Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik had ook flessen Ariel wasmiddel die maar voor 2/3e vol zaten.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Doritos van 185 gram naar 170 gram voor dezelfde prijs en Dr. Oetker Ristorante kreeg een nieuwe verpakking, "nieuw recept" en 30 tot 60 cent er bij. Weet niet of daar iets in gewicht is aangepast.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Hainje schreef: wo 12 okt 2022, 21:03 Dit is wat er bij ons op intranet staat:

Momenteel werkt Dynamisch Afprijzen alleen nog bij versartikelen die je op zicht afprijst. In de toekomst voegen we ook codeboek (met PDA) artikelen toe en krijgen (voorlopig) dus nog de 35%-sticker.

De volgende assortimentsgroepen doen mee:

(..)
Vlees (Rund, Varken)
(..)

Artikelen die alleen "2nd placing" hebben, artikelen die als wichtartikel zijn aangemerkt of artikelen die 999-assortiment (terugroepacties) zijn doen niet mee.
(..)
Wat houd 2nd placing in?

~~~~~~~~~~~~~
De Sukadelappen die ik vrijdagavond kocht bij de AH te Doorn hebben zo'n nieuw type afprijzingssticker maar dan met zwarte letters en cijfers 35 % korting erin geplakt/gedrukt.

Ik heb sinds járen weer eens zo'n handscanner gebruikt. Nou, dat doe ik voorlopig ook niet meer. Ik had nu niet het idee dat ik sneller was. Ja, het is wel fijn om direct je tas in te kunnen pakken. Moeten wél alle kortingstickers goed gescand worden.. anders kan je weer producten apart houden om de afprijzing bij de servicebalie alsnog binnen te halen, :s

Ik zette die handscanner ook heel verwachtingsvol terug in de houder bij de kassa.. vol verwachting kijkend welke zeflscan zou piepen/kleuren dat ik daar kon afrekenen. Heel naïef natuurlijk.. maar gelukkig was er een vriendelijke medewerkster die mij vrij discreet attendeerde op het scannen van de bonuskaart zodat ik kon betalen. Vroeger zat de houder van de zelfscan direct naast het kassa(blieb)meubel, toch?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

2nd placing is dat een product bijvoorbeeld in een bancarella ligt. Dus in zo'n open koelbak. Of op de plank daarboven staat. Of in een schap op de kop van een gang in het zgn. middenpad .

En vroeger stonden die houders inderdaad naast de betaalterminals, maar toen kon je alleen zelfscannen met een handscanner en tegenwoordig heb je dus ook zo'n scanner eraan vast zitten waardoor je geen handscanner meer nodig hebt.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^ dank Hainje, leuk om te weten. :pos:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

De gele supermarktketen van Frits van E. had een leuke reclame bedacht in het kader van het WK voetbal: met hossende bouwvakkers. Dat valt logischerwijs niet zo lekker.

https://www.ad.nl/binnenland/verontwaar ... ~ac78ab4b/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De hossende bouwvakkers zijn te ver doorgelopen en niet meer te zien op televisie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Die OPHEF heeft ook maar twee uur geduurd dus. -0-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Als iemand dan nog even de rapper Donnie bij de ingang van mijn lokale Jumbo op zou kunnen halen zou ik dat erg waarderen. :Y
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Bemined »

Die kan je beter bij de zelfscankassa's zetten, met de vraag of je die bon gepakt hebt.... Ok, ik laat mezelf wel uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ondertussen worden de problemen voor Frits van E. nog wat groter, want het FD schrijft dat er voor tonnen aan contant geld in zijn huis is gevonden.

https://nos.nl/l/2450782
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Bemined schreef: wo 02 nov 2022, 18:19 Die kan je beter bij de zelfscankassa's zetten, met de vraag of je die bon gepakt hebt.... Ok, ik laat mezelf wel uit.
Donnie heb de bon gepakt en Fritsie heb die ton gepakt.

*Loopt met Bemined mee naar de uitgang*
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 02 nov 2022, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
PHS

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Sorry, ik vind het wel vreemd dat de algemeen directeur van een van de grootste bedrijven van Nederlan heel veel contant geld heeft. Wat moet hij met dat geld doen dan?

Hij heeft toch mensen die salarissen uitbetalen, zijn representatie regelen en inkopen doen voor zijn winkelketens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

Suus schreef: wo 02 nov 2022, 18:43 Wat moet hij met dat geld doen dan?
Daar worden de bouwvakkers van betaald. Zwart, uiteraard.
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Na een paar keer coke snuiven wordt zo'n briefje van 200 toch wel vies, dus dan moet je wel wat meer op voorraad hebben natuurlijk.
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

200 maar ja? Pauper.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Probeer maar eens aan briefjes van 500 te komen. Best lastig hoor. Maar wel armoe, inderdaad.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Dat hij contant geld in huis heeft is niet zo het probleem, een halve ton om een auto te kopen is niet heel vreemd. Maar waarom zou je meerdere tonnen contant geld in huis hebben? Tenzij hij al voorkennis heeft dat binnen nu en een jaar een beurskrach te verwachten is zie ik er totaal geen nut van.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Contant geld raak je buiten het criminele circuit aan de straatstenen niet kwijt in de huidige Nederlandse maatschappij. Dat merk ik inmiddels ook aan mijn eigen portemonnee. Omdat ik mijn contante geld dat ik verdien aan fooi quasi niet kwijt kan, overstromen mijn spaarpotten inmiddels en begin ik mij juist lichtelijk te ergeren aan klanten die koste wat het kost fooi willen geven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

ArrivaBas schreef: wo 02 nov 2022, 20:00 Contant geld raak je buiten het criminele circuit aan de straatstenen niet kwijt in de huidige Nederlandse maatschappij. Dat merk ik inmiddels ook aan mijn eigen portemonnee. Omdat ik mijn contante geld dat ik verdien aan fooi quasi niet kwijt kan, overstromen mijn spaarpotten inmiddels en begin ik mij juist lichtelijk te ergeren aan klanten die koste wat het kost fooi willen geven.
Lastig. Maar je boft: ik moet binnenkort toch naar Dordracht, en ik wil het best even gratis bij je op komen halen :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Als het echt zo'n probleem is kan je het gewoon naar een bank brengen. :')


Dat Van Eerd wat contant geld heeft kan best, maar dat er wat moeilijke vragen gesteld worden bij dergelijke bedragen lijkt me niet meer dan gepast. Zeker als je al voor witwassen wordt verdacht...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

ArrivaBas schreef: wo 02 nov 2022, 20:00 Contant geld raak je buiten het criminele circuit aan de straatstenen niet kwijt in de huidige Nederlandse maatschappij. Dat merk ik inmiddels ook aan mijn eigen portemonnee. Omdat ik mijn contante geld dat ik verdien aan fooi quasi niet kwijt kan, overstromen mijn spaarpotten inmiddels en begin ik mij juist lichtelijk te ergeren aan klanten die koste wat het kost fooi willen geven.
Wat een onzin. In verreweg de meeste winkels kun je gewoon met contant geld betalen als je wil.

Contant geld in huis hebben is inderdaad niet strafbaar, alleen moet je boven een bepaald bedrag daar wel aangifte over doen bij de belasting. Doe je dat niet en ze vinden zulke bedragen bij een huiszoeking, heb je wel wat uit te leggen...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten