Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door diederickx »

Als op de prijskaart de volle prijs stond dan klopt het toch?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Is de datum erop van vandaag? Zo ja gewoon even terug gaan met het product en het bonnetje (welke je ook kunt vinden in de AH -app). Want dan krijg je die 25% gewoon terug.
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Met datum 11-1, ja. Maar het zit inmidels al in mijn buikx en de AH is bovendien te ver weg om voor die 60/70 cent terug te gaan.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^ heb je zelfscan gekozen of bij de cassiere langs geweest? In dit laatste geval heeft hij/zij de sticker niet gezien, lijkt mij. Heb je de sticker wel in het zichtsveld op de band gelegd?

Kassabonnetje controleren na aankoop, in de winkel, is altijd verstandig . ;)

Van de week kwam er bij de Plus, bij de zeflscan, geen bon uit de printer. Dame vroeg of ik de bon wel wilde hebben.. want ze kon mij er ook zo uitlaten.
Ik wilde de bon graag hebben.. toch even controleren of de aanbiedingsprijzen correct waren. Want het scherm toonde alleen de tekst 'actie artikel' maar niet het nettobedrag.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik dacht dat ik hier had geschreven dat de AH plastictassen, met de speciale kerstprint erop, 10 cent duurder waren in november/december vorig jaar,. tov de reguliere blauwe draagtas. Kan het niet terugvinden.. maar goed, vandaag kocht ik dus zo'n blauwe plastic draagtas in een andere AH en moest 60 cent betalen. :cry:

Ik dus bijdehand zeggen dat dit toch de kerstprijs was en dat de blauwe tas 50 cent koste vorig jaar.
Nou, volgens de jongedame achter de kassa kostte de blauwe lusdraagtas altijd al 60 cent..
jajaja..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Ergens rond het begin van de coronapandemie is dat verhoogd van, ik meen, 25 cent naar 50 cent. Begin november zag ik dat ze verhoogd waren naar 55 cent en nu recent naar 60 cent. Dus je bent (onbedoeld) gegaslight door de caissière. :p
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Die jute tassen van de Appie zijn top en echt niet duur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik neem ook altijd mijn eigen tas mee. Ik verzamel thuis het statiegeld in katoenen totebags (1 voor blikjes, 1 voor flesjes) aan de kapstok, en als ik dan het huis uitga voor boodschappen doen neem ik een tas mee. De tas voor blikjes begint nu wel vol te raken (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Ja ik zat me voorheen achter de kassa altijd te verbazen aan de vaste klanten die elke keer een tasje kochten. En maar zeiken dat ze een hele stapel thuis hebben liggen. Het is toch niet zo moeilijk om zo'n klein tasje van het Kruidvat ofzo te kopen en die na gebruik weer terug in de sok te doen? :N Maar goed, ik zit toch niet meer achter de kassa, dus last heb ik er niet meer van. :D
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ja, als ik in het weekend mijn vaste boodschappen moet doen, neem ik ook tassen van huis mee. Heb er één van stevig plastic, komt van de introductie periode van de Renault ZOE... denk dat die tas dit jaar 10 jaar bij mij in gebruik is, nu ik er zo over nadenk :shock:

Enfin, van de week deed ik boodschappen na het werk.. ik moest een kan melk hebben (met de gele dop ;) ) én iets voor het avondeten (dat werd pizza in de afprijzing).. en kwam nog wat vleeswaren in de afprijzing tegen. Verder bedacht ik mij dat ik aan de overkant bij de groenteboer uien en mandarijnen wilde kopen (smaak). Dát werd mij wel wat ingewikkeld .. in een andere supermarkt los ik dat nog weleens op door zo'n plastic tasje van de groente (of brood bij de AH) afdeling te (mis)gebruiken.. en wees gerust: dat plastic tasje gaat thuis netjes bij het PMD afval.

Op maandag had ik bij de Plus zo'n grote papieren zak gekocht bij de zelfscan. Die gebruik ik dan thuis om oud papier in in te zamelen. Heb eenzelfde tas van de Vomar.. maar die is nu wel een beetje op na een aantal keer dienst gedaan te hebben.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Het liefst stoppen supermarkten en andere winkels met plastic zakken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Suus schreef: do 12 jan 2023, 15:24 Ik neem ook altijd mijn eigen tas mee. Ik verzamel thuis het statiegeld in katoenen totebags (1 voor blikjes, 1 voor flesjes) aan de kapstok, en als ik dan het huis uitga voor boodschappen doen neem ik een tas mee. De tas voor blikjes begint nu wel vol te raken (A)
Er zit op dit moment nog geen statiegeld op blikjes dus waarom nu al blikjes verzamelen?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

en-es schreef: vr 13 jan 2023, 09:47 Het liefst stoppen supermarkten en andere winkels met plastic zakken.
Op basis van wat denk je dat?
De winkelier weet dat een plastic tas handig is voor iemand die zijn normale tas is vergeten. Met een grote bedrukking op de zijkant maakt de klant ook nog reclame. Sinds je voor plastic zakken moet betalen, kan de winkelier er ook nog iets aan verdienen. Bijna als belangrijkste is dat de zakken bijna niet over de datum kunnen gaan.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Michael schreef:
Suus schreef: do 12 jan 2023, 15:24 Ik neem ook altijd mijn eigen tas mee. Ik verzamel thuis het statiegeld in katoenen totebags (1 voor blikjes, 1 voor flesjes) aan de kapstok, en als ik dan het huis uitga voor boodschappen doen neem ik een tas mee. De tas voor blikjes begint nu wel vol te raken (A)
Er zit op dit moment nog geen statiegeld op blikjes dus waarom nu al blikjes verzamelen?
Omdat er blikjes in omloop zijn met het statiegeldlogo. En als de supermarkten bewust traineren, ga ik daar wel op mijn strepen staan en voor blikjes met logo geld terugvragen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Dat er al blikjes in omloop zijn met statiegeld wist ik dus nog niet. Ik ben ze zelf nog niet tegengekomen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Dat het logo erop zit betekent niet dat het statiegeld ook al van toepassing is. Statiegeld rekenen op blikjes gebeurt pas vanaf 1 april.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Suus schreef: vr 13 jan 2023, 10:58
Omdat er blikjes in omloop zijn met het statiegeldlogo. En als de supermarkten bewust traineren, ga ik daar wel op mijn strepen staan en voor blikjes met logo geld terugvragen.
Heb je dan ook statiegeld betaald voor die blikjes?

Overigens heb ik vorig jaar al wel van lokale initiatieven gehoord waarbij er blikjes ingezameld worden en betaald door een lokale winkelier.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Dat het logo erop zit betekent niet dat het statiegeld ook al van toepassing is. Statiegeld rekenen op blikjes gebeurt pas vanaf 1 april.
Als het statiegeldlogo erop staat moet een statiegeldautomaat het terugnemen. Maakt niet uit of ik er wel of niet statiegeld voor heb betaald. Sommige blikjes komen zelfs uit een Franse Match Supermarché.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Dus dan zou ik al mijn Duitse pfandflaschen en blikjes ook hier bij de Ap kunnen inleveren in plaats van ze in een doos te bewaren en mee te nemen als ik weer eens de grens over rij, puur omdat er een logo op staat? Volgens mij werkt het niet zo ;)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Zo werkt het ook niet, want de wetgeving die dat regelt is drie maanden uitgesteld. Doordat de ingangsdatum op redelijk korte termijn is verzet zijn er al voldoende blikjes in omloop waar het logo op zit, dat krijgt echter pas waarde vanaf 1 april.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door tsov »

Sowieso zijn de statiegeldsystemen per land verschillend. Een Duits blikje zul je dus nooit in Nederland in kunnen leveren, of andersom.
Tenzij de producent besluit (zoals in het voorbeeld van Suus) om een blikje op meerdere markten te gebruiken.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik heb in het zijvak van mijn rugzak altijd een herbruikbaar tasje dus eigenlijk nooit een plastic tas gekocht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Dus dan zou ik al mijn Duitse pfandflaschen en blikjes ook hier bij de Ap kunnen inleveren in plaats van ze in een doos te bewaren en mee te nemen als ik weer eens de grens over rij, puur omdat er een logo op staat? Volgens mij werkt het niet zo ;)
Als ik in Frankrijk een blikje koop met een Nederlands statiegeldlogo, moet ik dat zodra de statiegeldautomaat blik accepteert, kunnen inleveren. Dat logo moet verplicht op verpakkingen met statiegeld staan namelijk. En het zou niet mogen uitmaken dat ik het nu al heb gekocht of op een plek kocht waar ik er sowieso geen statiegeld voor betaal (want dat hebben ze niet in Frankrijk).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ah dat verklaart, ik wist niet dat er in Frankrijk Nederlandse blikjes werden verkocht. Dan slaat mijn opmerking over Duitse blikjes ook niet echt ergens op :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ja. Nu is de keten waar ik die blikjes kocht, Match, onderdeel van het Belgische Louis Delhaize (niet te verwarren met die Delhaize waarmee Ahold gefuseerd is), dus het kan ook zijn dat ik Benelux-blikjes heb gekocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Gisteravond was er een storing bij de AH, waarbij bij meerdere mensen alle bonusaanbiedingen niet werden verwerkt (waaronder bij ikzelf). Prima opgelost door de medewerkster achter de informatiebalie. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten