Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Ik hou van zelfscan. Hier in Duitsland kennen ze dat niet maar in Zwitserland vaak gebruik van gemaakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Zelfscan bestaat in Duitsland ook, maar de kassamedewerkers zijn daar zo snel, die doen gevoelsmatig 180 aanslagen per minuut.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Durashift schreef: za 12 nov 2022, 00:08
.. maar de vraag of je Airmiles wilt inwisselen hebben ze dan (nu) even geschrapt. Althans, ik kreeg 'm niet, van de week.
Was het bedrag meer dan € 20,-? Want volgens mij krijg je bij de zelfscan alleen vanaf dat bedrag een melding.
🍉
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Stefan »

en-es schreef: za 12 nov 2022, 08:31 Ik hou van zelfscan. Hier in Duitsland kennen ze dat niet maar in Zwitserland vaak gebruik van gemaakt.
Mijn lokale REWE heeft het sinds kort ook, ben vaak de enige die er gebruik van maakt. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door waldo79 »

Dacht al, ik heb afgelopen jaar toch een aantal keer de zelfscankassa's gebruikt in Duitsland.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Bij de Jumbo heb ik altijd producten zonder streepjescode of iets waar een medewerker bij moet komen en ik moet daar altijd heel lang wachten. Bij de Appie idd frustratie als je een zak broodjes hebt die je allemaal moet kiezen. Bij de Dirk is dat beter geregeld vind ik. Lidl heeft hier geen zelfscan en bij de Coop werkt ie vaker niet dan wel.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ik haat Duitse zelfscans. Met dat je je tas op een bepaalde plek moet neerzetten en dat ie dan telkens een medewerker erbij laat komen omdat er een onverwacht voorwerp is aangetroffen, niet zo gek als ik een rugzak van 2-3 kilo al mee had op een dagje weg. Bij fruit zelfs een keuzemenu of en zo ja wat voor zakje je eromheen hebt gedaan :')
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

In Aken heb ik zelfs een zelfscan bij de Aldi gezien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Ik moet mezelf corrigeren. Drie jaar geleden zelfscan gebruikt bij een REWE in Dresden.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Hainje schreef: za 12 nov 2022, 09:47
Durashift schreef: za 12 nov 2022, 00:08
.. maar de vraag of je Airmiles wilt inwisselen hebben ze dan (nu) even geschrapt. Althans, ik kreeg 'm niet, van de week.
Was het bedrag meer dan € 20,-? Want volgens mij krijg je bij de zelfscan alleen vanaf dat bedrag een melding.
Lager, dus dat zal de reden dan geweest zijn. Bedankt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ardan schreef: za 12 nov 2022, 14:35 Ik haat Duitse zelfscans. Met dat je je tas op een bepaalde plek moet neerzetten en dat ie dan telkens een medewerker erbij laat komen omdat er een onverwacht voorwerp is aangetroffen, niet zo gek als ik een rugzak van 2-3 kilo al mee had op een dagje weg. Bij fruit zelfs een keuzemenu of en zo ja wat voor zakje je eromheen hebt gedaan :')
Die zelfscan met ingebouwde weegschaal gaat bij mij dus ook altijd mis, ja. :')
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

De truc bij die is om je tas op he rug te houden tot je betaald hebt en de producten los op dat weegplateau te zetten. Gelukkig zie ik die met weegschaal wel steeds minder, maar ze blijven irritant en niet sneller dan een normale bemande kassa.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ja, die truc krijg ik wel door. Maar als Nederlandse nitwit doe ik dus *product pak* *scan, bliep* *in rugzak stop*, wat in Nederland prima gaat en nooit gezeik geeft. Weet ik veel dat dat ding dus ook je rugzak weegt en dus constant iemand er bij gaat roepen die je hele rugzak gaat determineren :')
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Online supers slepen traditionele supermarkten voor de rechter om cao
Online supermarkten en traditionele supermarkten staan binnenkort tegenover elkaar in de rechtszaal. De online boodschappenbezorgers, zoals Picnic, Flink en Gorillas, weigeren hun personeel volgens de supermarkt-cao te betalen en vragen de rechter om voor hen een uitzondering te maken.

Bron en meer: NOS
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

The ✨ AUDACITY ✨ van Picnic en c.s.

Betaal je personeel gewoon fatsoenlijk. :')
🍉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Het beste zou zijn als niemand iets bij deze bedrijfjes bestelt.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Hainje schreef: do 17 nov 2022, 13:10 The ✨ AUDACITY ✨ van Picnic en c.s.

Betaal je personeel gewoon fatsoenlijk. :')
Ja, maar dan kan het hele winstmodel niet meer op en dreigen de investeerders te weinig te verdienen op hun investering. Dat kan natuurlijk niet, huilie huilie enzo.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Werkgeversorganisatie E-commerce Nederland over de Supermarkt-cao:
De supermarkt-cao bestaat al sinds 1949 en dat straalt hij ook uit, dat past simpelweg niet bij een sector die nog maar vijf jaar bestaat.
Albert Heijn bezorgt al sinds 2001 aan huis, dus het is geen nieuwe sector.

Zo te zien bevat de cao van de supermarkten naast een beter salaris ook een veel betere regeling voor doorbetaling bij ziekte. Daarentegen heeft de e-retail-cao één vakantiedag meer per jaar :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Als ik mijn salaris volgens Supermarkt-cao vergelijk met wat ik bij de Picnic zou verdienen onder de cao e-commerce scheelt dat qua geld bijna niets. Het geld dat ik aan loon inlever bij de PLUS betaalt zich echter dubbel en dwars uit in fors betere arbeidsomstandigheden, bestaande uit:

- Betere voertuigen om mee te rijden (Bij PLUS rijd ik met solide bestelbusjes, Picnic heeft van die fragiele opgevoerde brommobielen)
- Personeelsvereniging (Geen idee of elke hub van Picnic een personeelsvereniging heeft, Ze zwijgen er zelf in alle talen over)
- (Meestal) lagere werkdruk door ruime servicetijd bij mijn klanten. (De PLUS geeft mij standaard acht minuten, van mijn proefdag bij Picnic in 2021 weet ik dat Picnic servicetijden op de seconde uitrekent en plant.)
- Maaltijdvergoeding voor avondeten (Picnic geeft gratis lunch, over het faciliteren van avondeten staat niets in hun vacature voor Runner)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Zolang picnic nog onder supermarkt CAO valt, zijn verplicht tot avondmaaltijdvergoeding van minimaal 4,50.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Picnic weigert volgens de supermarkt-CAO te betalen, omdat ze een eigen CAO zouden hebben.

Maar stel dat ArrivaBas bij het afleveren van een krat boodschappen over een stoeprand struikelt, en daardoor drie weken niet kan werken, dan zou hij bij Picnic 2 dagen niet doorbetaald krijgen, en daarna voor zijn reguliere werktijd 70% doorbetaald krijgen. Bij Plus krijgt hij dan 1 dag niet doorbetaald, en wordt daarna voor 100% doorbetaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Daarnaast heeft hij onder de supermarkt cao recht op 50% toeslag als hij werkt op een zondag. Al heeft hij nu nog 100% omdat hij volgens mij al voor die cao wijziging bij zijn huidige werkgever werkte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Afgelopen zaterdag heb ik bij de lokale kippenboer een doosje eieren gehaald, maar die bleken bevroren. Wat gegoogel leerde dat eieren dan nog prima te eten zijn, zolang je ze eerst rustig op temperatuur laat komen in de koelkast en daarna hard kookt.

Zo gezegd, zo gedaan. Maar bij het koken vanochtend zijn ze allemaal gebarsten. -0- Heb ik iets fout gedaan?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik heb de eierschaal ook weleens te barsten als de ei uit de koelkast in het al (te) warme water geduwd wordt. Dat ei is na het koken nog prima te eten. Ik denk dat je niks verkeerd gedaan heb. Roken ze niet bedorven en smaakten ze goed en was het gewoon geel van binnen?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Picnic mag dan vinden dat ze niet onder de supermarkt CAO valt.. stop dan ook met die reclame waarin ze zichzelf als (online) supermarkt profileren. Het is niet van tweeën één, meneer Picnic.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Eieren doe ik nooit in de koelkast en ik doe ze gelijk in de pan als ik ze wil koken, dus in het (nog) koude water. Beetje zout in het water doen helpt ook prima tegen het barsten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten