Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Niet al mijn kennissen zijn zo goed met de moderne technologie Suus. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Dan moet je ze dat aanleren en daarvoor een bonnetje schrijven, kan je er nog wat aan overhouden ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Een bonnetje schrijven? Wat ouderwets. Ik zou er een PNG van maken. (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Maar...


Dat...


-0-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik betaal gewoon met de betaalpas bij een zelfscan kassa. Niks te maken met een applicatie.. en soms kies ik voor de korte bon bij AH als ik de korting helder heb. Anders de normale bon, kan ik altijd even mijn brein bevredigen met het gescoorde korting/afprijzingsbedrag. :')


~~~~~~~~~~~~~

Maar, die kassaloze Aldi in Utrecht.. dát lijkt mij nou niet gaan werken. Verplicht een creditcard op zak hebben.. alles wordt met de camera gevolgd.
Dat past toch helemaal niet bij het merk Aldi?
Flauwekul
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door marvinkok »

Aldi ken ik als caissières die sneller alle PLU codes intikken van je boodschappen dan dat jij ze van de band weer kan inpakken :Y
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Interessant stuk in de digitale Volksgazet vandaag.

Veganisten en vegetariërs zijn voor het eerst goedkoper uit dan vleesliefhebbers
Nu de vleesprijzen flink stijgen, krimpt de prijskloof met vleesvervangers. Gemiddeld zijn de goedkoopste vleesvervangers zelfs al voordeliger dan de goedkoopste dierlijke producten. Daarmee spaart de liefhebber van de groenteburger naast het milieu nu ook zijn portemonnee.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ntent=free
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

marvinkok schreef: do 21 jul 2022, 06:38 Aldi ken ik als caissières die sneller alle PLU codes intikken van je boodschappen dan dat jij ze van de band weer kan inpakken :Y
Was ik er ooit een van.

Soms was ik al bezig met het invoeren van de nieuwe plu codes en het aanzetten van de pin, terwijl de bon van de vorige klant er nog langzaam uit kwam rollen en het systeem nog in de vorige transactie zat.

Zodra die bon uitgeprint was ging het systeem dan over op de volgende transactie en pakte al alles wat je toen had ingegeven. Dus vaak nog voordat ik de bon aan de oude klant had gegeven en gedag had gezegd tegen de nieuwe klant stond de pin alweer aan :mrgreen:

Moest de volgende klant wel maximaal 3 tot 4 verschillende producten hebben anders was dat niet haalbaar (tenzij het meer van dezelfde code waren).

Maar goed dat hoofdstuk bij Aldi is voor mij na zo'n 4 jaar inmiddels alweer ruim een halfjaar verleden tijd voor mij. Sinds een half jaar zit ik nu goed betaald ergens in een kantoortje op Utrecht Centraal. Overigens is de winkel in de tijd dat ik er werkte zes keer verbouwd of overgegaan op een ander concept.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^ PLU codes zijn er nu toch (nauwelijks) meer? Alles is scanbaar, toch?
Durashift schreef: zo 26 jun 2022, 01:29 Bij de AH (...). Blijkt de vis, volgens de verpakking, tot 24 juni houdbaar te zijn. Het was zaterdag de 25e. Nou moe.. (..)
Há, nu had ik de AH in Ede (Kernhem) tuk.. of nou ja.. geholpen met een over-datum artikel. In het schap lag een flink bol staande verpakking vega Mexicaanse wrap voor in de oven. Ik had geen trek in de pittige kip variant. Dus eens goed kijken.. waarom staat die verpakking zo bol? (bij de voorverpakte groente heb je dat ook wel soms.. kan ook een verpakkingsfoutje zijn..). Ik op zoek naar de THT datum (of TGT). Blijkt 20-7-2022 te zijn.. :lol: Het was intussen de 22e.. Er zat niet eens een afprijzingssticker op.. :?:

Enfin, ik op zoek naar een medewerker om het aan af te geven (het exemplaar met een TGT datum tot 27-7 had ik intussen al wel in mijn wandje gelegd). Juist als je een medewerker nodig hebt.. zijn ze amper in de winkel te vinden.. :cry:
Enfin, het was gelukt.. al bedacht ik mij later pas dat de ultieme test natuurlijk geweest zou zijn om te proberen dit product te scannen bij de zelfscan kassa.. Maar ja, als dat gelukt was .. kon ik dat weer annuleren enzo.. is ook gedoe.

Opvallend vind ik het wel.. het is tegenwoordig toch verdomd goed opletten bij het boodschappen doen. ;)
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Hoe veel over datum producten je vindt in de supermarkt hangt naar mijn idee van drie factoren af. De eerste is natuurlijk hoe goed er gecontroleerd wordt bij het afprijzen/uithalen, die persoon moet alle datums checken, maar kan wel eens wat missen. Maar ook belangrijk is hoe er gevuld wordt, eigenlijk moet er beter dan FIFO gevuld worden, elke keer vullen is weer een moment om het schap netjes op volgorde van datum te zetten. Want dat is het derde punt, je kan nog zo netjes inpakken, er zijn altijd klanten die het hele schap over de kop gooien om de beste datum te vinden en dan staat alles weer door elkaar qua datum.

De schotel die je had gevonden kon hoogstwaarschijnlijk gewoon verkocht worden. Voor zover ik weet heeft bij AH alleen het vlees een datum in de streepjescode verwerkt zitten. Misschien dat dat ook geldt voor wat producten die vers in de winkel bereid worden, maar verder is er weinig met een datum in de barcode.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Ik werd een keer aangesproken door een medewerker bij de zelfscan omdat mijn voorgesneden groente over datum was. Kennelijk zit daar dus ook een datum in verwerkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Dat moet haast wel. Want sommige filialen hebben voor versproducten geen afprijsstickers meer, maar een klein tekstje op het prijsbordje dat een product met datum X een afprijzing van Y% heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Durashift schreef: za 23 jul 2022, 12:44 ^^ PLU codes zijn er nu toch (nauwelijks) meer? Alles is scanbaar, toch?
De Aldi en de Lidl hebben nog plu codes voor losse fruit, groente en broodjes. En de Lidl in ieder geval ook voor beltegoed, prepaid kaarten, sommige planten/plante benodigdheden en losse flesjes drinken
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

En voor alle producten die een beetje groot zijn voor op de kassaband
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

jelmerrr schreef: zo 24 jul 2022, 18:44
Durashift schreef: za 23 jul 2022, 12:44 ^^ PLU codes zijn er nu toch (nauwelijks) meer? Alles is scanbaar, toch?
De Aldi en de Lidl hebben nog plu codes voor losse fruit, groente en broodjes. En de Lidl in ieder geval ook voor beltegoed, prepaid kaarten, sommige planten/plante benodigdheden en losse flesjes drinken
AH ook nog hoor. Tik ze nog regelmatig in. :p
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^ ow, tik je dan niet op de afbeeldingen van, bijvoorbeeld, de broodjes op jouw scherm, zoals bij de zelfscan?
Rob357 schreef: zo 24 jul 2022, 08:58 (..)er zijn altijd klanten die het hele schap over de kop gooien om de beste datum te vinden en dan staat alles weer door elkaar qua datum.

(..)
Het artikel stond netjes op datum, dus 20-7 stond vooraan en 27-7 daarachter. Na mijn actie was het vak leeg. ;)
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Suus schreef: zo 24 jul 2022, 17:40 Dat moet haast wel. Want sommige filialen hebben voor versproducten geen afprijsstickers meer, maar een klein tekstje op het prijsbordje dat een product met datum X een afprijzing van Y% heeft.
He dat is wel een goeie ja, ik heb er nog nooit uitgezocht hoe dat technisch werkt. Ik ken ook geen supermarkt waar ik kom die het heeft.

Waar ik meteen over denk is hoe dat met A-merken gaat, moet de fabrikant dan de verpakking aanpassen voor alle ketens omdat één keten de houdbaarheidsdatum in de barcode wenst te hebben? En wat ik me ook bedenk, bijna alle verpakkingen zijn al voorgedrukt. Zelfs voor slazakken is alles voorgedrukt bijvoorbeeld, inclusief barcode. Alleen de datum wordt er op gestempeld. Hetzelfde geldt voor zuivelpakken. Een barcode stempelen valt denk ik tegen, dus dan zouden het stickers moeten worden, maar dat is weer een stap terug qua materiaalgebruik.
Durashift schreef: zo 24 jul 2022, 23:42 ^^ ow, tik je dan niet op de afbeeldingen van, bijvoorbeeld, de broodjes op jouw scherm, zoals bij de zelfscan?
Ik vond zelf PLU's veel fijner en sneller. De andere optie is meer schermen, eerst de goede categorie, dan scrollen of zoeken en dan het juiste plaatje aantikken. En als je pech hebt is er een nieuw product en verschuiven de plaatjes. De PLU blijft veel langer hetzelfde, als die in je hoofd zitten tik je ze veel sneller in.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Durashift schreef: zo 24 jul 2022, 23:42 ^^ ow, tik je dan niet op de afbeeldingen van, bijvoorbeeld, de broodjes op jouw scherm, zoals bij de zelfscan?
Die optie zit er ook op en het leeuwendeel van de collega's doet het ook zo. Alleen ik moet het gewoon weer anders doen. (A)

En wat Rob zegt onderschrijf ik ook volledig:
Rob357 schreef: ma 25 jul 2022, 01:05 Ik vond zelf PLU's veel fijner en sneller. De andere optie is meer schermen, eerst de goede categorie, dan scrollen of zoeken en dan het juiste plaatje aantikken. En als je pech hebt is er een nieuw product en verschuiven de plaatjes. De PLU blijft veel langer hetzelfde, als die in je hoofd zitten tik je ze veel sneller in.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door nvdw »

498 voor de Jonagolds, 499 voor de Elstars, 513 voor de bananen… toch?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Yep.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ja, ik denk dat ik ook wel met de codes zou werken. Vind al die afbeeldingen ook niks.
PHS

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PHS »

Niet alleen is het pepernotenseizoen weer begonnen, bij mijn Lidl verkopen ze nu ook verse oliebollen :shock:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^ Zeker een NL week?

Nu ja, die kan je op de gebakkraam op de kermis ook kopen, hartje zomer.

Ik kwam een tijdje terug bij een bakker die ze ook, gewoon doordeweeks, verkocht.
Vroeger heb ik weleens op oliebollen getrakteerd op mijn verjaardag in november. Bakte mijn vader in de schuur een pan vol. :)
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

PHS schreef: za 30 jul 2022, 14:00 Niet alleen is het pepernotenseizoen weer begonnen, bij mijn Lidl verkopen ze nu ook verse oliebollen :shock:
Zoals gezegd Nederlandse week. Als de voorraad op is zijn ze dus ook weer weg
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Durashift schreef: za 30 jul 2022, 15:48Vroeger heb ik weleens op oliebollen getrakteerd op mijn verjaardag in november. Bakte mijn vader in de schuur een pan vol. :) [/size]
Deed ik ook de laatste jaren op de basisschool :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten