Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ardan schreef: di 12 okt 2021, 16:44 Ik sta in Antwerpen in een Albert Heijn, was nog nooit in België in een Ap geweest. Best een raar idee. Eens kijken of mijn bonuskaart het hier ook doet.
Edit: die doet het niet, Airmiles ook niet.
Fijn, dan heb je toch nog een beetje het gevoel dat je in het buitenland bent.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Kon je wel met euro's betalen? *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Ardan schreef: di 12 okt 2021, 16:44 Ik sta in Antwerpen in een Albert Heijn, was nog nooit in België in een Ap geweest. Best een raar idee. Eens kijken of mijn bonuskaart het hier ook doet.
Edit: die doet het niet, Airmiles ook niet.
Andersom (de Belgische) werkt ook niet (in Nederland) trouwens.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

trolly schreef: di 12 okt 2021, 18:18 Fijn, dan heb je toch nog een beetje het gevoel dat je in het buitenland bent.
Totaal niet. Zelfs geen kuilen in de weg direct na de grens.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Afbeelding

De Koninklijke gele grootgrutters uit Veghel hebben weer nieuwe croissants bedacht. De croissant pudding klinkt als een “croissant panettone” van de Julia’s, dus is al bekend in Nederland. Maar wat is een croissant red velvet/chee (se?) :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Eentje met Red Velvet/Chee(se) vulling?

Overigens ben ik het vertrouwen in de Hallo-supermarkt-croissants al tijden kwijtgeraakt sindsdat ze gevulde croissants vierkant gemaakt hebben, dus als dat nu langzaamaan teruggedraaid wordt zou dat alvast positief zijn. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

De Coop in Ravenstein gaat kennelijk dit weekeinde verhuizen naar een nieuwe winkel op de plek waar voorheen de lokale brandweerkazerne heeft gestaan, vlakbij het spoor. De winkel was vanochtend al bijna helemaal leeg, er waren zelfs al meerdere kassa's foetsie.
Deze winkel was tot 2018 een Emte, is toen op de huidige locatie verbouwd tot een (krappe) Coop, gaat nu dus als Coop verhuizen naar een nieuwe stek waar het dan weer binnen afzienbare tijd een Plus zal worden. Lijkt me een duur geintje allemaal?
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Ik weet niet hoe uitgebreid de verbouwing van Emte naar Coop was, maar waarschijnlijk waren deze verhuisplannen toen al bekend. Als de aanpassingen maar voor enkele jaren zijn zie je vaak dat ze tweedehands dingen uit andere winkels gebruiken en vooral cosmetische dingen aanpassen, deze winkels worden ook wel eens 'kwastwinkels' genoemd. Alleen visueel is het format gewijzigd, maar alles is niet bijgewerkt naar de laatste formule standaarden. Met aanpassing van Coop naar Plus zal bij deze verhuizing vast ook al wel weer rekening gehouden worden, zodat latere aanpassingen om het aan de Plus formule te laten voldoen minimaal zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Jan Linders en Jumbo gaan filialen uitruilen. Jumbo krijgt de filialen Weert Molenakker en Nederweert van Jan Linders. Jan Linders neemt filialen in Vlijmen, Drunen en Wanssum van Jumbo over.

In Vlijmen en Drunen zitten twee Jumbo's op vrij korte afstand van elkaar, een oud Super de Boer-fililaal en een oud Emté-filiaal. Blijkbaar ziet Jumbo geen gevaar in Jan Linders en kan er in beide gevallen wel eentje weg.

https://www.bd.nl/waalwijk-heusden-e-o/ ... ~aa668b61/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ik loop een beetje achter, merk ik.
Z2N schreef: wo 13 okt 2021, 20:15 Overigens ben ik het vertrouwen in de Hallo-supermarkt-croissants al tijden kwijtgeraakt sindsdat ze gevulde croissants vierkant gemaakt hebben, dus als dat nu langzaamaan teruggedraaid wordt zou dat alvast positief zijn. (A)
Iedere Nederlander weet dat croissant Frans is voor "vet broodje met afschilferende buitenkant en middenin ongebakken deeg". Smullen dus, en welke vorm dat heeft boeit geen mens.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Croissant slaat op de vorm, niet zozeer op het bladerdeeg. Een basiskennis Franse taal- en cultuur zou die gemiddelde Nederlander niet misstaan. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

In het Frans misschien. In het Nederlands is het gewoon een broodje.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

...en dat terwijl ik het hem zo duidelijk uitleg. Rare jongens, die Galliërs :N
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Chrysa schreef: za 06 nov 2021, 00:05 In het Frans misschien. In het Nederlands is het gewoon een broodje.
Ook in het Nederlands. De definitie in de Van Dale slaat puur op de vorm: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... YY9d2m0soA
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik heb wel kwaliteitseisen aan een croissant. Je kan proeven als ze met margarine zijn bereid, en helaas is dat ook in Frankrijk nog wel eens het geval. Zelfs als ze niet krom zijn -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef: za 06 nov 2021, 00:05 In het Frans misschien. In het Nederlands is het gewoon een broodje.
Dat is niet helemaal waar. Een croissant is gemaakt van bladerdeeg; als het van brooddeeg gemaakt is is het een 'Kipferl'. https://nl.wikipedia.org/wiki/Kipferl

In Zwitserland heb je wel lekkere er tussen zitten; al zijn veel varianten die daar gebruikelijk zijn mij iets aan de te zoute kant.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door teun »

Ik dacht dat we een apart mierenneuktoppik hadden. (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ironie blijft lastig. Ik had er niet over moeten beginnen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Kalil Nieuw »

teun schreef: za 06 nov 2021, 14:33 Ik dacht dat we een apart mierenneuktoppik hadden. (A)
Wat heeft dit te maken met dat? :?:
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Vinny schreef: za 06 nov 2021, 13:22
Chrysa schreef: za 06 nov 2021, 00:05 In het Frans misschien. In het Nederlands is het gewoon een broodje.
Dat is niet helemaal waar.
Zijn die grote croissantbroden ook al te koop hier dan? Dacht dat dat vooral in de VS populair was.

Gipfeli (heb die andere spelling nog nooit gezien) zijn weer iets heel anders, behalve dat ze over het algemeen dezelfde vorm hebben. Ze zullen wel wat gezonder zijn zonder al die boter.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Koninklijke gele grootgrutters zijn nog steeds bezig hun verjaardag te vieren. Dit keer in het verjaardagsassortiment: feestelijke aardappelconfetti met satésmaak…

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Klinkt best lekker.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Doe mij de aardappelreepjes met patatsmaak maar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Brabanders zijn weer eens volledig de weg kwijt... :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Wat is er mis met je patatje in satésaus dopen om zodoende je gefrituurde aardappelstaafje van een smaakje te voorzien? Van mij zou je zelfs je frietje in satésaus mogen dopen om je gefrituurde aardappelstaafje van een smaakje te voorzien.

Ik zou het persoonlijk niet doen want ik verplaats mijn maaginhoud al naar de buitenzijde van mijn lichaam bij alleen al de geur van satésaus.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten