Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Peak Brabant: vanavond worstenbroodjes gehaald bij de worstenbroodjesautomaat. :X
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Bemined »

De plaatselijke supermarkt hier heeft blijkbaar per ongeluk de Duitstalige verpakkingen van Becel geleverd gekregen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Ik ging een mokkapot kopen in een koffiezaakje. "Pinnen graag." "Oh, het apparaat is uitgevallen, sorry, ik moet het even opnieuw opstarten. U bent de eerste vandaag die wil pinnen." :shock: Om kwart voor vier 's middags...

Uiteindelijk accepteerde het apparaat mijn kaart niet en moest ik alsnog - met diezelfde kaart - geld uit een geldautomaat gaan halen, die daar gelukkig recht tegenover was. Oh, Duitsland... :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Ja het viel mij echt op hoeveel geldautomaten er in Berlijn te vinden zijn. Op zo'n beetje elke straathoek is amper overdreven.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Was je mok kapot?

Okee, ik ga al.
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Ik heb echt nooit problemen gehad met pinnen in Duitsland. Ook niet in supermarken.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ik een tijdje terug nog, bij een restaurant in Schwandorf accepteerde men enkel EC-kaarten. -0-
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Meestal gaat het goed, maar soms heeft een willekeurig apparaat geen zin in mijn kaart. Zo ook laatst in de supermarkt: bij meerdere filialen van dezelfde supermarkt geen probleem, maar dit ene apparaat wilde niet. Maar verder vooral een hoop plaatsen die alleen cash accepteren of alleen maar pinbetalingen boven een minimaal bestedingsbedrag. Mijn collega vertelde dat hij na een x aantal betalingen bij iedere contactloze betaling zijn pincode in moet voeren... totdat hij een keer geld uit een geldautomaat haalt. Met dank aan zijn regionale Duitse bank. :')
Ardan schreef: za 18 mar 2023, 17:33 Was je mok kapot?
:')
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door waldo79 »

Een minimum bestedingsbedrag om te pinnen is in Nederland ook het geval geweest, maar dat is al zeker 15 jaar geleden.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Ik overweeg om dat zelfscannen maar weer te laten zitten, vanwege de stelselmatige controles die ik de laatste tijd steeds meer krijg, en de hoeveelheid producten die gescand moeten worden (waar zitten we nu op, 10? 15?). Het voordeel om je boodschappen alvast in de boodschappentas te hebben gaat zo verloren, want de halve tas moet weer leeg. En je merkt gewoon dat de kassamedewerker er zo langzamerhand ook gék van wordt ("sorry, ik móét wéér even een checkje uitvoeren").
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Ik had onlangs bij AH ook een periode dat ik vaak controle kreeg. Best wel irritant. Maar ik blijf de zelfscan gebruiken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Ik heb het bij de Plus ook wel eens, om daarna opeens tijden geen controle te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Ik gebruik de zelfscan tegenwoordig een stuk minder, want a) in de meeste winkels hebben ze hem niet en b) ik heb altijd ruzie met die Duitse dingen die dan gaan miepen dat zich een onverwacht item in de bagging area bevindt en dan moet er weer een medewerker komen en gedoe. :X

Hoewel je kunt aangeven "ik heb mijn eigen tas", heb ik nog geen manier gevonden om die ook daadwerkelijk tijdens het scannen in te kunnen pakken zonder dat dat apparaat moeilijk doet. Óf die tas is het onverwachte item, óf ik zet mijn tas er niet op maar dan moet ik dus ieder product los in de bagging area leggen om vervolgens na het afrekenen met een in mijn nek hijgende rij ieder product in mijn tas te doen. Dat kan toch de bedoeling niet zijn?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Precies daarom ga ik in Duitsland ook nooit meer naar de zelfscan. In Nederland vind ik het ideaal.

Van de week moest ik mijn legitimatie laten zien toen ik alcohol kocht.
"Ik ben 33."
"Oh, okee. Mag ik hem toch zien want als ik het heb gevraagd kan ik niet meer terug"
Euhm, okee.
Ik doe ook maar wat
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Duitsland. Procedures. Je weet zelf. 8-)

En daarover: ik ben wel weer begonnen met mijn bonuskaart (AH), en sindsdien krijg ik juist die controles. Houdt de AH iets bij?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

rikthoff schreef: ma 20 mar 2023, 18:06 Duitsland. Procedures. Je weet zelf. 8-)
Nee, dat was in Nederland bij de Dirk :')
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ardan schreef: ma 20 mar 2023, 15:05 (..)
Van de week moest ik mijn legitimatie laten zien toen ik alcohol kocht.
"Ik ben 33."
"Oh, okee. Mag ik hem toch zien want als ik het heb gevraagd kan ik niet meer terug"
Euhm, okee.
Mooi toch, dat ze jou jonger schatten dan je werkelijke leeftijd. Mooi compliment. :D
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Bij mij lijkt het wel te schelen aan wat ik koop. Als ik pils koop heb ik altijd controle, maar bij speciaalbier bijna nooit.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Enkel bejaarden kopen speciaalbier :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Chrysa schreef: di 21 mar 2023, 23:49 Bij mij lijkt het wel te schelen aan wat ik koop. Als ik pils koop heb ik altijd controle, maar bij speciaalbier bijna nooit.
Ik had bij wijn vaak controle maar bij bier dan weer minder.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Ik kom zowel bij Jumbo en Albert Heijn maar heb bij de Albert Heijn vaker een steekproef dan bij de Jumbo. Het zal wel toeval zijn maar ik krijg heel vaak een steekproef als ik alleen maar 2 flesjes drinken haal bij de Albert Heijn.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PatrickM »

Over steekproeven gesproken: dat begint bij AH helemaal uit de hand te lopen. Gisteren had bij mijn AH iedere klant controle waarbij ruim twee derde van de boodschappen werden gecontroleerd (10 van de 15 bij mij). Wat is dan nog het praktisch nut van de zelfscankassa's? Door het wachten op de 'steekproef' kan ik net zo goed aansluiten bij de reguliere kassa's.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Wellicht houdt het verband met het nieuws van een tijdje terug dat er afgelopen jaar veel meer gestolen is in de supermarkten, en dat dit met name zou gebeuren door mensen die gebruikmaken van de zelfscankassa's.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door tsov »

Ik betaal bij ah altijd met zelfscan (via de app) en merk de laatste tijd eigenlijk geen verschil. Al jaren heb ik ongeveer eens in de maand een korte steekproef waarbij ze 5 of 6 producten moeten scannen. Ga ook met regelmaat naar drie verschillende vestigingen en ook daartussen merk ik geen verschil.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Ik dacht, ik heb zin in een Magnum Almond. Ik eet die dingen vrijwel nooit, dus zo op zijn tijd moet dat kunnen.
  • Een losse: €2,50.
  • Een doos van 6: €3,99.
  • Een doos van 6 mini's: ook €3,99. :')
Op zich waren mini's oké geweest en ik had er ook niet per se 6 nodig, maar ja. Mijn vriesvak kan weer even vooruit. :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten