Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: za 18 mar 2023, 17:45 Ik heb echt nooit problemen gehad met pinnen in Duitsland. Ook niet in supermarken.
Omgekeerd had ik begin deze week nog problemen bij de Etos en de Albert Heijn met mijn Mastercard. Opvallend genoeg dat bij laatstgenoemde de vrouw voor mij gewoon met haar creditcard (Visa) kon betalen. Dus kijk ik vooruit naar de zomer, als de Nederlandse banken stoppen met Maestro en in plaats daarvan Mastercard op grote schaal invoeren! :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Albert Heijn accepteert geen creditcards. Met Mastercard Debit en Visa Debit betalen kan wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

....wat volgens mij in het jaar 2023 voor een supermarktketen van deze grootte toch zielig is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

CAN I GET AN AMEN!!!!
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Suus schreef:
Michael schreef:
Suus schreef: do 12 jan 2023, 15:24 Ik neem ook altijd mijn eigen tas mee. Ik verzamel thuis het statiegeld in katoenen totebags (1 voor blikjes, 1 voor flesjes) aan de kapstok, en als ik dan het huis uitga voor boodschappen doen neem ik een tas mee. De tas voor blikjes begint nu wel vol te raken (A)
Er zit op dit moment nog geen statiegeld op blikjes dus waarom nu al blikjes verzamelen?
Omdat er blikjes in omloop zijn met het statiegeldlogo. En als de supermarkten bewust traineren, ga ik daar wel op mijn strepen staan en voor blikjes met logo geld terugvragen.
Joepie *O*

Al mijn bewaarde blikjes met statiegeldlogo worden geaccepteerd door de statiegeldautomaat. Jackpot, want voor geen een van de blikjes heb ik statiegeld betaald :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door waldo79 »

Zoveel blikjes koop ik niet dat ik een voorraad kan aanleggen (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ik kan me dat ook niet veroorloven. Mijn kapitaal zit nl. vast in statiegeldglas.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

Jullie kunnen gelukkig zijn over deze toch simpele afhandeling. Ik herinner me nog goed wat dat hier voor een typisch Duitse gedoe was toen 20 jaar geleden het statiegeld op blikjes en flesjes van start ging. Om het statiegeld terug te krijgen moest men in de eerste tijd bij het terugbrengen de kassabon van de aankoop tonen of een speciale "statiegeldmunt" welke man in sommige winkels bij aankoop van statiegeldblikjes en -flesjes kreeg (1 fles = 1 munt), en dan was inleveren ook nog alleen in het filiaal mogelijk waar men de blikken/flessen had gekocht. Later had dan iedere winkelketen een eigen logo op de flessen en blikken, zodat men deze tenminste in alle winkels van deze keten kon terugbrengen. Het systeem met een unanieme logo en dat alle winkels alle flessen accepteren kwam dan pas twee jaar later.....
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Ik heb gisteren nog blikjes gekocht, maar heb nog helemaal geen blikjes mét logo gezien. Wat voor exotische producten moet ik daarvoor aanschaffen? :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Veel producten van Schweppes hebben het al maanden en die waren op tijd voor 1 januari klaar. En ik zag toevallig dat Red Bull, wat ik zelf niet koop, ook al statiegeld heeft. Dat komt elke week per trein uit Oostenrijk, dus die zijn waarschijnlijk ook al tijdig begonnen met de operatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Ik had donderdag in de Jumbo statiegeld afgerekend voor flesjes zonder statiegeld. :') Na veel gedoe het geld wel terug kunnen krijgen, maar ik vond het wel een slordige fout.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Bij de Belgische Albert Heijn filialen kun je losse flesjes Fanta en Sprite (wellicht ook Coca Cola maar niet op gelet) van 0,5 liter kopen met Nederlands statiegeld logo zonder dat je dat ook daadwerkelijk betaald. Daarnaast is het flesje zo'n 30 cent goedkoper als bij de Nederlandse Albert Heijn filialen.

Maar daardoor krijg je dus ook dat als je een Sixpack met 6 flesjes Fanta van 0,5 liter koopt, je de Belgische receptuur en verpakking koopt en bij een los flesje van 0,5 liter de Nederlandse receptuur en verpakking krijgt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Vanmiddag bij de AH to go op Utrecht Centraal een blikje cola gekocht. Ik hoefde geen extra statiegeld te betalen en op het blikje staat ook geen statiegeld-logo. Ik neem aan dat het niet ingeleverd kan worden?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Nee. Als er een logo op staat is de barcode anders, en die barcode bepaalt of er geld terug gegeven wordt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Duidelijk. Ik had het blikje mee naar huis genomen. In de prullebak dus.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door diederickx »

en-es schreef: ma 10 apr 2023, 20:05prullebak
PMD.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: zo 02 apr 2023, 21:28 Ik heb gisteren nog blikjes gekocht, maar heb nog helemaal geen blikjes mét logo gezien. Wat voor exotische producten moet ik daarvoor aanschaffen? :o
Blikje bier. Ik kocht gisteren een blik Gulpener Korenwolf, in de uitverkoop bij AH, en keek eerst verbaasd naar het statiegeld bedrag op het bonnetje.. Ehm..ik had toch geen flesje gekocht? Een moment later viel het kwartje: statiegeld op blik. Er staan wel vier logo's onder de barcode op dat blik. Best onduidelijk, vind ik, welk logo nou wat betekend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Hamsters, move over. De Carrefour in Spanje heeft de allerergste oorwurm aller tijden.

https://www.youtube.com/watch?v=PRFqagjWU7Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Boney M. tot nog toe misgelopen zeker?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door reisthijs »

Vreemd: ik heb net bij de AH een paar blikken bier mét statiegeldlogo gekocht, maar volgens de bon heb ik geen statiegeld betaald.
Hopelijk kan ik ze straks wel gewoon inleveren :Y
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Wat een farce dat statiegeld op blikjes.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Coca Cola stond vanmiddag op Utrecht Centraal 150ml blikjes Cola Zero uit te delen, met statiegeldlogo erop. Tel uit de winst :trein:
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 18 apr 2023, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

Meer en meer buurtsupers verdwijnen: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/154 ... dergang-in
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Suus schreef: zo 02 apr 2023, 21:54 En ik zag toevallig dat Red Bull, wat ik zelf niet koop, ook al statiegeld heeft. Dat komt elke week per trein uit Oostenrijk, dus die zijn waarschijnlijk ook al tijdig begonnen met de operatie.
Is dat een trein met vleugels? :mrgreen:
Suus schreef: zo 16 apr 2023, 21:29 Hamsters, move over. De Carrefour in Spanje heeft de allerergste oorwurm aller tijden.

https://www.youtube.com/watch?v=PRFqagjWU7Y
Deze van de Lidl kan er ook wat van. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

De staking in enkele DC's van AH is toch wel zichtbaar aan het worden. :pos: Althans, je kan goed zien door welk DC je lokale AH bevoorraad wordt, denk ik.

Die in Wageningen had nagenoeg allemaal lege, zwarte, kratjes op de groenteafdeling. De 'gemak' zakken groenten e.d. in de koeling waren ook zo goed als op. Lege melkkarren in het schap. Ik had er eigenlijk niet zo bij stilgestaan toen ik de keuze voor de AH maakte. Uiteindelijk tóch weer met meer boodschappen de deur uitgegaan dan vooraf bedacht. :twisted:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 54 gasten