Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Die pizzacroissant bestaat echt al heel lang. Of kró-sant, zoals ik gisteren iemand hoorde zeggen.
Vast heel lekker met mayochup uit een knijpfles.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Tom024 schreef: ma 09 aug 2021, 07:37
Hainje schreef: ma 09 aug 2021, 00:46 Dergelijke kinderen zijn de beste anticonceptie. *O*
Dat gespuis gaat wel ons pensioen betalen he. ;) (A)
Dat valt nog te bezien, aangezien er tegen die tijd veel meer ouderen dan jongeren zijn. Die kunnen die last waarschijnlijk niet eens dragen al zouden ze het willen. Dus dat systeem gaat sowieso op de schop.
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Mijn vaste, kleine Albert Heijn is vanaf morgen ruim twee weken dicht wegens verbouwing. Het resultaat is hopelijk iets minder klein en wat meer van deze tijd. Bijna alles in de winkel is al afgeprijsd, het was er vanmiddag nogal druk met koopjesjagers...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

Peperkoek en Co. zijn weer te koop! *O*
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Tom024 schreef: vr 27 aug 2021, 17:28 Mijn vaste, kleine Albert Heijn is vanaf morgen ruim twee weken dicht wegens verbouwing.
Ik ben zaterdag weer eens bij de verbouwde/vernieuwde Albert Heijn in de stad alhier geweest. Daar geconstateerd dat de combi "we gooien vijf van de zeven kassa's eruit, en negen scanstations er in", en de klanten die uit twee seniorenflats in de directe omgeving komen, niet direct een lekkere combi is.
Maar hé, het scheelt weer dure medewerkers op de werkvloer! *O*
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

En dat seniorenflatprobleem is ook maar van tijdelijke aard *O*
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Klopt, ik denk dat de eigenaar van de Jumbo aan het andere eind van de straat zich in de handjes wrijft *O*
Die heeft namelijk (nog wel) voldoende kassa's om de zaterdagdrukte effectief te verwerken.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Frank93 »

PLUS en Coop gaan fuseren. Ze gaan samen verder onder de naam van PLUS:
https://www.nu.nl/algemeen/6155497/plus ... rland.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Etienne »

Mocht dat goedgekeurd worden, zullen er nog wel wat supermarkten van naam gaan wisselen. Anders krijg je in Gouda 4 PLUS'sen, waarvan er 3 op vrij korte afstand van elkaar liggen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Die enkele keer dat ik bij de Plus kom heb ik altijd het gevoel dat ik ben opgelicht, gevoelsmatig is het een dure keten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Zowel Plus als Coop zijn duur. Wel jammer van Coop, de winkels die ik (eenmalig) bezocht heb hadden zeer vriendelijk personeel en waren heel prettig ingericht.

Ik zie de formule van Plus ook nog niet zo werken in de echt kleine Coop-winkels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

De Coop is voor mij echt zo'n supermarktketen voor boerendorpen, toen ik nog in Alphen a/d Rijn woonde waren de enige filialen waar ik ooit langs ben geweest de winkels in Hoogmade en Nieuwveen. Maar ook de winkel onder station Vaartsche Rijn zie ik niet zo snel verworden tot een Plus.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Bemined »

In mijn boerendorp (Rotterdam) is de Coop voor mij ook de dichtstbijzijnde supermarkt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Voor mij is de Coop een boerendorpen-supermarkt, ik heb nooit dichter dan vijf kilometer van zo'n tent gewoond en alle filialen die ik ken (op die onder station Vaartsche Rijn na) associeer ik met dorpen in de polder. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Hier in het dorp is de Coop vanbinnen nog steeds een Edah. :') Kom er daarom ook niet graag, oude zooi.

Waarom Made met haar 12.000 inwoners in godsnaam 5 supermarkten heeft zal ik ook nooit begrijpen.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

We hebben twee filialen van Coop in Baarn. Dat zullen wel twee filialen van Plus worden neem ik aan.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Dennenboom »

Plus winkels worden bijna allemaal door zelfstandige ondernemers gerund. Bij Coop zijn er ook een groot aantal filialen. Waar de Plus winkels er vaak prima uitzien en ook klantvriendelijk personeel heeft, bestaat Coop voor een groot deel uit ex-EDAH, EMTE, C1000 etc. winkels. Daar moet nog wel wat aan gebeuren om ze op het niveau van Plus te krijgen. Het zou best wel eens zo kunnen zijn, dat niet alle Coop winkels worden omgebouwd, vooral als er al een Plus in de omgeving is. We zullen zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

In Amersfoort zit ook een hele kleine Coop compact op 5 minuten lopen van een van de flagshipstores van Plus, moet nog zien wat daar mee gebeurt.
Als heeft die Coop wel een functie als buurtsuper voor de binnenstad, waar hij ooit in de plaats van een verschrikkelijk slechte AH gekomen is. Best een prettig klein winkeltje ook wat grappig genoeg voor sommige artikelen meer keuze heeft dan de grote Plus.

En qua duur zijn: de AH is pas duur (en een verschrikking als je na het werk nog brood wilt kunnen kopen.
Dat verschil merkte ik echt wel toen de Plus hier ooit in verbouwing was waardoor ik op AH was aangewezen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

De coop in Wierden is op de prijs na een topwinkel. Echter ook heel rustig (die hebben nooit deurbeleid en altijd mandjes gehad). Ben benieuwd of die supermarkt er blijft zitten. Vaak doet 1 iemand daar kassa en servicebalie en verder nog stuk of 4 in de winkel zelf
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Wij hebben een Coop Vandaag, zo'n kleine winkel maar wel met verse broodjes en maaltijden en koffie en sapjes enzo. Ben benieuwd wat dat wordt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

De Coop is soms inderdaad aan de prijs, maar ik vind die in mijn stad een erg prettige winkel, zeker na de verbouwing en uitbreiding. Meestal relatief rustig (al wordt het wel steeds drukker heb ik het idee), breed assortiment en vooral ook goed vlees. De PLUS vind ik echt een dure winkel, zeker het vlees, en ook een onlogische indeling (althans, in de supermarkten waar ik tijdens vakanties ben geweest, deze zit niet in mijn stad). Ik baal ervan dat het dus tzt allemaal een PLUS wordt -0-

De AH vind ik hier een kutwinkel; duur, krap opgezet, vaak dingen niet op voorraad en het is altijd slalommen tussen de dozen, karren en vakkenvullers. Ik krijg bij deze winkel altijd het idee dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat je er als klant komt, en als je er wel komt, dat je snel iets moet pakken, nog sneller moet afrekenen en daarna heel snel moet oprotten, zeker nu die zelfscans er zijn gekomen en er bijna geen normale kassa meer open is.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Bemined »

Hier is de AH juist ruim opgezet en de COOP heel krap :)
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Hier zat een Coop maar die is destijds vervangen door een Dirk vanwege te weinig klanten (daarvoor zat de Jumbo nog in dat pand, die verhuisd is naar het pand waar c1000 eerst zat).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

De kleine Coop in het centrum van Nijmegen zag er een paar weken geleden al uit alsof hij stervende was... Heb het ook altijd een onprettige winkel gevonden, maar ze bakken er wel de lekkerste croissants.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Ik kan me een reactie herinneren over iemand die verbaasd was over gehakt in zak bij de Coop, maar ik kan hem niet terug vinden. Inmiddels gaat AH ook over, dus verwacht vanaf nu ook daar gehakt in zak. Schijnt 70% minder plastic te gebruiken dan een bakje en volgens mij is het ook nog eens allemaal hetzelfde materiaal nu, in plaats van verschillende.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten