door een "friethuys". -0-

Verdere observatie: het grootste bedrog in de supermarkt moeten toch wel de gesneden oesterzwammen zijn. Die dingen scheur je in 2 tellen aan mooie stukken, geen mes voor nodig. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Twee filialen van Coop in Rotterdam zijn blijkbaar te ingewikkeld voor Plus om in de formule op te nemen, dus worden nu een Dirk. Het betreft de filialen aan de Binnenrotte en op de Nieuwe Binnenweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Wordt die op de zwartjanstraat wel een plus?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Geen idee, nog geen bericht over gehoord/gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Plus werkt alleen met franchisenemers. Als er bij deze filialen geen enkele franchisenemer interesse toont past deze winkel niet in de bedrijfsvoering van Plus. De Coop heeft ook een dergelijk businessmodel. En daarnaast kunnen er ook andere vestigingen van Plus te dicht in de buurt liggen, die elkaar dan zouden kannibaliseren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Het formaat van de winkel zou ook nog wel eens een rol kunnen spelen, het nieuwste format van de Plus vergt nu eenmaal best wat ruimte.
En die twee winkels die volgens het bericht van Suus afgestoten worden zijn beide nou net niet erg groot.

Zou best op meer plekken kunnen gaan spelen: Coop heeft een heel stel compacte stadswinkeltjes en Plus kent dat format eigenlijk amper op de pilotwinkel in Arnhem na.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Ik ben ein-de-lijk eens positief over de pas vernieuwde stadsCoop in Nijmegen, want die was vroeger echt afgrijselijk en nu erg goed, dus ik hoop dat ze daar verder van afblijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Plus speelt op de rechteroever in Rotterdam amper een rol, binnen de ruit ken is slechts twee filialen in Blijdorp en De Esch. Maar volgens mij hoort Spar ook bij Plus, en die hebben al meerdere kleine winkels in Rotterdam, o.a. op de Witte de Withstraat en de Glashaven, dus dat leek mij dan een logische optie.

De Coop op de Nieuwe Binnenweg is amper groter dan de Spar op de Glashaven, en beide hebben een relatief breed maar ondiep pand waarin een trappenhuis voor de bovengelegen woningen de boel doormidden breekt. Bovendien geen gekke locaties voor een convenience-formule met belegde broodjes, in plaats van de soft-discounter die Dirk is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Suus schreef: za 12 mar 2022, 23:13Maar volgens mij hoort Spar ook bij Plus
Net andersom. Sperwer Groep is 45% eigenaar van Spar en daarnaast ook eigenaar van Plus, ze hebben dus alleen dezelfde aandeelhouder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Kalil Nieuw »

Het was de laatste weken echt zoeken naar Spaghetti en Pasta hier in de supermarkten, vaak hadden we ook niet de juiste gevonden. Maar zodra het er was, grijpen we onze kans. We hebben wel 20 Spaghetti's en pasta zakjes van allerlei soorten in huis genomen. Daarvan hebben we zelfs wat Spaghetti en Pasta zakjes bij PicNic besteld terwijl we dat normaal niet doen.

Na al dat coronahamsteren de afgelopen tijden, wordt dat nu dus hamsteren vanwege Pastacrisis. -0-

Gelukkig merk ik dit soort problemen bij brood nog niet terwijl ik dit wel had kunnen verwachten, omdat beide producten natuurlijk ook van graan komen.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Klinkt een beetje als iets desperates, alsof je morgen geen pasta meer mag eten. Wat zit daar achter? Voedingsproblematiek? Autisme qua voeding? Geen interesse in koken voor jezelf?
Ik bouw mijn dieet gewoon rond de zaken die me aangereikt worden vanuit de markt. Creativiteit zat.
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Kalil Nieuw »

Het heeft allemaal te maken met de oorlog in Oekraïne, mislukte oogsten in Canada door zware droogte en extreem weer in Italië waardoor er veel minder graan verkrijgbaar is. En bedenk wel dat 30% van graan uit Oekraïne komt waarmee brood en pasta wordt gemaakt. Hierdoor gaan de prijzen van pasta en spaghetti door het dak en soms is er echt heel weinig van dat soort producten verkrijgbaar. Dus ik ben niet autistisch, :N mijn moeder kookt en ik mag gewoon pasta blijven eten. *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Ligt vast ook deels aan de inkoop van de betreffende supermarkten. Hier merk ik vooralsnog vrij weinig van gebrek aan iets lang houdbaars als pasta.
Al heb ik op zich ook nog wel zat in de voorraadpotten zitten momenteel, gaat nou eenmaal niet zo snel in je eentje als je meerdere soorten in huis hebt.

Vanavond was ik nog even bij de AH voor een stukje vis wat de Plus niet had, maar de versafdelingen lieten zich daar weer van hun beste kant zien... 35% korting op een verpakking met een TGT-datum van 16 maart. Da's verdomme gisteren :roll:
Had ook gewoon gelijk naar de kleine wijk-AH moeten gaan, die had notabene meer keuze dan de grote vestiging op het Eemplein (da's vooral veel winkel, maar weinig versafdeling)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Als je nog zonnebloemolie nodig hebt zou ik dat wel nu gaan halen. Over vier tot zes weken zal het op zijn, nu Oekraïne in oorlog is.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/superma ... ~adfe6421/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10534
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Heb gisteren bedacht dat het wellicht een goed idee zou zijn mijn strategische voorraad zonnebloemolie aan te vullen :Y

Daarna bedacht ik me dat ik al minstens een jaar geen zonnebloemolie in huis heb, en heb het maar zo gelaten (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Stefan »

Kalil Nieuw schreef: do 17 mar 2022, 18:48 Het was de laatste weken echt zoeken naar Spaghetti en Pasta hier in de supermarkten, vaak hadden we ook niet de juiste gevonden. Maar zodra het er was, grijpen we onze kans. We hebben wel 20 Spaghetti's en pasta zakjes van allerlei soorten in huis genomen.
En dit is precies de reden waarom er schappen leeg zijn…. Waarom zou je 20 pakken pasta in huis willen hebben? :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: do 17 mar 2022, 22:22 Als je nog zonnebloemolie nodig hebt zou ik dat wel nu gaan halen. Over vier tot zes weken zal het op zijn, nu Oekraïne in oorlog is.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/superma ... ~adfe6421/
De voorzitter van de Vereniging voor Professionele Frituurders ( :Y, die bestaat ja) mocht deze week op Radio 1 al uitleggen dat onder andere daarom het afhalen van gefrituurde aardappelreepjes een stuk duurder wordt.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

En wat een onzin is dat ook. We hebben toch nog raapzaadolie en lijnzaadolie. Alhoewel die eerste meer geschikt is om te verhitten tot temperaturen waarop je je frietje af wilt bakken. Overigens, onze nationale vetsmelter wisselt net zo makkelijk, want concurrentie enzo ;)
Laatst gewijzigd door rikthoff op vr 18 mar 2022, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Vinny »

Olijfolie kan ook prima.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Olijfolie is niet geschikt om te frituren en heeft een vrij uitgesproken smaak, dat is niet voor alles geschikt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Volgens het Voedingscentrum kan je prima frituren in olijfolie
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Inderdaad, maar olijfolie heeft een dominante smaak, die niet makkelijk te rijmen is met de neutrale frietjes(s)maak die we in de Lage Landen gewend zijn. Vandaar overigens dat de olijfonaise van voornoemde vetsmelter nu ook niet makkelijk in de supermarkt te krijgen is, om ontopic te blijven ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Patat is natuurlijk het lekkerste uit ossenwit, maar olie is gezonder en vegetarisch, dus vandaar dat harde frituurvetten nog amper te vinden zijn (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Is dat niet vooral omdat die olie goedkoper is? Scheelt bij een snackbar toch aardig wat op jaarbasis.

Een goeie aardappel en bakmethode scheelt een stuk meer voor een goed frietje. Wat is Smullers friet ongelofelijk goor zeg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik heb hier in de buurt echt een hele goede snackbar, geen idee waar ze in bakken maar ze hebben echt hele lekkere patat/friet. Thuis heb ik een airfryer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten