Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Jumbo verkoopt gehakt in zak. En het tartaargehakt is uit het assortiment :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ik mocht net mijnen zak tonen aan de kassa! *O*
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door diederickx »

... en daar zat gehakt in?
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

De frachisenemer van Coop in Doesburg vond het deze week tijd om op A4'tjes in en rond de zaak aan te kondigen "dat alle vertrouwde huismerken en kwaliteit de komende tijd gewoon behouden blijven." Heeft Plus dan zo'n slechte naam in deze? :s
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Nee, Cooper en plus kopen vrijwel exact dezelfde huismerken in, want ze zijn onderdeel van Superunie. Het huismerk wat de meeste mensen hiervan kennen is "Gewoon".
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Bij de Plus is de laatste tijd wel een deel van het assortiment van G'woon weer terug omgezet naar het Plus huismerk. Maar zover ik ervaar met zaken als toiletpapier en keukenrollen is het vooral de verpakking die anders is. De inhoud is hetzelfde.

De Coop en Plus verschillen echter dan wel weer in het assortiment met zaken als voorgesneden groenten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Precies wat Daniël zegt. Voor zover mij bekend heeft Plus in de eerste instantie volledig meegedaan met G'woon, maar zijn ze later toch weer verpakkingen gaan aanpassen naar Plus huismerk. Maar dat betreft enkel de verpakking, het is dezelfde inhoud. Volgens mij heeft bijvoorbeeld Dirk ook G'woon producten met eigen verpakking.

De verwachting is dat Plus en Coop via Superunie blijven inkopen na het samengaan, ze zijn samen nog steeds aan de kleine kant voor een eigen inkooporganisatie. Waar nog wel over gespeculeerd wordt is of ze samen gaan inkopen met Jumbo, dat zou wel een grote inkooporganisatie opleveren.

De Superunie leden hebben inderdaad wel vaak hun eigen leveranciers op vers gebied, op dat gebied is de samenwerking vaak wat minder, mede door het regionale karakter van vele ketens. Voor zuivel en kaas wordt dan wel weer meer samengewerkt, zie bijvoorbeeld Melkan. De macht van Superunie neemt wel steeds verder af, het zijn met name de kleinere ketens, zoals Deen, die opgeslokt worden door grotere ketens. Vele van die ketens zijn aangesloten bij Superunie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Rob357 schreef: vr 10 sep 2021, 21:26Voor zover mij bekend heeft Plus in de eerste instantie volledig meegedaan met G'woon, maar zijn ze later toch weer verpakkingen gaan aanpassen naar Plus huismerk.
Klopt ja, al heeft daar wel nog enige tijd tussen gezeten. Ik vermoed dat het verschil 'm er vooral in zit dat Plus van de ketens onder de Superunie veruit de grootste is, waardoor eigenlijk nooit heel het huismerkassortiment naar G'woon overgegaan is.
De Plus had daardoor al die tijd eigenlijk twee huismerken: het Plus huismerk en G'woon, wat natuurlijk niet zo heel consistent is. Volgens mij is G'woon ondertussen vrijwel geheel weer verdwenen bij de Plus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Dirk heeft niet G’woon maar 1 De Beste als huismerk. Samen met Dekamarkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

rikthoff schreef: vr 10 sep 2021, 19:14 De frachisenemer van Coop in Doesburg vond het deze week tijd om op A4'tjes in en rond de zaak aan te kondigen "dat alle vertrouwde huismerken en kwaliteit de komende tijd gewoon behouden blijven." Heeft Plus dan zo'n slechte naam in deze? :s
In Wierden bij de coop scheen hetzelfde te hangen. Maar ook dat service enzo voorlopig hetzelfde blijven.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Precies, G'woon verpakkingen zijn dus niet bij alle Superunie leden aanwezig, waarschijnlijk zijn het wel grotendeels dezelfde producten. Ik kan me wel voorstellen dat het alsnog een besparing was, er zijn ook heel wat ketens die wel volledig zijn overgegaan en minder van label wisselen zal toch wel schelen in de kosten.

Bij de Spar waar ik werkte hebben we ook heel lang twee huismerken gehad, maar de reden daarvan was meer dat er van sommige producten in Spar verpakking zoveel voorraad was op het DC dat het verschrikkelijk lang duurde tot het allemaal op was. 😂
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Dat geloof ik graag... Je wilt niet weten wat ik allemaal bij de Jumbo in een DC aan voorraad heb zien staan, zoals 100 pallets vol met fruitcocktail in afwachting tot ze naar de normale DC's verzonden werden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

De Spar City Small in de Bakkerstraat in Utrecht, die er sinds 12 juni 2020 zat, is alweer gesloten zag ik vandaag. Kennelijk is het concept toch niet zo goed geslaagd, al zal de afstand tot de volgende Spar (160m volgens Google) ook wel meegespeeld hebben. Wel opvallend, want er komen juist veel meer supermarkten in het centrum van Utrecht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Oh ja, op de hoek van de Mariaplaats zit nog een spar inderdaad. Al zou je denken dat die op de Bakkerstraat veel meer in de loop zit, maar die op de Mariaplaats heeft natuurlijk waarschijnlijk nog conservatoriumlui als klandizie.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Rob357 schreef: vr 10 sep 2021, 14:51 (..) Inmiddels gaat AH ook over, dus verwacht vanaf nu ook daar gehakt in zak. (..)
Ziet er niet slecht uit, dat zakje. Wel jammer dat je dan niet langer in het bakje het gehakt kan kruiden.

Maar, ik lees in de link dat volgende maand de kaasverpakking aangepast wordt. Ik ben benieuwd of dat ook voor de kaas die in de toonbank bij de bedieningsaddeling ligt. Want ik blijf mij verbazen over die verpakking.. de hersluitbaarheid ervan is een lachertje. Blijft nooit luchtdicht bij mij.
Andere supers laten zien dat het wel kan, een goede hersluitbare verpakking te leveren. :pos:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Qua prijsniveau ervaar ik de Plus en de Coop niet als extreem duurder dan een Jumbo of een AH. Het is ook maar net een beetje wat je aan producten koopt natuurlijk.

Afgelopen week bij de Plus in Maarsbergen 2 kiploempia's gekocht voor in de oven, uit het schap 'in de winkel bereid' maar daar zat een best stukje kipfilet in. :pos: € 4,00, dat kost het elders ook (niet bevroren).

Heb er ook een pak koffie meegenomen. Inderdaad huismerk Plus eromheen. Ik hoop wel dat er een andere melange is gebruikt dat die voor Gewoo'n want dat viel mij de laatste tijd bij de Hoogvliet toch tegen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10488
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Durashift schreef: zo 12 sep 2021, 01:53 Ziet er niet slecht uit, dat zakje. Wel jammer dat je dan niet langer in het bakje het gehakt kan kruiden.
Zakje aan drie zijden openknippen, bovenste plastic omvouwen et voilà: gehaktbereidingsplekje.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door microshit »

Betreffende kaasverpakkingen: als ik t goed las ging dit om de plakken kaas. Nou hoop ik niet dat die in een zakje gaan belanden... Wel eens meegemaakt in België en dat was knap niks om dicht te krijgen en er een plak heel uit te krijgen :p

Het lijkt er trouwens ook op dat de gehakt verpakkingen een stukje kleiner zijn, en er dus meer verpakkingen in een schap gaan. Hopelijk wordt daar ook nog wat mee gedaan om andere producten meer plek te geven :)
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Jongens. Koop je kaas bij een kaasboer. Dan wil je nooit meer terug naar die gestolde stopverf die ze "kaas" durven noemen in de super.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10488
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Amen.

Edit: en meisjes ook hoor!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Mijn go-to kaasverkooppunt wordt doordeweeks door een vrouw gerund. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Uiteraard haal ik mijn kaas bij een kaaskraam gerund door een familiebedrijf uit Woerden. Een stad met een lange kaasgeschiedenis, de wekelijkse kaasmarkt van Woerden is samen met die van Gouda nog een van de twee waar daadwerkelijk kaas wordt verhandeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10488
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Z2N schreef: zo 12 sep 2021, 11:38 Mijn go-to kaasverkooppunt wordt doordeweeks door een vrouw gerund. (A)
:shock:

Soms vraag je je af of de emancipatie in Nederland niet een beetje doorgeslagen is. What's next?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Post »

Dat ze de weekenden ook overnemen :N
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Alargule schreef: zo 12 sep 2021, 10:18 Jongens. Koop je kaas bij een kaasboer. Dan wil je nooit meer terug naar die gestolde stopverf die ze "kaas" durven noemen in de super.
Ach, die kaasboeren op de markt (Daalder enz.) zijn toch net als de broodzaken van 't Stoepje ed.. Aan de inkoopkant is het net zo de massa (broodproductie) als bij de supers. Dat verschilt volgens mij niet veel. Leerdammer bij AH of bij de kaasboer.. daar kan niet veel verschil in zitten, lijkt mij.
PHS

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PHS »

Vanmiddag speciaal naar de Albert Heijn gegaan voor een aanbieding van 1+1 gratis voor pakken keukenrol voor de dispenser. Helaas lag er nog maar één pak in het schap, en in het magazijn was er geen voorraad van zo bleek bij navraag. Dus ik vroeg vervolgens aan die medewerker of ik dan dat éne pak met 50% korting kon krijgen. Die haalde er zijn teamleider bij, die mij droogjes antwoordde:

'Nee meneer, dat is niet mogelijk. De actie is 1+1 gratis.'

Doei Albert Heijn _O-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten